$550 Live tour

#1| 2
MESTERBLOGGER

Level 7

Blinds 600-300-600

Hero har 60K average er 37K


Der foldes til hero i button. Jeg har 66 og standard raiser til 1500. Big blind har været tight hele dagen og laver dagens første 3-bet pre til 4200. Jeg har været ret aktiv med at stjæle blinds i position. Desuden er han ved at være low on fuel med kun 20K bag. Jeg caller. Pot: 9300. 

Flop: J32. Han C-better 4K. Jeg caller og håber han har noget AK/AQish. Pot: 17300

Turn: 3. Han shover 16K


Hero?

09-04-2023 02:08 #2| 0

Jeg tror ikke jeg kommer væk fra den, men kunne godt overveje at folde pf hvis han er så tight som du siger.

09-04-2023 09:22 #3| 1

3-bet preflop, c-bet flop, shove turn... vil mene at han altid er foran her og sætter ham på QQ+

09-04-2023 10:11 #4| 0

Tror jeg ville folde preflop. Når jeg nu ikke har gjort det folder jeg nu. 

Redigeret af KimN d. 09-04-2023 10:14
09-04-2023 10:55 #5| 1

Kan heller ikke se andet end et fold kan være en mulighed. En stram fætter 3-better vel ikke nødvendigvis aq preflop og så er det vel kun al vi slår. Og eneste ak han går død med på turn er vel AK i klør? Optimalt set burde vi nok bare folde pf og komme videre, vi får ikke rigtig odds til at kalde pf når villain ikke er dybere og vi skal jo nærmest spike et set for at kunne fortsætte på floppet. Medmindre vi bare lukker øjnene og sætter villain på en af de 2-3 hænder vi slår:)

09-04-2023 10:58 #6| 0

Fold pre hans stack er ikke stor nok til at calle et 3 bet...

09-04-2023 13:24 #7| 0

Puha morfar, kedeligt spot. Som du er inde på ved overhovedet at oprette indlægget, så er der en ikke-nul procentdel chance for at villain kører historien helt ud med fx AK eller AQ, men som villain er beskrevet, er den ikke ret stor. 


Som andre skriver, så er fold pre det mest disciplinerede. Han er ikke dyb nok. Du ved det sikkert, men en god tommelfingerregel er, at man skal have 20x sin indsats for at kunne betale (i dette tilfælde 20 x (4200-1500) = 54000. Den høje faktor er ikke en følge af de direkte odds, men en konsekvens af, at du ikke altid får villains stak, når du rammer. Du får ikke i nærheden af 20x i dette tilfælde. Jeg er selv tilpas løs til at peele for mindre end 20x, især hvis jeg har en stærk formodning om at villain er helt oppe i de stærkeste hænder, men her er det <10x og det er for lidt.

09-04-2023 15:22 #8| 0
MESTERBLOGGER

Tak for input!


Er ret overrasket over det er et klokkeklart fold pre. Måske min beskrivelse gør ham lidt for tight….


Anyway easy fold turn. Har det. Det syntes jeg bestemt ikke det var. Jeg tankede i to minutter men endte dog med et fold. Ingen af os viste.

09-04-2023 15:36 #9| 0
morfarnissen skrev:

Tak for input!

 

Er ret overrasket over det er et klokkeklart fold pre. Måske min beskrivelse gør ham lidt for tight….

 

Anyway easy fold turn. Har det. Det syntes jeg bestemt ikke det var. Jeg tankede i to minutter men endte dog med et fold. Ingen af os viste.




Folder heller aldrig preflop når vi har en stor stack, men nok næppe noget vi har odds til på nogen måde, men så hyggeligt at floppe set:)
Mht turn, hvilken overvejelser gør du dig at siden du ikke tænker det er et relativt nemt fold? Jo engang har omc da ak som han ( for en omc) er gået amok med, men tænker vi ihvertfald 70-80% får flashet QQ+ i hovedet der..
09-04-2023 20:10 #10| 0
MESTERBLOGGER

@djoffer

Han havde et potbet tilbage på et tidspunkt i touren hvor en halv start stack kan blive svær at manøvre rundt med. Mine to calls må have virket svage og så var mit image som sagt forholdsvis aggro.


Det var mine betænkligheder ved et fold.

09-04-2023 21:16 #11| 2
morfarnissen skrev:

@djoffer

Han havde et potbet tilbage på et tidspunkt i touren hvor en halv start stack kan blive svær at manøvre rundt med. Mine to calls må have virket svage og så var mit image som sagt forholdsvis aggro.


Det var mine betænkligheder ved et fold.




Det forstår jeg, men ja tænker en strammert langt hellere vil sidde tilbage med 20-25bb end at skumme dem afsted med ak her, som reelt vel er den eneste hånd vi slår og som er i hans 3-bet range? Mener han kan jo også sagtens sidde og bluffe med et PP større end dit som prøver at få dig til at folde en bonde… så ja kan aldrig se vi kan gøre andet end at folde her:)
← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar