5/10 deepish, TP i 4b

#1| 0

6handed, 510, Party.

Modstanderen hedder NittyTime_ . Han spiller 23/19/6 over en meget lille sample på 171 hænder. Jeg har ikke rigtigt set noget fra ham, andet end at han virker til at være den sædvanlige Party reg, der laver sygt spewede ting preflop (bl. har han fået stacken ved at overcalle med 33 for derefter at overbet shove vs. et BB squeeze og tage hjem mod AQ), hvorimod han nitter den postflop. Han har en steel% på 24, hvilket er relativt lavt, men det kan være varianspræget på så lille en sample.

Jeg spiller overall set 32/26, men har nok spillet en smule strammere på det her bord, så vil tro han har mig liggende på 25/21-ish. Jeg har ikke defended specielt meget i blinds, mindre end normalt, men det ved jeg ikke om han har lagt mærke til.

Total number of players : 6

Seat 6: Hero ( $5,556.57 USD )
Seat 5: NittyTime_ ( $2,752.32 USD )

Hero posts small blind [$5 USD].
xxx posts big blind [$10 USD].
** Dealing down cards **

Dealt to Hero [ A K ]
IamInLove777 folds
Ainahs folds
SukoutSimon folds
NittyTime_ raises [$35 USD]
Hero raises [$126 USD]
SlutSaysWhat folds
NittyTime_ raises [$280 USD]
Hero calls [$184 USD]
** Dealing Flop ** [ 9, T, A ]. Pot: 570.
Hero checks
NittyTime_ bets [$370 USD]
Hero calls [$370 USD]
** Dealing Turn ** [ 2 ]. Pot: 1310.
Hero checks
NittyTime_ bets [$940 USD] (Han har nu 1162 tilbage).

Hero folds..

Kommentarer?

27-08-2008 06:51 #2| 0
OP

Timing:

Jeg får lavet et lidt forhastet preflop call (rent faktisk kan jeg ikke specielt godt lide det, hehe). Mit flop check kommer relativt hurtigt, hvorimod mit flop call timer en del ned. Jeg prøvede at etablere en eller anden form for intuition omkring hans flop-bet samt en evaluering af, hvad min linje burde være..

- AB

27-08-2008 09:46 #3| 0

Må jeg godt komme med et side spørgsmål, hvilken range har vi villain på med 3/4 potbet på turn?

27-08-2008 10:20 #4| 0

Hvis han spewer pf så ville jeg nok fortrække et 5 bet så dybt til ca. 550.

Problemet er vel at han kan 4 bette med 99,1010, som må være dem som du er bange for, AA blocker du jo selv for.

Sammenholdt med at han er nittish post flop bliver det nok et fold, dog er det lidt klamt at ramme TPTK i 4 bettet pot og så ikke turde komme til bunds.

Hvis han ved at du har dette billede af ham kan han jo også prøve at skubbe dig af. Din range på turn er vel ca. 99,1010,AK (AQ?, flushdraws har jeg udelukket da As ligger derude). Heraf er der 12 kombi af hhv. 99,1010 og AK og hvis han forventer at du mucker AK så skal han jo skyde igen på turn. Men igen, hvis han er nittish post, så er dette nok ikke aktuelt.

Konklusion: Fold, han sidder sikkert med 1010.

27-08-2008 11:41 #5| 0

Jeg tror ikke han 4-better 99/TT i position. Det er IMHO oplagt at flatte og spille en pot i position med masser af gryn bag.

Han flatter formentlig også preflop med en masse spekulative hænder som suited connectors, små par, suited aces etc.

Han 4-better sikkert KK/AA, men jeg ved ikke hvad han gør med JJ-QQ og AK og derudover 4-better han sikkert også en række værdiløse hænder som han ikke profitabelt kan flatte preflop.


Hvordan er hans aggressionfaktor fordelt over streets? Det er lidt underligt en spiller med TA = 6 er nitty postflop -- weak/tight spillere vil normalt have aggr faktor < 2.


Jeg tror ikke jeg slipper væk her: AA er noget usandsynlig og de hænder som har ramt set er hænder som han formentlig sjældent 4-better preflop, så jeg tror vi er godt inde.


Dyrker du i øvrigt table selection? Jeg kan ikke se mange fisk på det bord...

Jørn

27-08-2008 11:46 #6| 0

Preflop:

Som du selv er inde på kan jeg ikke rigtig lide det, da vores reversed implied er meget store.

Folder bare. Synes 5-bet er spewish.

For at svare kvalificeret på dit spørgsmål mht postflopspillet er det nok nødvendigt at have en ide om hvilken range du tror villain har dig på når vi kommer til turn.





27-08-2008 12:59 #7| 0

@Thyssen
Enig normalt vil man ikke 4 bette 99/TT her, men "den sædvanlige Party reg, der laver sygt spewede ting preflop " tolker jeg til at han godt kan gøre det, selvom den er oplagt at flatte. Hvis min tolkning af ABs beskrivelse er forkert, så hælder jeg bestemt til et CR på turn.

27-08-2008 13:43 #8| 0

@Thyssen

AB gameselection? hahahaha..Om så bordet hed; bldswttrs,pr1nny,daevils,stinger,cts etc. well, så sad han der nok anyways ;)

Til hånden: Når vi snakker party 5/10 og med en dude som ab, som altid giver den gas, så tror jeg godt man kan regne med, at mange af regsene åbner op for 4bet kanonen. 99/TT kan sagtens være i hans range her. Givet han er nitty postflop, så tror jeg ikke hans turnbet-range er bredere end; AA/AK/TT/99, måske en yderst sjælden AQ, men ret sikker på han udøver noget potcontrol kontra b/c. Selv et rigtig godt combo-draw tror jeg han tager et freecard med og umiddelbart tror jeg ikke han better så stort med air.

-Chris

27-08-2008 14:08 #9| 0

@ChrisJ

En ting er at komme alln med 33 mod AQ preflop i mod et squeeze (man ser ofte på party at en preflop-coldcaller jammer mod et obvious squeeze -- 33 er dog i bunden at mit range for den slags, men anyways....)

Det er noget andet "spilde" en TT ved at 4-bette/folde eller overspille TT for 280 bbs ved et 6-bet-shove TT hvis AB 5-better.


Det kan selvfølgelig godt være jeg tager fejl og villain er semi-tiltet og mener at TT er nuts preflop mod AB for 280 bbs...

Jørn

27-08-2008 14:12 #10| 0

Jamen det er jeg enig i Thyssen, men du kan bare ikke forvente, at han IKKE kan finde på det. Nu ved jeg, at du selv spiller party, så du ved selv hvilke sick ting(unormale/ikke optimalt) der kan komme fra regs.

27-08-2008 15:26 #11| 0
OP

@Thyssen:
Gode pointer med hans pf range. Men AT og A9 er vel i den? Hvad med T9?
Jeg er dog heller ikke 100% enig i din vurdering af TT/99. Et 5-bet med de her stacks er yderst sjældent, hvorfor han kan have nogle målsætninger med at indlemme TT/99 i hans pf 4b range.

Mht nittyness postflop, så er agressionsfaktor desværre et dårligt mål for den slags. Ja, det er en indikator, men langt fra en retvisende mål for, om de virkelig put you to the test postflop. Specielt AF vil i det her tilfælde også sænke sig over en større sample - ellers er manden donk, hvilket han ikke ser ud til at være.

I øvrigt er mit ego for stort til at gameselecte på 5/10 ;-)

- AB

27-08-2008 15:58 #12| 0

Hænder som ATo / A9o kan godt være i hans pf 4-bet range, da han næppe kan kalde disse profitabelt. Det samme gælder formentlig T9o.

Jeg tror han flatter A9s, ATs og T9s og spiller en pot i position med pæn pot-to-stack ratio (svarende stort set til at flatte A9/ATs/T9s i position for 100 bbs).


Du har ret i at en nitty spiller godt kan have høj aggressionfaktor. Typisk vil multi-tabling TAG-spillere ofte have høj aggression, men spiller rimelig straightforward postflop og dermed folde (for) meget postflop.

Villain kan have en aggressionfactor a la 10/1/1 fordi han c-better 100%, men sjældent 2nd bareller (han check/folder eller check/caller turn) -- i så fald lugter det af et fold, men hvis hans aggressionfactor er 6/5/4 så kan vi ikke folde turn, da han better for ofte.

Hvis han bluffer turn så er det "dyrt", men pga af stacksizes kan han ikke vælge et bluff size på turn som giver ham mulighed for at bluffe river, så han kan vel ligeså godt lave et stort bluff bet for at få flest mulige folds.


Anyway, jeg plejer at kigge på aggressionfactor, w$sd og fold-to-flop/turn/river% samlet for at få et high-level indtryk af villains spil.


Jørn

27-08-2008 18:28 #14| 0

Jeg pealer også turn. Folder nok til et rivershove.

Edit:

Er det std. på party at skyde 2 barrolds i rr pots med sjov på 5 10?

27-08-2008 20:41 #15| 0
OP

@Lorten: Tjek lige stacksizes. Din linje ser ikke så fed ud. Hvor vidt det er "standard" eller ej, afhænger naturligvis af spilleren.

@Thyssen: Som sagt, så er agressionsmålene over for lille en sample. I det her tilfælde, hedder de 5.5/4/oo - hvilket naturligvis ikke ligefrem er sustainable - han er varm obv, eller donk.
Jeg er egentlig uenig i din vurdering af suited vs. non-suited. Hvis jeg skulle vælge, at have et farvetræk i position for en pris på 280 og initiativ i potten, eller have selvsamme, stadig i position og uden initiativ, dis deep, ville jeg vælge det første. Hvad er din begrundelse?

- AB

28-08-2008 00:42 #16| 0

Min pointe er at T9s har en masse postflopvalue som vi smider væk hvis vi 4-better og må folde til et 5-bet.

Desuden tror jeg en hånd som T9s har det bedre i en pot hvor pot-to-stack ratio er 10 fremfor en pot fremfor en pot-to-stack ratio er 4. Faktisk vil den normalt hellere have pot-to-stack ratio på 15+.

Men det er selvfølgelig en afvejning af hvor ofte villain kalder (og hvordan han så spiller postflop), folder og 5-better.


Pointen er også at hvis du 4-better K8s og bliver kaldt så vil du ofte stå med et bedre flush draw, men da K8s ikke spiller særlig godt postflop (så vi kan ikke kalde 3-bettet), så er det ok et 4-bet-bluffe den fremfor at 4-bet bluffe T9s, som vi normalt kan flatte 3-bettet med profitabelt.

Jeg forventer at

EV(4-bet bluff K8s occasionally) > EV(fold K8s) > EV(call K8s)

men

EV(call T9s) > EV(4-bet bluff T9s occasionally) > EV(fold T9s)

Jørn

28-08-2008 01:27 #17| 0
OP

Altså, jeg er helt med på, hvad du mener med det.

Det er en central pointe, at med de her stacks har jeg praktisk talt ingen 5bet range -overhovedet-, og kun mod aldeles stupide spewy donk modstandere, 5b'er jeg AA-KK og AKs (som det fx ses i min grudge match mod Dukatos, lol), og kun mod helt specifikke modstandere 5b'er jeg rags. Det gælder i øvrigt meget bredt for folk, hvorfor et 5bet kommer så uhyggeligt sjældent, at:

EV(call T9s) < EV(4-bet bluff T9s occasionally)

gælder. Specielt i betragtning af, HVOR bred en range jeg defender med i blinds.

- AB

28-08-2008 10:25 #18| 0

Ja, et 4-bet i position med disse stacks svarer stack-to-pot ratio-mæssigt til at 3-bette T9s i position for 100 bbs (dynamikken er selvfølgelig lidt anderledes).

3-better du også T9s i position for 100 bbs eller flatter du bare fordi du bliver 4-bettet oftere?



Defender du blinds med 3-bets ofte når I er så dybe?


Jørn

29-08-2008 02:29 #19| 0

"Jeg har ikke rigtigt set noget fra ham, andet end at han virker til at være den sædvanlige Party reg, der laver sygt spewede ting preflop (bl. har han fået stacken ved at overcalle med 33 for derefter at overbet shove vs. et BB squeeze og tage hjem mod AQ)"

5-bet den PF?

29-08-2008 02:55 #20| 0

Det var dog et klamt spot.

Problemet er at når vi har c/c'et floppet better han sandsynligvis hele sin air range på turn igen, hvilket obv. stinker rigtig meget.

Jeg tror jeg er ude i at brække mig og CR turn allin. Der må alligevel være nok dårlige hænder i hans range der ikke giver op på sådan et flop her til at det er det bedste play.
Det kommer dog rimelig meget an på villain, og jeg har ikke spillet med ham. Der er en eller anden grænse for hvor nitty han må være postflop før det kan betale sig at stacke af.

I øvrigt, hvad tænker i om villains flopbetsize? Jeg ville umiddelbart forvente at han ville bette en anelse højere med floppet 2 par.

30-08-2008 05:50 #21| 0

Pls lad være at fortælle at du foldede her, når du ikke kan folde et under under par i en 18k pot mod mig.....

30-08-2008 08:46 #22| 0

LIES AB. Du folder aldrig AK her HU :D

btw. hvordan kan det være du spiller nl1k? var der ingen højere action?

og tak for et par grineren byture i Vegas btw. =)

30-08-2008 10:05 #23| 0
OP

@Thyssen:
Ja, jeg 3better også T9s. Pointen med min udredning er, at det med de her stacks og modstander-setuppet ALTID har større EV at 4bette occasionally. Jeg folder noget i retning af 65% af min 3b range, og resten har villain i hvert fald 10-20% for at udfloppe mig - med dertilhørende implied.

@HK: Naw, check stacks. Det duer ikke.

@Xizor: Eh, no offence men.. Jeg har lige kaldt et 4bet uden af position og check-callet et A høj flop. Min most likely holding er AK - den tror jeg altså ikke lige, villain prøver at bluffe mig af.
Jeg har ikke rigtigt nogle tanker om flop-bet-størrelsen.. Det kan gå lidt begge veje, imo.

@Kalsen: Eh, say what? Det overrrasker dig nok, men der findes rent faktisk ikke en generel håndstyrke at stacke af med mod en random modstander.

@Xnuu: Det er ikke HU - det er 6m. Jeg spiller i øvrigt NL1K for tiden i recovery af et downswing. Selvtak btw.

- AB

30-08-2008 11:34 #24| 0

@ab

Kan det tænkes at din modstander tolker dit flop check som JJ-KK ?

30-08-2008 12:03 #25| 0

@sasuke

Hvis villain evt. tolker ABs flop check som JJ-KK. Vil han så byde turn for at få AB af? Ved at bette turn repper han kun 99,TT,A9,AT og måske AK.

Vil de fleste ikke ik pot kontrollere på turn med Ax?

30-08-2008 12:20 #26| 0

@kris

Hvis villian læser AB som JJ-KK bør han netop byde turn med hele den range der ikke har umiddelbar showdown value da 2par+ og AK er eneste hænder i AK's range der bør kunne fortsætte til et turn bet.

30-08-2008 15:04 #27| 0

Ja jeg tænker som sasuke her. Jeg synes ofte folk 2nd barreler i det spot når man har checket et Ahøjt flop til dem. Det kan dog tænkes at han mener du folder JJ-KK på floppet når det kommer så skidt. Dog er det her på Party så man skal ikke undervurdere hvor lidt folk stoler på hinanden.

No offence though.. men hvis din mest likely hånd er AK og villain aldrig forsøger at bluffe dig af den.. så har du vel et relativt easy fold?

31-08-2008 07:23 #28| 0
OP

i glemmer helt hvilken range der har lyst til at byde floppet. det er sku da ik nogen bluff range der bare lige skyder afsted på et a høj flop. ffs altså.

31-08-2008 11:10 #29| 0

I mine øjne er det er korrekt fold, da hans mest likely range er noget i stil med AQ, 99 eller TT. Hans senkund barrel på turn indikerer dog større styrke end AQ grundet preflop action, samt dit flop call.

WP Asger

01-09-2008 05:00 #30| 0
OP

Hehe, nå det var en fin brandertkommentar, men pointen var nu en, jeg synes er aldeles central for hånden. Hvis I skal kigge ærligt på jeres eget spil (og håbe, at villain spiller lidt ligesådan), hvilken hånd skal I så have for at kunne bluffe floppet? Hvad med betsizing? Hvor tit folder jeg?

- AB

01-09-2008 07:37 #31| 0

Range for flopbluff:

Jeg vil mene vi har: 56s, 67s, 78s, 89s, 9Ts, JTs, QJs, KQs + en del air som var et rent bluff preflop og som han aldrig kunne calle med.

Hans valuerange er vel meget snæver: AA, AK, 99, TT, 9T, AT, A9

Jeg går ud fra han checker Ax og de par han mener har showdown value bagved (KK primært).
Jeg tror ikke han når til floppet med ret mange par though, de fleste caller bare 3bettet. Samme er til en vis grad gældende for SC'erne, men jeg tror også de er i hans 4betting range.

Med hensyn til betsizing synes jeg floppet er en anelse suspekt. Jeg ville forvente et større bet fra hans valuerange af frygt for at se en grim turn. Det er dog muligt at han har balanceret bettet og så er der ikke meget at komme efter.

Din range for at calle 4bettet OOP er vel ret snæver: JJ+/AK samt måske engang i mellem et eller andet fancy.

Din range for at calle/raise turnbettet er vel AA/AK hvilket giver ham et fint bluffspot.

Det er absolut også en mulighed at jeg er helt væk ;)

01-09-2008 10:32 #32| 0

@Xizor

Jeg tror ikke han bluffer hænder som KQ og KJ, da de har draw til gutter + draw til et par som kan være godt.

Ved heller ikke om han better flush draws og OESDs da det ikke er rart at blive check-raiset pga stacksizes.

Alle høje et-par hænder (JJ-KK, måske Tx) checkes bag for showdown value/pot kontrol.

Så ABs pointe er vel nok at villains bluff range er ekstrem snæver, f.eks. hænder som 75s i non- og den slags.

Jørn

01-09-2008 12:54 #33| 0

Hvad vil du mene ABs CR range er på floppet?

01-09-2008 17:51 #34| 0

Aktuelt c/c'er AB jo TPTK, så hans CR range er formentlig sets, to par+, big draws -- måske c/c'er han endda mange af de hænder også.

Så din pointe er at vi ikke behøver at bekymre os om et c/r, dvs. vi kan fint semi-bluffe weak draws?

Jørn

01-09-2008 22:39 #35| 0

Ja, det var min pointe.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar