510, rr pot, turnspot

#1| 0

Villain er totalt ukendt i hånden. Jeg har dog spillet med ham tidligere, men har ingen stats på ham og kender ikke noget til hans tendenser. Mit umiddelbare indtryk er dog noget a la semi-nitty TAGish, men jeg kan tage fejl.

Han starter hånden med 900, hvilket undrede mig.

Anyways, han åbner i CO, jeg 3b i SB med 76, han caller.

Flop: J 4 2. Pot: 240.

Jeg stikker 150, han caller.

Turn J. Pot: 540.

Han har 650 tilbage. Action on hero?

- AB

05-09-2008 22:21 #2| 0

Hmmmmmm. Weird spot imo.

Det er vel en af de få spots hvor den er close imellem b/c eller c/f. Hvilket i sig selv er interessant.

C/r er jo no good jvf. stacks. Og C/c er en endnu mere trist løsning, medmindre han stanger 100 ud på turn. Jvf. read og fordi det er i starten af sessionen ender jeg nok med at sige 400 og kalde et skub.

05-09-2008 22:26 #3| 0

Vi skubber vel hvis vi gør noget, men tror sku ærligt du bliver betalt rigtig light ned her. Så vidt jeg ved er dit image ret så friskt, og så ender vi med at sidde og trække til en 7 høj farve. Selvom han ikke kender dig så skide godt, har jeg svært ved at se ham tage den linje mod en LAG, og folde på en J turn. Check og håb på gratis spike imo :)

05-09-2008 23:48 #4| 0

Jeg synes det er et klart shove, evt. bet 411 hvis du tror han tolker det som stærkere. Mod en nittish type shover jeg dog nok hellere. Og mod netop denne type spiller tror jeg bestemt godt du kan finde solid FE hos 55-TT, som er det han har klart oftest.

06-09-2008 04:58 #5| 0

Som Turbo.

Alternativt 250/fold.

06-09-2008 06:28 #6| 0

Som Turbo. Har det dog omvendt med shove kontra bet der comitter os.

06-09-2008 06:36 #7| 0
OP

"Som Turbo.

Alternativt 250/fold."

.. Say again?

06-09-2008 09:30 #8| 0

Er Jx ikke en af de mindst sandsynlige hænder, når en ukendt kalder et 3-bet?

Jeg er til bet/call, når det er en ukendt semi-nitty TAG.

06-09-2008 09:40 #9| 0

FFS

250/fold er da super. Det ligner jo aldrig et draw, og hvis han skubber er det meget usandsynlig overkort.

Hvis vi kan få ham til at folde min. 32-33% af gangene er det altså +EV.

Et skub er selvfølgelig std. spillet, kan ikke rigtig lide de der committende bets, men resultatet er jo nok det samme.

06-09-2008 12:57 #10| 0

Pot eller AI. Du får højest sandsynlig et AI i smasken, hvis du checker.

Jeg er ikke meget for at 3bette SCer oop 90BB dyb PrF.

06-09-2008 13:06 #11| 0

Er på nogenlunde samme linje som Turbo.

Ikke vild med b/f linjen, bet/call er heller ikke god med vores draw.

Mod semi-nit hælder jeg til AI, hvor du får fin FE mod hans 55-TT range.

06-09-2008 14:55 #12| 0

check turn, fold til rest ofc. Hvis du får lov at freecarde til river kan du cr eller bette nogle rivers hvis du mener han kan finde ud af at folde i 3bettede pots når han har noget.

07-09-2008 22:41 #13| 0
OP

@Kalsen: Jeg er ked af at sige det, men det er ikke en god idé at fremstille en betsizing der annullerer min værdi i at flushe op på river, og det er så basic, at jeg er helt skræmt over at du overhovedet kommer med den kommentar.

@Joonas: Det er ikke dumt - overhovedet - specielt fordi en stor del af hans range vil checke bag i en naturlig frygt for at blive check-raiset ai.

@Turbo: Det er også en plan... Men hvad er din range for at bette den der turn? Altså, du better muligvis en del mere end de fleste af forsamlingen af 5/10 spillere, men kan det tænkes, der er meget få hænder mellem Jx og et fd/overcards, du better?

@Ludo: Hehe "ukendt semi-nitty TAG" :-D. Men tjah tjoh, det ved jeg jo som sagt ikke rigtigt. Det er i hvert fald HELT klart et flop, han vil defende en stor del af hans range med (ALLE pockets, mange A høj etc, alle par, etc). Spørgsmålet er, hvor stor en del af den, han folder på turn, hvis jeg stikker ud?

@Tinamus: Pas.. hvorfor fanden skulle jeg få et all-in i smasken, hvis jeg checker? Hvilken del af hans range, vil han gøre det med? PF spillet er lidt hip som hap... mindre stacks = større FE pf + lavere stacks til at shove turn med. Den her turn er bare lidt klam.

@Sjaske: Hvor meget af hans range, tror du han better turn med?

- AB

07-09-2008 22:49 #14| 0

Hold da kæft, jeg har sgu da været HELT sort dér!

Jeg har intet imod et B/C på turn. Hvis du checker, vil jeg mene, du opgiver hånden såfremt han better (afhænger selvf af størrelsen på bettet).

07-09-2008 22:51 #15| 0

@AB

Hvilke hænder better du på turn og hvad ville din normale betsizing være?

Vi har vist haft diskussionen før, men et shove lugter af en hånd som ikke vil kaldes... (du er selvfølgelig god nok til at variere, så du også shover AA/Jx etc, men for donks som undertegnede, så ser et 250-300 bet mere scary ud)

Jørn

08-09-2008 02:36 #16| 0

Enig med Thyssen et bet omkring de 300 vil umiddelbart vise større styrke.

Jeg tror dog jeg vælger at checke og håbe på et free-card og folde til et bet. En ting er at J selvfølgelig er en del af hans range, noget andet er at hænder som pp under J pludselig ser væsentlig bedre ud set gennem villans briller.

Tvivler derfor på det er +EV at skyde 2. barrel.

08-09-2008 12:23 #17| 0

@Sjaske: Hvor meget af hans range, tror du han better turn med? Han skyder obv. med sin float range - hele den range der puker over at blive cr ai på turn checker bag, værende hænder som a4, 45, ak, aq, 55-88 - hvor AK nok er en forsvindende lille del da jeg går udfra han 4better pf 9/10 gange. Så turn check check giver dig mulighed for at tage den fra ham på nogle rivers, og fylde op på andre.

Som jeg ser det så er problemet med at bette på turn at spilleren er nødt til at være rimelig god for at han -ikke- tænker "lol - han ville aldrig bette andet end trips her, han skal jo være bange for TRIPS og potcontrolle - ergo bluffer han"

09-09-2008 13:57 #18| 0
OP

@Thyssen: Det kommer an på modstanderen og rytmen i spillet. Nogle gange byder jeg 100 for value (for derefter at shove river), andre gange byder jeg bare committende. Det er nok de 2 valgmuligheder, jeg har.

@Sjaske: Enig - og derfor vil jeg meget meget ofte kunne freecarde river - med undtagelse af hans floatrange... betyder dét, at givet hvordan floppet går, dets drawheavyness, så vil hans floatrange være markant større end hans made hand range, såfremt han byder turn?

Det er naturligvis et retorisk spørgsmål, men ikke desto mindre interessant.

- AB

09-09-2008 14:42 #19| 0

Hvis han spiller som mig og modstanderen er en der er knap så ..vedholdende.. som dig, så er hans floatrange større en hans big hand range. Modsat - hvis jeg er ham og du er dig, så er min 55-88 range også min value range.

Hvis han er sådan en std seminitty 2-3ptbb/100 5/10 spiller, og du ikke har 3bettet ham tidligere i en grad der skulle få ham til at ændre sine 3bet handsker - så giver jeg ham mere credit for en stor handske pga hans 90bb pf der alligevel vælger at betale pf.

Jeg checker turn, og så better jeg any flush, K, A river - de to sidste whatever betsize der får ham til at folde 99, TT, QQ. Engang imellem c/c jeg 6,7 hvis jeg tror han er en floatbandit.

09-09-2008 14:53 #20| 0

"Som jeg ser det så er problemet med at bette på turn at spilleren er nødt til at være rimelig god for at han -ikke- tænker "lol - han ville aldrig bette andet end trips her, han skal jo være bange for TRIPS og potcontrolle - ergo bluffer han"

Dette er noget jeg er meget enig i - og som Sasuke nævner, så er 55-88 også hans value range, derfor tror jeg ofte vi kan få ham til at lave en fejl på river, da han ofte vil checke disse bag.

Men selvfølgelig er du også dygtig nok til at mixe dit spil op, så du spiller AJ og store par med 2nd barrels i dette spot, spørgsmålet er bare om villain er klar over det....

Jeg checker med forventning om ofte at få et freecard.

09-09-2008 16:26 #21| 0
OP

@Sasuke: Jeg vil lade det være usagt, om du profitabelt kan b/c'e 55-88 mod mig i det der spot.
Min pointe var, at hvis han rent faktisk stikker ud, så kan der være value for mig i at clicke ham ind, da der ikke er ret mange kombinationer af made hands, han lige b/c'er (AA-QQ (raiser flop, checker turn?), Jx), mens hans floating range kan være meget bred.
Til gengæld ligger det nok helt fast, at hvis jeg selv havde floatet floppet, ville jeg ikke bette den turn (men i stedet river), da mange vælger den der check-raise option med hele deres range.

Anyways, udfaldet af hånden var semi-gay.. Jeg checkede (hvilket jeg også stadig mener er det rigtige, og som mange også er inde på), han byder så 175ish.. Jeg er så lidt.. eh, ok, call, tror jeg nok.. River blanker, og han tager hjem med T høj af en floatet rød T9'er. Frisk af ham for 90BBs imo.

- AB

09-09-2008 18:10 #22| 0

lolz.. hvad falder der på river ?

09-09-2008 18:14 #23| 0

hahahah, must be party

09-09-2008 20:07 #24| 0

Sasuke,
Ok, du er AB her, du har 55, AB er villain. Din turn linje?

"Som jeg ser det så er problemet med at bette på turn at spilleren er nødt til at være rimelig god for at han -ikke- tænker "lol - han ville aldrig bette andet end trips her, han skal jo være bange for TRIPS og potcontrolle - ergo bluffer han"

Det her er ret godt beskrevet og nok også "nøglen" til hånden. Af hvordan jeg ser NL1k for tiden, tænker ca 90% af alle regs sådan her, og absolut ikke gode nok til at tænke at AB kunne b/c 99 for value f.eks, hvorfor de fleste sikkert felter 55+ på en J turn.

11-09-2008 12:05 #25| 0

@hilberado

Bet/call eller check og call 10 ud af 13 river kort :)

11-09-2008 21:04 #26| 0

check/fold turn, shove overkort og spar på river

12-09-2008 15:30 #27| 0

Uhh... Check-Raise all-in kunne være rigtig sjovt her.

1. Han har pos og prøver måske at snuppe potten på turn
2. Hvis du bliver kaldt har du outs
3. Hvis du bliver kaldt og ikke rammer, har du alletiders chance for at spille efter hans nye "read".
4. Dit skub viser max styrke.

Dette skal selvfølgelig tages i betragtning af at manden ikke better med 4 dollars tilbage.

Gl

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar