5/10 PLO. River bluffcatch?

#1| 0

Har spillet en del HU med TsAgALaGa, og har set ham være tricky med blockere, slowplaye nuts etc etc. Han kan lidt af hvert. Jeg har et (hyper?)aggro image. Er blevet fanget i en del bluffs efterhånden. Både store river CR's med blockere og uden. 3rd barrel bluffs og måske et par andre spewy ting.

Blir dog mistænksom på river pga den måde det hele sker på. Han checker INSTA og tanker 5-10 sec før han better fuld pot. Selvf gør han det kun med Q10/blockers/air.Synes også betsizingen virker lidt bluffy og pga mit lave riverbet som ikke ligner jeg har nuts. Nogen der betaler?


5.00/10.00 Omaha (PL)
Seat 2: marie110 (233.40)
Seat 3: Hero (2576.97)
Seat 1: TsAgALaGa (2118.93)
TsAgALaGa post SB 5.00
marie110 post BB 10.00
** Deal **
Hero [6, J, J, 7>
*** Bet Round 1 ***
Hero Raise to 35.00
TsAgALaGa Call 35.00
marie110 Call 35.00
*** Flop(Board): *** : [A, J, 4>
*** Bet Round 2 ***
TsAgALaGa Check
marie110 Check
Hero Bet 78.75
TsAgALaGa Call 78.75
marie110 Fold
*** Turn(Board): *** : [A, J, 4, 6>
*** Bet Round 3 ***
TsAgALaGa Check
Hero Bet 196.87
TsAgALaGa Call 196.87
*** River(Board): *** : [A, J, 4, 6, K>
*** Bet Round 4 ***
TsAgALaGa Check
Hero Bet 200.00
TsAgALaGa Raise to 1256.24

28-10-2009 14:17 #2| 0

farvekod den please når du nu lægger den op til analyse...

28-10-2009 14:19 #3| 0

Han har i hvert fald ikke AA... Han kunne godt have KK+flush draw, men c/r han mon pot med KK i dette spot?.. næppe... Han kunne have kaldt dig med wrap (måske med weak flush draw til), wrap+big flush draw jammer han formentlig.
Selv hvis han havde the nuts, hvorfor så raise fuld pot? De hænder han vil have value fra, hvis han har nuts, er jo kun to par og sets...
Jeg tror dette er et bluff langt oftere end 1/3 gang, og kalder derfor. Han range er indeholder rigtig mange flush draws, og nu tror jeg han ser en mulighed for at bluffe, da du sjældent har nuts i dette spot.

Kun mod en modstander, som jeg ved har nuts hver gang han raiser fuld pot, og ikke tænker på hvilken range man henter value fra, men bare blindt potter med nuts, kan jeg folde her...

28-10-2009 14:28 #4| 0

Jeg er kæmpe modstander af ikke at skyde tæt på fuld pot på de her flops. Der er en million draws og made hands som du slår som kalder eller c/r dig. Ligeså godt skyde fuld pot og maksimere sandsynligheden for at spille for stacks

Igen på turn. Når du bliver c/c på det her flop er det yderst sjældent folk c/f en brick. Skyd meget mere

En ting er at jeg ikke vbetter river med mindre jeg har et read om at han er super SD bound og aldrig c/r semibluffer. En anden ting er at hvis jeg har tænkt mig at b/f så siger jeg ikke 1/3 pot eller hvad det nu er du stikker ud.


Derudover så har jeg svært ved at se hvad han skal bluffe med her. Han c/c to gange med nøgen fd? 2 gange c/c lugter en del af marginal SD value med eller uden lidt redraw. Jeg spiller ikke 5/10 men i mine spil er det sq ikke mange der er i stand til at lave marginal SD value om til et bluff. Og hvis du har 3 barreled meget hvorfor så lave et play med marginal SD value på et river kort der inviterer til et 3 barrel fra din side?


Edit: Hmm KK med fd giver selvfølgelig mening.


Det blev lidt langt. Cliff notes: Jeg siger 110 på floppet og 300 ind i de 335 på turn for at checke denne river uden specielle reads. Hvis jeg better river så better jeg 2/3 pot og folder til et reraise.

28-10-2009 14:48 #5| 0

Så er den rettet Koller

28-10-2009 14:53 #6| 0

mener folk virkelig at KKxx(med FD) er en mulighed her?

Er det ikke en hånd som han blot betaler river med?

Det virker som et alt for tyndt valueraise, da hero jo netop overvejer at folde toppen af den range villain søger value fra med sådan en hånd.

28-10-2009 15:03 #7| 0

Er blevet fanget i en del bluffs efterhånden. Både store river CR's med blockere og uden. 3rd barrel bluffs og måske et par andre spewy ting.

Netop pga dette kan jeg ikke se hvorfor han pludselig skulle fyrer C/r pot afsted med luft.

han kalder 200 light og folder luft her--hvis han er nogenlunde fornuftig

28-10-2009 15:05 #8| 0

Villains range her er btw altid Q10/ A med blocker(s)/ flushdraw med blocker(s) / 100% air.

Made hands betaler han bare med.

28-10-2009 15:05 #9| 0

Hvis vi better 200 paa river er det vel for at induce?

28-10-2009 15:11 #10| 0

Du er ikke bange for at dit riverbet kommer til at induce for meget action, nu når du har set ham lave ballade?

Har du lavet denne slags bet før og hvordan har du acted etc?

28-10-2009 15:20 #11| 0

Har lavet dem både som bluffs og vb's - mener dog ikk at have mødt et river CR med den her betsizing

28-10-2009 16:28 #12| 0

Som pokerheh synes jeg vores betsizing er meget induce'ish. MEN hvis du siger det her er første gang han reagerer på den betsize, bør det ikke betyde noget.

Men så igen. At du har nuts er MEGET usandsynligt, især ud fra din betsize. At han har nuts er bestemt muligt, jeg synes dog det virker mærkeligt hvis han først snapchecker og derefter tænker "længe" før han repotter.

Han ser drawish ud + du har sjældent nuts + du better meget induce agtigt + han kun kalder med alt andet end QT/air + timingtells (eller timing undren fra os) + han er i stand til lidt af hvert + du før er blevet set 3 barrel bluffe. Jeg har med alle de ting sgu svært ved at folde den.

Har han CR river for value før? Har du set ham CR river i bluff? Plejer han at leade når han klonker draws på river?

Vanvittig mange ting der skal styr på før jeg aner om dette er et call. Som default checker jeg bag, da jeg ik ser mange calls fra ham og når jeg better så småt der er det for induce.

Synes det er en rigtig spændende hånd.

28-10-2009 22:33 #13| 0

God analyse Koller. Men jeg synes det er for weak ikke at bette river når jeg nu også har gjort det som bluffs et par gange, og blevet fanget i det. Og der er imo stadig en del hænder tilbage han betaler river med.

Timebanken på bossen er desværre meget lille, så havde ikke tid til at tænke den igennem, men synes den er close pga hvad du selv nævner med mit induce bet og hans underlig timing.

Hans timingtell betyder en del imo. Ja har set ham donke ud på river med både made hands og missed draws - og ikke set det der river CR endnu faktisk. Men hvis han bare timede en smule ned og så CR til 900 eller noget synes jeg det ligner Q10 meget mere.

Synes den lugtede, og kunne ikke nå at tænke den igennem, så betalte, og han viser A1010x. Kan være han valuetowner mig for hårdt fra nu af ;)

28-10-2009 22:40 #14| 0

Min pointe var at naar du better $200 maa det da vaere for at snappe et shove. (med dine reads in mente).

29-10-2009 12:41 #15| 0

Det var nu mere for at få tynd value, men det er også en af grundende til jeg synes det var et call, pga det inducer..

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar