5G mobilt bredbånd- Yousee vs. Telmore

#1| 0

Måske et longshot men tænker måske at der er nogen der kan svare på det her. 

Jeg har haft 4G mobilt bredbånd  ved Yousee i lang tid, og været godt tilfreds. Jeg ville dog gerne opgraderer til 5G nu hvor det er blevet en mulighed. 

Desværre havde de ikke flere 5G routere hos Yousee så jeg valgte Telmore som havde dem på lager, og som bruger samme netværk.

Jeg har efterfølgende oplevet et par mindre forbindelsessvigt som jeg ikke oplevede hos Yousee, og da jeg ringede ind til Yousee for at opsige mit 4G abonement, sagde flere medarbejdere, at forbindelsesproblemerne nok skyldtes at Yousees kunder blev prioriteret foran Telmore på netværket. 

Da det er meget vigtigt for mig med en stabil forbindelse oprettede jeg derfor et 5G abonnement hos Yousee. 

Jeg ringer derfor idag ind til Telmore for at opsige et abonnement, men de siger at det bare et sælgertrick og at deres kunder bliver prioriteret ligeså højt på netværket som Yousees. 

Nogen der ved hvad der er op og ned i det her? 

Jeg har 5 måneders binding på mit Telmore abonnement som jeg ikke kan komme ud af, men jeg kan nå at annullere min 5G ordre hos Yousee. 

 

Synes i øvrigt det er vildt hvis flere medarbejdere hos Yousee bevidst lyver om det her - det er trods alt et kæmpe selskab.  

 

  

 

26-07-2021 14:50 #2| 1

Så vidt jeg husker må de slet ikke prioritere nogle kunder over andre, derudover er Telmore et datterselskab af Yousee, så jeg tvivler på de ville nedprioritere dem, selv hvis de nedprioriterede udefrakomne kunder.

26-07-2021 15:02 #3| 0
Vanvid skrev:

Måske et longshot men tænker måske at der er nogen der kan svare på det her. 

Jeg har haft 4G mobilt bredbånd  ved Yousee i lang tid, og været godt tilfreds. Jeg ville dog gerne opgraderer til 5G nu hvor det er blevet en mulighed. 

Desværre havde de ikke flere 5G routere hos Yousee så jeg valgte Telmore som havde dem på lager, og som bruger samme netværk.

Jeg har efterfølgende oplevet et par mindre forbindelsessvigt som jeg ikke oplevede hos Yousee, og da jeg ringede ind til Yousee for at opsige mit 4G abonement, sagde flere medarbejdere, at forbindelsesproblemerne nok skyldtes at Yousees kunder blev prioriteret foran Telmore på netværket. 

Da det er meget vigtigt for mig med en stabil forbindelse oprettede jeg derfor et 5G abonnement hos Yousee. 

Jeg ringer derfor idag ind til Telmore for at opsige et abonnement, men de siger at det bare et sælgertrick og at deres kunder bliver prioriteret ligeså højt på netværket som Yousees. 

Nogen der ved hvad der er op og ned i det her? 

Jeg har 5 måneders binding på mit Telmore abonnement som jeg ikke kan komme ud af, men jeg kan nå at annullere min 5G ordre hos Yousee. 

 

Synes i øvrigt det er vildt hvis flere medarbejdere hos Yousee bevidst lyver om det her - det er trods alt et kæmpe selskab.  

 

  

 

 Som gammel medarbejder i yousee kan jeg konstatere at det er umuligt at finde ud af, jeg har siddet ialt i 3-4 år og har aldrig kunne få et klar svar, dog kan jeg konstatere at der er påfaldende mange gange at en telmore kunde oplever udfald/nedsat hastighed kontra en TDC/yousee kunne som befinder Sig i samme område og som kører med fuld skrald.. mit bud er at der er forskel og der er en form for forskel, men at man at naturlige årsager ikke oplyser om det

 

26-07-2021 15:19 #4| 0

Tænker umiddelbart de lyver dig lige op i hovedet. Det 5G udstyr de har sat op kan vel ikke være belastet i nævneværdig grad allerede. Skulle det være belastet allerede har de vist et problem med dimensionering

26-07-2021 22:26 #5| 0

Uanset om de i de her tilfælde lyver, så er det meget naivt at tro, at de ikke ville lyve ifbm salg. Det er provisionslønnede gymnasieelever (at best), som du taler med.

26-07-2021 23:24 #6| 1

Jeg har arbejdet i branchen i en håndfuld år, og jeg har aldrig hørt om at noget netværk skulle proritere visse kunder foran andre. Det er ikke uhørt at billigere internet udbydere f.eks. har billigere routere eller kører billigere infrastruktur , men jeg har svært ved at forestille mig at der skulle være forskel på to kunder der forbinder til samme sendemast fra to forskellige selskaber. Jeg er også ret sikker på det eneste "infrastruktur" Telmore selv kører er det abonnementsmæssige (altså regninger etc) og intet netværksmæssigt.

 

Derudover kan jeg heller ikke forestille mig at TDC skulle ha brugt tid og penge på at lave sendemast-systemer der favorisere visse modtagere over andre. Jeg ville også tro at det ville stride direkte imod den kontrakt der ligger mellem Telmore og TDC Net (som er igang med at blive et helt særskildt firma) og ihvertfald imod en kontrakt mellem TDC Net og kunder der ikke (teknisk set) er søster-firmaer.

 

Med alt det sagt er jeg ikke maste eller netværksteknikker, så jeg har ikke direkte indsigt i den del. Hvis det faktisk sker at de prioritere trafik, tvivler jeg også på evt folk med indsigt ville indrømme det, det lyder som en kæmpe skandale. Med det sagt tvivler jeg også kraftigt på en random sælger ville vide noget om det. Den rigtige forklaring skal nok findes i forskellen på 5g vs 4g dækning i dit område og/eller udstyret du bruger.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar