5/10 6 max Empire

#1| 0

Midt i man sidder og fryder sig over at sin bonus snart bliver udløst, så dukker sådan en hånd her op, hvor man tænker lidt på om man har lært noget på pokernet idag :)

Party Poker 5/10 Hold"em (6 max, 6 handed)

Preflop:Thomsen is BB with K, 3
UTG folds, MP calls, CO folds, Button folds, SB completes, Thomsen checks.

Flop (3 SB) K, T, 4 (3 players)
SB checks, Thomsen bets, MP calls, SB raises, Thomsen calls, MP calls.

Turn: (4.50 BB) 8 (3 players)

SB bets, Thomsen calls, MP calls.

River:(7.50 BB) 9 (3 players)
SB checks, Thomsen ???? jamen for faen her sidder man klar til at calle og så checker han bare...og hvad med MP, hvad gør han ??? uhhhhh

Hvad gør en klog mand her ? Eller rettere hvad ville en klog mand gøre her :)

07-01-2005 23:44 #2| 0

Øh Thomsen, det er sådan mine modstandere spiller på 20/40 cents bordene :-)
Kan du så få smidt den hånd på flop !

07-01-2005 23:49 #3| 0

@lmmo

hvorfor ?

08-01-2005 00:17 #4| 0

K3 er bare en hånd man taber penge på, men vælger man at spille den, fair nok. Du rammer din konge og better ud. SB raiser dig. Hvis han er nogenlunde normal, så raiser han ikke med noget lavere end din konge. Undtagelsen er selvfølgelig en spiller på hjerter træk, men der er 2 andre i potten og sandsynligheden for at din konge tre holder hjem med 3 spillere i potten er lille.

PS : Hvis du vinder denne hånd, så tror jeg sgu jeg signer op på party, det er jo tag selv bord !

08-01-2005 00:30 #5| 0

@lmmo

altså normalvis så plejer jeg altid at vælge at spille min BB når jeg ikke bliver raiset....og siger du at man ikke skal spille top par fordi sandsynligheden for det holder hjem er lille ?

Hvis han har en konge, hvorfor stanger han så ikke ud ?

08-01-2005 00:37 #6| 0

Selvfølgelig skal du spille din BB, jeg har intet sagt om at du skal folde preflop.
Men K3 er bare i mine øjne alt for domineret og medmindre jeg flopper 2 par eller bedre fra BB, så folder jeg den ved mindste action.
SB må næsten forvente du har kongen. Du starter med at byde, han raiser - du caller. Efterfølgende caller du hans bet på turn. Hvis jeg var SB ville jeg tro at du nok havde ramt et eller andet og siden du ikke reraiser, enten højeste par eller et super draw.
Så hvis ikke han selv sidder med noget som kan slå kongen, så er han helt klart på flushjagt.
Det er så fint nok, men der er 2 andre med i hånden som du også skal slå.
Og her mener jeg at medmindre de andre spiller helt hen i vejret, så taber du penge på at følge med hele vejen på toppar lav kicker.

08-01-2005 00:46 #8| 0

@lmmo

ændrer det noget at der kun er mig og een anden med ?

08-01-2005 00:46 #7| 0

@lmmo

ændrer det noget at der kun er mig og een anden med ?

08-01-2005 00:50 #9| 0

Hvis hele hånden havde været HU, havde det ændret meget. Ja.
Og sry - jeg havde ikke set at der "kun" var 2 udover dig med, men det ændrer ikke min opfattelse af den måde du spiller hånden på.
Jeg spiller selv kun shorthanded og er udemærket klar over at man skal være agressiv når man har ramt. Men den her hånd er bare i mine øjne en måde at tabe penge på.
Jeg er lige ved at tro du tager pis på mig :-p

08-01-2005 00:52 #10| 0

Jeg vil sætte ham på et fejlet flush draw..

08-01-2005 00:58 #11| 0

@lmmo

jeg tager sgu ik pis på noge der hjælper mig med at blive bedre...

08-01-2005 01:08 #12| 0

Ok, jeg synes bare det er et oplagt fold.
I den givne hånd, med en som jager en flush og en anden som jager GUD VED HVAD, kan du godt være du hiver en pot hjem. Jeg mener bare ikke K3 er det værd. For ofte vil du blive kaldt ned af en bedre konge. Og den pot du en sjælden gang hiver, kan ikke retfærdigøre de gange du taber.
Men det er bare min mening :-)

08-01-2005 01:16 #13| 0

@lmmo
ok tak

checkraiseren havde Q 10 off

MP pakkede da jeg betalte på river.

08-01-2005 01:19 #14| 0

Selv tak.
Næste gang så sørg for at få den K3 billigt igennem ikke ?
:-) Tillykke med potten.

08-01-2005 01:23 #15| 0

@lmmo

jeg synes altså jeg er nødt til at stange ud på floppet...hvad nu hvis lmmo sidder i sidste position med k10 og tænker shit mand jeg er outkicked...

08-01-2005 01:24 #16| 0

Hmm - på det her board havde jeg haft 2 top par. Du havde fået et raise lige i skallen !

08-01-2005 01:26 #17| 0

ja og du ved jo jeg betaler hele vejen...høh

08-01-2005 01:29 #19| 0

Høh ! Nej jeg forstår godt du stanger ud på floppet, ikke mindst på grund af antallet af spillere, men også fordi det er en god måde at få lidt "billig" info på. ( Det koster lidt mere på turn :-)
Men når du så bliver raiset, skal du overveje om din K3 er god nok. Denne gang var det et draw som raisede, men det er ikke sikkert det er det de næste gange. Hvis du har et god read på SB som værende en spiller der ofte raiser på draws, ja så forstår jeg godt du følger med. Men jeg kan STADIG ikke lide den kicker.

08-01-2005 01:29 #18| 0

Hvis det bliver giftigt på turn - fold, ellers er det en standard vinderhånd i SH. Hvis man smider toppar på et enkelt raise på flop skal man nok regne med at blive tromlet ret kraftigt i SH.

08-01-2005 01:31 #20| 0

@Nietzsche - Jeg sagde ikke fold toppar.
Jeg sagde fold toppar lav kicker.
Jeg gør det og jeg føler bestemt ikke jeg bliver tromlet....

08-01-2005 01:33 #21| 0

Every man his game....

08-01-2005 01:35 #22| 0

No - every woman - her game :-)

08-01-2005 01:38 #23| 0

Nååee sry du er hunkøn så tror da pokker du smider....:) Joookin, som sagt vi spiller som vi finder det bedst. Jeg er blot så vant til at blive raiset med second pair, draws eller pocketpairs at det helt klart er +EV at spille toppair til river, hvis det ikke bliver for hedt.

08-01-2005 01:44 #24| 0

Hehe - Gælder det virkelig også på 5/10 $ limits ?
Jeg er i chok.
Føj for pokker - grumme anelser om manglende optimering fordi jeg spiller for tight lurer i horisonten :-(
Jeg syntes sgu altid jeg lander i kicker problemer på shorthanded borde. Og folk spiller lige ud af landevejen. Har de ramt better de. Vil de ramme raiser de. De færreste følger med til river uden at have en hånd.

08-01-2005 01:52 #25| 0

Nu er det noget tid siden jeg spillede 5/10, men jeg gjorde det en lang overgang og da smed jeg ikke so grundregel. Naturligvis kommer det an på spillerne, men som hovedregel lader jeg det komme an på turn, det er her det kan blive hedt. Men sker der ikke noget særligt her, well så er det ren rutine at spille den til enden. Thomsen var så calleren her, men er du betteren og bliver raised på turn er det nok ved at være dumpin time, men ellers bare videre. Jeg ville i mange tilfælde spille den som Thomsen, altså blot calle med svag kicker, medmindre jeg er oppe mod mr tight kq,kj, eller lign. Spillet kan også være i et flow hvor man skal reraise på flop, svært at sige men som hovedregel en rutinehånd.....Makes any sense?

08-01-2005 01:59 #26| 0

Jep det gør det. Problemet for mig i hvert fald, er at jeg ikke er klar over hvornår jeg er oppe mod mr. tight. Derfor spiller jeg selv tight og undgår at træffe en "svær" beslutning.
Men Thomsen var altså betteren her, som blev raiset. Det var det jeg bed mærke i.
Jeg plejer at respektere et raise. Ikke at jeg nødvendigvis folder, men jeg tromler heller ikke derudaf med toppar.
Måske jeg skulle overveje de amerikanske sites, hvis de spiller så loose.

08-01-2005 02:57 #27| 0

Med Thomsen som calleren mente jeg så turn, det vil sige han callede blot turn cardet og fik minus info og det blev ikke hedt 3 mand callede også. Jeg ville ofte gøre det samme ved et raise på flop, hvor jeg sidder efter raiseren altså blot calle den ned.

Party kan klart anbefales til 5/10 et utal af borde og maniacs, fisk osv.

08-01-2005 04:06 #28| 0

Jeg vil også spille den som Thomsen. Om jeg vil checke eller bette på river kommer nok an på hvordan den generelle action på bordet er.

Grunden til at jeg også synes den skal raises på floppet er præcis som Nietzsche formulerer det:

"Jeg er blot så vant til at blive raiset med second pair, draws eller pocketpairs at det helt klart er +EV at spille toppair til river, hvis det ikke bliver for hedt."

Det er ret skidt hvis man lader flush draws og lignende tage for mange puljer ved at raise deres draw.

Mvh, Peter.

08-01-2005 09:25 #29| 0

Jeg ville raise Turn!

08-01-2005 11:44 #30| 0

@nomanson

ville du så checke efter på river ?

08-01-2005 14:44 #31| 0

@Thomsen

Kan se du også har Inter som spillested. Er der stor forskel på Inter og PP SH?
Spiller primært 2/4£ på Inter, da de har samme niveau som 2/4$. Vil 5/10 på PP efter din mening være hårdere, softere eller det samme?

Den Svage

08-01-2005 14:56 #32| 0

Jeg ville checke river.
Fordi han kune finde på at reraise også har du nok tabt, og han kunne finde på at calle også har han nok også Kx, jeg spiller Kx som han gør det bortset fra at jeg plejer at byde river også.
Hvis du har slået ham pakker han sikkert og derfor vil du få lige så meget ud af ham ved ikke at bette. Og de gange du taber mister du så mindre. og de gange i splitter bliver der taget mindre rake. =)

08-01-2005 15:58 #33| 0

@ hin spage

graifkken er væsentligt federe på party og der bliver nok spillet lidt flere hænder pr. time.

tror modstandernes niveau er det samme, PP har dog et spring i sh borde mellem 1/2 og op til 5/10, som jeg ikke helt forstår....

08-01-2005 21:32 #34| 0

Jeg ville raise på turn fordi jeg vil have at MP enten folder eller betaler max for hans træk. Jeg er ikke nervøs for et 3-bet fra SB. Når jeg ikke har noget træk kan jeg roligt folde.

Hvis jeg får den HU med SB, så byder jeg. Mange SH spillere vil calle HU med hvad som helst her. Hvis MP stadig er med kommer det an på om han kunne finde på at bluff raise efter straighten kom.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar