5/10 4-handed. Standard?

#1| 0

Jeg så SB + UTG diskutere denne hånd efterfølgende.
Begge har fornuftige agressive stats. SB er løs, passiv.

4-mands 5/10
preflop
UTG hæver, begge blinds caller.

5 K K 6 SB i potten

UTG better, SB folder, BB kalder

Turn 8 8 SB i potten

UTG byder, BB raiser UTG kalder

River 4 8 BB i potten

BB bet, UTG kald

BB : A 7 vinder potten 10 BB
UTG: 9 9

1: Bør BB CR turn?

2: Bør UTG nøjes med at kalde CR'et på turn?

3: Bør UTG kalde river?

4: andet? :)

06-11-2009 17:04 #3| 0

havde ikke set det var fixed limit

06-11-2009 17:04 #2| 0

1)

Ikke medmindre UTG er helt håløst tight og folder par/AT/AJ/AQ.

2) Ja, med mindre han ved at BB c/r flop med Kx i hvilket tilfælde han kan 3bette for værdi og bette samtlige billetter der ikke er en spar for værdi. Men som udgangspunkt er det helt håbløst at gøre alt andet end at kalde ned - i hvert fald på billetter der ikke er en spar

3) Nej


4) Begge har leaks, men BB's spil er klart det mest håbløse.

06-11-2009 17:18 #4| 0

Det kan ALDRIG komme på tale at folde turn med 99 her og denne hånd beskriver jo fint hvorfor.

Ud fra et spilteoretisk synspunkt er det også et markant stykke fra ligevægts strategien at folde 99 på det her bord.

07-11-2009 01:47 #5| 0
OP

UTG mente riveren skulle kaldes da chance for gevinst>1/10

BB mente helt sikkert at DeathDonkey ville anbefale CR turn og at det galdt om at være agressiv.


@ HK
Begge har leaks laver UTG andet galt end at kalde river?

Hehe becks - ja de FL analyser er desværre for sjældne! ;-)

07-11-2009 04:33 #6| 0

Jeg har diskuteret LHE en del med DeathDonkey og jeg kan med næsten 100% garantere at han ikke synes man skal c/r As7 på den turn som et semibluff.

Generelt er Es høj hænder ikke noget man bør bluffe med i LHE med to undtagelser: a) ranges er så stramme at es høj rent faktisk er i bunden af vores range, b) villain folder aaaaaaalt for meget.

I online shorthanded LHE gælder ingen af de betingelser særligt ofte. Deraf bliver A høj uegnet som semibluffs.

I den givne hånd kunne BB fx c/r turn med hænder som 6s7/7s6 eller JsT/JsQ. Med 7:1 odds på floppet kan disse hænder sagtens kaldes da der vil opstå fine muligheder for et semibluff på turnen

07-11-2009 08:48 #7| 0

@Holch

Endelig lidt FL action ;)


Hvad er så BB's linje i denne hånd?

For som jeg ser det gør UTG ikke noget galt overhovedet.

07-11-2009 17:00 #8| 0
OP

@ Vista
synes du ikke det er lidt for desperat at kalde riveren? (men ellers er jeg enig;)

@ HK
1. hvis nu boarded havde nogle koordinerede små kort kunne det så ikke blive aktuelt at semibluffe et dårligt es for at få bedre esser til at folde?
2. laver UTG andet galt end at kalde river?

07-11-2009 17:41 #9| 0

@junior

Potten er så stor at der skal calles, det kan være et pure bluff han er ude i når den spar rammer riveren. Det er ikke mange gange hans 99 skal vinde før det er et +ev call.


07-11-2009 19:49 #10| 0

@ Junior

1) Igen hvis man ser på ranges så bliver det for meget hvis man skal igang med at semibluffe A høj. Selv hvis boardet var KK24 med 3 spar. Hvis BB c/c c/r får UTG 8:2 odds på at kalde ned dvs BB skal c/r for vørdi ca 4 gange så meget som han c/r bluffer. Så hvis vi er ude i at villain c/r bluff små A høj for at få bedre A høj til at folde så bliver det hurtigt RIGTIG mange kombinationer der bluffes og det bliver svært at få 4 gange så mange kombinationer at c/r for værdi.

BB skal nok kalde hænder som QJ/QT/Q9/JT/J9/T9/5c3c/5c4c/4c3c på et KsKc2s flop (og en masse A høj hænder). Så på en KsKc2s4s turn der semibluffer vi fx As5h? Hvad gør vi så med alle de hænder der er dårligere? Dvs 5c3c/QJ/QT/Q9/JT/J9/T9 med spar?

Det bliver AAAAAALT for mange hænder at semibluffe og AAAAAAALT for få hænder at c/r for værdi.


Hvis BB vil c/r A høj med en spar på den turn så er det for værdi. Ikke som bluff. Med mindre UTG er alt for tight i hvilket tilfælde det selvfølgelig er fint at have "AAAAALT for mange bluffs"


2) Nej. Troede jeg at jeg havde svaret? Hvade jeg nok ikke :)



@Vista

Jeg folder river hvis jeg er UTG. Det der med at c/c c/r som pure bluff uden en draw sker sq ikke ret tit

08-11-2009 18:50 #11| 0
OP

@ HK
Ok - men jeg læste dit indlæg forkert. Jeg læste det som om det altid var forkert at CR turn som semibluff med A7o. Hvilket det vel næsten er?

Hvordan er disse linjer for BB?

1. blot fold floppet. Han er oppe med to og har kun ramt bagdørs træk.

2. call turn og sparløs river. Hust at UTG=CO da 4-handed så mon ikke man kan fange en masse QJ o.lign.

@ Vista hmm 1/10..

Andre FL-spillere?

09-11-2009 09:12 #12| 0

@Junior

At folde floppet er helt til hest.

Det er et meget "safe" flop KK5 for BB's Ax.

Er UTG en aggro spiller så hælder jeg mest til bare at calle den hele vejen ned.

09-11-2009 18:45 #13| 0
OP

Ok (og bump;)

11-11-2009 21:09 #14| 0

1) alt for tight. Desuden er potten HU efter SB foldede. 3vejs har jeg det fint med bare at folde

2) BB skal kalde de fleste turns. De dårligste turns vil være Q, J or T non spar, men pga SB lige gjorde potten 1.5SB større end normalt tror jeg vi bliver nødt til at kalde dem også. Hvad BB så skal gøre på river afhænger af det hvilke kort der kommer og reads. Jeg har ikke lavet noget matematik men jeg kunne forestille mig at Ax er gode kandidater til c/c c/c c/f. Hvis turn kortet kommer sådan at vi skal kalde nogen Qx (fx en T turn kalder vi QJ og måske Q9), så vil disse hænder være dem der skal c/f på river og får ikke at folde for stor en del af vores distribution skal vi kalde flere Ax - måske dem alle.

12-11-2009 15:47 #15| 0
OP

Hehe - ja jeg må have glemt at SB foldede.

Hvad hvis nu SB havde kaldt - kan esset så foldes til flop bettet?

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar