$6.25 HU SNG Turbo

#1| 0

Jeg er nybegynder på HU Sngs, og er egentlig ret lost i det her spot. Villain har en Tight Aggressive spillestil og betragtes som en fornuftig vindende HU sng spiller.

mine tanker ved floppet var om jeg skulle skubbe eller prøve at tage potten ned med et 1/2pot bet og så folde til et skub.
..Efter lidt tøven skubber han så, og jeg sætter nu spørgsmålstegn ved min plan og kommer frem til jeg egentlig ser mange hænder i hans range jeg slår. Hvad mener PN om dette spot?


PokerStars Game #59689939860: Tournament #378168748, $6.00+$0.25 USD Hold'em No Limit - Match Round I, Level III (25/50) - 2011/03/24 0:06:30 CET [2011/03/23 19:06:30 ET]
Table '378168748 1' 2-max Seat #2 is the button
Seat 1: HERO (1618 in chips)
Seat 2: FOYB1234 (1382 in chips)
FOYB1234: posts small blind 25
HERO: posts big blind 50
*** HOLE CARDS ***
Dealt to HERO [T T]
FOYB1234: raises 50 to 100
HERO: raises 200 to 300
FOYB1234: calls 200
*** FLOP *** [9 K 6] POT: 600
HERO: bets 300
FOYB1234: raises 782 to 1082 and is all-in
HERO: ???


Flame away :)

24-03-2011 02:58 #2| 0

Jeg kalder og håber på Q9..

24-03-2011 03:07 #3| 0

Super spillet hvis du caller.

24-03-2011 03:20 #4| 0

Snapbetalt. Du slår rigeligt af hans range her til at få de potodds du behøver.

24-03-2011 09:59 #5| 0

Okay så gik jeg ikke helt galt i byen alligevel. Han viste KJo og ville gerne lige høre om andre ville havne i samme situation, takker for svarene :)

24-03-2011 11:45 #6| 0

Jeg snapper også. Vil egentlig overveje at skubbe pre hvis vores modstander 3. better en bred range. TT kan være svær at spille efter floppet i nogle tidfælde når man ikke ved det store om modstanderen.

:)

24-03-2011 12:19 #7| 0

@Tjepan

profitabelt at skubbe imod en 27bb effektiv stack som clicker os? Jeg ved det ikke:D, vil ikke umiddelbart mene det, men han har helt sikkert et par leaks i mit preflop spil hvis det er the way to go :) Flere med den tilgang?

Alle inputs bliver taget kærkommen imod :)

24-03-2011 12:44 #8| 0

paymakerdk

Sådan skal du ikke se på det :) - eller det gør jeg i hvert fald ikke. Skal dog sige at jeg er forholdsvis ny i HU sng verdenen også.

Det er fint at du clicker med TT, det er vel i håb om at han raiser dig?
Alene det at hans 3.bet range er svagere end dine TT så er det profitabelt at skubbe her.
Tænk på bunden af hans range og toppen? Hvordan spiller dine TT her? Prøv at smide det ind i pokerstove og jeg er sikker på at skub vil vise sig at være profitabelt her. :)

24-03-2011 13:19 #9| 0

@ Tjepan

Jeg tror du har misforstået HH. PF action er: Villain klikker til 100, hero 3better til 300, villain betaler. Desuden, der er vel også forskel på 3bet-range og call-4bet-range...? :)

@ OP

Jeg siger 250 pre, når vi spiller <30 BB. Det har næsten samme FE, hvilket er godt når vi bluffer, og vi kan stadig nemt bygge potten, hvis vi vil ind ved at raise til 2.5x.

På floppet lead-caller jeg også. Jeg går ud fra, at han får de fleste monsters (AK, AQs, AA-JJ) ind pre, så vi slår hans range betydeligt.

24-03-2011 13:29 #10| 0

Det jeg mener er at 4.bet shove er fornuftigt her :) fordi jeg vil tro at den range han raiser clicks med er ret bred..
Er godt med på actionen i hånden.. :)

24-03-2011 14:18 #11| 0

Villain/BTN klikker 100.
Hero RR (3better) til 300.
Villain betaler.

Hvornår skal hero 4bet-shove?

24-03-2011 15:42 #12| 0

Jeg skubber pre (rrai), da hans calling range inkluderer 88, 99, A8, A9 samt at din hånd er svær at spille OOP, da der næsten altid vil falde overcards og et c-bet vil committe dig. Da niveauet er så lavt sker det ligeledes ofte at villian kalder med Ax og lavere underpairs (især hvis du har været aggor og stjålet mange pots fra ham - så får de fleste nok på et tidspunkt ;-). Ville dog selv folde Ax i det spot hvis jeg var villian.

Desuden vil du gerne have at QJ, KJ folder, hvilket også taler for et rrai shove. Hvis du 3better preflop uden at shove, så raise til 600, så både du og villian er committet ligegyldigt hvad der falder. Derved undgår du at villian kan træffe det optimale valg, hvilket sker i situationen - hvis villian misser folder han hvis han rammer stacker han.

BTW hvis villian er TAG så har du en kæmpe fordel når blinds stiger til 50/100 (næste level) da du så kan shove alt muligt crap i position (f.eks. K8 etc.) med positiv EV, da villians calling range allin er så smal. Til den tid vil hans M være 8, så hvis han folder 8 gange i træk er han bust. Hvis han folder 4 gange og kalder 5 gang får du et freeroll for sejeren.

Dertil er det ret donket at villain klikker preflop, på nær hvis du er meget tight. Han burde raise til min 125, da du ellers har alt for gode odds til at kalde med f.eks. 89, k7 etc.. Jeg ville raise til 150 som villian for hvis du kalder så kalder du både 100 og 150 og jeg vil gerne spille store pots i position og små pots ude af position.

24-03-2011 16:07 #13| 0

@Tiltfishy

Det er sq ikke for at være fræk/belærende, men det meste af din ovenstående post er efter min mening fejlbehæftet. Med lidt hårdere ord kunne man sige, at det er det rene vrøvl.

24-03-2011 16:56 #14| 0

@ TiltFishy

Orty +1

Et par kommentarer:
I HU SNGs er cEV = $EV, hvorfor vi skal tage +EV spots, hvis de tilbyder sig. Det er altså ligesom cash game. Derfor vil vi faktisk gerne ind mod KJo. Af samme grund giver det ikke mening at "vente på et bedre spot".

Det virker til, at du ikke tænker i ranges, men udelukkende på TT. Overvej fx. om hvilke andre hænder du ville 3bet-AI for 28 BB, og hvilke andre hænder du ville 3bette til 600. Hvis det kun er monsters (TT+), så får vi et balanceringsproblem, som gør os meget nemme at spille mod.

Klik-raises fra BTN er ikke donket. Når man spiller med så relativt shallow stacks, som tilfældet ofte er i HU SNGs, så har 2x lige så stor FE som 2.5x-3x - det tillader os blot at åbne lightere. Desuden kan position ikke overvurderes i HU, så vi ser faktisk gerne at villain spiller en masse pots OOP.

24-03-2011 20:06 #15| 0

Hov .. min fejl :) misforstod den!

25-03-2011 09:59 #16| 0

Hey.

Spilletpreflop er OK. Men i det spot der er det altidbedst, at raise lidt mere oveni da du er ude af position, og self også fo value da du har monsterhånd HU. jeg siger 350ish her, og så kan du altid revurdere flop. Men da ha 4 betmóser ind på floppet, kan han have mange ting. Et draw er højest sandsynligt, da der ligger 2 til farven og 2 til stregen, men en K er også mulig. Et svært spot, men du kan aldrig folde. Han skubber 100 procent en 9'er og alle draws osv. Go with it. CALL

Iamsoso0

25-03-2011 12:59 #17| 0

@Fibonacci

I HU SNGs er cEV = $EV, hvorfor vi skal tage +EV spots, hvis de tilbyder sig. Det er altså ligesom cash game. Derfor vil vi faktisk gerne ind mod KJo. Af samme grund giver det ikke mening at "vente på et bedre spot".
Her er du da helt spot off. I HU SNG er chipsmanagement key, modsat cashgame hvor vi bare kan reloade. I HU SNG giver det ofte mening af vente på bedre spots, alt efter hvor dårlig man vurderer villain er. At tænke "Hov, her er et +EV spot -ind med skillingerne" er imo en uprofitabel tilgang til HU SNG.

min post er ikke en kommentar til den aktuelle hånd, men mere en kommentar til din HU SNG spilforståelse/tilgang. DET ER IKKE LIGESOM CASHGAME, hvor vi bare skal tage de mest marginale +EV spots (Antaget at vi har rulle til det obv.).

25-03-2011 14:12 #18| 0

@ Cawbow

I en HU SNG får du alle pengene, hvis du vinder alle chips. Hver chip har altså samme værdi hele matchen. Der er altså ikke brug for ICM-beregninger. Og derfor er et EV+ spot i en HU SNG ikke forskelligt fra et EV+ spot i HU cash game.

25-03-2011 15:16 #19| 0
Og derfor er et EV+ spot i en HU SNG ikke forskelligt fra et EV+ spot i HU cash game.

Helt uenig. Skal vi ikke lade den stå, og så håbe at der kommer en stor chef forbi (og giver mig ret)? :)
25-03-2011 15:24 #20| 0

Enig :)

Mens vi venter kan vi spørge Skates, hvad han synes. Bare se det første minut af videoen:

forumserver.twoplustwo.com/185/heads-up-sng/hu-cash-husng-free-video-970559/

25-03-2011 15:55 #21| 0

@Orty

Tak for din kritik og 'analyse', men dit svar giver ingen mening - kan du ikke uddybe hvad du mener (tænker en mod's opgave må være at mindske flaming frem for at bidrage til det?).

Situationer er preflop:

- fold er udelukket
- call er udelukket da du er langt foran villans click-bet range
- 3bet til 300 og spil hånden som OP (naturligvis kald ai efter c-bet).
- ship rrai effektivt for 1382

Hvis du 3-better bliver du samtidig nød til at c-bette min 1/2 pot = du er comittet.

Hvis villian rammer noget bedre end dine 1010 så er du sandsynligvis nede til 2 outs og i bedste fald svag favorit, da villian ikke kan formode at have FE når, hvis han rrai efter dit c-bet på flop. Altså vil en sane villain kun rrai efter floppet med minimum fd og naturligvis altid med toppar.

Dvs. du får 300 chips til midten som 50/50 favorit og 1080 chips til midten som 90/10 underdog. Du tilbyder dette scenarie til villian ved at vælge den lave 3-bet løsning. Derfor mener jeg du lige så godt kan lave et rr preflop der comitter både dig OG villian, så han ikke får et optimalt og let valg. Derfor mener jeg et rr til f.eks. 500/600 kan forsvares, da villian så kal lave en fejl ved at overcalle med dårligere hænder end 1010.

Desuden bør du tage niveauet i betragtning. Min analyse er baseret på min erfaring på dette level, hvor jeg ser en tendens til at villians overspiller 22-99 og Ax og gerne caller AI preflop med disse holdings. Denne fejl kan du udnytte hvis du shipper preflop.

Denne spillestil vil naturligvis ikke gå på højere levels, da villian vil vide hvad du har gang i, men jeg er meget overbevist om at det er en vindende tilgang på dette level.

25-03-2011 16:05 #22| 0

@Fibonacci

Tak for analysen.

"I HU SNGs er cEV = $EV, hvorfor vi skal tage +EV spots, hvis de tilbyder sig. Det er altså ligesom cash game. Derfor vil vi faktisk gerne ind mod KJo. Af samme grund giver det ikke mening at "vente på et bedre spot"."

Ja vi vil gerne ind mod KJo preflop, men mit overstående svar giver et bud på, hvorfor jeg ikke vil tilbyde villian et optimalt valg efter flop.

"Det virker til, at du ikke tænker i ranges, men udelukkende på TT. Overvej fx. om hvilke andre hænder du ville 3bet-AI for 28 BB, og hvilke andre hænder du ville 3bette til 600. Hvis det kun er monsters (TT+), så får vi et balanceringsproblem, som gør os meget nemme at spille mod."

Det mener jeg heller ikke er nødvendigt på dette level, da jeg så skal formode at villian sætter mig i ranges. Det tror jeg de færreste gør i 6.25 dollar HU Turbo SnG. Men jeg er klar over at den ikke går på højere levels. Angående 3bet ai så er min range fuldstændigt defineret af villians aggression. Så ja, jeg vil ofter spille "gode" hænder som foreslået f.eks. raise til 500 for at få maksimalt ud af villians fejl, mens jeg er langt mere tilbøjelig til at rr til f.eks. 300 med dårligere hænder, hvis mit mål er at tage den ned preflop. Det er naturligvis et leak, men KUN hvis villian er klar over det eller kan læse mig. Det antager jeg som sagt at de fleste villians på dette level ikke kan.

"Klik-raises fra BTN er ikke donket. Når man spiller med så relativt shallow stacks, som tilfældet ofte er i HU SNGs, så har 2x lige så stor FE som 2.5x-3x - det tillader os blot at åbne lightere. Desuden kan position ikke overvurderes i HU, så vi ser faktisk gerne at villain spiller en masse pots OOP"

Hvis du har lige så stor FE som med 2.5x så er klikket fint. Og ja vi vil gerne spiller en masse pots i position. Så jeg klikraiser også meget ofte fra btn, men hvis villian begynder at kalde mine raises så sætter jeg det op til 2.5 for at lægge en smule pres på. Hvis villian klikraiser mig som den del af hans preflop strategi, så kalder jeg ofter med medium hands f.eks. 89o (har potodds til det med stort set any holding) og leader any flop. Dette bevirker som regel at villian stopper sine klik-raises (på dette level) og går i fold/3xbb raise mode i stedet for preflop, hvilket definerer hans range og gør det lettere for mig.

Så min analyse at altså helt defineret af hvilket level der spilles på. Dermed ikke sagt at jeg ville kunne slå et højere level med samme strategi.

Min overordnede strategi på dette HU level er at dominere preflop og tage små pots ned. Det mener jeg at jeg gøre bedre en størstedelen af villians, så derfor er jeg ikke ude efter rene coinflips men vil langt hellere bliver i spillet indtil villian har droppet sin stak ned til ca. 500, hvorefter vi ryger ai pre. Hvis han dobler dominerer jeg ham ned til 500 igen og tager endnu et flip.

Når blinds stiger så hurtigt som de gør, så har de fleste villians problemer med at adjuste deres range, så de fleste er alt for tighte på det efterfølgende level 50/100, hvilket jeg gerne vil udnytte.

25-03-2011 19:51 #23| 0

@Cawbow

I HU SNG er chipsmanagement key, modsat cashgame hvor vi bare kan reloade.

Vi kan også bare åbne en ny HU SnG... Jeg er enig med Fibonacci her.

@Tiltfishy

Beklager min korte post tidligere. Kan godt se, at du fortjener et længere svar. Jeg var midt i en session, så havde ikke lige overskud til det. Anyway, here we go:

Hvis villian rammer noget bedre end dine 1010 så er du sandsynligvis nede til 2 outs og i bedste fald svag favorit, da villian ikke kan formode at have FE når, hvis han rrai efter dit c-bet på flop. Altså vil en sane villain kun rrai efter floppet med minimum fd og naturligvis altid med toppar.

Dvs. du får 300 chips til midten som 50/50 favorit og 1080 chips til midten som 90/10 underdog. Du tilbyder dette scenarie til villian ved at vælge den lave 3-bet løsning. Derfor mener jeg du lige så godt kan lave et rr preflop der comitter både dig OG villian, så han ikke får et optimalt og let valg. Derfor mener jeg et rr til f.eks. 500/600 kan forsvares, da villian så kal lave en fejl ved at overcalle med dårligere hænder end 1010.


Du glemmer situationer, hvor villain har 87, 89, A4, A5 osv osv, hvor han formentlig bare folder til dit preflopshove, men ofte vil calle 200 mere, når du 3better til 300. Disse hænder vil vi rigtig gerne spille flops imod - også OOP. Hvis villain rammer, kommer han sandsynligvis ind på et lavt-/mellem flop, hvor han har ramt, fordi vi ligner rene overkort. Så nej, vi kommer ikke kun ind imod draws og overpar postflop - vi kommer langt oftere ind imod underpar mv.

Vi skal altså spille vores 1010 for maksimal value her. Hvis vi har en fornemmelse af, at villain caller aaaalt for light til 3betshoves, jamen så shove da endelig. Men dette read står ikke i OP. Der står til gengæld at villain er sane, og vi må derfor forvente, at vi kun kommer ind imod en forholdsvis stærk range, når vi jammer. Jeg er derimod ganske overbevist om, at vi meget oftere kommer godt ind ved at spille et flop i en alm 3bettet pot.

Desuden nævner Fibonacci balanceringsproblematikken. Jeg er enig med dig i, at det sandsynligvis ikke er übervigtigt på dette level, men vi kan jo altså ikke vide, om villain har lidt hjerneceller igang, og kan se, at det er weird at dine 3betstørrelser varierer.

Derudover har Fibonacci sagt det meste.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar