5/10€ 140bbs turn semibluff?

#1| 0

villain spiller 22/19/3.8 3bet på 4.8% og 2% 3bet i CO.

Ikke den vilde dynamik, han sidder i pos på mig på 2 borde, men vi har ikke battlet synderligt meget, ihvertfald ikke noget jeg kan huske. Fold flop? raise turn?

www.holdemmanager.net
NL Holdem $10(BB) Prima Game#2565593212

LaTHnSwTtrs ($210)
ClakrStakr ($1,052)
Yskhyr1 ($1,744)
Stefano1988 ($1,414)
mrdawwe ($650)

LaTHnSwTtrs posts (SB) $5
ClakrStakr posts (BB) $10

Dealt to Yskhyr1 T 9
Yskhyr1 raises to $30
Stefano1988 calls $30
fold, fold, fold,

FLOP ($75) 4 K A
Yskhyr1 bets $55
Stefano1988 raises to $180
Yskhyr1 calls $125

TURN ($435) 4 K A T
check,
Stefano1988 bets $310
knap 900 bag

25-04-2009 02:04 #2| 0

Rimelig hård linie villain tager mod hero, som er UTG raiser og floppet slår AK og du caller flopraise.
Umiddelbart vil jeg antage at villain skyder denne turn med set i firere eller stærkt combodraw, som kan tåle at blive trykket AI. Her er QdJd mest oplagt.
Svagere draws og middelstærke made hands vil som oftest tage et frikort på turn. På den anden side kan villain rimeligt sikkert antage, at du ikke sidder med en monster som AK eller sets, da det ikke giver fornuft at calle flop og checke turn.

Hvis du vil spille for stacken, så synes jeg bedre om et stort lead end CR grundet stacksizes er i underkanten på turn. Imidlertid vil jeg mene at FE under alle omstændigheder er ret lav og det er svært at vurdere hvor mange outs som du kan regne med.
Såfremt du rammer flushen er det spørgsmålet om vi reelt vinder hånden og såfremt vi gør, hvor meget kan/tør vi vride ud af villain.

Måske for weakish, men jeg caller flop og c/f turn.

25-04-2009 02:22 #3| 0
Fold flop?
Ja, tror det er det bedste. Floppet rammer din range hårdt og jeg tror ikke villain RR light her i en utg vs utg+1 battle.
Derudover tror jeg nemt villain kan have AA, KK, AK i sin range - udover 44, og måske QJ.

raise turn?
Villains value range snapper dit AI, så mener det er ret skidt at CRAI her. Du har kun improvet vs den usandsynlige 54. QJ har ramt, derudover er der næppe mange andre FD's han har.

Resten af hans value range er stadig foran dig. Da du har forbedret til en bluffcatcher kan et call måske komme på tale, problemet er bare, at det ikke hjælper dig besynderligt, da en 9'er på river formentlig ikke forbedrer din hånd vs hans range. T hjælper dig kun vs AK (tror ikke han valueraiser AQ her).

Det virker nitty, men jeg tror næsten det er rigtigt at folde turn.

Jeg tror villain checker Q og J behind med 2 par+ på river. Valuebetter han de andre der der ikke giver ham et hus?
Hvordan spiller du hvis river er 2-8 - crai eller lead?


edit: bah! det jeg skrev er uden rigtig hensyntagen til stacksizes. ved sku ikke helt hvordan det ændrer sagerne. bluff raiser han mere på flop?
← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar