400NL - KK 250BB dyb

#1| 0

Villain spiller 26/23/4 og 3-bet procent på 18 over de 224 hænder jeg har på ham. Han er set rykek til midten med fuld stak med ATo mod bordets fisk (og tabe), men ellers ikke set rode sig ud i noget skidt, selvom han giver den lidt gas. Jeg har ikke haft de store sammenstød med ham på dette tidspunkt.

Mit 3-bet kunne vel gøre større, men ændrer vel ikke ultra meget ved de implicitte odds så dybe. Når det er sagt, så var det lidt en fejl, da jeg havde action på et andet bord.

Seat 1: KavkazLover ($396 in chips)
Seat 2: onetimepls ($400 in chips)
Seat 8: VILLAIN ($994.65 in chips)
Seat 9: JOSETXU ($169.40 in chips)
Seat 10: HERO ($963.10 in chips)

ANTES/BLINDS
KavkazLover posts small blind ($2), onetimepls posts big blind ($4).

PRE-FLOP
VILLAIN bets $12, JOSETXU folds, HERO bets $42, KavkazLover folds, onetimepls folds, VILLAIN bets $90, HERO ???

Hvad gør vi her, og hvad gør vi på Axx eller QJx flops hvis han kalder et raise?


12-01-2009 23:21 #2| 0

Det er langt over mit level, så jeg skal undlade at komme med råd, men mangler vi ikke, at få at vide, hvad du har i lommen?

12-01-2009 23:25 #3| 0

@ Claus

400NL - [KK] 250BB dyb

12-01-2009 23:26 #4| 0

kk, synes dit 3bet til 42 er fint, om du siger 42-44 eller 46 er nok ikke det der har den store betydning.
Ville helt sikkert smide et bet mere ind her, KK på et 5 mands bord er nuts for mig mod en med de stats.
Ville nok sige 244, kalde et all in... hmm hvis han kalder og bordet kommer med et Axx, evt bette lavt for at reppe AAA og folde til et skub.

12-01-2009 23:28 #5| 0

@Perbaad hvor kan du se det henne?

12-01-2009 23:34 #6| 0

Det står i overskriften Claus_R. KK.

Men er det ikke dig, der 3-better? Hvad er hans 4-bet %? Tror du hans aggressivitet ændrer sig nu, hvor I er 250 BBs dybe, eller kunne han finde på at lave et move, hvis han tror, at du ikke er så villig til at spille en kæmpe pot mod ham.

12-01-2009 23:51 #7| 0

Hmm med dit read og hans relativt lave 4-bet in mente, kan jeg altså ikke undgå at proppe et pænt ~posized 5-bet afsted.

På klamme borde - som du nævner - må vi vel føle os lidt frem med et con-bet og folde til tung modstand selvom det er ulækkert...

13-01-2009 00:12 #8| 0

Det ligner bestemt Ongame det her, og spiller selv reg på NL 400$ - kan vi evt. få nicket på villain?

13-01-2009 00:42 #9| 0

Et nick ville hjælpe ja.. og på dig Annezh - PM evt? :)

13-01-2009 13:10 #10| 0

Jeg siger 255$ og caller et skub.

13-01-2009 13:55 #11| 0
Pokernets ME vinder !

Enig med ManCini.
5bet og kald skub. Cooler hvis han har AA.

13-01-2009 15:13 #12| 0

Om 5-bet er det mest optimale her handler meget om, hvorvidt villain er villig til at stakke af med AK, QQ og evt JJ. Jeg tror tit villain kalder med netop disse hænder, da han ikke ønsker at komme all in preflop vs AA-KK.

Derfor synes jeg, at det er fint at kalde her også (i position er at foretrække). Og derefter spille hånd slow postflop, som en bluffcatcher, da villain meget tit i denne situation vil være meget polariseret preflop.

Men så igen, der er altså kun én hånd der slår dig (aa), så et 5bet er også udmærket, specielt hvis han er typen der kan li' call knappen, 4better med AK,QQ-JJ, og ellers er i stand til at lave (dyre)bluffs.

Hvad gør vi her, og hvad gør vi på Axx eller QJx flops hvis han kalder et raise?
hvor meget 5-better du til, og hvad er potsize og stacksizes?

edit: troede hero var oop

13-01-2009 15:15 #13| 0

mht 3bet, så er jeg enig .. altså skyd den lidt højere op, fx 48-55 .. han betaler løst alligevel, da han har meget at vinde ved at stakke dig

13-01-2009 15:30 #14| 0

@Loki
Hvordan kan du sige han kalder løs alligevel?
Han cold caller jo meget sjælden da han raiser næsten alle hænder han spiller, synes ens hånd bliver meget åbenlys og lettere at spille mod hvis han laver sit 3 bet større.

55 er et meget stort 3 bet på Nl400 og hvis han læser det for et monster par han han fint kalde med mange hænder og spille perfekt postflop.

Hero er i position men stadig er det et 5bet, hvis det er fordi man ikke vil 5bette fordi man er 250BB dyb og er bange for den ene hånd der slå en er man jo nød til at forlade bordet når man bliver over 200BB dyb hvis man ikke kan lide at spille deepstack.

13-01-2009 15:43 #15| 0

Jeg kan bedre lide at kalde her, når vi har position. Det gør vores range større og villian vil få svært ved at spille post flop.

Noget andet er, at der ikk har været en vild dynamik mellem hero og villian, hvilket også taler for et kald.

Post flop spiller jeg den slow. Giver villian mulighed for at fyre et par barrels.

13-01-2009 15:46 #16| 0

rippon
jeg synes at alle 3bets bør være større, da vi er 250bb dybe oop, fx op til 50. Det gør at villain skal betale mere for at ramme og peele light vs hero. Dvs vi charger ham ekstra for at vinde en stor stack. 100bb deep er dette ik lige nødvendigt, da det kun er 100bb

Og jo du kan tro folk peeler mere light når man er 250bb deep, selv om hero skyder den op til 50ish.

Han cold caller jo meget sjælden da han raiser næsten alle hænder han spiller, synes ens hånd bliver meget åbenlys og lettere at spille mod hvis han laver sit 3 bet større.
du mener han 4better alle hænder han spiller? det gør han i hvert fald ikke!

Hero er i position men stadig er det et 5bet, hvis det er fordi man ikke vil 5bette fordi man er 250BB dyb og er bange for den ene hånd der slå en er man jo nød til at forlade bordet når man bliver over 200BB dyb hvis man ikke kan lide at spille deepstack.

my bad, så ikke at hero var i position :/ så hælder jeg klart til et call.
og grunden til man 5better eller lader være handler ikke om at være bange, men er en vurdering af hvad man formoder er den mest profitable løsning

edit: så ikke at hero var i position i første omgang.. 42 preflop er fint, og du kan sagtens også adde 1-1,5 bb ekstra

13-01-2009 17:04 #17| 0

når han kun 4better for 58 mere, så fortrækker jeg at spille postflop poker. Hvis der ikk har været en ret vild preflop dynamik, så nægter jeg at tro at det profitabelt at spille for 250xbb med kk preflop. Og grundet det lave 4bet kan vi også tage flop relativt tit. Betaler vi spiller vi for 870 mere. Tager den os med ro postflop.

13-01-2009 20:09 #18| 0

preflopspillet kan vel ikke være anderledes med dit reraise.

jeg kan godt se ideen med at calle preflop men
250 BB dybe slowplayer jeg ikke KK jeg 5 better og caller et push.

13-01-2009 23:50 #19| 0
OP

Har lige været væk hele dagen, men kiggede lige mine hænder mod Villain igennem igen. Ikke at det måske betyder det store, da jeg ikke kunne huske det var mod ham (havde to QQ hænder allin pre på samme tid), men her åbner han UTG, jeg 3-better min QQ i CO, han 4-better og jeg skubber. Han viser 88.

Jeg ender faktisk med at donke den, da jeg slet ikke er opmærksom, og tror at han har 100BB, hvorfor jeg skubbede til 4-bettet for at ligne AK. Kigger så ned på hans stack, og er ikke skide stolt længere. Han folder dog.

Efterfølgende tror jeg også at jeg havde hævet til ca 250USD hvis jeg havde været mere vågen mht stacks, men blev lidt i tvivl, pga stacksize, og min position, og dermed om den evt skulle spilles langsommere hvis han havde AA. Jeg ser altid KK som nuts, men på et tidspunkt må vi trods alt blive så dybe, at vi ikke kan tillade os dette, hvornår mener I at vi skal begynde at være mere påpasselig her, og mod samme Villain?

Villain er forøvrigt "saerdna_"

14-01-2009 21:57 #20| 0

Har spillet en smule mod saerdna_, dog ikke helt vildt meget. Så vidt jeg husker laver han ikke særligt mange moves, men nogle gange er han helt ude i hampen. Jeg har ham som 14.03/11.31/4.57...

Jeg siger også omkring 250, da jeg ikke bryder mig om slowplayet 250 BB's dybe og betaler et push...

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar