6-handed NLHE 100 $

#1| 0

Har siddet ved bordet i ca. 1 time.. Villain har jeg ikke set være out of order.. Han har generelt spillet semi-TAG..

Jeg startede ud med at spille TAG.. De sidste 20 min løsnede jeg meget op og blev rimelig LAG med raises og calls fra pos. med diverse suited og unsuited connectors..

Så kommer denne her hånd..
Game #7933923784: Hold'em NL ($0.50/$1) - 2008/10/04 - 16:11:42 (GMT+1)
Table "LaMalbaie" Seat 6 is the button.
Seat 1: utgamb ($124.31 in chips)
Seat 2: Conild ($118.28 in chips)
Seat 3: storefad ($66.87 in chips)
Seat 4: BorisJ ($96 in chips)
Seat 5: huettli ($89.73 in chips)
Seat 6: waxer ($102.90 in chips)
utgamb: posts small blind $0.50
Conild: posts big blind $1
----- HOLE CARDS -----
dealt to Conild 8 7
storefad: calls $1 -----> Loose/passive.. Raiser sjældent, men caller meget og kan ikke folde TP(alle kickere)
BorisJ: folds
huettli: folds
waxer: folds
utgamb: raises to $3
Conild: calls $2
storefad: calls $2
----- FLOP ----- 3 9 6 ---> Pot 8.70
utgamb: bets $4 --- Pot 12.70
Conild: calls $4
storefad: folds
----- TURN ----- 3 9 6T
utgamb: bets $11
Conild: raises to $29
utgamb: raises to $117.31 and is all-in
Conild: is all-in $82.28
Returned uncalled bets $6.03 to utgamb
----- RIVER ----- [3 9 6 T[Js]
----- SHOW DOWN -----
utgamb: shows [9s 9h] (Three of a kind, Nines, Jack high)
Conild: shows [8d 7c] (A Straight, Jack high)

Sygt setup ja.. Er det et dårligt flopcall? Hvad med postflop? Raiser jeg for lidt på turn?

Mvh. Conild

04-10-2008 18:44 #2| 0

Synes den er super spillet.

Preflop: fint, fold kan også forsvares

Flop: fint at kalde ½pot med OESD OOP med en mand bag, selvom han dog er passiv

Turn: Du rammer og raiser lige under 3x hans bet, hvilket er fint nok, men raiset skal i hvert fald ikke være mindre.

Du vinder her og spiller den fint, hvorfor poster du? Blev du svinet i chatten?

Til en anden gang så lad være med at poste resultat, da det farver folks analyse.

04-10-2008 18:47 #3| 0
OP

Poster fordi jeg har været running good de sidste par dage, især nemlig med un- og suited connectors så ville lige lægge en af hænderne op og se høre om jeg spiller dem dårligt, men er heldig eller faktisk spiller godt.. Og ja fik da lige en eller 5 med på vejen i chatten.

04-10-2008 18:47 #4| 0

Jeg synes preflop er fold 9/10 gange.

På floppet ville jeg c/r, da floppet mange gange misser villains range. Jeg vil dog ikke sige, at dit call er dårligt.

Turn synes jeg lige skal have en tand mere. 34-37 stykker.
Ellers vil jeg sige, at det er en rimelig standard hånd.
Derfor post nogle med nogle lidt flere svære beslutninger :)

04-10-2008 19:09 #5| 0

Preflop er obv et fold hver gang synes jeg. Floppet er fint, synes ikke raise på floppet er voldsomt godt, da vi kan blive pricet ud af et FD/combodraw der vil hurtigere til midten, og vi har altså position så jeg har intet problem med at flatcalle. Turn spiller sig selv. Umiddelbart er mit bedste råd at folde hver gang her, hvis du er det mindste i tvivl om nogle dele af den her hånd, at spille marginale hænder OOP uden at have en rigtig god plan post flop, bliver generelt en tabende forretning :)

05-10-2008 00:47 #6| 0

Hvis du sætter Villain på top pair eller generelt bare en hånd han også vil give et skud på turn, så skal der foldes på floppet. Hvis vi ikke går hen og rammer vores streg på turn bliver vi nemlig nødt til at folde til hans nye store bet på turn. Det giver os 1 kort at ramme 8 outs på. Det giver os 18%, og vi skal principielt set have 25% da vi kalder 4 ind i 16. (Den her regning gælder selvf kun hvis Villain better stort på turn, ellers er der odds til at kalde imo).

Og så folder jeg den også forholdsvis tit preflop. Det var min mening.

05-10-2008 01:22 #7| 0

Soderberg

Ever heard of implied odds ?

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar