400NL Going deep with TP

#1| 0

Seat 1: donghua li ($407.40)
Seat 2: Hero ($846.40)
Seat 3: ShaneDustin ($1,093.40)
Seat 4: wirerat0228 ($456.60)
Seat 5: Fisherking17 ($751.80)
Seat 6: Nufevah ($416.70)
wirerat0228 posts the small blind of $2
Fisherking17 posts the big blind of $4
The button is in seat #3
*** HOLE CARDS ***
Dealt to Hero [K J]
Nufevah folds
donghua li folds
Hero raises to $14
ShaneDustin calls $14
wirerat0228 folds
Fisherking17 folds
*** FLOP *** [6 3 J]
Hero bets $27
ShaneDustin calls $27
*** TURN *** [6 3 J] [5]
Hero checks
ShaneDustin bets $76
Hero calls $76
*** RIVER *** [6 3 J 5] [K]
Hero checks
ShaneDustin bets $185
Hero calls $185


ShaneDustin virker som en der forstår spillet. Har ikke set det store fra ham, men han spiller aggrasivt. Mere end normalt.
Meget ofte skyder jeg turn igen, men da jeg turner et godt draw, har en okay hånd i forvejen OG vi er dybe mente jeg noget potkontrol er godt her. Han caller trods alt på et dødt bord. Og får jeg et raise i hovedet på mit bet bliver jeg nødt til at folde trods min hånd er god.
River tager jeg top 2, men han har stadig givet aktion. For 100xbb der spiller jeg for stacken HVER gang, men vi er altså i lidt højere luftlag.

Er ikke god til dybt spil og derfor denne post.
Hvad synes folk?
Standard?

30-01-2007 04:08 #2| 0

Og på en helt blank river blocker jeg.

30-01-2007 04:31 #3| 0

Jeg spiller den på samme måde. Du beskriver meget godt selv, hvorfor check er fint på turn.

Jeg check-caller dog også en blank river. Jeg blockbetter meget sjældent, men hvis det passer ind i dit betting pattern er det sikkert fint nok.

Jeg synes ofte det inducer store bluffs at spille den passive linje der.


30-01-2007 04:37 #4| 0

Hvis du ikke byder turn kan jeg meget godt lide et CR...

Mener dog det er bedst at byde turn, giver ingen mening at checke, du har ikke noget imod et fold eller call og du har heller ikke noget imod et raise så dybe som i er når din hånd er så stærk, udover det syntes jeg det er for svagt at checke han kan tage et kort af med MANGE hænder og derfor vil jeg ikke give ham mulighed for at fylde op + han kan sagtens betale af med en TJ-QJ med et turn bet og sygt mange andre hænder

Jeg better turn 101/100

30-01-2007 04:49 #5| 0

Det giver bestemt mening at checke turn. Chancen for Villain har floatet det flop der, er ret stor. Og når man så checker river også, giver han den lige et ekstra skud.

Synes ikke man bør være så bange for frikort til ham lige her, og hvis han har QJ-TJ betaler han også et stort bet på river jo. Jeg går ikke ud fra du også skyder igennem på river hvis han caller turn.

30-01-2007 05:02 #6| 0

Myth,

Fint spillet. Du siger han er agro, så mon ik han raiser alt der slår os på flop. Jeg kan faktisk ikke rigtigt se hvad han repper og hvilke hænder der ligger sådan en linje, muligvis 33/66 men det er IMO unlikely grundet dit read og stacks.

Jeg kalder river.
Jeg tror ofte han valuebetter en dårligere hånd, eller har floated dig i position og nu er i dobbelt-skæg.

Er han bare en smule tænkende, synes jeg heller ikke om at blocke en blank river. C/C el. C/F. Specielt pga. stacks.

Og så ignorer du self AlexKP drengens donk-ide om at lave din hånd om til et komplet bluff 200 bbs dybe.

30-01-2007 05:20 #7| 0

Perfekt spillet Myth. Som du selv siger formår du at beskytte din stack og giver dig selv muligheden for at ramme flushen uden at blive skudt af din hånd inden.

@AlexKP

Du bør overveje din logik og stategi i disse situationer meget grundigt. hilberado rammer lige på kornet når han siger at du er ude at lave din hånd om til et bluff hvis du spiller den som du anbefaler

30-01-2007 05:46 #8| 0

Tak for svarene drenge.
Han viste T8o op og jeg tog en rigtig fin pot ned.
Check-call/check-fold frem for blocke river er noteret :)
Og her oftes et check-call.

30-01-2007 07:56 #9| 0

@J_Knish

Jeg forstår udemærket logikken i det med at lave sin hånd om til et bluff, lidt alla 1 raiser 2 caller og du reraiser stort OOP med TT, hvorved du ødelægger det hele da du laver din ellers fine hånd om til et bluff istedet for set værdi (Her snakket mindre limits da det sagtens kan være "ok/std." i de større agg. games)

Det jeg mener er at vi har en meget agg. modstander, nu går han ud og fyre 2 barrels her, hvad hvis river havde været blank? Så vil jeg vædde med Hero havde foldet, jeg føler lidt at vi gør os meget svage mht. at repper en svag hånd vi sagtens kan tages af, det er så heldigt at hero rammer et kort og dermed betaler river...

MEN

Jeg mener at den fordel og det metagame med at man viser at selvom den agg. spiller IGEN IGEN floater osv. kan man sagtens fyre igen med en marginal hånd og ikke lade sig skubbe rundt med... Det kan godt være at det er marginalt at bette turn og vi derved får en svær beslutning mod et evt. raise også derfor jeg godt kan lidt turn CR... CR vi turn og får yderligt action og vi ikke spiker noget er vi self. færdige med hånden... Men det som et CR også bevirker er at det for ham hvis han folder nedsætter hans lyst til at floate os når han har set vi CR ham på turn... Det er iøvrigt et super godt move mod agg. spillere bare med luft da man repper en stærk hånd... Og ja så kommer det så som i siger, vi repper en stærk hånd hvilket så er bluff pga. vi ikke har det, dette er normalt forkert, men mod sådan en modstander der er dygtig LAG og højst sandsynligt forstår at spille med stakken mener jeg det er et godt og kraftigt play...


Man skal fanme vise hvem der er bossen... :P


Men kan self. godt se logikken i det i siger... Jeg er bare stolt af natur så bliver nød til at prøve at se om jeg kan finde en snørklet forklarig ;)

@Hil

... Jeg ved hvor du bor ...

30-01-2007 15:33 #10| 0

AKP,

"Jeg mener at den fordel og det metagame med at man viser at selvom den agg. spiller IGEN IGEN floater osv. kan man sagtens fyre igen med en marginal hånd og ikke lade sig skubbe rundt med... "

Den kontra-aggressive linje kan være fin i nogle tilfælde mod aggro modstandere - enig der. Men i rigtigt mange situationer er det langt bedre at udøve pot control, induce bluffs og undgå at spille sig selv af hånden, fordi 'det er bedst at være aggressor'. Det gælder ISÆR med en hånd som TPGK, der er bedst egnet til at spille en lille/medium pot, fordi den er fin som bluff catcher, men ikke kan få betaling af ret meget, når du kører den kontra-aggressive linje på et dry board.

Dit forslag om at checkraise er specielt forfærdeligt her (no offense hr :)), fordi OP samler et draw op på turn. Ved at checkraise laver du for det første din hånd om til et bluff i en situation, hvor der er fin value i at give villain lidt reb. Prøv at overveje villains respons med de forskellige dele af hans range. Hvis villain har et set her, bliver du 3-bettet AI på turn og er nødt til at betale med dine 7 outs eller opgive noget der ligner min. 20% equity. Det er pænt skidt at smide 200 bbs ind for at sige det mildt, når du kunne have check/callet langt billigere mod en langt dårligere range og samtidig have min. 7 outs, når villain har dig slået.

Derudover synes jeg, du lægger alt for meget i metagamet i en nogenlunde std. NL400-hånd. Sørg for at træffe de rigtige beslutninger først. Så kan vi begynde at overveje metagamet, når beslutningerne bliver tætte. Det er den ikke her :)

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar