5/10 euro 300bbs deep

#1| 0

Matchen har en helt syg dynamik og der bliver 3-,4- og 5-bettet ofte.. Villain 3-better ca. 60 % og er kæmpe aggro.. Han har i løbet af matchen bettet pot på river 3-4 gange hvor jeg en gang har betalt og han viser nuts.. Han er ikke bange for at skyde både 2 og 3 tønden, næsten std for ham..

Et par hænder inden har vi spillet denne hånd. Siger en del om Villains spil og dynamikken i matchen. Læg mærke til riverbettet..

***** Hand History for Game 1743485895 ***** (Entraction)
$1000.00 USD PL Omaha - Tuesday, June 08, 03:14:08 ET 2010
Table Johannesburg (Real Money)
Seat 1 is the button
Seat 1: Hero ( $2391.74 USD )
Seat 2: LivePokers ( $4646.01 USD )
LivePokers posts big blind [$10.00 USD].
Hero posts small blind [$5.00 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to Hero [ 8 4 Q K ]
Hero raises [$15.00 USD]
LivePokers raises [$50.00 USD]
Hero calls [$40.00 USD]
** Dealing Flop ** [ K, A, Q ]
LivePokers bets [$80.00 USD]
Hero calls [$80.00 USD]
** Dealing Turn ** [ 3 ]
LivePokers bets [$220.00 USD]
Hero calls [$220.00 USD]
** Dealing River ** [ 6 ] (POT = 720)
LivePokers bets [$610.00 USD]
Hero calls [$610.00 USD]
LivePokers shows [T, 3 4 2 ]
Hero shows [8, 4 Q K ]
Hero wins $1939.25 USD from main pot

Selve hånden. Villain er btw. kun inde for 1000..

***** Hand History for Game 1743486343 ***** (Entraction)
$1000.00 USD PL Omaha - Tuesday, June 08, 03:16:27 ET 2010
Table Johannesburg (Real Money)
Seat 1 is the button
Seat 1: Hero ( $3250.24 USD )
Seat 2: LivePokers ( $3783.01 USD )
LivePokers posts big blind [$10.00 USD].
Hero posts small blind [$5.00 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to Hero [ 8 9 5 J ]
Hero raises [$15.00 USD]
LivePokers raises [$50.00 USD]
Hero raises [$80.00 USD]
LivePokers raises [$240.00 USD]
hero calls [$200.00 USD]
** Dealing Flop ** [ 6, 3, A ]
LivePokers bets [$420.00 USD]
hero calls [$420.00 USD]
** Dealing Turn ** [ 9 ]
LivePokers checks
hero checks
** Dealing River ** [ 8 ] (Pot = 1440)
LivePokers bets [$1440.00 USD]
Hero ?

Er det std betalt med en klam smag i munden eller kan man folde?
Alternativ bet/call turn?

08-06-2010 17:11 #2| 0

Det er way above mit limit, men med den dynamik i har haft og de tendenser du har vist i den første hånd så hælder jeg til at calle hans potsize-bet på river, jeg er dog også lidt af en tyr i PLO HU :)

Ud fra de informationer du giver kan jeg bare se ham bette så meget med alverdens dårligere made hands, sets, osv.

Hvis han har det image af dig at du er en loose goose så kan jeg godt se ham valuebette sets her, selvom man kan påstå at hans betsizing er lidt weird.

Desuden er vi heavily under-repped imo.

Den er klam, specielt fordi han leader fuld pot, men jeg tror ik jeg kan se mig selv komme væk når der har været så vild en dynamik og vi er meget stærkere end vores linje giver ham vished om.

08-06-2010 17:15 #3| 0

Hvad med at value raise? Jeg smider bare lige muligheden derud, jeg er ikke plo spiller. Men du har vel næsten aldrig nuts, right?

08-06-2010 17:18 #4| 0

@MartinB

"Desuden er vi heavily under-repped imo."

Hvorfor er vi det?

08-06-2010 17:25 #5| 0

Jeg er meget sikker på han ikke value better set her og slet ikke fuld pot.. Vores hånd er ikke specielt underreppet.. Flush er en stor del af vores range..

Kan ikke lide et raise, men du har ret i jeg aldrig har nuts har..

08-06-2010 17:32 #6| 0

Har du fanget ham i at bluffe blockers tidligere i matchen? Han virker udfra beskrivelsen absolut som typen der kunne finde på at bluffe Kd 3 streets her, evt AAKdX AKKdX ish.

08-06-2010 17:36 #7| 0

@Bjarke

Det synes jeg vi er fordi vi flatcaller hans bet med vores fluppede ganske udemærkede flush og checker bagved på turn.

At value-raise tror jeg næppe vi får specielt meget value ud af, men det er jo selvfølgelig svært at sætte et direkte svar på det når i har haft en meget lang match med en heftig 3-4-5betting pre.

Jeg er lidt lost fordi der er så mange argumenter der hver især peger på både call og fold imo.


08-06-2010 17:48 #8| 0

Han kunne sagtens bette k blocker tre streets.. Men nu tjekker han turn..

08-06-2010 18:18 #9| 0

@Dennis2410

Min fejl, så forkert i HH tænkte bare auto at 1440 pot bet river måtte være 3streets.

Dog tror jeg stadig han er i stand til at fyre en tønde af på river med Kd, specielt hvis han kan har været til showdown med nuts efter river potbet.

08-06-2010 18:43 #10| 0

Det giver bedst mening for analysen i hånden at tage udgangspunkt i hans valuebets og hvordan de hænder sammen med hans aldeles bluffy game.

Jeg hæfter mig ved et par småting:
1) Hvis han vil bluffe det her board, ville det være mere oplagt for ham at bluffe turn og river.
2) Hvis han er nutted, ville det give mest mening for ham at skyde videre på turn (og hence river).
3) Hvis han har en non-nutted flush, er det her en nogenlunde standard linje at tage for ham, med mindre han har de esser han repper preflop.

"Med mindre" delen er semi-afgørende imo, og de vil samtidig gøre ham mindre likely til at bluffe river.

..Samtidig har jeg af en eller anden grund en fornemmelse af, at han ville bette videre på turn med en Q flush., men jeg er ikke sikker.

Overall... Betalt ;-)

/AB

08-06-2010 20:11 #11| 0

Valueraise er 100% udelukket - han vb'er ikke værre. Spørgsmålet er hvor ofte han bluffer..

Tror han skyder K og Q blockers på turn oftest. Rimelig blank linie at tage med andet end nødden, men nu viser første hånd også han mangler noget grundlæggende forståelse.

Tror det bliver ret timingbaseret. Hvor hurtigt acter han på turn og river?

09-06-2010 10:36 #12| 0

Hvorfor VB'er han ikke værre? Alle i dette scenarie antager, at han ikke VB'er værre, hvorfor set=flush i OP's situation. Og hvis 333 til J-farve er det samme, så bør villain da VB'e en del lightere.

09-06-2010 11:30 #13| 0

Haha, vild hånd. Typisk PLO HU altså.

Tror du kommer til at se AAxKx eller non-nut flushes her. Han vill bette videre med nuts, så tror det blir noget Q eller T høj flush - og da han ved at du ikke har nuts ville jeg nok vælge at calle.

09-06-2010 13:18 #14| 0

Vi ligner præcis, det vi har og det ved villain også, så det ligner et fold, omend jeg har svært ved at praktisere dette IRL, når matchen er så aggro.

Jeg har dog svært ved at afkode, hvad turn check betyder - any ideas? Et induce check giver ok mening, da et standard turn-udstik fra os vil committe os til potten, men omvendt er det overvejende sandsynligt, at vi checker en utrolig stor del af vores range IP.

Bottom line er, at han naturligvis er super-gutsy, men jeg tror, han value-owner os i spottet, da han ikke antager, at vi smider hånden, vi har...

@de fleste

Jeg synes, at overvægten af kommentarene i tråden so far bærer præg af, at der ikke er taget højde for dynamikken i matchen; her tænker jeg på udmeldinger som: fyrer kun 2 streets med non-nut farven, B/B/B med skum, etc. Hvis matchen vitterligt er så vild som OP giver udtryk for på denne takst, må det forventes, at der bliver praktiseret en del moves, som man måske ikke lige ser på lavere takster med 100 BB'S i et 6-mands game.

Det bør derfor afvægtes, hvor stor værdi standard-linier har i denne sammenhæng, idet disse kan være sat mere eller mindre ud af spil bl.a. jf. første hånd, som vel nærmest er så lidt standard, som overhovedet muligt.

09-06-2010 13:33 #15| 0

Jeg synes vi har et ok let call. Det eneste jeg umiddelbart er bange for er Q flushen. Når han er så vild med at skyde tønder, ville det være mærkeligt ikke at gøre det med nuts, især fordi i er dybe.

Af samme grund ville det være mærkeligt hvis han ikke skyder tønder med k blokkeren.

Ved ikke om han VBer sets, men det virker mærkeligt at VB dem potsize. Jeg tror dog sagtens han kan VB alle flushes denne størrelse. Vi behøver ikke have flush her, selvom det er en fin del af vores range. To par og sets er vel også ganske muligt?

Synes ikke jeg kan læse mig til at han er typen der gerne vil CR turn med gode hænder, så jeg tror på at han barreler gode hænder, ligesom han barreler bluffs.

Når han så dertil er en aggro type og har vist han kan lave store banditbluffs, så caller jeg den her ganske hurtigt.

Turbo

Din ide med at rr river for value fordi vi aldrig har nuts er som sådan fin nok, jeg tror bare det er rigtig svært at blive betalt af en dårligere flush stadigvæk, når jeg ikke tror han VBer sets pot her.

09-06-2010 14:01 #16| 0

Som Cool...
Vi ligner sick meget det vi har, vi har vist callish tendenser, og han er set bluffe 3 tønder, hvorfor denne linie i dette spot ikke ligner et bluff i min bog...

Jeg mucker gerne...

09-06-2010 14:04 #17| 0

iClickraiseU

Hvorfor viser første hånd han mangler grundlæggende forståelse?

Hvad siger folk til at bette turn??

09-06-2010 14:14 #18| 0

Hvis vi skal bette turn, skal vi så ikke helst kunne klare heat?

09-06-2010 14:18 #19| 0

Altså hvis vi better turn er det for at snappe en AI

09-06-2010 15:36 #20| 0

@Turbofluen

Det ville være vild ualmindelig HU plo dynamik, hvis villan vb'er noget vi slår her - specielt så dybe..

Men der er vel undtagelser... Ville ikke udelukke et valueshove mod Blom feks =)

@Dennis

Det er jo verdens dårligste hånd at 3bette med? :)

Jeg kan godt lide dine linie, men jeg er en kylling og folder river.. Some Jungle.. Tror vi ser en nød her 8/10 gange. Medmindre du har fanget et timingtell :)

09-06-2010 15:55 #21| 0

Dennis

Hvis det er for at snappe et AI... Hmm nu kommer jeg til at tænke.. Vi regner med han better turn med nuts selv, så måske er det fint at bette turn selv når han checker. Hvad gør du på river hvis han cc turn? Vber igen, ik?

09-06-2010 16:14 #22| 0

Et par hurtige NL-donk spørgsmål.
1) hvorfor ligner vi hvad vi har? Kan vi ikke have AQJ6, 8, 7 og 5 høj flush alot? bundset, midset?
2) Hvis vi flatter flop, checkker turn bag og folder river, (selvom villain 2ndbarreler ahell of a lot, hvorfor han vel også gør det m nuts og Qflush), altså hvordan harmonerer det? Så kan villain i teorien bluffe hver gang og vi har ingen call-range?
3) Sizer han sådan m Qflush? Uhensigtsmæssigt når du er igang med at folde Jflush.

09-06-2010 16:28 #23| 0

@Hilbert

Dejligt at en NL donk bakker mig op:-) Umiddelbart virker PLO logik jo retarderet, men måske vi bare slet ikke forstår? Jeg har bare så svært ved at tro på det...

09-06-2010 16:50 #24| 0

Den skal sgu da kaldes..

Villain checker turn for at han er bange for du har ramt flush på floppet imod hans 3 esser. Hvis du better på turn er hans call billigere end hvis han selv bygger potten op og bliver reraiset på turn.

På river tror han at han kan skubbe dig væk fra din "lave" flush idet du har checket på turn.

Std.

09-06-2010 16:59 #25| 0

Hilbert

Det er mere eller mindre det jeg skrev i mit første indlæg du skriver der, så jeg er ret enig med holdem donks:)

Vi kan i mine øjne have alt fra toppar til en høj flush. Netop af den grund caller jeg også ganske hurtigt her.

Turbo

Pånær din rr river for value så fatter du det fint:) Det er dog som flere har sagt meget få der vil betale et rr på river med T høj flush eller værre, også selvom vi ikke ligner nuts med vores flopcall og check bag på turn.

09-06-2010 17:00 #27| 0

@A-K-K-

Så er det da en glimrende linie for villain hvis han har nuts? :)

09-06-2010 17:00 #26| 0

Jeg er heller ikke PLO mand, men står med samme spørgsmål som hilberado og turbo.. Er vores hånd ikke i hvert fald top 20% af vores range? Er PLO spillene virkelig så nemme at man kan være helt ligeglad med exploitability og overveje at folde 80%+ af sin range i et 1-street spil hvor begge spilleres ranges er tæt på lige stærke?

09-06-2010 19:20 #28| 0

Vi er vel enige om at vi "aldrig" har bluffs i vores range siden vi checker bag på turn, right? Ergo har vi en eller anden hånd med showdown value. Om det er top to eller en 6 høj flush er ve græsk katolsk da han yderst sjældent valuebetter/bluffer indimellem denne range, right?

Han er tidligere set blæse igennem med sine bluffs, og generelt set synes jeg sjældent man i plo ser en linie som her hvor han vil bluffe. Som flere er inde på skyder han en nøgen K 9,5/10 her, mens der findes en del bedre flushes han sagtens kan checke turn og valuebette river med som slår os, deriblandt nuts.

Er helt med på at det er en anelse weak, og ret problematisk at kalde flop hvis vi ikke vile kalde et street mere som her - men vi derimod i højere grad kalder to tønder, men personligt har jeg i meget aggro matches, sjældent set skum her når jeg tyrecaller den.

Vores call på floppet tjener vel trods alt stadig en del formål - han kunne give hånden op, han kunne skyde flop og turn og give den op, bordet kunne parre og han kunne give den op, osv. osv.

09-06-2010 19:45 #29| 0

Jungle

Jeg er enig i vi aldrig har bluffs eller floats her efter vores turn check.
Men tror du virkelig aldrig han VBer dårligere flushes eller bluffer efter vi har vist på turn at vi ikke har en rigtig stor hånd?

Jeg tror som sådan godt han kan give op på turn og bluffe river nu, da det nemlig også godt kan ligne han har en ok flush, hvorimod han ville polarisere sig selv meget mere med 3 barrels. Altså er det nemmere for ham at få os til at folde her, da hans linie er mere troværdig.

12-06-2010 03:18 #30| 0

@Jungle: Hvis villain har hvad han repper preflop, giver det fin mening at floate flop, checke turn, og bluffe river. Det passer fint ind i vores generelle range for at peele flop (og i øvrigt vel også hero's plan i hånden her). Det er dog ikke specielt sikkert, at han ved det, men jeg ville tro det.

On a short note, så er folk mere likely til at 5bette gode rundowns end de er til at 5bette AAxx. Selv de meget stærke esser har folk det med at flatte 4bettet med. Det er samtidig meget unlikely at han 5better en god rundown, der ikke er suited til esset... Dvs. vi snakker en ds AKQT med KQ, KT eller QT i diamonds.

Når han ikke kan have lavere flushes specielt ofte (fordi folk ikke 5better AA65 med ingen A suits), er jeg faktisk nok på et fold. Bet-ch-bet linjer er sku bare ikke så bluffy - specielt ikke med hans tidligere historik i betragning.

/AB

12-06-2010 12:43 #31| 0

Hvad blev udfaldet OP?

12-06-2010 13:23 #32| 0

Jeg hælder nok mest til et kald her. Som cool siger ligner vi virkelig det vi er og tror derfor godt han kan lave set eller mindre flush om til at bluff på river. Men den er close og ret grim.

Hvad blev udfaldet?

12-06-2010 13:39 #33| 0

Håber SATME ikke han foldede.

12-06-2010 14:05 #34| 0

@Fjahgo

Me neither.

12-06-2010 15:25 #35| 0

Temlig easy call. Og det ikke med en klam smag i munden. Virker ret standard.

Du får 2-1 og der er lige så mange gange har har nøgen konge, aaa, andet bluff end han har kongen, damen . Umiddelbart gæt er at han har en dame farve.

reraise giver nul mening.

14-06-2010 21:18 #36| 0

bump!

16-06-2010 10:17 #37| 0

bump!!

17-06-2010 11:28 #38| 0

bump!!!

17-06-2010 11:56 #41| 0

Sry.. Har lige været væk fra computeren et stykke tid..

Jeg kaldte og han havde luft, AKQQ..

Har snakket med nogle folk over MSN, og vi er lidt kommet frem til, at hvis jeg opfatter modstanden som god tænkende spiller må det blive et fold. Min hånd spiller næsten face-up, og en tænkende vil ikke bluffe i dette spot.. Hvorimod en dårlig spiller godt kan bluffe her..

I starten var mit indtryk af Villain, at han var en god tænkende spiller, som lagde ekstremt meget pres på de helt rigtige tidspunkter.. Men op til hånden havde han nogle lidt tvivlsomme plays.. Men overordnet havde jeg ham stadig til at være en god spiller, dog med et lille spørgsmålstegn..

Det sammenholdt med bettingsize synes jeg den ender med at være superclose..

17-06-2010 12:35 #43| 0

Gud være lovet at du kaldte!

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar