5/10, 2 barrel CB bluff i 4bet pot

#1| 0

Jeg har ikke spillet med villain det sidste aars tid, og har derfor ingen HUD stats paa ham. Vi ved dog, at villain er en meget dygtig og kompetent regular. Standard er fold PF, men jeg gider ikke, at han finder sig en tyr han kan 3b bluffe med position hver gang. Derfor spiller jeg tilbage fra a til z. Der ud over synes ofte folk floater med position paa floppet med alt muligt underligt. Kan min multi barrel forsvares her?

Det plejer at vaere standard i hans PF spot at shove PF.

Grabbed by Holdem Manager
NL Holdem $10(BB) Full Tilt
SB ($990)
BB ($1,000)
Hero ($1,015)
BTN ($1,047)

Dealt to Hero J K

Hero raises to $35, BTN raises to $110, fold, fold, Hero raises to $260, BTN calls $150

FLOP ($535) A 9 3

Hero bets $200, BTN calls $200

TURN ($935) A 9 3 7

Hero bets $555 (AI),

16-12-2010 22:53 #2| 0

jeg kan ikke rigtig lide det, du må kunne finde bedre spots at spille tilbage i end det turn spot. hvis du nu havde et Es ville du så ikke check turn og shove river?

I så fald kan jeg bedre lide den linje med bluffet også.

16-12-2010 23:22 #3| 0
OP

Hvis jeg havde AK ville jeg mixe det op med check og bet AI.

17-12-2010 05:31 #4| 0

Jeg kan godt lide at C/f flop.

17-12-2010 09:52 #5| 0

ATT Mods/Admins:

Kan i ikke plz banne Mr_Hit eller soerge for at den ikke kan poste i analyse?

Der kommer kun retarderede, intetsigende oneliners fra den hver gang (soeg paa dens nick indenfor den sidste maaned og se dens svar i analysetraade).

17-12-2010 19:18 #6| 0

Seriøst? Men altså, hvis der ikke er mere at sige, hvorfor så uddybe?

Men ok.

Jeg synes pre er ok, engang i mellem. Jeg ville nok vælge 4bet ca 10% af gangene, men nok kun hvis der har været en meget aktiv pre dynamik.

Han kalder så vores 4bet i pos = LORT!

Flop, vi har fuldstændig misset, avs den var ik god var, hvad nu? Jeg kan lide at bette småt, så 200 ser godt ud, hvis vi da skal bette. I dette spot vil jeg check 100% dog på dette board. Og med vores nuværende "nut no nothing hand", vil jeg folde og komme videre. Bevares vi bliver owned af nogle blufs her og der, men han vil jo ofte sidde med Ax, og der er vi ikke godt inde, mildt sagt.

@KeyzorSoze
Du kan få noget coaching af mig hvis du vil, ud fra DINE post er dit game vist ret weak. Jeg vil endda være så flink at tilbyde dig en favorable pris, og ydermere i julens ånd, kan du få den første session gratis. Ja, jeg stak en 1liner ud, men hvad kom du med? INTET. Det er da nemt at sige at min kommentar er plat, men du byder ik selv ind med noget. Jeg formoder det er fordi du ikke selv har gjort dig de store tanker vedrørende disse spots. Dette kunne evt være et tema i vorese første coacching sess "spil oop i 3/4 bettet pots".

God jul til alle

17-12-2010 23:34 #7| 0

@Mr_Hit

Alle hader dig og du virker ikke for skarp pokerteoretisk, så hvorfor i alverden skulle nogen gide at købe coaching af dig? Ville da være dybt retarderet

18-12-2010 01:21 #8| 0

jeg kan godt li' at jamme flop for info.

19-12-2010 08:27 #9| 0
OP

Jeg kan godt lide at jamme flop for vaerdi. Der ud over tomnash, jo flere gange vi better i en haand. Desto flere chancer har vi for at villain folder!

19-12-2010 13:45 #10| 0

LOL underholdende tråd.

Mht hånden, så er det altså ret makabert og kræver et par gode reads at prøve at vinde pots på A high boards i rr pot vs en flatter.. Hvis man har de reads - bevares, så er der da intet til hindre for linjen, men det kræver ligesom andet end.. "jeg har K høj og kan ikke liiiige vinde potten ved showdown, tror jeg".

En idé om hvilken range, villain flatter 4bets med, ville nok hjælpe ;-)

19-12-2010 14:23 #11| 0

bet, check, shove river er ca faktor 5 gange bedre end bet bet.

eller..check/call, bet river hvis du kommer dertil.

19-12-2010 22:02 #12| 0
OP

Jeg har i nogle traade vaeret under kritik for at spille for passivt. Ville lige vise nogle bluff spots, hvor jeg smider alle pengene til midten uden at have en premium. Villain foldede. Det er ikke brok historie. Lige siden jeg laeste mathematics in holdem af sklansky har jeg vaeret af den overbevisning. Hvis villain bare folder 1% eller mere af gangene. Saa boer vi merge vores value range med bluffs.

Jeg synes AB kommer med et godt indlaeg. Dog vil jeg gaa til naeste level og ind i hans tanke gang. Hvis han ikke kender mig, saa har han meget svaert ved, at kalde i den spot der med 1 par, mod en ukendt regular, der smider de sidste skillinger til potten paa turn. For normal donk regular standard er at tjekke floppet i de situationer.

19-12-2010 22:30 #13| 0

@allwind

Jeg synes at du skaber et utroligt svært spot for dig selv,du ved jo reelt ikke hvor du står når du shover turn.

Og når det er en 4 bettet pot, så stacker han lettere af.

Mvh Simon

20-12-2010 00:07 #14| 0

Hm, det er nu anden gang du roder dig ud i et bluff uden at vide særlig meget om din modstander.

Jeg kender mange kompetente regulars som aldrig nogensinde folder turn her og deres range består af KK+ og så er dit shove mildt sagt horribelt.

Der er også nogle som har lige dele AKAQ og konger/damer, men folder konger damer til din 2ndbarrel og så er det jo fint.



"Lige siden jeg laeste mathematics in holdem af sklansky har jeg vaeret af den overbevisning. Hvis villain bare folder 1% eller mere af gangene. Saa boer vi merge vores value range med bluffs."

Du har selvfølgelig ret i at man skal merge sin range. Men det er altså en dårlig idé at bluffe 30% af tiden i et spot hvor villain folder 1% af tiden.

"Hvis han ikke kender mig, saa har han meget svaert ved, at kalde i den spot der med 1 par, mod en ukendt regular, der smider de sidste skillinger til potten paa turn"

Du har ret i at han har svært ved at kalde med et par knægte eller lignende, men du forventer vel ikke at han folder et es?

20-12-2010 02:13 #15| 0
OP

Jeg forventer han folder AJ<

20-12-2010 12:12 #16| 0

Potten er $500 og stacks er $750 på floppet. Der er sgu ikke nogen der folder et es der.

Jørn

20-12-2010 14:14 #18| 0

Hvis han har callet med et dårligere es end AJ er det jo nok fordi han ikke helt tror på styrken af dit 4bet. Jeg har svært ved at tro på at du kan overbevise ham nok til at skifte mening når han skal calle 1 barrel mere til de odds. Grundet polarisering er det tæt på at AJ=A2 i hans sko.

Jeg vil sætte min fe mod dårlige esser til 0-10% hvis jeg skulle lave beregninger til analyse her, og uden fe mod de dårlige esser kan jeg ikke tro at du kan shove her.

20-12-2010 14:14 #17| 0

Som Yskhyr nævner er det meget forskelligt, nogle folk betaler med AA/KK/QQ/Ax PF også bare snapper dig af, men er lidt rent gætteri fra vores side når du ikke kommer med mere info....

Tror heller ikke du skal gå op i vise du kan bluffe på en random forum over for folk du ikke kender? :)

@sasuke jeg synes bare tit det er meget nemmere selv at bluff shove inden modstanderen for muligheden for at shove end at hero calle med hans random snavs som har ramt et par :)

20-12-2010 18:27 #19| 0

Jeg forstår ikke helt folk hader det så meget. Hvis vi ikke kan skubbe nut fd, så bluffer vi aldrig turn, så Sasuke, checker du altid turn eller bluffer du bare aldrig her? Jeg er enig i han aldrig folder et és men han folder tt en del.

20-12-2010 18:50 #20| 0

Det er jo slet slet ikke en 30% bluffrange som en nævner, hvor ofte har vi et premium draw her? Vores turn bet range er meget stærk som svarene her også antyder. Jeg vurderer også villiams range som svagere end de fleste her.

20-12-2010 18:56 #21| 0

@IWS.. hvor ofte regner du med at en dygtig reg. flatter tt til et 4b mod en ukendt spiller? og i så fald, hvor ofte tror du han fortsætter med hånden på floppet?

20-12-2010 19:30 #22| 0

@IWS

Det er ret begrænset hvad jeg har af hænder i min 4bet bluff range der har equity nok til at shove turn her. Flop betsizen gør det også ret underligt hvis vi har et premium draw, da vi så kun lige akkurat er priced in til at kalde et shove.

Jeg syntes aldrig det er god poker at bluffe ind i uncapped ranges med 0% equity hænder - og det her et et sådan spot.

20-12-2010 19:39 #23| 0

Lol. Nm, som jeg skrev, troede jeg obv at vi havde nut fd her. Enig så.

20-12-2010 19:55 #24| 0

20-12-2010 20:17 #25| 0

@IWS :D

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar