$60/9m hyper: bubble

#1| 0

Poker Stars, $57.54 Buy-in (75/150 blinds, 15 ante) No Limit Hold'em Tournament, 4 Players

Hero (BTN): 628 (4.2 bb) - TAG semi-reg.
SB: 700 (4.7 bb) - TAG reg (SNE).
BB: 1,971 (13.1 bb) - unknown men virker decent/TAG/reggy.
CO: 1,201 (8 bb) - LAG Fish (reg).

Preflop:
CO folds, Hero raises to 330, SB calls 255


Min btn range er meget valuebetonet hvis jeg får den ind her, men kan ikke sige om SB vil vide dette 100%, da vi ikke har mange hænder på hinanden. Bemærk: Full ring.

Hvilken range er et flat her i SB's spot (blå farve)? Hele hans "get it in"-range er obv. fin som et flat, men hvor bredt snakker vi?

Redigeret af Sauron92 d. 21-12-2012 16:27
21-12-2012 17:54 #2| 0
Administrator

Edit: Jeg skal ikke udtale mig på dette niveau, sry :)
Men håber nogle chefer kommer med deres bud

Redigeret af Bridgeking d. 21-12-2012 17:57
21-12-2012 17:58 #3| 0
Bridgeking skrev:
Hvorfor skubber han ikke bare den "get in" range i en hyper?

Pga. bubblefaktoren i en 9m er ret voldsom og jeg kan folde bunden af min range hvis han jammer og bb kalder. Også derfor jeg ikke bare jammer men raiser. Langt fra enig i at det betyder KK+ :)
21-12-2012 18:46 #4| 0

Jeg synes mest af alt, at det lugter af, at han ikke vil give dig muligheden for at folde, hvis BB kommer over toppen. Jeg tænker, at SB vil undgå denne sekvens:

BTN (Hero) raiser til 330
SB (Villain) shover
BB Caller
BTN folder (non-nuts i hvert fald)

Hvis SB bare kalder de 330, kan BTN aldrig folde, også selvom BB shover, da SB i så fald bare kunne folde også, og så bliver BTN den, der taber mest i scenariet anyways.

Så jeg synes umiddelbart, at det lugter af non-nuts fra SB's side, i hvert fald når I ikke har nogen nævneværdig historik. Men jeg tror på ingen måde, at han er mere wide, end han ville være, hvis du havde shovet, og han skulle kalde.

Hvad var dine egne tanker i spottet?

EDIT: Kan selvfølgelig også "bare" være en stop'n'go. I så fald gør det sig stadig gældende, at der er tale om en non-nutty range.

Redigeret af lallez0r d. 21-12-2012 19:50
22-12-2012 00:09 #5| 0

Eneste faktor der han få ham til at være bredere end hvis jeg shovede ville være pga. han tror bb jammer ind over kæmpe wide og/eller forsøger at collude. Dette vil obv. være +EV hvis han har en hånd som spiller godt 3-vejs og han ved at bb altid jammer ind over i håb om at jeg laver et retardo-fold (never happening here though).

Generelt enig i din antagelse om at det oftest vil være den weaker del af hans non-fold range som han flatter her. Ligesom om at han forsøger at undgå at jeg kan "freeroll folde" - nøjagtig som han burde.

Problemet er ikke hvorfor han flatter, men hvilken range. Aktuelt havde han en hånd som var for weak til min smag (J9o), men kunne have været et misclick.

22-12-2012 00:13 #6| 0

... eller hvis bb er kæmpe nit. Så kan han også komme ind bredere.

22-12-2012 03:18 #7| 0

Spørger du mig har han hele sin callingrange der (altså, nøjagtig samme range som hvis du shovede).

Med mid/bund af hans range, ønsker han ikke scenariet at BB caller hans shove, og du kan folde, og med toppen af hans range kan han være ligeglad om BB jammer indover da han alligevel ved at BB ikke jammer her, medmindre han også havde tænkt sig at calle et allin i første omgang, så det er even på den konto.

Det blev lidt rodet, pointen er fin i mit hoved, ved ikke hvor godt det gik på skrift.

I øvrigt enig i J9 er spew.

Redigeret af DarkXoiX d. 22-12-2012 03:19
22-12-2012 16:01 #8| 0

Ved ikke om jeg har formuleret mig forkert, men jeg er ligeglad hvorfor han flatter. Det har jeg selv vidst helt fint fra før hånden foregik.

Jeg spørger udelukkende om ca. hvor bred en range vil anses som værende "okay" at gøre det med.

Kan af gode grunde ikke udtale mig om hvad han mener om min range fra btn i spottet, men lad os antage at den er ca. 45%

Jeg tænker flat med noget i stil med: 22+,A2+,K6s+,K9o+,Q9s+,QTo+,JTs (29.1%)
Og så afhængig af hvor meget man går op i balance og hvad man tror om BB's flatrange så jam toppen eller flat hele pisset.

Nogle der tænker at det er for bredt/snævert/helt fint?

22-12-2012 17:19 #9| 0

Jeg har meget lidt erfaring med stigende payouts i hypers, da jeg normalt spiller sats.

Her ville SB callingrange på boblen, være MEGET stram, eftersom der er fixed payout til alle der casher.

Vil dog alligevel umiddelbart mene, at den range du sætter op er lidt for løs til et kald, da man må formode BB kommer til midten mod dig ganske ofte, og derfor giver SB en "ekstra chance".

Ville umiddelbart nok selv calle med en 20% range or so.

44+,A2s+,K9s+,QTs+,JTs,A5o+,KTo+ (21.6%)

Tror personligt de helt små PP's er spew, især taget i betragtning at BB til tider vil vågne op med en hånd, og skal vi trevejs ind med et lavt PP, skal vi dodge fire overcards eller ramme set mod højere PP.

BB caller vel omtrent top10% hænder når SB flatter, så det sker trods alt en af 10 gange :)

Scenariet er obv helt anderledes hvis shortstacken sad i BB, så skal han obv calle ekstremt bredt - men jeg synes bare det faktum at BB sidder bag, og har rigeligt råd til at lave et korrekt call, ændrer væsentligt på værdien i et fold fra SB.

Redigeret af DarkXoiX d. 22-12-2012 17:22
22-12-2012 17:54 #11| 0

BB vågne op med en hånd er naturligvis en faktor, men en meget lille en i min bog idet at han i så fald oftest får 3rd place money anyway.

22-12-2012 17:57 #12| 0

Ja true, havde ikke lige overvejet han dækkede dig.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar