55 i SB lategame i powerfest 5.50$

#1| 0

Hej PN

Var dyb igår i powerfest 5.5$ 25k gtd igår.

Generelt er bordet friskt men jeg har skubbet en del gange i spots hvor folk folder på trods af høje bounties ift. buyin.

Hånden:
Vi er 3 i hånden

UTG+1 limper (har ca 100bbs hvilket er top 10 stack) han har flere gange gjort dette og foldet til single raise eller All in efterfølgende.

CO Raiser til 2.5 bbs (80bbs) har gjort det ved flere lejligheder hvor jeg har skubbet efterfølgende og han folder, generelt den mest aktive på bordet.

Hero 55 i SB (25BBs) og 20 dollar Bounty.

Derudover kan siges vi er 33/49 ikke nogle nævneværdige payjumps. 3k$ til toppen sikret ca 70$ i dette spot.

Hvad gør vi? Call er ikke en option pga position og stack. Så ser k un Allin eller fold som options

Redigeret af Kongs d. 18-04-2020 13:07
18-04-2020 13:25 #2| 0

Tror co raiser/isolerer gigafisken med 100bs ret bredt i position, så selvom 25bbs er ret meget at shove med to first in og BB der stadig kan vågne op er det nok +cev uden at have regnet på det. Tror heller ikke det er så forfærdeligt at complete i sb, når hvalen har dig dækket og 3better 1/100 gange. 55 spilles utroligt nemt post. Mindre varianspræget og hvis bordet er blødt og strukturen er god så jeg foretrækker at calle. Tror det ret marginalt uanset 

Redigeret af GuldsmedeN d. 18-04-2020 13:28
18-04-2020 13:31 #3| 0

Enig i at call ikke er en option, da vi ikke rigtig kan set-minde med en 25bb stack, og vi lukker ikke action heller. Jeg tror bare jeg shover 25bbs.. specielt med dine reads på villains. 
30+ bbs kan det være jeg finder et fold. 

Redigeret af jontenlol d. 18-04-2020 13:31
18-04-2020 13:34 #4| 0

Klassisk sqeeze spot. Stor chipleader limper med en gigantisk stor range på jagt efter bounties, CO isoer ham IP også bredt og derfor er eneste to options enten at jamme her med masser af FE selvom vi har en stor bounty på os eller at folde. At kalde her vil jeg mene er forfærdeligt.

 

Du kan slå den op i ICMizer (der tager højde for bounties nu) hvor det vigtige er hvad du vurdere de to villains har i deres range i spottet og hvad de vil kalde dit jam med.

 

Umiddelbart vil jeg vurdere 55 som værende bunden af det vi skubber med her og måske endda for løst med tanke på at begge villains rigeligt har råd til at kalde i spottet på jagt efter en stor bounty. Mere ideelt hvis begge havde lidt færre BB i sækken hjemmefra hvis vi skal realisere vores FE her. 

18-04-2020 13:41 #5| 0

Det er på vippen med 25bbs, mendDet at villain er en passiv hval som har os dækket gør at jeg caller i det spot. Også at feltet er ringe og strukturen slow.  Og det faktum at det er en KO tour og vores FE især mod en passiv hval er betydeligt ringere. Når vi bliver kaldt flipper vi eller er bagud og har ikke selv nogle bounties at vinde. Når de 3 left to act folder vinder vi 6 bbs. Post er det tæt på umuligt at lave fejl. I vaakum er det ikke gto at calle, men af ovenstående årsager gør jeg det alligevel, selvom jeg ikke er pko ekspert

Redigeret af GuldsmedeN d. 18-04-2020 13:47
18-04-2020 14:12 #6| 0

@Guldsmeden Tror godt villains kan have 22-44 i deres range og kalde af, og A2s-A5s og engang imellem også A2-A5o så tror også vi er foran en del, men ja vi flipper tit, og vi er sommetider langt bagud. Men vi er stadig kun 25bbs dybe, så ikke verdens undergang at flippe. Og vi har da en smule FE. 
Men at calle er ikke godt imo. 
Vi rammer set 1:8 på flop, så vi mister 2,5bb 7/8, og der er ikke taget højde for at BB kan komme ind over og vi bliver nødt til at folde af. og vi dobler heller ikke 100% af gangene når vi rammer et set, og få gange taber vi endda med et set. 
Vil hellere folde end at calle, uden at have slået hånden op. 

18-04-2020 16:35 #7| 0

Folder, tror jeg jammer alt under 20 big blinds.

18-04-2020 18:13 #8| 0
OP

Tak for inputs. Lidt de samme tanker jeg gjorde mig. Synes generelt folk folder for meget på bordet til squezze så jeg kom også frem til shove var bedst EV beslutning, men var i tvivl når vi trods alt var 25 bbs dybe så spørgsmålet er om vi kan ikke kan finde bedre spots her. Det er er jeg egentlig ikke i tvivl om vi kan, men ved folds samler vi 5bbs op svarende 20% af stacken det sammenholdt med folks historik spillemæssigt fik mig til at skubbe.

Redigeret af Kongs d. 19-04-2020 09:43
18-04-2020 19:13 #9| 0

Det er vel også relevant for valget imellem all in eller fold om der er nogle stacks på bordet vi dækker? Eller er det noget jeg tager fejl af?



Hvis der er et par små stacks med 10-15 bb, så kan man håbe at spille pots imod dem for bounties. Hvis alle har en dækket, så kan man ikke undgå de store stacks - og så finder man næppe mange bedre squeeze spots. 


Eller hvad? 

18-04-2020 21:38 #10| 0
OP
drhoho skrev:

Det er vel også relevant for valget imellem all in eller fold om der er nogle stacks på bordet vi dækker? Eller er det noget jeg tager fejl af?

 

 

Hvis der er et par små stacks med 10-15 bb, så kan man håbe at spille pots imod dem for bounties. Hvis alle har en dækket, så kan man ikke undgå de store stacks - og så finder man næppe mange bedre squeeze spots. 

 

Eller hvad? 




Helt enig aktuelt folder den til mig og vi har en BB med 60 bbs der er meget passiv og som vi ikke dækker. Så ingen bounties der er aktuel her.
← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar