80.000 fuldfede regnbuer undsluppet

#1| 0

Sakset fra veganertråden:


http://fodevarewatch.dk/Landbrug_Fiskeri/article9068748.ece?utm_source=Feed&utm_medium=eb?ref=eblistermest


Det kunne da være sjovt, om PNs lystfiskere kunne nappe nogle af disse.

Smid meget gerne et indlæg her i tråden, hvis I hører, de nærmer sig kysterne ved Odder - så skal jeg da af sted :-)

12-10-2016 13:56 #2| 0

En mindre katastrofe for den lokale fiskebestand, og håber virkeligt de ansvarlige bliver straffet med store bøder!

12-10-2016 13:58 #3| 0

Enig. Så mens malteserne finder tegnebogen frem, må vi hellere gøre vores til at rydde op i vandløb/langs kyster.



12-10-2016 17:51 #4| 0
Moderator
djoffer skrev:En mindre katastrofe for den lokale fiskebestand, og håber virkeligt de ansvarlige bliver straffet med store bøder!

Ja, det er en katastrofe. Det er desværre ikke første, og næppe heller sidste gang det sker. Der bliver næppe tale om bøde, da det er et uheld. Kun erstatningspligt tul redderiet, for det tab de har pådraget dambrugeren.


som sagt, sker store udslip jævnligt. Den er næste sikker, hver gang vi bliver ramt af hårdt blæsevejr.


Det er mig en gåde, hvorfor havdambrug overhovedet er tilladt.


Til info, er der godt gang i den fra Assens til Fåborg nu. Der går nok en uges tid, før debfor alvor rammer den jyske kyst fra Frederecia og op. Als vil nok også opleve et sjovt fiskeri om en lille uges tid.

13-10-2016 10:51 #5| 0

Der var rapporter om gode fangster i kolinding fjord i går, men har det kun trejdehånds.


Der findes en Facebookgruppe hvor folk deler fangstrapporter med fisk fra udslippet.


https://m.facebook.com/groups/549773941878215

13-10-2016 12:33 #6| 0

Hvor længe er de et problem? Er halvdelen af dem døde om 6 måneder? Eller kan de klare sig i længden. Begynder de at formere sig?

Jeg har da hørt om et par regnbuer fanget omkring Aarhus tidligere. Men der har jeg fået at vide at de var sluppet ud fra dambrug.

Redigeret af Argyle_DK d. 13-10-2016 12:33
13-10-2016 13:01 #7| 0
Moderator
Argyle_DK skrev:Hvor længe er de et problem? Er halvdelen af dem døde om 6 måneder? Eller kan de klare sig i længden. Begynder de at formere sig?

Jeg har da hørt om et par regnbuer fanget omkring Aarhus tidligere. Men der har jeg fået at vide at de var sluppet ud fra dambrug.

Regnbueørrederne er sterile, og kan, heldigvis, ikke formere sig.


De der ikke bliver fanget af lyst- og fritidsfiskere, lever helt fint. Der er masser af fødeemner.


Desværre er timingen så skidt som den kunne være. Netop nu, er havørreder og laks på vej op i åer og vandløb for at gyde. Friske ørredæg er guf for en regnbueørred. Regnbueørrederne kan potentiel ødelægge årets reproduktion af stalling, ørred og laks i de fynske og østjyske vandløb.


Der fanges jævnligt regnbueørreder i alle danske vandløb, fjorde og ved kyster. Disse stammer primært fra tidligere udslip. Desværre er der også beviser for, at reproducerende stammer eksisterer i visse vandløb. Det vil sige tidligere udslip/udsætning af ikke-sterile fisk.

13-10-2016 14:16 #8| 0
Rsmadsen skrev:Der var rapporter om gode fangster i kolinding fjord i går, men har det kun trejdehånds.

Der findes en Facebookgruppe hvor folk deler fangstrapporter med fisk fra udslippet.

https://m.facebook.com/groups/549773941878215

Tak for tippet.
Kunne være fedt, hvis de trak nordpå. Har en knægt på 9, der er meget glad for at fiske - men som trænger til en succesoplevelse.

13-10-2016 15:05 #9| 0
NanoQ skrev:
Regnbueørrederne er sterile, og kan, heldigvis, ikke formere sig.

De der ikke bliver fanget af lyst- og fritidsfiskere, lever helt fint. Der er masser af fødeemner.

Desværre er timingen så skidt som den kunne være. Netop nu, er havørreder og laks på vej op i åer og vandløb for at gyde. Friske ørredæg er guf for en regnbueørred. Regnbueørrederne kan potentiel ødelægge årets reproduktion af stalling, ørred og laks i de fynske og østjyske vandløb.

Der fanges jævnligt regnbueørreder i alle danske vandløb, fjorde og ved kyster. Disse stammer primært fra tidligere udslip. Desværre er der også beviser for, at reproducerende stammer eksisterer i visse vandløb. Det vil sige tidligere udslip/udsætning af ikke-sterile fisk.

Ja jeg ved godt det med havørredernes æg. Det er pænt skidt.

Det er da altid noget at de er sterile. Det vidste jeg ikke.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar