500$ HU SnG - River-Call?

#1| 0

HU SnG 500$, Ongame

En af første hænder i matchen.
Har ikke spillet ham før.
Han er tabende på Sharkscope med en minus ROI på 20% over et par 100 spil


Seat 10: llStormll ( $2480.00 USD )
Seat 4: Telcontar7 ( $2520.00 USD )

Telcontar7 posts small blind [$10.00 USD].
llStormll posts big blind [$20.00 USD].
** Dealing down cards **

Dealt to llStormll [ K K ]
Telcontar7 raises [$60.00 USD]
llStormll raises [$260.00 USD]
Telcontar7 calls [$210.00 USD]

** Dealing Flop ** [ 9, 5, 5 ] Pot: 560
llStormll bets [$320.00 USD]
Telcontar7 calls [$320.00 USD]

** Dealing Turn ** [ 7 ] Pot: 1200
llStormll bets [$700.00 USD]
Telcontar7 calls [$700.00 USD]

** Dealing River ** [ 6 ] Pot: 2600
llStormll checks
Telcontar7 bets [$1220.00 USD]


Call?

01-12-2009 15:54 #2| 0

Jeg caller river.

6'eren har ikke gjort nogen forskel ift. turn (han kan måske sidde med 88, men det er tvivlsomt). Hvis jeg ikke vil calle river, når rack rammer, better jeg ikke turn.

01-12-2009 16:02 #3| 0

@ Tas
98s vil du også se med en vis frekvens her.

Mod en abe som jeg fonemmer vil spille betaler jeg også her, mod en tabende passiv "blinder-mig-selv-ihjel" type er det obv et fold.

Nu kender du ikke manden så godt, har også selv kun spillet mod ham 1 gang afaik, hvor han 5 bettede ATo for sine resterende 1400 or so...

01-12-2009 16:54 #4| 0
OP

Jeg lærte ham også bedre at kende efter et par spil. Og jeg mener bestemt også at han med de reads jeg fik senere skal betales af.

Dog er det mest interessante for mig om jeg med de informationer jeg havde på ham på det givne tidspunkt (altså en sharkscope tabende ukendt) bør betalt ham af.

01-12-2009 16:57 #5| 0

Well, imo ja!

De to forskellige typer tabende spillere adskiller sig jo i højt grad allerede preflop hvor den stramme bandit aldrig nogensinde betaler dit rr med en hånd der connector her (måske lige på nær 88), og er han ikke den type må han være den spewish type, som altså laver ballade ofte nok her/perverst overspiller en hånd ala TT, til at vi må gå død her...

01-12-2009 17:07 #6| 0
OP

y, man kan imo så også argumentere for at den spewish type betaler PF og flop/turn med en del hænder vi er crushed imod.
99, 77, 66, 98, 57s, 56...

Men ja. Med de odds vi får samt risikoen for han overspiller en hånd ala TT-QQ tror jeg også jeg hælder til et call.

Dog mener jeg at en spewish type ofte vil reste turn med TT-QQ hvilket minimere lidt af det problem...

Men ja. Nogle som er på fold-vognen?

(Jeg foldede aktuelt hånden, så har intet result)

01-12-2009 17:18 #7| 0

Som jeg ser det har du 2 mulige linjer på river, hvilken der er mest optimalt må være read baseret.

1. Shove river (under antagelse at han betaler med QQ-TT en gang imellem).

2. Check / fold river. (under antagelse at han sjælendt betaler river med QQ-TT og at han ikke VB'er dem).

Check/call river må være den værste løsning. Med de reads du har givet i posten shover jeg river nærmest hver gang. Skal et c/c på river være aktuelt er det timing baseret imo. - timer han helt i bund vil jeg nok være mere tilbøjelig til at call.

01-12-2009 17:23 #8| 0
Check/call river må være den værste løsning. Med de reads du har givet i posten shover jeg river nærmest hver gang. Skal et c/c på river være aktuelt er det timing baseret imo. - timer han helt i bund vil jeg nok være mere tilbøjelig til at call.

- Hvorfor pokker er dette nu den værste linie?! I linie 1 giver du villain mulighed for at være en abe og bluffe river, hvorimod du med et shove giver ham mulighed for at folde hænder han monkeyer out med ala TT-QQ som han øjensyneligt tror han better for value

River shove er by far den værste linie af dem alle...

Check-call og cf river er begge gode linier og valget afhænger uden mere dynamik omkring gutfeeling, er han den tabende abe der ikke kan læse floptekstur og spiller alternativt eller er han CS donken der sidder med 98, 88, 8x, 77 og finder det smart med et turn call nu når han har samlet et draw op....
01-12-2009 17:48 #9| 0

Er meget uenig, jeg vil mene at sandsynligheden for at han shover QQ-TT på river er meget mindre end sandsynligheden for at han caller vores shove efter han har flattet flop og turn. Hvorfor skulle han flatte flop og turn også shove river? Hvis han mener han er så godt inde mod din hånd tror jeg han shover turn rigtig ofte. Hver gang han shover QQ-TT vil jeg også mene han caller vores shove, kan ikke se så meget forskel på de 2 situationer set fra villians synspunkt.

Der er desuden også en masse 8x som han kan call river med som han i hvert fald ikke selv shover med. Der er desuden ikke mange hænder han kan fucke op med, hvis han better river er det fordi han vurdere han kan få value - alt andet har jo ramt.

01-12-2009 17:52 #10| 0

Shove riven?

Alternativt kan du jo overveje hvad du reelt mener, gutten sidder med.

01-12-2009 18:25 #11| 0

Fold. Han kan have 9x men A5, 66,77,88, 89 er meget likely. Hvis du virkelig mener du har en edge over ham så lad ham tage den der og så grind tilbage og grind ham ned. Hans range er netop hænder der slår dig imo...

// KD

01-12-2009 18:31 #12| 0
OP

@Becks
"Der er desuden også en masse 8x som han kan call river med som han i hvert fald ikke selv shover med"

Jeg forstår ikke rigtig. Du tror ikke han shover river med en 8'er, når jeg checker til ham???

01-12-2009 18:35 #13| 0

Sorry jeg mente en 9'er :-)

01-12-2009 19:00 #14| 0

Efter som det her er en meget close beslutning, og "maximize winnnings" er en del vigtigere end "maximize expected EV i den givne hånd", tror jeg et fold er bedst.

Eftersom det vel nærmest er lige godt at calle som det er at folde (indtil en eller anden kommer med en stor indsigtsfuld analyse om hvorfor vi SKAL calle det spot), så foretrækker jeg folded grundet hans ROI, og du kan derefter forsøge at spille dig tilbage mod en dårligere spiller.

01-12-2009 20:13 #15| 0

Dark +1
Det jeg prøvede at sige!

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar