5/10 live

#1| 0

Spillet er meget løst og der er straddlet til 20. Spillet er som standard fyldt med limps og der bliver ofte gået til den pre-flop.
Hero's image på aftenen er meget stabilt og jeg har ikke vist lort op. Hero's generelle image blandt spillerne er meget aggro og glad for at bluffe + i stand til at lave moves. Dvs. jeg får ofte ikke særlig meget respekt preflop.
Standard open raise på aftenen har været 35-55 og 60-100 med straddle. Spillet er 8-handed.

UTG raiser til 50, Stack = 700-800. (Bordets fisk og meget nybegynder til poker. Tight Passiv).
UTG + 1 calls 50. Stack = 2250 (Regular ved dette cashgame. Loose og i stand til at bluffe. God spiller).
UTG + 2 calls 50, Stack = 3300 (God stabil spiller. Har spillet 2-3 gange med Hero før. TAG i livegame sammenhæng.)
Hero (CO), Stack = 5000 har KK og raiser til 250.
UTG calls. UTG + 1 calls. UTG + 2 Calls.

Flop 2 4 6 [pot: 1070]
UTG checks.
UTG + 1 better 900 (1100 bag)
UTG + 2 stacker sine chips, men ender med at call 900 (2150 bag)
Hero?

14-05-2011 04:26 #2| 0

all in every fucking day, har nogen ramt et set er det bare surt, men måske har nogen overkort

14-05-2011 05:30 #3| 0

Hvis vi antager, at begges ranges udelukkende er alle pocket pairs, er der 15/64 kombinationer, der slår dig. For at gøre det simpelt, glemmer vi lige fisken. Chancen for, at ingen af de to habile har en af 15 kombinationer, er (1 - 15/64)^2 = 58,6%.

Resultatet er næsten det samme (59,2%), hvis vi fjerner 33,55,QQ+ fra deres ranges. Sammenhold det med, at de selvfølgelig har andre hænder fra tid til anden, og at PPs over 66 vejer tungere i især UTG+1's range, da han ikke får gode set mining odds, og et fold er udelukket.

14-05-2011 05:57 #4| 0

Bare ind med stakken. Hvis noget har setmined har de gjort det uden gode nok odds, og har de slowplayet AA, så er det bare ærgerligt.

Vi må antage at vi er bedst, og derfor skal vi have pengene ind nu, så 33, 55 og overpar ikke rammer hhv folder turn, fordi der falder et overkort.

14-05-2011 05:59 #5| 0
OP

Problemet er at UTG + 2 bare kalder. At han sidder og stacker op til et AI, men vælger et call i stedet, virker sindsygt stærkt.

Vil et AI ikke kun kunne blive kaldt af en stærkere hånd (ved UTG +2)?

Jeg gik AI og fik kald af begge parter. Jeg viser op og UTG + 1 ærgrer sig over han ikke kom væk fra sin 99. UTG + 2 vælger at monster slowrolle hans floppet straight med 53 og jeg sidder tilbage med følelsen af at jeg spillede den hånd ringe.

Kan et call komme på tale?
Burde jeg kunne komme væk?

Edit: Jeg er lidt i tvivl med stack size på UTG +2. Kan godt være han starter med 4050 og har derfor 2900 bag efter at have kaldt de 900 på floppet. Og jeg sidder med med 5750 fra start.

Ændre det noget?

14-05-2011 06:10 #6| 0

Pointen er netop at du jo vil have 99 til at betale nu. At 53o så er i spil er jo bare retarderet preflop spil, hvilket man vel kun kan være glad for. At han så klonker her ændrer jo ikke på at du spiller hånden fint.

Du skriver jo også at UTG+2 er TAG, så det er ikke meget han kan vise op her som slår dig (AA burde være det eneste).

Hvis du kalder, så er potten ca. 4k, og der er eff. 2k bag. Du ved vist godt selv hvad svaret er til at kalde, og folde på turn eller river.

14-05-2011 06:14 #7| 0

Easy fold, caller ikke 900 og efterlader sig selv med 1200 når man har orinal raiser bagsig, hvis man ikke slår KK i det spot..!

Hygge PPP

14-05-2011 06:23 #8| 0
OP

PPP > han caller 900 og har 2200-2900 bag sig.

Men det er også min tanke bagefter. Hvad kan UTG + 2 "bare" calle med i det spot som jeg egentlig har slået?

Har Villain ikke alt for ofte nødderne i det spot til at et AI kan være profitabelt? Eller hvad siger matematikken? :)

14-05-2011 06:37 #9| 0
"Eller hvad siger matematikken?"

Læste du min post? :-/

"At han sidder og stacker op til et AI, men vælger et call i stedet, virker sindsygt stærkt."

Er det altid slowplay i en 4-vejs pot, eller kunne det tænkes, at han ikke ville comitte sig mod dig med 77-JJ eller ville forsøge at ponkontrollere med en hånd, han alligevel stacker af med?

At 53o er i hans range betyder, at 43,54,Axs,6x osv. også er det, hvilket gør din beslutning endnu nemmere.
14-05-2011 06:38 #10| 0

Som du skriver er UTG 1 "Loose og i stand til at bluffe. God spiller" rimelig overbevist om han kan calle med en meget meget bred range preflop, da sådan en type spiller har en tildens til at calle de "sidste 200" når han først har lagt 50 kr. i det originale raise..!

Hvad han så kan caller med ser jeg stort set kun som noget ala, 5-7 eller lign. hvilket han nok havde skubbet med hvis han vil spille den vidre den hånd..!

Mener bare ikke han fidner et call frem med par 7 - T eller lign. da du sidder efter og ser skræmmende stærk ud..!

Så efter min mening har vi fat i en mand med et set/ 2 par, eller klonket en straight!

Hygge PPP

14-05-2011 07:09 #11| 0

De får også min stack her, men med dit image, hvorfor banker du så ikke til den pre og bygger en større pot? 370 or so virker std imho...

14-05-2011 07:35 #12| 0
OP

PeterPaaPan, følger du overhovedet med?

pccp & Jensen > Mange tak for respons. Jeg kommer self. aldrig væk der og tror min tvivl til dels var farvet af resultatet, klovnens platte slowroll og et par snakke omkring hånden jeg fik med 2 andre kompetente spillere fra bordet. De mente begge at jeg overspillede min KK i det spot, men de havde måske heller ikke rigtig styr på stack sizes og så nok kun at jeg skubbede +5k mod midten.
Vummelt han havde 53o og kan kun være enig i at det er retarderet preflop spil - han burde købe en lotto kupon i stedet..

Jungleras > Havde jeg vidst at UTG + 1 sad med 99 havde jeg bestemt banket den længere op. Og igen havde jeg vidst UTG ville calle i stedet for at re-raise havde den nok også fået lidt mere sprøjt.
Mit mål med 250 er at få UTG ind over. Havde det lykkedes ville det jo være perfekt. :)
At bette mere preflop var bestemt også noget jeg overvejede i situation, men jeg havde følelsen af at UTG+1 og UTG+2 mest kaldte for at spille en billig pot mod fisken. Det skulle ligne et squeeze play de nemt kunne banke indover.
Men godt spørgsmål og jeg tror det er noget jeg vil stile mere efter i fremtiden - for folk caller sgu mere end de raiser i det her game. Uanset position.

14-05-2011 09:45 #13| 0

Så er det vist snart sengetid...
Enig i at den får for lidt preflop. Husk på hvor dyb du er med nogen af dem. Og allerede 3, der har kaldt de 50...
DEsuden holder det ikke det der med at du vil ha folk til at squizze light indover dit raise i det der spil, hvilket du sikkert godt ved....
Hvem var den heldige med 53 ? :-)

14-05-2011 17:16 #14| 0
OP

Ja jeg beder jo nærmest om at blive donket med mit 250 raise, for der skal ikke meget til at folk straks tænker "POT OOODDS" og laver et spewy call. Good point Werder og Jungleras ;o)
Hvem den heldige med 53o er kan du få at vide næste gang vi ses donk :)

GL HF

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar