70$ til pro 2020 SNG/MTT

#1| 41

 


Hej Pokernet. 

Har læst med herinde i mange år og har tit overvejet at lave en blog, idag læste jeg på Lassej (poker pro asap) og besluttede at jeg ville lave noget lignende. 
Så håber nogle af jer har lyst til at følge med. 

Lidt om mig: Jeg er 27 år. Bor i Købehavn. Til hverdag læser jeg HF online (5-10 timer om måneden), jeg har et timelønnet job (som jeg nok siger op snart) og så holder jeg nogle foredrag på folkeskoler og gymnasier engang imellem. 
Jeg har fra jeg var 14 til jeg var 26 haft et dagligt hashmisbrug og haft store problemer med at stoppe med det. Det lykkes efter noget behandling 4. februar 2019 og har ikke rørt hash eller nogen rugsmidler siden da. Det er også det jeg holder foredrag om i håb om unge mennesker ikke laver samme fejl som jeg gjorde. 

Min poker historie :
 Har spillet poker on/off siden jeg var 18, hvor en af mine venner vandt 10.000kr. på en aften og så begyndte jeg på fulltilt kort tid efter. 
90% af min volumen er lagt mens jeg var pisseskæv, så har ikke udviklet mig skide meget. Har taget mange åndssvage beslutninger med gameselection, og nærmest ikke brugt noget tid på at arbejde på mit spil. Har haft korte perioder hvor jeg ikke røg hash og der har jeg taget poker mere seriøst og det er også derfra 80% af mit overskud kommer. Jeg har altid ærgret mig over jeg ikke har taget poker mere seriøst, men det var ikke muligt med et misbrug (ihvertfald ikke for mig) og det er nok heller ikke så godt at spille poker når hele ens liv sejler. 

Men nu har jeg heldigvis fået mig et godt liv. Jeg synes selv det er lidt sent at prøve at kaste sig ud i at blive pro, men jeg har altid gerne ville det, mit liv har bare ikke været til det. Det er det nu, så derfor har jeg besluttet at give det et fuldt skud 2020 ud. Jeg begyndte at spille igen 8/4 i år, efter jeg nærmest ikke havde spillet et års tid, og nu har jeg fået spillet lidt over 1000 games og er hooked.

Målet er at tjene 3k$ eller derover om måneden inden 31/12 2020. Hvis jeg gør det så tjener jeg mere end jeg gør på mit timelønnede job (og på noget jeg synes er meget sjovere). 
Jeg vil læse HF på siden uanset og fortsat holde foredrag et par gange om måneden. Så jeg behøver ikke tjene noget for at overleve, har nærmest ingen udgifter. 

Formålet med bloggen: 

Har selv ivrigt læst div. blogs og tråde som omhandler poker her på siden i mange år og det har jeg fundet meget spændende. Håber da nogen vil følge med her også.
Udover det synes jeg godt det kan være lidt ensomt engang imellem så det er også lidt for at aflive ensomheden om mit pokerspil. 
Jeg havde som tidligere nævnt en ven som spillede poker, men han spiller ikke mere, har slet ikke noget pokernetværk i Danmark overhovedet. Så måske jeg kunne møde nogle med samme passion for spillet den her vej igennem. Det kunne være rigtig fedt synes jeg ihvertfald. 
Jeg har pt. 2 discord grupper jeg studerer/snakker poker med, men kender ingen danskere som spiller. Det ville jeg gerne lave om på. 

Udover det ved jeg at mange herinde måske har nogle gode råd eller noget feedback jeg kunne bruge undervejs. 
Og så synes jeg bare det er sjovt at dele rejsen, og føler mig ekstra forpligtet hvis jeg har en blog her til at gøre alt for at det lykkedes. 

Mine styrker:

Jeg kan lægge 40-60 timer om ugen sikkert også mere, på at spille og blive dygtigere til poker. 
Jeg har et godt privatliv og fin økonomi med lave udgifter så er på ikke presset på den front. 
Jeg er meget disciplineret og struktureret. Har de sidste 18 måneder læst næsten 1 bog om ugen, trænet 5-10 min. dagligt, skrevet dagbog og planlagt alle uger inden jeg startede dem. Det tænker jeg er gode egenskaber for en pokerspiller. 
Jeg er ekstremt dedikeret. Jeg har ryggen mod muren, jeg gør ALT for at lykkes i 2020 med mit pokerprojekt. Det er det jeg vil!
Tror jeg er okay intelligent, så det skader nok ikke. 

Svagheder:
Har mange dårlige pokervaner, har spillet SÅ MEGET på autopilot, så skal vænne mig til at tænke over hvorfor jeg gør hvad jeg gør når jeg spiller. 
Kan have det svært med selvtilliden når jeg taber.
Har ikke noget pokernetværk. (udover discord grupper)
Ved ikke helt hvordan jeg mest effektivt skal benytte min tid for at forbedre mig. 
Det er længe siden jeg har vundet 1000$+ på en måned.
Jeg er lidt rusten. 
Poker er sværere end da jeg startede.

Regler for blog:
Jeg vil poste minimum 1 gang om ugen Det bliver nok om søndagen fra næste uge, hvordan det går med mit spil og måske også mit liv, men primært poker. Det er en poker blog. jeg må ikke give op før 31/12-2020. Men jeg må meget gerne lykkes før. 

Jeg kommer ikke til at poste hænder, men mere tanker om forløbet og udviklingen og grafer. Måske jeg poster nogle hænder i separate tråde, men det vil jeg ikke love. 


Lidt stats: 

Lifetime på stars: 
(90% af volumen spillet skæv som sagt -.- ) 



Her siden 8/4-2020 da jeg begyndte at spille igen efter at være blevet clean og holdt lang pause fra poker, startede med 70$:

 

 

Plan: Vil ikke lave en alt for langsigtet plan nu, da jeg muligvis bliver klogere undervejs og finder på en bedre metode. 
Men umiddelbart vil jeg spille primært 18m sngs og måske 90 180ere også, når rullen rammer 1500$ begynder jeg at mixe MTTS ind. 
Jeg bruger icimizer hver dag. Jeg studere 2-4 gange om ugen med discord grupper og diskutere hænder dagligt på skrift. Jeg kigger flere hænder igennem (næsten) efter hver session. Jeg laver nogle opgaver fra bogen The mental game of poker 1 og 2, og håber det giver pote.
Jeg tænker på sigt at finde noget coaching, men det må vi tage hen af vejen. 

Det blev meget langt, det bliver nok lidt kortere fremover, men så er vi igang! Håber stadig du læser med, og tusind tak hvis du gør :) 
Hvis du har nogle gode råd eller lignende til min rejse, eller vil snakke noget poker så ville det være pisse fedt! Så sig endelig til! Ellers så håber jeg bare nogen gider læse med. 

Jeg opdaterer næste uge på søndag! Held og lykke ved bordene. 
Alexander 

Redigeret af jontenlol d. 04-05-2020 13:37
03-05-2020 00:28 #2| 1

Først vil jeg sige held og lykke fremadrettet og super fedt du er stoppet med at ryge "fede" har været der, alt for længe. Det lægger heldigvis langt tilbage. Næst vil jeg sige jeg klart vil følge med, det virker som et seriøst projekt du er i gang med. Jeg synes helt klar du allerede nu skal finde en coach, den rigtige coach vil måske kunne hjælpe med andre ting end kun at forbedre dit spil, men muligvis også kunne hjælpe på andre fronter som ting udenfor bordet, som kan være med til at forbedre og maskimere din livskvalitet. Alle kan have det svært med selvtilliden når man taber, det kender jeg selv. Det ender efter min mening ud i sit ego, som samtidig er virkelig vigtig at arbejde med og fokusere på. 

 

Jeg sidder og har fået et glas vin, jeg vil gerne skrive mere og gør det i morgen. Har en stor opgave jeg skal aflevere til mandag, men jeg har flere ting jeg gerne lige vil nævne eller råde dig til, om du lytter er op til dig. Men kan genkende meget af det du skriver og føler jeg kan hjælpe. Mit første råd er allerede nu, hvis ikke du har hørt "The Eightfold path to poker enlightment" med Tommy Angelo, at gøre det. Den plejer at være at finde på Deuces cracked så vidt jeg ved, jeg har desværre ikke dem selv liggende længere, ellers havede jeg gerne sendt dem. Men det er klart det der har hjulpet mig mest med både spillet, mit ego osv. Tag og hør det, det er fantastisk på alle måder. 

 

Jeg opdatere min post i morgen, når jeg har fået sendt min opgave afsted til UCN. 

 

GL så længe.

Redigeret af Webbers d. 03-05-2020 00:33
03-05-2020 09:07 #3| 4
jontenlol skrev:

 


 


Jeg har fra jeg var 14 til jeg var 26 haft et dagligt hashmisbrug og haft store problemer med at stoppe med det. Det lykkes efter noget behandling 4. februar 2019 og har ikke rørt hash eller nogen rugsmidler siden da. Det er også det jeg holder foredrag om i håb om unge mennesker ikke laver samme fejl som jeg gjorde. 


 

 +1

03-05-2020 09:51 #4| 1

Held og lykke! Det lyder som du har gjort en masse tanker om projektet, det er altid en god start. 

 


Ikke for at være pessimist, men husk at holde fast i din "clean tankegang", poker kan (som en masse andet i livet) også blive en afhængighed, men den behøver ikke blive det. 


Hav helt klare regler for hvad det må koste dig, og bryd ALDRIG dine regler. 

 


Igen held og lykke, og endnu vigtigere, tillykke med omlægningen af dit liv ❤️

03-05-2020 12:03 #5| 3

@Webbers Fedt! Tusind tak. Vil helt klart tjekke det ud med Tommy Angelo, har hørt en podcast med ham engang, men ikke lige den der, så det må jeg da gøre. Ja, det giver måske meget god mening med en coach, er bare lidt pas på hvordan man finder sådan en, som ikke koster 500$ i timen, hvilket jeg synes er lidt voldsomt for det niveau jeg er på pt. Men hvis du har nogen gode ideer så er jeg meget lydhør. Generelt vil jeg rigtig gerne have nogle råd da jeg skal gå ned af en vej med mit poker jeg ikke har prøvet før, så alle gode råd, erfaringer fra andre ville være guld værd for mig. Ser frem til at læse din opdaterede post:) Tak igen.. 

@SVFA_DK takker! 

@grovfil tak for det. Ja selvfølgelig. Overvejede slet ikke at nævne min historik, da det skulle være en pokerblog, men det hører med til historien. Nu har jeg jo selv nævnt det, så vil lige kort sige mine tanker om det. Men fremover bliver det primært en poker-blog om det at blive poker-pro i 2020. 

Men kort forklaret omkring misbrug. For mig handlede det om at jeg gik og var ked af mit liv af forskellige årsager, derfor var det meget attraktivt at fx. ryge hash, da jeg så kom lidt "væk" fra virkeligheden og ikke var til stede i det liv jeg var lidt træt af. Det blev så en ond spiral og var en stor pisse-i-bukserne-løsning. Da det istedet for at løse de ting jeg var ked af bare udskød problemer og over tid tilføjede en hel del. 
Nu er det snart 1,5 år siden og på den tid har jeg fået opbygget et rigtig fint liv for mig selv. Jeg har andet end poker i mit liv som jeg er glad for.
Jeg tror det gælder om at sætte så meget ind på den konto som hedder "ting jeg er glad for og ikke vil miste", og jo mere jeg har på den konto jo mindre attraktivt er det at gå tilbage. Jeg har flere ting på den konto idag heldigvis, såsom godt forhold til familie, kæreste, holder foredrag jeg synes giver mening, læser meget, nu også poker. Jeg vil rigtig gerne kunne leve af poker og synes at rejsen er spændende, og det ved jeg ikke er muligt for mig hvis jeg ryger hash eller lignende. Så på den måde synes jeg poker er sundt og godt for mig. I og med det er noget jeg finder spændende og gør mit liv bedre, selv uden det økonomiske aspekt. Og jeg har en balance altså, jeg har andre ting som i sig selv er nok til jeg ikke finder det attraktivt at tage nogen stoffer. 
Og jeg har heldigvis ikke nogen ludo-tendenser, har aldrig rigtig spillet om penge udover poker, og er meget konservativ med min økonomi generelt. Så tænker det hele er fornuftigt nok. 

Men det bliver altså en blog om at blive poker-pro fremover, det andet er et lukket kapitel, og det er ikke det det skal handle om. Men ja, nu har jeg nævnt det selv jo, så fair nok:) Endnu engang tak for at i følger med!

03-05-2020 12:33 #6| 0

Held og lykke

03-05-2020 12:45 #7| 0

Lyder som om du er kommet ind på den rigtige vej,rigtig godt gået. 

Kæmpe gl med pokeren ligeså,virker til du har en fin tilgang til spillet. 

03-05-2020 13:13 #8| 3

@jontenlol.

Selvom det er en poker blog, så er jeg alligevel lidt nysgerrig på det her foredrags holderi. Jeg er selv meget optaget af at leve et meningsfuldt liv. 

På mig lyder det ikke som om du har brug for en coach.....altså til selve pokeren har du sikkert. Det har vi vist alle sammen i en eller anden grad.

Men det virker til at du har fået etableret gode sunde vaner og rutiner. Er du selv mentor for andre, som prøver at komme ud af misbrugs problemer eller lignende? 

Bruger du meditation? Eller har du brugt det i din vej ud af misbruget?

Hvis jeg skal give dig et godt råd, så gå tilbage i din indledning på bloggen. Under målet, de sidste 2 sætninger i linie 2. Bare slet dem. Lad være med at give dig selv den mulighed at det ikke lykkes. Den der lille tvivl i baghovedet, den må du bare bekæmpe hver dag. Og så ellers bare arbejde røven ud af bukserne. 

Jeg kommer i hvert fald til at følge med. Og jeg ønsker dig god vind på vejen. I den sidste ende er det bare en proces, som du skal have så meget ud af som  muligt. Poker er et fantastisk værktøj til at blive klogere på sig selv. Og til at optimerer sit liv. Kan du slå poker, så kan du også gøre mange andre ting, som du får lyst til.

GL and gogo..........

03-05-2020 18:36 #9| 1

@ BUMS4 Tak :)

@4streetbluff Jamen fair nok. Det er rimelig nyt med foredrag har kun fået lavet et par stykker inden Corona kom og nu er det så på standby. Det er igennem en frivillig forening som hedder Drugrebels, hvor jeg kontaktede en gammel bekendt som også laver sådan noget og fik lov at være med. Ville gøre det gratis, men de tilbød at jeg fik penge for det og det sagde jeg ikke nej tak til. 
Er ikke lige mentor for nogen, jeg skulle lige lære selv at gå før jeg ville begynde at lære andre om det. Har ikke rigtig nogen ambitioner på den front, men hvis nogen kom til mig ville jeg klart dele min erfaring og være til rådighed. 

Har prøvet noget meditation og er sikker på det er +ev for alt i livet hvis man gør det ordenligt og kontinuerligt, men blev ikke rigtig grebet af det og har ikke taget det op igen, men kan da være jeg gør det engang. 

Det er ihvertfald 100% min egen skyld hvis det ikke lykkedes ihvertfald, det burde sagtens kunne lade sig gøre. Det var mere for at give mig selv en deadline så at jeg skal kunne lave minimum 3k$/måned inden året er omme. 

Ja, poker er mega fedt:) TYTY! 

04-05-2020 10:44 #10| 1

Sådan, stærk intro OP.

Det lyder til at du har kæmpet dig ud af en kæmpe udfordring i dit liv, at du hurtigt kaster dig ud i den næste er imponerende.

Enig med 4streetbluff i at dette må slettes fra din hukommelse: "Hvis ikke det lykkes, så må jeg give op på drømmen, og finde på noget andet at lave."

Selvfølgelig kommer der bump på vejen, men dem kan du klare når du er velforberedt, seriøs og har tiden til rådighed. Og så husk at det er et mål: Hvis du nu laver $2900 i december, så ville det da være dumt at opgive drømmen når du står til at lykkes i januar 2021 ;-) 

 

Jeg har jo samme mål, men succeskriteriet er at nå det inden jeg dør (Og der er stor statistisk sandsynlighed for at det bliver efter 31/12 2020).

 

 

Følger selvfølgelig, så god arbejdslyst - Heldet kan være din bonuscheck.


Redigeret af lassej d. 04-05-2020 10:50
04-05-2020 11:12 #11| 0
jontenlol skrev:

@ BUMS4 Tak :)

@4streetbluff Jamen fair nok. Det er rimelig nyt med foredrag har kun fået lavet et par stykker inden Corona kom og nu er det så på standby. Det er igennem en frivillig forening som hedder Drugrebels, hvor jeg kontaktede en gammel bekendt som også laver sådan noget og fik lov at være med. Ville gøre det gratis, men de tilbød at jeg fik penge for det og det sagde jeg ikke nej tak til. 
Er ikke lige mentor for nogen, jeg skulle lige lære selv at gå før jeg ville begynde at lære andre om det. Har ikke rigtig nogen ambitioner på den front, men hvis nogen kom til mig ville jeg klart dele min erfaring og være til rådighed. 

Har prøvet noget meditation og er sikker på det er +ev for alt i livet hvis man gør det ordenligt og kontinuerligt, men blev ikke rigtig grebet af det og har ikke taget det op igen, men kan da være jeg gør det engang. 

Det er ihvertfald 100% min egen skyld hvis det ikke lykkedes ihvertfald, det burde sagtens kunne lade sig gøre. Det var mere for at give mig selv en deadline så at jeg skal kunne lave minimum 3k$/måned inden året er omme. 

Ja, poker er mega fedt:) TYTY! 

 cool. Tak for dit svar.

 

04-05-2020 13:36 #12| 0

@Lassej Tak for dit indlæg.. Ja 2900$ er godkendt :) 


Okay, okay, så sletter jeg lortet nu i er 2 der nævner det ;) 

10-05-2020 20:28 #13| 7

Jeg får ikke spillet mere idag, så hermed kommer første update:

Overskriften er at jeg er ret så tilfreds spillemæssigt, og knap så tilfreds resultat mæssigt. 

Jeg har brugt omkring 15 timer på offtable arbejde, den her uge. 8 på discord møder, og resten selv hvor jeg har set videoer, icmizer quiz og puttet spots ind i HRC. Det synes jeg giver rigtig meget pote. Jeg er blevet meget bedre til ICM spots, som er det jeg fokusere på med icmizer og HRC. 
Og jeg er blevet rigtig meget bedre i mit postflop spil, ved at se videoer og diskutere hænder. Så det skal jeg blive ved med. 
Jeg har stadig masser af leaks, jeg har for eksempel ikke rigtig nogen strategi sb vs bb. Så det er lidt tilfældigt hvad jeg ender med at gøre. Men synes jeg har så meget at lære i rigtig mange spots, så jeg vil lige blive bedre til de ting jeg er igang med før jeg begynder at øve nye ting. Kan ikke lære 10 forskellige ting på én gang. 

Mit mental game er også blevet meget bedre, jeg har lavet et opgaver fra Mental game of poker, som jeg synes er rigtig godt. Jeg har aldrig været så god til at håndtere modgang og til at spille fokuseret så meget som muligt. Ud af alt det jeg har spillet vil jeg sige jeg har spillet Zonen 10% A-game 60% B-game 15% C-game 10% og Abetilt 5%. Hvilket er rigtig godt ift. min tidligere historik, udover det er jeg løbet rigtig skidt, så det har været under ret så svære omstændigheder. Så det er jeg ret tilfreds med, samtidig med der er plads til forbedring. 

Jeg har spillet 940 spil, siden jeg fik ny computer for ca. 14 dage siden. 85% af det er 18m, resten er lidt blandet MTTS og MTTSNGS. 
Jeg rykkede op på 7$ for ca. 3 uger siden, og det er bare gået helt af helvede til. Jeg renser på 3,5. Men er nede med 3xx efter omkring 300 spil på 7$. 
Min EV graf siger jeg ikke burde have tabt. Så der er jeg fortrøstningsfuld. Jeg har også kigget på en del andre regs på sharkscope, og jeg har næsten dobbelt så god ROI som dem på 3,5$, men de er vindende på 7$ hvor jeg indtil videre har tabt. Jeg er rimelig fortrøstningsfuld, og føler jeg slår det ret meget, men kunne nok poste 30-50 spots hvor jeg buster med bedste hånd hvor vi er 4-6 stykker tilbage. Så jeg satser på at det bliver bedre. Jeg prøver at fokusere på de fejl jeg trods alt stadig laver og hvad jeg kan gøre bedre, så tror jeg på det vender. 





Graf siden jeg fik ny computer: (jeg har dog også spillet 1x 30$ 18m som jeg vandt så der skal lægges 170$ til profitten. 



Graf siden jeg begyndte at spille igen: 


-Mål for næste uge, er at spille 500 games, lægge mere fokus på 18m og få tours, men ikke så meget 180 og 45m sngs.
-Bruge 15 timer på offtable.
-Vil prøve at tage tid på hvor lang tid jeg spiller og hvor lang tid jeg laver offtable, da jeg ikke har helt styr på det pt. 

Ønske: Løbe bedre i 7$ :) 

Sig endelig til hvis i har spørgsmål eller forslag til mig:) God søndag! 

11-05-2020 22:29 #14| 0

Må man spørge hvilke discordgrupper du er i/diskuterer hænder i?

12-05-2020 02:29 #15| 0

@Kongs Jo da. Jeg har 2 forskellige, den ene har jeg selv lavet hvor vi er 10 stykker, den anden joinede jeg for nyligt. der er vi 6 styks. Har 2 møder om ugen med hver gruppe. 
Det er begge nogen jeg har mødt igennem Raise your edge Discord.

12-05-2020 08:01 #16| 1

Fedt projekt.

 

Håber sgu det lykkes for dig.

Jeg glæder mig i hvert fald til at følge med. 
Redigeret af Rokamp90 d. 12-05-2020 08:02
18-05-2020 03:08 #17| 7

Nå her kommer en sen update. Har grindet indtil nu så derfor kommer det lidt sent:) 

Puha, endnu en hård uge.. Jeg bliver fortsat kneppet af 7$ 18m (se graf) men det er jo som det er, og stadig lille sample.
Tilgengæld begyndte det at påvirke mig den her uge, tidligere synes jeg stadig jeg har spillet ret så fint på trods af jeg har fået bank af variansen i nærmest 3 uger. Men specielt i onsdags gik det mig meget på, og jeg begyndte at chase at vinde det tilbage, hvilket er en rigtig skidt idé. Begyndte at spille spil jeg ikke skal spille og ville ikke stoppe før jeg havde vundet noget tilbage. Det endte så med et minus på 300$, hvilket er fint nok, men det er ikke fint nok når jeg spiller elendigt. Så det skal jeg forbedre. Jeg skal blive bedre med at stoppe med tab. 
Havde så en fin session dagen efter hvor jeg fik hentet det meste.

 

Idag søndag har jeg spillet en masse satelitter uden held, og har spillet 3,5r 180m på siden, som er gået rimelig fint, på trods af jeg taber en masse vigtige allins. (AQ vs A9 heads up hvor han er inde for livet, Ender med 2nd place, og AK vs 22 3vejs hvor vi begge har 20bb og 3rd place har 5 bbs) Så det havde da været sjovere hvis jeg havde vundet de hænder. Gør jeg forhåbentligt næste gang. 

Har ikke været så god til at tage tid på mit spil, men vil skyde på 50 timer, og så omkring 10 timers offtabe. Har holdt 3 møder, skulle have haft et til idag men aflyste da jeg var igang med grinden. 

 

Har fået en gut som spiller 5-10cash til at coache min ene discord gruppe fra næste uge, hvor han vil tage nogle koncepter op og gennemgå dem for os andre og stille os spørgsmål etc. Så det glæder jeg mig meget til. Han gør det gratis så det er jo nuts!

Jeg synes det er svært at mærke udvikling, men prøver bare at holde i og tro på jeg gør det rigtige. Og jeg er et par flips og et 7$18m downswing fra at have vundet 2500$ den sidste måneds tid så det jo fint nok, det føles bare ikke pisse godt, når jeg kun har tjent omkring 1000$. 

 

Har også tænkt over jeg skal tage mig lidt sammen med min livstil, jeg drikker lidt for meget sodavand og ryger for mange smøger, Så har aftalt med kæresten vi stopper med at ryge 1. Juli. Det er på alle måder +ev. 

Alt i alt ikke helt tilfreds, synes jeg har spillet lidt for meget på autopilot den her uge og det er gået mig meget på at jeg bare ikke kan vinde allins. specielt ikke de vigtige.. Men det måske meget fint at starte med en masse modvind, satser på det giver noget hård på brystet. 

 

Her er min graf for 7$ 18m (TUD!!!)

 

Af en eller anden grund har min pokertracker ikke fået registreret en 2nd og 3rd i 3,5r 180m Så gider ikke poste den graf, og har ikke flere searches på sharkscope før imorgen. Så jeg poster graf for det hele imorgen.
EDIT: Graf siden 8/4-2020



Havde mål om 500 games, 4 study sessions og at tage tid på mit spil og study. 

Jeg har spillet 557 games, så det er godkendt. 
3 study sessions (næsten godkendt)
Skal tage tid på spil og study næste uge! Det har jeg fejlet med. 

MÅL FOR NÆSTE UGE:
400+ spil (har et par ting jeg skal ordne med eksamen så får nok spillet mindre) 
3+ study sessions
Tage tid på spil og study. 

 

Held og lykke til dem som er i Scoop:) Jeg satser stærkt på næste år! 



Redigeret af jontenlol d. 18-05-2020 11:32
11-06-2020 17:30 #18| 18

UPDATE

Ja, jeg skal starte med at beklage at jeg ikke har fået postet i noget tid, jeg har sgu haft lidt travlt og været lidt doven så har ikke fået gjort det. 
Fremover tror jeg også bare jeg poster 1-2 gange om måneden det bliver for meget for mig med hver uge, og så meget sker der måske heller ikke hver uge. 

Nå men siden sidst er der sket en del, jeg har haft eksamener og nogle forskellige ting i privatlivet som har taget en del fokus, som nu er overstået og jeg skal fokusere noget mere på pokeren igen. Jeg er faldet lidt ud af mine rutiner og er ikke helt tilfreds med det. 
Mit offtable har nærmest ikke været eksisterende i en måned hvilket bare er for åndsvagt, har måske lagt 5-10 timer på 1 måned, hvilket er det jeg ihvertfald gerne vil lægge om ugen. 
Jeg er fejlet med mit rygestop, og synes bare jeg har været rigtig doven på det sidste, så det må jeg lige kigge på. 
Tilgengæld har jeg fået spillet rigtig meget og det er gået rigtig godt. Så det er jo positivt, men det er ikke det værd hvis jeg begynder at leve alt for usundt og ikke får udviklet mig pokermæssigt og personligt. Så det vil jeg have mere fokus på. 

Jeg er mere eller mindre skiftet over til 90m 180m og mtts, da det er gået rigtig godt og jeg stadig har brok med 18m 7$ og 15$. 


Målet var jo at tjene 3k$ om måneden og det har jeg faktisk gjort her i juni allerede, men dog tabte jeg 600$ sidste session så er nede på omkring 2600$ for juni nu. Derudover er det ikke godt nok at gøre det i en måned, når året er omme skal jeg i snit have tjener 3k$+ om måneden før jeg synes det er godkendt. 

Nå men her er min graf siden 8/4-2020:



Så det ser jo fint ud synes jeg, men igen, skal få gang i de gode rutiner og mit offtable igen, ellers er det bare et spørgsmål om tid før kurven knækker nedad. 

Målet for Juni må være at få gang i noget seriøst studie-gruppe agtigt.(har slacket alt for meget med dem jeg havde gang i)  og få postet nogle hænder og talt om disse. Og se nogle flere pokerfilm. Og komme igang med træning og læsning. Der er meget at tage fat i!

Jeg regner med at opdatere engang i næste måned og så må vi se hvordan det er gået. 

God aften! 

11-06-2020 20:44 #19| 1

"Har også tænkt over jeg skal tage mig lidt sammen med min livstil, jeg drikker lidt for meget sodavand og ryger for mange smøger, Så har aftalt med kæresten vi stopper med at ryge 1. Juli. Det er på alle måder +ev."

Hvordan kan du allerede have fejlet rygestoppet, hvis aftalen først var 1. juli? ;)

Spøg til side. Det er pisse godt arbejde det her, og fantastisk med update. Man ser alt for ofte de her blogs dø hurtigt ud. WP herfra, og skrub sendt fremover.

11-06-2020 22:15 #20| 0

@Franneren 

Tusind tak, det er rigtig motiverende med den slags posts! :) 

Jeg har vidst skrevet forkert det var 1. juni mig og kæresten havde aftalt, men kan være vi giver det et skud 1. juli nu !

12-06-2020 12:13 #21| 2

Kæmpe GL med projektet. Jeg følger interesseret med fra sidelinjen. Imponerende graf - du virker til at være rigtig godt inde i de games du spiller! 

 

Keep it up :-) 

12-06-2020 13:38 #22| 0

Det er i mine øjne et sted mellem svært og umuligt at blive en succesfuld poker pro uden de rigtige mennesker omkring dig i 2020. En coach er en god ide, men det virker sjældent godt for mange. Næsten al stor og bæredygtig succes til "nye" spillere, som jeg har set følger efter at en person kommer ind i den rigtige poker stable. Du spiller et MTT agtigt format. Den bedste stable i det format hedder BitB. Jeg ville ansøge dem, hvis jeg var dig. Det betyder at lægge en god sjat af din månedlige gevinst hver måned. Til gengæld har du ingen bankroll issues, så du kan spille de stakes du har niveau til, og dine muligheder for lære poker vil få et kæmpe steroid skud.

Redigeret af ForSjovt d. 12-06-2020 19:45
12-06-2020 15:39 #23| 0

@Aceking4more 

Fedt at høre! Ja det føles som om jeg bare vinder og vinder for tiden :) 


@Forsjovt Nu har jeg lige kigget på det, og har set på det før faktisk. Det irriterer mig lidt jeg ikke kan læse hvad deres deal er nogen steder altså hvor mange % man skal af med. 

 

Det er måske en meget god idé, jeg føler dog ikke jeg mangler nogen form for bankroll men kan godt se det giver mening at være del af et community der forbedrer sig og at få coaching, spørgsmålet er om det er den bedste måde at gøre det på. 

 

Tror ihvertfald jeg spiller videre selv en smule. Jeg føler stadig der er massere ting jeg kan forbedre inden at tage sådan et spring. Når/hvis jeg kommer til et punkt hvor jeg føler udviklingen er i stå eller mangler en form for boost, så er det nok en rigtig god idé.

12-06-2020 19:45 #24| 0
jontenlol skrev:

@Aceking4more 

Fedt at høre! Ja det føles som om jeg bare vinder og vinder for tiden :) 

 

@Forsjovt Nu har jeg lige kigget på det, og har set på det før faktisk. Det irriterer mig lidt jeg ikke kan læse hvad deres deal er nogen steder altså hvor mange % man skal af med. 

 

Det er måske en meget god idé, jeg føler dog ikke jeg mangler nogen form for bankroll men kan godt se det giver mening at være del af et community der forbedrer sig og at få coaching, spørgsmålet er om det er den bedste måde at gøre det på. 

 

Tror ihvertfald jeg spiller videre selv en smule. Jeg føler stadig der er massere ting jeg kan forbedre inden at tage sådan et spring. Når/hvis jeg kommer til et punkt hvor jeg føler udviklingen er i stå eller mangler en form for boost, så er det nok en rigtig god idé.

 

 Hvor mange pct. de tager er jo forskellig fra deal til deal. Jeg kender jo ikke din baggurnd, og det kan sagtens være, at du ikke opfylder kriterierne endnu for de bedre stables. Du virker tilgengæld til at være seriøs omkring det, og det er i min erfaring næsten ligeså vigtigt som tidligere resultater.

 

Mit råd vil være at hoppe ombord så snart som muligt. Hele fordelen ved sådan et staking og coaching setup er jo netop, at man kan tage kvantespring i sin viden på kort sigt, hvis man investerer sin tid. Det er helt umuligt at efterligne på egen hånd. Der er også nogle tankemønstre, der er forkerte og holder nye spillere tilbage. Det er nemmere at gøre op med dem i starten før de bliver for indgroet. Desuden vil din procentvise cut af din profit aldrig være lavere end den er nu, hvis du udvikler dig.

 

Det du skal være opmærksom på, er at der er stor forskel i kvaliteten mellem stables. Det kan være nær umuligt at vide, om man er ved joine et fantastisk community, der vil sætte en raket under din karriere, eller om du er ved at joine en dårlig til jævn god stable, der kun kan hjælpe dig en smule. Derfor ville jeg bruge lang tid på at gøre min research. Men at gøre det på egen hånd i 2020 er at give selv et kæmpe handicap på resten af feltet.

Redigeret af ForSjovt d. 12-06-2020 19:48
30-06-2020 18:08 #25| 10

UPDATE!

Nå så er jeg færdig med at spille for juni. 

Jeg er megettilfreds med resultatet. Jeg er dog slet ikke tilfreds med min indsats. 

Jeg har spillet en hel del og tror 90% af tiden har jeg bare været på autopilot. Ikke tænkt så meget og ikke lært så meget bare spillet. 
Har ikke lavet nok offtable overhovdet. 
Udover det synes jeg sgu det er lidt ensomt at sidde og spille alene så mange timer. Mine sidste 3 sessions har været dårlige.
Har manglet lidt motivation og tro på det synes jeg. 

Så det må jeg gøre noget ved. 


Anyway her er grafen for juni: 
 


Og her siden jeg startede 8/4 med 70$:

 

Man skal lige trække 1000$ fra dem begge da shark ikke helt har styr på hvor meget jeg rebuyer, så har "kun" tjent 8700 ialt. 

Nå men det er jo rigtig fint resultat ift. målet var at tjene 3k om måneden og jeg så laver over 6k allerede er jeg sgu rigtig glad for. 


Mit mål for Juni måned er at lave 4300$ i profit (så får jeg bankroll på 10k har cashed lidt ud) 

Jeg kører på alene måneden ud medmindre jeg får bedre ideer. Jeg prøver at undersøge nogle muligheder ift. ensomhed/mangel på sparringspartnere og så må jeg se om jeg finder en løsning i den her måned.
Overvejer også at søge noget staking som er foreslået, men regner med jeg tager Juli ud for mig selv og så tager den derfra. 

Jeg begynder fra 5/7 at planlægge mine uger forud ift, poker hvornår jeg skal spille og hvornår jeg skal offtable og hvad jeg skal kigge på etc. det tror jeg er en god idé da jeg i den her måned bare har tabt til dovenskab og lyst og det har været lidt random hvor meget og hvornår jeg har spillet og jeg har slet ikke fået prioriteret offtable nok. 

Jeg har stadig ikke helt kæmpe selvtillid ift. om jeg bare er lever af at spille poker nu, jeg tror lige jeg skal have nogle flere måneder på bagen før jeg føler mig safe ift. at leve af det. Men såfremt jeg bliver ved som jeg har gjort indtil videre er det bare for vildt og jeg er mega lykkelig hvis jeg bare kan leve af det her spil fra nu af, det sådan helt surrealistisk for mig at jeg har haft sådan en måned her. Jeg har været rimelig varm, men det ikke fordi jeg har haft nogle kæmpe klonks som har gjort det for mig, hvilket jeg tænker er en god ting.

Nå men jeg tager det en måned af gangen, og denne måned bliver fokus at komme igang med seriøs offtable, få strukturet mit "arbejde" mere. Og så få kigget på at opbygge noget poker-netværk på den ene eller anden måde.

Godaften til alle:) 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

30-06-2020 18:47 #26| 0

@ 


Flot resultat og fed blog.


Er det Turbo du spiller ?

30-06-2020 19:31 #27| 1

@malaelan
Tak!!
Ja, 95% turboer. 1 % hyper 4 % regular sådan ca.

15-07-2020 19:12 #28| 14

UPDATE: 

Så synes jeg det var tid til at skrive noget her igen. 

Vi er halvvejs i Juli, så her kommer en halvvejs status. 

Jeg har ligget syg, og har samtidig bakset lidt med motivationen i starten af måneden så min volume er ikke hvor jeg gerne vil være. 

Det ser sådan her ud indtil videre: 




Jeg har taget en del skud på de større mtts 33-55$ som ikke rigtig har givet noget, men jeg føler jeg er fint med og klart er +ev i de spil, jeg mangler bare lige at vinde de sidste allins så skal der nok ske noget sjovt snart. 
Jeg synes der er sket rigtig meget de sidste par måneder, selvfølgelig er min bankroll vokset en del, men mere ift. min selvtillid er jeg et helt andet sted end hvor jeg var tilbage i april. 
Jeg har aldrig været så god til poker som jeg er lige nu, og jeg føler jeg nemt kan tjene 5k$ om måneden som tingene er nu. Hvilket jeg slet ikke havde turde håbe på da jeg begyndte. 
Jeg har lært mange nye ting rent teknisk ift. poker som har gjort mig bedre, men også rent mentalt er jeg helt anderledes end da jeg startede, jeg bliver slet ikke ked af det eller glad mere hvis jeg vinder/taber 500$ fx. Hvor da jeg startede havde jeg nedtur over at tabe 100$. Så det er jo ret positivt, føler slet ikke jeg har tilted i en måned eller sådan noget. Mit bundniveau er ihvertfald steget ekstremt meget, så når jeg spiller "dårligt" pt. spiller jeg stadig bedre end mit tidligere topniveau. Og mit nuværende topniveau er meget højere også etc. 
Så jeg er meget optimistisk ift. min egen pokerkarriere, det ligger i mine hænder synes jeg, hvis jeg vil så kan jeg godt leve af at spille poker. Så min største fjende er min egen dovenskab eller hvis jeg finder ud af jeg ikke har lyst til det. Men pt. har jeg heldigvis stadig lyst :) 

Mit største problem har været motivationen, og hvordan jeg skal få et liv til at hænge sammen med at leve af at spille poker. 
Det er noget jeg arbejder på. Jeg havde lige en uge hvor jeg slet ikke gad at spille. Men samtidig har jeg det dårligt med ikke at spille, da jeg tænker det er meget ev, jeg giver op. Heldigvis har jeg fået lidt sult tilbage.

Jeg er begyndt at snakke med et par stykker herinde fra som jeg synes gør det lidt hyggeligere. 
Og jeg er igang med et lille staking-projekt med luckbox, hvor jeg skal hjælpe med noget coaching til de heste han finder (der ligger en tråd i staking som Luckbox har lavet, hvis det har interesse), som jeg synes er vildt spændende og tror jeg ville være både rigtig god til at hjælpe spillerne og samtidig ville det være rigtig sjovt og motiverende for mig. 
Så det er på alle måder noget positivt og spændende som er sat igang. 

Nå, men resten af måneden skal jeg komme igang med noget volume. 
Jeg er også kommet lidt af ud rytme ift. at læse bøger og træne og sådan. Så det vil jeg fokusere lidt mere på også. 

Målet er at nå at spille 1500 (så ca. 1000 spil mere) spil i den her måned, og få gang i nogle gode vaner jeg har udskudt. 
Tænker stadig jeg kan nå 4300$ profit. som var målet, Jeg vil sige jeg kunne have været der allerede, men mangler de sidste par allins som sagt. 

Nå, det tror jeg var det for denne gang. Jeg fortsætter med at opdatere sådan 1-2 gange om måneden året ud tænker jeg. Hvis jeg pludselig ikke gider opdatere mere skal jeg nok sige til ihvertfald. 

(Har ikke edited eller læst hvad jeg har skrevet igennem så hvis jeg gentager mig selv eller det bliver for rodet så er det derfor, jeg har bare tømt hovedet)

God aften



15-07-2020 19:44 #29| 1

Fed blog, bliver spændende at følge din videre færd i poker verdenen.

21-07-2020 14:24 #30| 0

hey

hvor ligger det meste af din volume,18,45 eller 180m.sng

og hvilken level spiller du flest på,3.5,$ 7$,15$ eller er du højre oppe.

21-07-2020 14:38 #31| 0

@palle76 

Nu her har jeg ca. 50/50 mellem 180m/90 PKO og mtts. Hvis der ikke er action nok kan jeg godt åbne nogle 18m og lidt blandet. 
På sigt tænker jeg kun at spille mtts. 

180m er primært 3.5r, og 11$ 90m PKO men fylder op med de lavere hvis jeg ikke kan få nok borde. 
MTTS er 11-44$ pt. 

Startede med udelukkende at spille 3,5 18m indtil jeg havde 500$ tror jeg. 

21-07-2020 18:04 #32| 2

super.mange tak det er satme godt gået.

lækkert og se at hårdt arbejde også gir pote.

22-08-2020 13:25 #33| 14

UPDATE:

 

Så er det noget tid siden jeg har opdateret.

 

Det går okay. Jeg nåede omkring 3k$ profit sidste måned, som er okay da jeg kun fik spillet ca. 1000 spil.
Den her måned har jeg ikke spillet så meget. Jeg har bakset lidt med motivationen. Som jeg arbejder lidt på. Jeg er på ingen måde opgivende eller træt af at spille poker, men skal lige lære hvordan jeg bedst "lever som pro". Føler at jeg SKAL spille en del, men så har jeg ikke haft motivationen til at grinde en masse og så haft svært ved at acceptere det.
Jeg skal finde ud af hvad der motiverer mig til at spille en masse, og så acceptere at jeg nogengange bare ikke har lyst til at grinde hele tiden. 

 

Den her måned er jeg startet op med skole og der har været en masse praktiske ting jeg skulle IRL så det har også gjort at jeg ikke har fået spillet så meget. 

Så jeg er ikke rigtig tilfreds med volumen: 

 

 

Tilgengæld har jeg fået gjort en masse fornuftige ting, så jeg har mere tid til at grinde den kommende tid. 

Mit offtable arbejde er stukket helt af på den gode måde, har haft flere dage hvor jeg har lavet offtable 6-8 timer hvilket er rigtig meget for mig, og tænker også det giver pote på den lange bane. Og det jo også en meget god måde at bruge sin tid hvis man nu ikke lige har lyst til at grinde.

 

Jeg er sammen med Luckbox igang med et staking/coaching projekt, som også er kommet fint fra start, så nu coacher jeg 2 spillere et par gange om ugen og det er både rigtig sjovt og synes også jeg får noget ud af det selv. Så det er rigtig fedt at kunne dele "rejsen" lidt med nogle andre, og samtidig er det god udvikling for mig og ja, også for dem. 

 

Udover det får jeg selv coaching 1 gang om ugen af en cash-game spiller som jeg tidligere har nævnt. Han har hjulpet mig med flere ting postflop og fundet nogle leaks hos mig. Fx skal jeg blive meget bedre til at tage mig god tid til at tænke over mine spots, tit trykker jeg alt for hurtigt på en knap, hvor hvis jeg havde taget mig tid til at tænke det igennem ville jeg nok være kunne komme frem til noget bedre. Det er lidt en arbejdsskade fra at spille MANGE borde. Så det arbejder jeg på. 


Nå, så jeg har jo ikke fået spillet så meget og ikke nogen store resultater. Men synes det går godt nok og jeg er optimistisk for fremtiden. Er ikke tilfreds med volumen, men det har så været pga. andre ting jeg synes var vigtige. Og så har jeg fået lagt en masse offtable som jeg er ret tilfreds med. 


Jeg regner med at få lagt noget mere volumen snart og så satser jeg på at der sker nogle sjove ting med grafen. Men det vigtigste er bare jeg fortsat bliver bedre til spillet og bliver bedre til "livet" som pokerspiller. 

30-08-2020 14:57 #34| 0

bruger du ninja eller andre former, for at holde styr på dine border,hvor mange spiller du helst hele tiden?

30-08-2020 15:20 #35| 1

Nej bruger ikke rigtig noget. Spiller 6-15 borde alt efter humøret

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar