600nl QQ

#1| 0

$600nl 5-handed på UB.

Preflop:
UTG($1072) limper, MP folder, Button($947) raiser pot til $27, jeg($664) caller fra SB med Q Q, BB caller, UTG folder.

Flop: 8 9 4 (3 mand, pot $87)

Jeg better potten, BB folder, Button caller.

Turn: 4 (2 mand, pot $261)


Hvad gør i normalt her? Og tager i nogensinde den her linje op til det her punkt? Button er 27/13.71/2.86 efter 175 hænder, har ikke noget definitivt post-flop read på ham, men han virker aggro og ikke helt dum.

Jeg 3-better ofte QQ preflop, men bordet var ikke godt til at spille en stor pot OOP her.


EDIT: UB er ikke *så* rigged, er nu ikke længere 2 gange 4 på boardet.

12-12-2005 02:10 #2| 0

"Jeg 3-better ofte QQ preflop, men bordet var ikke godt til at spille en stor pot OOP her. "

Ehhh hvordan det ?

Normalt vil du jo re-raise preflop og leade flop (især i en 3-mands pot) ?

12-12-2005 03:17 #3| 0

Skal lige hoere... Hvilket kort er det lige der kommer paa turn?

Skal du ikke bare lede ud igen.. Nu er det her ikke lige min limit, men hvad med at fyre noget i retning af en halv pot af? Evt. mere.

Dan

12-12-2005 03:31 #4| 0

Preflop: Tjah, med allerede to mand i potten, ville jeg nok vælge at 3-bette hér.

Flop: Fint.

Turn: Jeg går ud fra det er spar fire på turn? ;-)
Godt spørgsmål mht. linjen. Givet at villain er agressiv, vil jeg nok holde mig fra at bette hér for at holde potten nede. Check-call floppet, og check-fold/call river afhængigt af kort, og hvad villain better.
Jeg varierer dog med at leade ud for halv pot hér igen.

- Asger

12-12-2005 03:34 #5| 0
OP

@Alle: Kortet er ændret :)

@Puma35:
"Ehhh hvordan det ?

Normalt vil du jo re-raise preflop og leade flop (især i en 3-mands pot) ?"

Ja, det er det jeg normalt gør.


@danniboy/Asger_b: Folder i til et raise? Hvordan reagerer i på ½pot bet? fuld pot?

Tak.

12-12-2005 03:42 #6| 0

Hvis du leder ud på turn og får et raise på nakken - ja, så ser jeg et sikkert fold.
½ pot bet caller jeg. Og caller det samme på river.
Fuld pot bet caller jeg også, men så har jeg større tendens til at folde river.

Selvtak.

- Asger

12-12-2005 03:44 #7| 0
OP

Hvis jeg check/caller et fuldt pot bet på turn er potten $783 på river og jeg har $289 tilbage... Ville være et laydown a dimensioner når jeg får næsten 4-1 for mine penge på et call på river. Skal der ikke laves en beslutning her?

12-12-2005 03:54 #8| 0

Jeg stener.. Troede I havde over 1k hver.
Anyways, klart at hvis villain better pot på turn, står du med en beslutning for resten af stacken - og dér folder jeg helt sikkert, med mindre villain er et overagressivt fjols.

- Asger

12-12-2005 04:16 #9| 0
OP

Dvs. Check-fold til et pot bet? Er det ikke for svagt? Jeg har jo ikke ligefrem overspillet min hånd på det her tidspunkt.

12-12-2005 04:19 #10| 0

Jeg tror ikke der er ret mange hænder du slår, hvis en sane villain potter turn hér.

12-12-2005 04:22 #11| 0
OP

Skal lige siges at spillet på UB er noget mere aggro end på party poker og eftersom der er en "bet pot" knap er folk mere tilbøjelige til at bruge den end at taste 3/4 pot ind. Folk går generelt ned med deres overpairs.

Men under alle omstændigheder kan jge ikke lide at jeg skal check-folde turn her. Så må der skulle ændres noget et andet sted i hånden.

12-12-2005 05:39 #12| 0

check-fold turn virker måske en smule weak her.

Hero har trods alt ikke 3-bettet pre, hvilket vel, om alt andet lige, deciever hans QQ en smule.

Hvorfor ikke skyde halv pot og folde til et push/re-raise?

12-12-2005 10:50 #13| 0

@Jarwohl: Hehe, stivt nok med UB ;-)

Hvis du havde 3-bettet preflop, havde du højst sandsynligt haft en god mulighed for at træffe en bedre beslutning.
Nu du ikke har, siger jeg jo ikke at du automatisk skal check-folde turn. Du check-folder kun, hvis han leader for fuld pot, da det committer dig totalt til potten. Nu er det selvfølgelig meget situationsafhængigt, men hvis villain er god/dygtig, kommer du ikke til at være foran når du spiller for stakken med QQ som overpair i lommen. Det er i hvert fald sjældent!

Jeg bryder mig mindre og mindre om at bette turn, da det reelt set også committer dig for det meste af stacken. Pot control er vigtigt i den her situation.

Når det er sagt, kan en aggro villain dog være ret tilbøjelige til at raise floppet med en hånd, der slår dig (88/99/KK/AA), men med KK/AA vil han nok også være tilbøjelig til at ville holde potten nede.

- AB

12-12-2005 14:45 #14| 0

Jeg læner mig mest op ad et turn shove eller opgive totalt.

Faktisk tror jeg at jeg shover turn og håber han caller med JJ. Måske A K på en god dag. (McD søger stadig medarbejdere hvis han har 99.)

Jeg er uenig med Asger i hans "call 2 x halv pot". Villains hånd er vel den samme uanset hvor meget han better.

12-12-2005 15:23 #15| 0

Jeg folder ikke her, men mest som en konsekvens af mit spil. Når jeg ikke re-raiser preflop, må det være for at lokke penge ud af modstanderne (specielt raiser), hvis der ikke kommer overkort. Når planen så lykkedes, kan jeg ikke få kolde fødder.

At check calle har den charme at det gør potten så lille som muligt de gange jeg er mindst, og så stor som muligt mange af de gange jeg er størst. Ulempen er at man kan give nogle fri-træk. Det er før set at folk re-raiser fra button med f.eks. JTs.

Så både at check-calle og at bette, kan koste penge, det er et ubehageligt gæt.

Ikke at raise pre-flop, gør spillet meget mere kompliceret, og det er +ev hvis man kan gøre rigtigt i de her situationer. Det kræver typisk read på modstanderen. Hvis man, som her, ikke har andet read på modstanderen, and at han virker aggro og ikke helt dum, minimerer man varians uden at miste noget særligt ev (måske vinder man ev hvis villain er lige så skrap som en selv), ved at re-raise preflop.

Så jeg havde undgået disse problemer ved at re-raise preflop.

Ejnar Pik, Sydhavnen.

12-12-2005 15:52 #16| 0

Du skal nok beslutte dig på floppet, hvad din plan er, hvis villain caller og turnen blanker.

Jeg hælder mest til at leade for pot igen. AA/KK vil jeg formode raiser floppet. Hvorimod det forekommer langt mere sandsynligt at TT/JJ, og diverse draws vælger at calle der. Har villain 99/88, jamen, så hatten af.

12-12-2005 23:57 #17| 0
OP

Yeah, jeg havde sådan set besluttet mig... mit turn spil var dog lidt skod... bettede $150..... alt for fjollet... nå men han skubbede jeg callede, river blankede og jeg slog hans TT,.

13-12-2005 02:43 #18| 0

Tjah, det kan godt tænkes, jeg bliver lidt weak hér.
Det kan måske skyldes, at jeg har brændt mig hårdt på at spille pots med TPTK/Overpair OOP på det sidste.

- AB

13-12-2005 18:48 #19| 0

fedesen is a baller!

13-12-2005 19:25 #20| 0

For lige at uddybe:

"Stop pussying out on the turn."

- Vanveen/El Diablo.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar