50/50 beslutning i pengene eller?

#1| 0

Hej.

 

Hvad gør I her? Raiser har ikke været specielt aktiv - jeg har most ham et par gange når jeg har været BB og han har forsøgt at stjæle....

 

24-09-2020 00:53 #2| 0

call

24-09-2020 01:08 #3| 0

Så det er boblen? Umiddelbart call

24-09-2020 02:23 #4| 0

Caller raiset og caller oftest til et 3-bet mos, hvis der foldes om til mig.

24-09-2020 02:25 #5| 0

jeg siger 18500. og snapper når han jammer. Elsker boble spots og med de udbetalinger der er idag laver jeg nok også en highfive. når han relikker jammer jeg også. når han har AA suger jeg, ellers regger jeg til den næste :)

24-09-2020 08:01 #6| 1

I en KO hvor du ikke dækker caller jeg bare her. Skulle der blive 3 bettet og jammet efterfølgende finder jeg bare fold knappen ret ofte.

24-09-2020 10:58 #7| 0

@Mope Hvad gør du så hvis du dækker ham og det er en KO? 
Der er self forskel på bounty struktur og sådan, men bare sådan "on average"

Vil du ind med TT vs UTG for 30bbs så? Eller vil du 3bet folde?

Jeg spørger fordi jeg nok bare ville calle uanset om det var bounty? Men det måske for stramt?


  (lad os sige han har samme som os)

24-09-2020 11:37 #8| 0
jontenlol skrev:

@Mope Hvad gør du så hvis du dækker ham og det er en KO? 
Der er self forskel på bounty struktur og sådan, men bare sådan "on average"

Vil du ind med TT vs UTG for 30bbs så? Eller vil du 3bet folde?

Jeg spørger fordi jeg nok bare ville calle uanset om det var bounty? Men det måske for stramt?


  (lad os sige han har samme som os)

 

Jeg hælder stadig mest til et kald, baseret på vilandens stats, men std. er imo et kald. Kommer lidt an på hvor stort vi evt. dækker osv., hvis vi er kæmpe CL, syntes jeg 3B er ganske OK.

Tilgengæld er jeg nok lidt mere tilbøjelig til at kalde af hvis en shortstack reshoover og UTG jammer. Der tror jeg vi misser for meget equity ved at folde med to bounties i spil.

 

Jeg kan dog være off, jeg har ikke regnet på det, det er bare skudt fra hoften ;)

 


Redigeret af MoPe d. 24-09-2020 11:39
24-09-2020 11:42 #9| 3

Jeg er absolut ikke en kold, urokkelig sten. Hvis boblen sprænges om 1-5 spillere, plus jeg gerne vil itm, gemmer jeg med 1010 gerne min stack fra denne position. 8 spillere mangler at acte, og mener jeg har en pæn stack at hunte med efter boblen. Stramt vil mange sige, jeg synes ikke det er overkill at folde.

Går jeg efter guldet i enden på den lidt løse ( i spottet ) måde, moser eller caller/setminer jeg den, hvis jeg får lov af de resterende 8 ved bordet. 1010, spiller ikke skide godt på ret mange flops 3-4 vejs i min verden. Jeg nægter ihvertfald at 3bette og folde så meget af min stack i spottet ! Selvom mange strammer op på boblen, er der altså stadig en del muligheder for resten af bordet at give gas.

Jeg er stram og venter lidt.....Og sikkert way out ift kloge kalkulationer !

24-09-2020 12:43 #10| 2

I min bog vil 3bet imod UTG raise fra en spiller som har os dækket være spew her med 30 bb. 


Vi risikerer at ryge ud på boblen og kan ikke vinde en bounty på det. Vi skræmmer jo alle mindre stacks, som vi gerne vil spille imod, væk hvis vi raiser. 

 


Call er oplagt. Det kræver naturligvis at man er parat til at komme til midten hvis en mindre stack jammer og UTG prøver at isolere. Med stacksizes er vi nok også nødt til at spille for stakken på et lavt flop. Der er lidt varians ved det hele, som ikke er super sjovt imod et UTG raise når man er på boblen. 

 


Derfor mener også at et fold kan forsvares, afhængigt af hvor friskt man mener at Villains kommer til midten. 

24-09-2020 14:05 #11| 1

@MoPe 

Ja det undrede mig bare, da jeg forstod det som om du ville 3bette hvis du havde ham dækket med bounty.. Jeg tror nemlig altid jeg ville kalde uanset hvor stor min stack var så længe vi spillede 30bb effektivt. Synes vi har en del dårligere OG bedre hænder at 3bette med.

24-09-2020 14:15 #12| 0

På boblen caller jeg med TT i den position. Hvis en af de mindre stakke jammer, og IR kommer indover må det være et fold. 

24-09-2020 14:43 #13| 0
OP

Hej.


Jeg var lettere beruset og har nok ikke lavet en entydig overskrift.



På det tidspunkt hvor hånden udspiller sig var jeg i pengene. Dog ikke der hvor det var sjovt endnu.... 

 


Mvh Henrik 

24-09-2020 18:37 #14| 0

Men hvad gør i når det er tilsvarende situation med JJ?

24-09-2020 20:05 #15| 4

Når ens non-folding range er meget smal, kan det være en god idé ikke at splitte rangen, altså enten kun call eller kun 3-bet. Hvis man splitter rangen skal man i hvert fald gøre sig umage for at calling range ikke bliver nærmest open cards capped.

Lidt afhængigt af bordet og UTG kunne jeg sagtens finde på kun at have en call range i UTG+1 her. Jeg forstår ikke bekymringen for at spille TT 3-vejs. Den hyppigste 3-vejs her vil være BBvsUTGvsUTG+1, altså vi er i position.

Mvh
J

24-09-2020 20:43 #16| 0
RunningDucks skrev:

Jeg er absolut ikke en kold, urokkelig sten. Hvis boblen sprænges om 1-5 spillere, plus jeg gerne vil itm, gemmer jeg med 1010 gerne min stack fra denne position. 8 spillere mangler at acte, og mener jeg har en pæn stack at hunte med efter boblen. Stramt vil mange sige, jeg synes ikke det er overkill at folde.

Går jeg efter guldet i enden på den lidt løse ( i spottet ) måde, moser eller caller/setminer jeg den, hvis jeg får lov af de resterende 8 ved bordet. 1010, spiller ikke skide godt på ret mange flops 3-4 vejs i min verden. Jeg nægter ihvertfald at 3bette og folde så meget af min stack i spottet ! Selvom mange strammer op på boblen, er der altså stadig en del muligheder for resten af bordet at give gas.

Jeg er stram og venter lidt.....Og sikkert way out ift kloge kalkulationer !

 

 Længe siden jeg har spillet MTTs, men jeg er klart på folden og venter på et bedre spot med en fornuftig stack.

24-09-2020 20:56 #17| 0
Webbers skrev:

 

 Længe siden jeg har spillet MTTs, men jeg er klart på folden og venter på et bedre spot med en fornuftig stack.

 

Efter at have fået fastslået at vi er ITM, så er der endnu mere grund til at spille IP mod IR. Af og til ender vi et træls spot, men op mod 60-70% af gangene har vi et flop i position 2 eller 3 vejs. Hvis bordet er nogenlunde sane - og med de stack sizes, hvor ingen er superpressede, så er det nok det mest sandsynlige miljø. så synes jeg det er for stramt at folde.

25-09-2020 09:12 #18| 2
Tsunemi skrev:

Men hvad gør i når det er tilsvarende situation med JJ?

Jeg argumenterer som ovenfor for at flatte (eller 3-bette) hele den range, der fortsætter. Det giver også den fordel, at det er lettere at vide, hvordan man skal reagere, hvis der fx er et squueze efterfulgt af et fold fra UTG.

Mod en squeeze range [60 kombinationer]: AA-JJ,AKs,AKo,[50]TT-99,AQs[/50],[25]88-77,AJs-ATs,KQs,AQo,KQo[/25] har
TT: 43%
JJ: 48 %


Mod en lidt strammere squeezing range [48 kombinationer]: AA-JJ,AKs,AKo,[50]TT,AQs[/50],[25]AQo[/25]
TT: 36,2 %
JJ: 42 %


Hvis vi flatter med følgende range [80 kombinationer]:  AA-99,AKs-ATs,KQs,AKo-AQo kommer vi til floppet med en lang række spilbare hænder, hvis der ikke squuezes. En situation hvor vi ofte vil være IP, og når vi ikke er det, vil vi ofte have en range advantage over for IP (fx mod et CO/BU CC). Samtidigt giver det os mulighed for at have en række hænder, der er godt inde mod squeezing ranges. Hvis vi caller med AA-JJ og AK caller vi med præcist halvdelen af vores hænder.

Opsummeret er der altså følgende fordele ved ikke at splitte range og blot CC med hele continuation range:

  1. Vores range er ikke capped.
  2. Hvis der ikke raises efter os, kommer vi til floppet med en lang række spilbare hænder.
  3. Hvis der ikke raises efter os, vil vi ofte være IP på floppet
  4. Hvis der ikke raises efter os, og vi ikke er IP på flop, vil vi ofte have en range advantage mod IP.
  5. Hvis vi er bedre end vores modstandere har spillet formentligt langt lavere varians.
  6. Det er langt lettere at konstruere en range, der ikke er splittet.

Det åbenlyst negative ved at have en ren calling range er selvfølgelig, at vi ikke fratager EQ fra UTG range, der vil folde til et 3bet og fra de andres range, der vil folde til vores 3bet men fortsætte mod et cold call fra os.

Mvh
J


 

25-09-2020 18:38 #19| 0
OP

Mine tanker var følgende: raise eller fold. 


Call vil med stor sandsynlighed inducere et squeeze fra en senere spiller og jeg vil pludselig sætte livet på spil. 



Raise. Stor risiko for at en senere spiller har mig slået eller har to overkort. Jeg ønsker ikke at spillet for livet med TT. IR kan også have mig slået da det imo viser styrke at raise minimum UTG

 


Fold. Lidt stramt, især når TT var den bedste hånd i tre timer. Men jeg var i tvivl og gjorde det alligevel... 

 


Hånden endte med at alle foldede.... 


← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar