5.000 Garanteret i Herning!!!!

#1| 0

Vi afholder Torsdag d. 16/2 klokken 19:00 en 5.000 kr. garanteret turnering i House of Poker Herning med et buyin på 200+20 kroner!

Der er 50 pladser til rådighed, med først til mølle princippet så kom i god tid!

Tildmelding kan ske i klubben, eller på telefon 30586095.

Klubben er belligende i Bredgade 8 (Gågaden lige over boghandel Arnold Busk)

For mere info tjek vores midlertigige hjemmeside ud:
www.houseofpoker.1go.dk

Håber vi ses!
House of Poker

15-02-2006 19:31 #2| 0

Hvordan hænger jeres husorden sammen med din post?

"Der serveres ikke alkohol til personer under 18 år.

Klubben drives hovedsageligt af frivillige.

Der må ikke spilles om penge i klubbens lokaler."

Jeg ville personligt genoverveje hvor smart det er offentligt at skrive at i spiller om penge (og taker rake), og _herudover_ godtager i også medlemmer under 18 år!

15-02-2006 19:38 #3| 0

Hvor står der noget om rake?
Huset må gerne afholde turneringer med penge i bare det kun er for betalende medlemmer og disse ikke er under 18..
Flere spørgsmål?

15-02-2006 20:05 #4| 0

"Hvor står der noget om rake?"

Her:
"buyin på 200+20 kroner"

Og her:
"Medlemskontingent: 50 kr. om året"

Og her:
"Dagsbillet: 25 kr"

"Huset må gerne afholde turneringer med penge i bare det kun er for betalende medlemmer og disse ikke er under 18"

Hvor står der på hjemmesiden at medlemmer under 18 ikke må deltage i turneringerne? Medlemmerne fra 16 - 18 år, hvad laver de så i klubben hvis de ikke må spille med, og desuden skal betale for dagsbillet for at komme ind?

15-02-2006 20:07 #5| 0

Dagsbillet+Medlemsskab+rake? Det lyder som en dyr fornøjelse at møde op, og det er satme også nogle turboblinds i kører med.

Hvorfor er der ingen pokerklubber der arrangerer middelbuyin (op til 500kr) turneringer med en ordentlig blindstruktur? Hvor svært kan det være når man allerede har borde+lokaler.

Mickey

15-02-2006 21:42 #6| 0

Køl nu ned allesammen.

Manden giver et tilbud. Tag det eller lad vær.

Det er vel ikke unormalt at tage rake ????????

Samtidig er det vel heller ikke unormalt, at man skal være medlem ??

OG NEJ, har ingen tilknytning til stedet. Ej heller har jeg nogensinde spillet der.

Er dog enig i personer <18 år intet har at gøre der.

15-02-2006 21:58 #7| 0

@mickey... Fyns Poker Klub (FPK) i Odense laver nogle kanon turna"s, 200/300/500 buy in, normalt uden rebuy men også med nogle gange (aksuited.dk)... come and visit :D

15-02-2006 22:31 #8| 0

@mickey

Randers Poker Mafia holder 400 deepstack turnering lørdag den 25/2.

Mere info på randerspokermafia.dk/deepstack.html

Håber at se dig....husk medlemsskab af DPF

Kristian

15-02-2006 22:34 #9| 0

@mickey

I fredags spillede jeg en 500 freeze out i aarhus.

Levels varede 30 minutter. En rigtig fed turnering.

15-02-2006 23:19 #10| 0

@ mickey

DPF"s lørdags deep-stack er vist lige hvad du leder efter. Der er 10.000 startchips. Blinds på level 1 er 25/50 så der får man masser af poker for pengene. De første 4 levels varer en time derefter 45 minutter.

EDIT: Men ok der er måske lidt langt fra Århus :-)

16-02-2006 11:38 #11| 0

Lyder som en smuk turnering Sevelius. Den i Randers lyder dog også som en kanon forbedring iforhold til hvad jeg er vant til - selvom blinds kun er 30 min. 1 time ville være at foretrække.

Kingstonian, ikke umuligt jeg og et par venner tropper op.

Mvh Mickey

16-02-2006 15:48 #12| 0

Jeg kan ikke se hvorfor hele denne diskussion kommer op at koere, men hvis man gerne vil have lavet om paa noget, er det vel bare om at moede op og foreslaa det?

Det kan dog ikke komme som nogen overraskelse at der vil vaere nogle udgifter ved at komme i en pokerklub, med mindre der er nogen der kender et sted med gratis lokaler med gratis inventar? :)

16-02-2006 16:21 #13| 0

@Nieman

Diskussionen har ikke kørt på at de tog rake. Diskussionen (fra min side ihvertfald) kørte på at deres klub såvidt jeg kunne læse var direkte ulovligt kørt, så jeg gav dem det råd at genoverveje hvor smart det var at annoncere for den offentligt.

16-02-2006 17:00 #14| 0

Hej allesammen

Så blev debatten herinde alligevel så interessant, at jeg synes jeg bliver nød til at blande mig :-)

At vi har et medlemskontingent skyldes, at det er et lovkrav for, at vi kan forsvarer, at det rent faktisk er en lukket forening kun for medlemmer. Vi har valgt et symbolsk beløb (læs: 50kr årligt) da dette er det mindste vi forsvare rent juridisk. Bare rolig, vi spinder ikke guld på det :-)

Vi har her i foreningen valgt at køre med en dagsbillet (læs: 25kr. pr. dag). Dette har vi valgt, fodi det så er de folk der bruger vores facilliteter der betaler mest. Vi kunne også hæve kontigentet til eks. 300kr. pr. md., men jeg synes den måde vi kører det på nu, er den mest retfærdige for alle parter. Bruger betaling om i vil... Man betaler selvfølgelig ikke dagsbillet for at deltage i vores turneringer.

Jeg er meget overrasket over, at det kan skabe så meget debat, at vi ikke har råd til at stille foreningens facilliteter gratis til rådighed for alt og alle. Foreningen ligger desværre i et område af DK som er ramt af mærkelige afgifter så som husleje og betaling for lys, vand, varme, inventar osv.. Dette beklager jeg selvfølgelig meget, men ser på samme tid meget frem til den dag der bliver åbnet en pokerklub hvor alt er gratis. Og gerne 24 timer 7 dage i ugen ;-) Og nu vi er ved det, så mangler jeg faktisk også en svømmehal der bliver drevet på samme måde.

Om i vælger at kalde det rake eller indgangsbillet eller donation til foreningens videre drift, er i reglen underordnet. Der er intet fordækt eller ulovligt ved det. Hvis der er noget der er ulovligt, så er det at afholde turneringer med kontantpræmier. Dette er dog, som de fleste herinde nok er bekendt med, ikke afgjort endnu, og da backgammo turneringer er kendt lovlige, er der nok en god chance for at poker også bliver det med tiden.

Den mest interessant debat er dog den mht. personer under 18år. Det at der er så bred enighed om at det er forkasteligt, at vi optager medlemmer ned til 16år, viser desværre bare, at poker til stadighed anses for værende rent hasard :-( Dette er jeg selvfølgelig meget ked af, da det netop er denne holdning vi skal have bekæmpet, hvis vi skal have en chance for, at få turneringerne lovlig gjort... Vi har her i foreningen til formål, at fremme poker som en hvilken som helst anden hygge/skill game, som på sigt forhåbentligt kan sidesættes med eks. skak eller lignende. Derfor er personer mellem 16og 18år meget velkomne her i foreningen, hvor de kan dyrke deres interesse, træne og få tips og råd fra andre mere garvede udøvere. Vi underviser også gerne og afholder også gerne turneringer uden penge for vores medlemmer under 18år... Faktisk er det også delvist ulovligt at exkludere personer mellem 16 og 18år fra en forening, medmindre foreningens formål er direkte viksent mindet, så som vin smagning, strip etc.... Jeg takker for, at det er blevet påpeget, at vi på vores hjemmeside ikke har gjort opmærksom på, at man skal være min. 18år for at deltage i vores penge turneringer. Dette vil selvfølgelig blive rettet asap.

Sidst en personlig note. Jeg vil også meget gerne have turneringer med længere blindslevel. Her i området er det desværre normalt at køre 17-20 min. blinds, og jeg har ikke kunnet finde meget opbakning omkring turneringer med længere blindslevels. Dette skal selvfølgelig ikke afholde mig fra fortsat at presse på, så jeg garantere, at vi kommer til at afholde en prøve turnering med meget længere blindlevels. Så håber jeg bare der bliver opbakning omkring det :-)


Med venlig

18-02-2006 06:22 #15| 0

Hallo.... svin oz til eller ej.. kom oz kik, eller stop jeres klynk...!!!!
Stelle, House of poker,.!!!!!!!!!!!!*

18-02-2006 06:49 #16| 0

Hej Henrik Madsen,

Der er prisværdigt at der kommer flere personer fram, der har et oprigtigt ønske om at gøre noget for pokeren i Danmark. Men du må overhovedet ikke være et sekundt i tvivl om, at jeres klub ikke nødvendigvis er lovlig.

Det at i kræver medlemsskab er langt fra nok til at gøre klubben lovlig. Dette står faktisk direkte i loven omkring hasard spil. Det bærene punkt er, om turneringspoker kan anses for værende hasard spil eller ej. Dette er ikke testet ved domstolene endnu.

Mht. moralen, så har jeg selv været kæk og kalde pokeren for "en sport hvor alle skal kunne være med". Men der er forskel på, om man skal tillade unge mennesker (med forældrenes overvågenhed) at spille en turnering på Internettet og så om man åbent byder dem velkommen til at spille i en klub. Det sidste mener jeg nemlig er et forkert signal at sende. Hvad folk tillader deres børn bag hjemmets 4 vægge er folkd egen sag, og jeg vil uden tøven tillade mine børn at spille nickel and dime under mit opsyn, hvis de får lyst til det. Men offentligt spil bør være lukket for personer under 18 år.

Som jeg læser dit svar, ser det også ud som om, at unge under 18 ikke må spille med i pengeturneringer, men dette virker bare underligt, for hvad skal de så lave i klubben - altså hvis de ikke må spille turneringer og ikke må købe alkohol?

/Mikael

18-02-2006 09:40 #17| 0

@DTM :

"Som jeg læser dit svar, ser det også ud som om, at unge under 18 ikke må spille med i pengeturneringer, men dette virker bare underligt, for hvad skal de så lave i klubben - altså hvis de ikke må spille turneringer og ikke må købe alkohol?"

Læs venligst hvad der står med småt ( meget småt )..........

"Vi har selvfølgelig kravlegård med dertil hørende byggeklodser tremmesenge og opsyn, som travle forældre er meget velkomne at benytte til deres børn."

Mor"n ;-)

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar