5/10 dyb-river cr mod LAG villian:)

#1| 0

Villian og mig har haft et par battles - han spiller 26/22/12 og folder 42% til cbet - Det tal er obv. mindre i situationen sb vs bb 100bb+ stacks. River Mener jeg nærmest kun villian kan have en flush hvis han har 89s, 56s, 67s - Det er ret få kombis ift. hvilken range han vbetter her. Jeg tror iøvrigt han 3better sc's 8 ud af 10 med de her stacks i position. Samme gælder for KQs.

www.holdemmanager.net
NL Holdem $10(BB) Replayer Game#7698219131

hero ($4,327)
ValeraSilen ($1,552)
Count_2_Five ($1,000)
PhilippM0 ($1,000)
bReAKevEn_4L ($1,000)
axelf82 ($1,124)

hero posts (SB) $5
ValeraSilen posts (BB) $10

Dealt to hero T 7
fold, fold, fold, fold,
hero raises to $30
call,

FLOP ($60) 6 9 J
hero bets $50
ValeraSilen calls $50

TURN ($160) 6 9 J A
hero bets $120
ValeraSilen calls $120

RIVER ($400) 6 9 J A T
check,
ValeraSilen bets $360
hero raises to $4,127

12-01-2009 21:52 #2| 0

T'eren rammer en del af villains calling range på flop og turn + A kunne give ham yderligere outs. Medmindre han kun caller turn fordi han ved, at det er et godt kort for Hero, at fyre en 2nd barrel af på.

Men villain skal stadig have lange nosser for at calle "light" her.

13-01-2009 17:16 #3| 0

@sasuke:

Med hvilke hænder vil du tage denne linie for value?

13-01-2009 21:53 #4| 0
OP

@upsups

Alle flushes.

13-01-2009 21:56 #5| 0

Hvis du tager den linje med value er det vel fordi du forventer at han kan stacke light af?

Jeg er ikke overdrevent vild med det, men hader det dog heller ikke.

13-01-2009 22:02 #6| 0
OP

@kalash

Jeg har ikke sagt jeg tager den her linie for value med alle flushes - jeg siger at det er det eneste jeg kan have her HVIS det er for value. Jeg mener at flushen er LANGT mere i min range end i villians jf - mine argumenter i første post.

Jeg vil påstå at samtlige hænder der kan betale et river pot bet også better selv - derfor må der alt andet lige være mere value i at checke en made hand til ham på river. At han så næsten aldrig kan betale shovet er jo underordnet. Der er stadig mere i value i alene at hive det første bet ud af ham.

14-01-2009 05:43 #7| 0

Bluffet skal lykkes 63,67% for at være profitabelt for hero.

Villain kan imidlertid kalde, hvis han blot vinder 31,72% af tilfældene.

Da heros shoving range er polariseret, vil JT spille stort set lige så godt som bluff catcher som AA (Ikke, at AA er en stor del af villains range, men blot for at sætte tingene lidt på spidsen).

Hvis begge parter spiller en unexploitable strategi, skal heros nut to bluff ratio være ca. 2,15 : 1.

Jeg vil antage, at heros nut range er:

{KdQd, Kd9d, Kd8d, Kd7d, Qd9d, Qd8d, Qd7d, 9d8d, 9d7d, 8d7d, 8d6d, 7d6d, 7d5d, 6d5d, 6d4d, 5d4d}, hvilket udgør 1,2% af samtlige kombis.

Jeg vil antage, at heros potentielle bluffing range forenelig med heros actions på tidligere streets er:
{KcTc, KhTh, KsTs, QcTc, QhTh, QsTs, Tc8c, Th8h, Ts8s, Tc7c, Th7h, Ts7s, 7c5c, 7h5h, 7s5s, KTo, QTo, 87o}, hvilket udgør 3,8% af samtlige kombis.

Hero vil - iflg. eget udsagn - valuebette (altså bette ud og ikke check-shove) en del af sit nut range på river. Jeg antager i 50% af tilfældene.

Dvs. at nut range for den valgte linie kun udgør 0,6% af alle kombis. Hero kan kun bluffe 0,28% af tilfældene, dvs. 7,34% af det potentielle bluff range eller knap 1 gang ud af 14. Hero kan med andre ord kun meget sjældent bluffe, hvis vi antager, at begge parter spiller unexploitable.

Nu spiller ingen jo en unexploitable strategi. Og spørgsmålet er, om heros move er profitabelt?

Jeg tror, at hero med rette kan forvente, at villain vil bette med alle hænder, som vil betale et valuebet. Og når man ser på villains AF sikkert også en del flere hænder. Jeg mener derfor, at heros linie er fin for value. Som bluff vil heros shove blive opfattet som en flush og intet andet af mange "1½ level" villains. Ofte ser man her på PN kommentarer som "Villain har den altid i det spot" (hvilket faktisk generelt set er rigtigt på mange limits mod mange modstandere, fordi villains meget sjældent er villige/har fantasi til at lave den slags moves). Derfor tror jeg, at movet vil være profitabelt mod mange villains (ikke donks eller ikke top skrappe spillere). Det forekommer jo også meget sjældent, så derfor er det ikke let at få opbygget rigtig meget dynamik.

Men jeg tror ærligt talt også, at en skrap villain vil snappe shovet ofte nok til, at det er uprofitabelt. Hero repper et meget lille range (og skal være kommet til river med sit backdoor draw), og det potentielle bluffing range er meget, meget bredere. Det vil en skrap villain indse, og hvis han opfatter hero som værende i stand til at lave movet, så vil han kalde.

Bemærk, at hvis villain har enten 7d eller 8d ryger 1/3 af nut range pga. card removal effects. Og med en af Kd, Qd, 9d, 6d ryger godt 1/4 af nut range. Derfor vil en skrap villain være mere tilbøjelig til at kalde med en halvgod made hand med et af disse kort.

Bemærk endeligt, at hero også selv kan udnytte card removal effects til at optimere bluffing range. Det er således bedre at bluffe med f.eks. QdTh end Th7h.

Endelig en sidste kommentar: Jeg tror ikke, det er profitabelt at spille T7s OOP 150 bbs dybe med mindre villain er meget dårlig postflop eller folder for meget i BB (hvilket intet tyder på jf. beskrivelsen fra OP).

14-01-2009 07:09 #8| 0
OP

Fint indlæg Ups

Så længe jeg repræsentere et fornuftigt antal hand kombis syntes jeg at bluffet er beliveable.

Eftersom jeg spiller mod en modstander på 5/10 ligger det ligesom implicit at modstanderen IKKE er skrap :) Folk bliver efter min mening ikke skrappe før man kommer et niveau eller to højere op.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar