5/10, river bluff 200bb deep

#1| 0

Villain er table tyren og spiller 27/18. Han doblede op tidligere med QQ mod AKs, med en small 5b PF. Jeg har haft spillet tight ved bordet. Villain og kalder flop. Saa bruger han en del af sin timer paa turn. Kan vi tillade os a shove river?

Grabbed by Holdem Manager
NL Holdem $10(BB) Full Tilt
Hero ($1,962)
BB ($1,000)
UTG ($2,150)
CO ($1,000)
BTN ($1,000)

Dealt to Hero Q K

UTG raises to $25, fold, fold, Hero raises to $100, fold, UTG calls $75

FLOP ($210) 5 3 A

Hero bets $130, UTG calls $130

TURN ($470) 5 3 A T

Hero bets $380, UTG calls $380

RIVER ($1,230) 5 3 A T 8

Hero bets $1,352 (AI),

17-12-2010 06:19 #2| 0

Er ikke kæmpe fan af at skubbe 135 bbs til midten med K høj mod en tyr, hvor du stort set kun repper 4-5% af din range, og en busted flushdraw:)

Hvad sætter du vilian på da han betaler turn? Og hvad vil du have ham til at smide på en MEGA blanko river?

17-12-2010 06:38 #3| 0
OP

Jeg synes bare det lugter han er svag, naar han taenker saa laenge over at kalde. Normalt er det kun regulars, der kan bruge timeren ned til at lade som om de er svage. Tyre er ofte svage, naar de bruger timeren.

18-12-2010 12:18 #4| 0

Hvis jeg forsøger at skubbe folk af et es ville jeg gøre det når jeg har blockers til Q K kickers.
Og jeg synes ikke umiddelbart at 27/18 er braindead tyre stats, nærmere som en der tror han er god og derfor godt kan overtale sig selv til et herofold.

Det sagt, er det overraskende sjældent at folk folder et es, når alle fdraws og combodraws har misset. Man kan heller ikke udelukke slowplay af en stor hånd.

Mht timing tell kan det gå begge veje, det kan ligeså godt være at han overtaler sig selv til at han med sin tank har under-reppet sin hånd og derfor bliver nød til at kalde eller lign.

Tror jeg bliver nød til at have spillet med villain for at give et godt bud på, om det virker lidt over halvdelen af tiden.
Har jeg ikke spillet nok imod ham til at give et godt bud, better jeg ikke turn.

18-12-2010 12:59 #5| 0

Vil en 27/18-spiller ikke spille AK på samme måde?

Han 4-better vel ikke preflop, idet han kalder meget ud fra stats og er 200bb dyb.

Postflop folder han aldrig, hvis du har spillet tight. Så har du AA og måske TT. Der er ingen værdi i at raise AK, men det er måske det, han har tænkt over på turn. Desuden kan det være for netop at virke svag.

Min pointe er, at han sagtens kan have AK og hvis ikke har han nok AQ/AJ.
Man skal meget sjældent prøve at få 27/18-spillere til at smide enten overpairs eller som her AJ/AQ på AxxTx. Det er simpelthen for dyrt.

Jeg tvivler på, at han kan folde AQ, når han tager denne linje og draws er væk. Han tager jo reelt beslutningen på turn og bordet har ikke ændret sig. AJ folder sådan en type nok allerede på turn.

18-12-2010 15:06 #6| 0

En hurtig sammentælling giver A2s A4s A6s A7s A9s = 15 kombinationer + 9 x AJo + 3 x AJs = 27 kombinationer af dårlige esser

7 x AQo + 2 x AQs + 7 x AKo + 2 x AKs + 2 x A8s = 20 kombinationer af gode esser

Så er der de gange villain har slowplayet AT, A3, A5, 33, 55, lad os give ham 5 kombinationer af dem

Så er der de gange villain har et flushdraw, evt et kombodraw - eftersom esset er i farven er det nok kun QJs KJs KQs TJs TKs TQs 9Ts 89s 78s, altså ca 9 kombinationer

Altså har vi 25 kombinationer af hænder som caller os og ca 36 kombinationer der folder. Dvs det er fint nok hvis villain folder AJo og værre.

Kan han finde på at kalde med AJ ser det pludselig værre ud, bare han kalder halvdelen af tiden med AJ taber vi styrtende med penge på vores play - kan han finde på at kalde med endnu dårligere esser er det mad spew (obv)

I og med villain er fisket, er der selvfølgelig også en random faktor - nogle gange caller han med a9o og kalder til bunds, nogle gange folder han den på river, nogle gange har han QQ og folder den på river osv.

Størrelsen af denne random faktor, plus om han folder AJ eller ej og hvor tit man kan udelukke flushdraws/sets fordi han ikke har raiset, mener jeg det er svært at bedømme, medmindre man sidder ved bordet og ved mere om ham, fx hvad hans timing tell betyder, hvor tit han kalder 3bets i position, flow i spillet og lign.

Har man ikke gode nok reads til at sige noget om dette, bør man ikke bluffe i det her spot.

19-12-2010 08:24 #7| 0
OP

Det var foerste gang jeg spillede mod villain. Efter en del flere haender med villain blev han til 24/21. Jeg aendrede hans farve til regular farven, i stedet for tyre farven. Paa det paa gaeldende tidspunkt havde jeg ham maerket som tyr.

Jeg synes yskhyr kommer med en god analyse. Dog mener jeg klart, at en ny spiller, sjaeldent vil bruge sin ekstra timer tid til at vurdere toppen af hans range. Derfor gik jeg all in. Aktuelt foldede han.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar