6max nl100, 3handed

#1| 0

Har spillet hu ved bordet ca. 15 min mod villain. Spillet er for nylig blevet 3 handed. Villain spiller meget aggressivt.

Er i tvivl om jeg spiller som en fisk eller spiller hånden godt. Kommentarer til alle streets tak.

Villain har 187bb. Jeg dækker ham.

Beklager manglende grafik - I må læse!


Knappen folder og jeg har AJ i bb.

Villain raiser til 3$, jeg siger 9, han siger 24. Jeg kalder. Kan ikke smide og vil ikke 5 bette og få et ai i smasken. Kommentarer?

Flop (48$) K64. Han better 26 og jeg kalder - kommentarer?

Turn (100$) 2. Han tjekker med 137$ tilbage. Jeg better 50, han går ai og jeg kalder - kommentarer til bet og kald?


Kaj


22-02-2015 12:42 #2| 1

Fold pre til hans 4-bet. Hvor bred tror du hans range er, siden AJo kan kaldes? Hvilke flops er du super glade for at se?


Fold flop. Hvis turn kort er det du vil være super glad for at se?

22-02-2015 13:03 #3| 0

Pre er sådan lidt whatever, den kan foldes og den flattes, når i er så dybe. Floppet er et klart fold. Villain har masser af Esser og Konger i sin range og du trækker sådan set udelukkende til de 3 tilbageværende esser i dækket, og selv når den rammer, risikerer du, at han har dig slået med 2par eller bedre kicker, så du er langt bedre tjent med bare at folde. Turn checker jeg bare bag, bluffet er sikkert ikke helt horribelt når du vælger at calle floppet og han checker, men du giver ham muligheden for at check-raise dig, hvilket ikke er supefedt når du trækker til nutflushen.

22-02-2015 13:32 #4| 0

Du har allerede smidt 100bbs i potten på turn og skal kalde 37bbs mere, og du har vel omkring de 20%. Villian har nærmest aldrig rodet sig ud i noget rod her, da han vel kan gå udfra at du kalder nærmest 99% af tiden her. Som spillet kommer jeg ikke væk. Så dybt foretrækker jeg dog at checke bagved på turn + floppet rammer hans range fint.


EDIT: 87 bbs mere, og du skal have cirka hvad 30% for at kalde, så jeg folder.

Redigeret af OMWtoNsbld d. 22-02-2015 14:04
22-02-2015 13:36 #5| 0
OP

@Spartacus Jeg tænker, at han kan 4 bette i blindbattle med mange esser, broadway (hvor Kx så har ramt), mellem- og høje par + rene bluffs.

@OMW Jeg er enig i, at jeg har potodds til at kalde.

22-02-2015 13:36 #6| 0

# 4

Han skal calle 87bb mere. Tbh tror jeg ikke du har potodds til at calle all-in, men den er nok ret close.



Redigeret af SpartacusDK d. 22-02-2015 13:45
22-02-2015 13:59 #7| 0
SpartacusDK skrev:# 4

Han skal calle 87bb mere. Tbh tror jeg ikke du har potodds til at calle all-in, men den er nok ret close.

Åh ja, jeg folder. Du skal have hvad, 30ish% for at kalde?

Redigeret af OMWtoNsbld d. 22-02-2015 14:02
22-02-2015 14:16 #8| 0

Han skal ha cirka 23% og han har cirka 20-21%ish..

22-02-2015 16:00 #9| 0

Med mindre villain skramler den her bare en gang imellem med 8 9 eller A7 for så har vi odds.

22-02-2015 16:05 #10| 0

Pre fold, flop fold, turn check


Hvorfor better du turn?


Du har showdown value og kan improve på river vs en aggro tyr der sikkert prøver at reppe flushen hårdt hvis der kommer 4 klør.

22-02-2015 21:05 #11| 0
OP

Better turn for at få ham til at folde AQ eller mellem pp.

Hvorfor mener du flop er fold? Tror du aldrig jeg kan være foran mod f.eks. AT? Jeg kan også repræsentere K ved at kalde. Hvis villain har et mellempar, hvad gør han så, når jeg kalder flop? Jeg tænker, at han med et mellempar sandsynligvis tjekker turn, og hvad gør han så, når jeg better turn og river?

22-02-2015 21:44 #12| 0
kaj666 skrev:Better turn for at få ham til at folde AQ eller mellem pp.
Hvorfor mener du flop er fold? Tror du aldrig jeg kan være foran mod f.eks. AT? Jeg kan også repræsentere K ved at kalde. Hvis villain har et mellempar, hvad gør han så, når jeg kalder flop? Jeg tænker, at han med et mellempar sandsynligvis tjekker turn, og hvad gør han så, når jeg better turn og river?

Jo, du er foran AT. Men hvor mange kombos er de lige helt fucked mod, og hvilket kort rammer dig super godt, så du er klar til at stacke af? Altså best case er jo næsten at misse turn, så du kan folde. A eller J på turn kan bare betyde at du mister stakken.

22-02-2015 22:20 #13| 0

Problemet er jo lidt at aggro tyr ikke blot skyder flop for at checke turn, så hvor mange combos er AJ godt inde imod for både at kalde flop og turn samt evt. river?


Du sætter dig selv i et alt for tough spot med minus EV i det lange løb ved at tage den her linje i min verden.


Men enig til tider har villain noget som du slår og så ligner du en tyr, men alt for ofte ender du med at folde af på blank turn, eller stacke af til hans 1 pair combos på turn med en gained equity i form af flush eller måske et A hvor du er domineret til hans 4 bet range.

23-02-2015 02:00 #14| 0
OP

Der er flere, der synes, at jeg skal folde flop og i øvrigt folde til hans 4bet preflop.

Hvilken forskel hvis nogen gør det, hvis jeg har AQ

1) preflop

2) på flop (som spillet dvs han har 4 bettet preflop og better flop)

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar