400NL Suited One Gap River Fun

#1| 0

6 max - $2/$4 - No Limit Hold'em

HAr følgende i min HUD på ham:

VILLAIN (75 hands)
VP 31
PFR 20
AF 6
3bet 15
Fold Cbet 50
W$SD 67

Har dog en "LPP?" i noten på ham fra tidligere session.

HERO har ca. spillet 18/8/AF3 de sidste 40 hænder.

Seat 1: SB ($213.20)
Seat 2: VILLAIN ($400)
Seat 3: UTG ($400)
Seat 4: MP ($600) HERO
Seat 5: CO ($400)
Seat 6: B ($84.50)
SB posts the small blind of $2
VILLAIN posts the big blind of $4

*** HOLE CARDS ***
Dealt to HERO [6h 8h]
UTG folds
HERO raises to $14
CO folds
B folds
SB folds
VILLAIN has 15 seconds left to act
VILLAIN calls $10

*** FLOP *** [8c Ts 5d] P=30
VILLAIN checks
HERO checks

*** TURN *** [8c Ts 5d] [4d] P=30
VILLAIN bets $20
HERO calls $20

*** RIVER *** [8c Ts 5d 4d] [Ac] R= 70
VILLAIN bets $44
HERO ?


Linie + river ??

08-01-2010 19:42 #3| 0

LPP?

08-01-2010 19:42 #2| 0

Ser fint ud indtil river, og jeg tror jeg ender med at mucke. Med lidt mere dynamik og en spiller du kommer til at spille mere med, bliver du obv nødt til at calle både turn og river nogen gange for at undgå at blive for exploitable, men jeg mener ikke det er så nødvendigt til at starte med. Han er aggro sure, men jeg tror bare jeg giver ham den.

08-01-2010 19:43 #4| 0

Jeg better floppet, men som spillet folder jeg bare river. Du vinder kun over et bluff, og synes ikke om et raisebluff.

08-01-2010 19:47 #5| 0
OP

@djow

Loose Passive Player

08-01-2010 21:19 #6| 0

Jeg tager ikke den her linje uden at call river. Hvis villian er en kompetent spiller skyder han hele sin range på den her river. Hans lave betsize er lidt klam, da det ligner marginal value, men tror stadig at call > raise > fold.

Som udgangspunkt better jeg også floppet da vores hånd ofte vil blive dårligere på turn + river, og vi vil derfor blive sat i de her situationer af gode spillere konstant.

10-01-2010 10:25 #7| 0
OP

bump

10-01-2010 10:37 #8| 0
Pokernets ME vinder !

Altså, hvis han er loose passiv så folder jeg nok river.. Men hvordan er en gut med 6 AF passiv?

10-01-2010 11:08 #9| 0
OP

@Walth

Som jeg skriver har jeg en hurtig note fra en tidligere session (sandsynligvis meget kort) der siger LPP?. Det er over meget få hænder, men jeg har åbenbart set noget fra hans side, der har fået mig til at spørge mig selv. "Er han en løs og passiv ham her?"

11-01-2010 14:01 #10| 0
OP

Ok, jeg er sgu ikke blevet meget klogere, da der virker som om der er uenighed. Er der ikke flere der har et bud?

Indtil videre:

joonas
flop fint, fold river

Tassadar
bet flop, fold river

becks
bet flop, call>raise river


EDIT: Lad os for aguments sake, hvis det hjælper sige at han efter denne session ender op med at spille noget 28/18 værk... Hvad så?

:)

12-01-2010 14:08 #11| 0

Hvis han ser dig som nitty forventer han nok ikke du kalder med en 8er, hvilket du ligner mest, når der er 2 overkort ude..

12-01-2010 14:47 #12| 0

Jeg forstår ikke hvad vi får ud af at bette floppet og egentlig lave vores hånd om til et bluff - vi blir vel stort set aldrig kaldt af værre, men hvis vi checker gir vi villain muligheden for at bette turn med air + vi har showdown value + et marginalt draw, hvorfor jeg umiddelbart ville vælge din linje + fold river.

Den eneste fordel ved at bette floppet er vel at resten af hånden spiller sig selv -> fold til alt modstand

Mht riverspil, så ved jeg ikke helt - der er vel ikke mange A's i hans range for at kalde i BB, men det er der vel heller ikke i vores range. Vi skyder vel det meste Ax som ikke connecter på floppet incl de hænder som gir os et nutfarvetræk på turn.

Derfor gir både call og fold vel mening - afhængig af hvad du lægger i dine stats og noter

Noten dikterer fold - nok allerede på turn, mens villain formodentlig sagtens kan bluffe jf stats som dog er på en smal sample hvilket taler for et kald.
Jeg vælger et fold.

12-01-2010 17:40 #13| 0

Du har nærmest ingenting at sige om villain efter de få hænder, i bedste fald lidt omkring hans preflop range.
Derudover i er HU, du rammer og har pos. Bet/call det flop.

På turn står du med en marginal pair/marginal draw hånd, som du skal sende 2nd barrel på. Langt oftest tager du den ned her, jeg mener at steal equity overskygger den sd value du måtte have.
Bliver du raiset er det et muck til en bedre hånd, caller han har du muligheden for at spike.
Endelig skal du i visse spots og mod visse villains være forberedt på at bette river også, hvilket sagtens kunne være den aktuelle river.

Som spillet caller jeg også turn og folder jeg river uden yderligere reads.

12-01-2010 21:18 #14| 0
OP

Tak for svar allesammen. Tegner sig åbenbart et svagt flertal for at folde river og det var også det der slog mig, at jeg måske burde have gjort efter jeg callede og han viste KT.

:)

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar