6,50 ¤ sng mid pair på 3ide level

#1| 0

Hey hvornår stopper vi med at limpe mid pp for setvalue i en std FR sng ?

Her er et eks fra level 3 :
Seat 1: Hero(1625 in chips)
Seat 2: Skunknuckles (1395 in chips)
Seat 3: JennyAniston (1425 in chips)
Seat 4: K.Yamaguchi (1465 in chips)
Seat 5: JoeBonano (1440 in chips)
Seat 6: mikekim78 (1640 in chips)
Seat 7: sussert (1225 in chips)
Seat 8: laskipiktonc (3285 in chips)
mikekim78: posts small blind 25
sussert: posts big blind 50
*** HOLE CARDS ***
Dealt to Hero[7s 7h]
laskipiktonc: folds
Hero: calls 50
Skunknuckles: folds
JennyAniston: folds
K.Yamaguchi: calls 50
JoeBonano: raises 250 to 300
mikekim78: folds
sussert: calls 250
Hero: ?

Hvad er vores foretrukne std. spil med 66-99 ved midblinds ?

23-01-2011 23:45 #2| 0

Syntes personligt at det er lidt problematisk at limpe EP med små/mellem-pp's...med mindre bordet selvfølgelig tillader det (altså hvor der er 4-5 aber der også limper med). I langt de fleste tilfælde, får du jo netop et raise i hovedet og så får du ikke tilnærmelsesvis odds til at setmine, og heller ikke god smag ved at skubbe indover, samt spilder chips ved at folde..

Jeg foretrækker næsten at raise 3 bb, for også at kunne skyde folk af flere holdings postflop ved standard cbet (virker fint mod donks der liiiige skulle se et flop).

Limp/Call giver ikke meget respekt i multiway pots på random flops, hvorfor det trods alt kræves at du rammer dit set før du kan komme ind med god smag imunden. Jeg syntes ikke fold er horribelt UTG+1, der er trodsalt stadig 6 bag dig..men syntes et 3x bb eller bare et click plejer at fungere meget godt, så ved du at du er slået når du får et reraise i hovedet og der er mange der ikke smider deres marginale hænder, som du er foran, som vel netop er hænder du egentlig gerne vil have med i pot når du limper?

24-01-2011 01:03 #3| 0

Aldrig nogensinde åbenlimp, det giver kun problemer, og som spillet fold da der ikke er odds til at håbe på settet, der er det eneste vi kan bruge på floppet.

Åbner nok ellers selv hånden til 125, men åbningsfold er mindst lige så godt på dette level.

24-01-2011 09:31 #4| 0
OP

Aldrig nogensinde åbenlimp


Ok, er vi enige om at det er fint at openlimpe på level 1-2 ? der kan vi jo også kalde et std 3xbb raise med odds til at setmine...(indimellem sidder vi jo også med et overpar på floppet)............ så aldrig nogensinde gælder vel kun level 3 og frem ?

Jeg "spilder" 1 ud af 32 bb hvis jeg bliver tvunget til at folde, og det sker jo langt fra hver gang.

Hvis vi raiser 3xbb må vi folde til et 4 bet/skub...
eller kan sidde med en svær beslutning hvis vi bliver kaldt og er OOP på
floppet der oftest falder med overkort.... Hmmmmm jeg er ikke helt overbevist og vil gerne høre nogle argumenter/meninger om dette ..... ud af busken chefer ;-)
24-01-2011 10:33 #5| 0

@SVPE

"Hvad er vores foretrukne std. spil med 66-99 ved midblinds ?"

Det er et utroligt generelt spørgsmål - for der er ikke noget som er standard.

Det hele afhængig af position, stacksizes, villians og om andre har meldt før du skal melde.

Lad os sige du sidder i HJ og der er foldet hen til dig. Er villians efter dig tighte så åbner jeg 2.5x, men igen bør du være opmærksom på stacksizes. Er der nogen som har en stack som de er mere tilbøjelige til at reshove, så fold pre. I ovenævnte hhs ser stacks perfekte ud til at komme ind med et 2.5x raise hvis du sad i HJ. Fold til et reshove. Fra den tidlige position du indtager i hhs ville jeg opne/folde.

Men lad os nu sige du sidder i sb. Der er to som har limpet. Nu har du verdens letteste kald! Derfor, som jeg startede med at sige - Der er så mange parametre som ændre situationen fra at være et raise til et kald til et fold. Så det er umuligt at sige hvad som er standard.

Når man spiller poker er man nødt til ikke at sætte det hele op i "standarder". Hver hånd må analyseres individuelt da der hele tiden er faktorer som ændrer den givne situation. Det er ikke nok bare at kigge på ens kort også sige i den og den level gør jeg altid dette "move" med disse kort. Stop det og begynd at fokuser på de informationer som allerede er tilgængelige og traf derefter din beslutning.

24-01-2011 11:44 #6| 0
OP

@mc krogh

Jeg er faktisk enig i alt det du skriver ..... Men jeg mener nu at vi alle har et "default spil" og at der findes mere eller mindre + Ev moves i givne situationer...

Det gør jo at især ved multitabling er det rart at vide hvad vi "plejer" at gøre....Når man ex. har 6 - 10 borde kørende med 15 sek betækningstid på hvert er det rart at have noget "at falde tilbage på".... Især i startspillet hvor stacks er jævne, blinds er relativt små og villans er ukendte.

Og det er det jeg mener og har kastet et exempel op på her, middle pair på grænsen mellem små og mellemblinds (level 3) .........
Du sidder i Early/MP (ikke utg og knap), staks er jævne 13-1600....... limp fold eller raise ?

Og hvis svaret er at der ikke er noget decideret + EV spil, det afhænger af personlig preference så fint med det, så foretrækker jeg at blive ved med at limpe......men hvis jeg har et leak så var det jo rart at høre om nogen kloge hoveders foretrukne spil :-)

24-01-2011 12:17 #7| 0

Når jeg spiller +12 borde, og jeg får lavt pp i EP med effektive bb på omkring 25bb, så clicker jeg fold.

Regner med at det var sådan noget du ville høre...

24-01-2011 12:34 #8| 0
OP

@leo

Jo tak, men jeg vil helst høre hvorfor ? og også hvad du gør ved middlepair :-)?

24-01-2011 12:41 #9| 0

Et lavt pp (og til dels og 77-99) spiller jeg udelukkende for at set mine.

Det stopper jeg så med, når blinds er 25/50, da mine odds ikke længere er fantastiske til det. Et limp er derfor det eneste jeg aldrig kan finde på (open limp that is)

Ved at raise fra EP/MP kommer du tit ud i marginale spots, hvor du skal ud og c-bette OOP på et board, hvor det er vigtigt at kende til villains postflop tendenser. Og det er sjældent noget jeg har en note på, med mindre han er helt i hegnet.

Samtidig har jeg som oftest mange borde kørende, og jeg vil derfor ikke være i stand til at vurdere, om det er et godt spot at doubble barrele. Og det er derfor lidt for nemt at udnytte, at jeg giver op efter første c-bet, hvis jeg ikke har noget.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar