4 max 50/100 Turn reraise?

#1| 0

Hvad synes folk om det her play? Villain er mig ukendt, men har lige kort over max. 50 hænder, set han spiller pænt "abc-overagresivt". Jeg ved jeg er mindt ligeså ukendt overfor villain, men er lidt i tvivl om hans opfattelse af mig. Jeg kan selv godt lide det, men vil gerne høre i andres meninger?

alternativ fold eller call ?


Seat 2: agresiv.villain ($1900 in chips)
Seat 4: genial.på.grænsen.til.vanvid ($3893 in chips)
Seat 5: teddy wong ($4476.50 in chips)
Seat 6: loco90 ($2600 in chips)
agresiv.villain: posts small blind $25
genial.på.grænsen.til.vanvid: posts big blind $50
*** HOLE CARDS ***
Dealt to genial.på.grænsen.til.vanvid [8 4]
teddy wong: folds
loco90: folds
agresiv.villain: raises $50 to $100
genial.på.grænsen.til.vanvid: calls $50
*** FLOP *** [7 5 J]
agresiv.villain: bets $50
genial.på.grænsen.til.vanvid: calls $50
*** TURN *** [7 5 J] [4]
agresiv.villain: bets $100
genial.på.grænsen.til.vanvid: raises $100 to $200 ------------- ?

31-03-2007 18:57 #2| 0

I Like.

Folder til et 3-bet, checker den bagved ham paa riveren hvis vi faar et call.

31-03-2007 18:58 #3| 0

Hvad siger du til linjen hvor du caller hans turnbet og folder til et riverbet? / udfra tesen om at en standard abc spiller ikke vil skyde 3 barrell med luft

31-03-2007 20:23 #4| 0

Salomonsson@
jeg tror netop at hvis han har luft så vil en abc-aggro bette riveren som bluff. En Ahøj ville han nok checkcalle.

Bjoernen@ fold preflop medmindre han stjæler konstant og virkelig er overaggro.

Givet callet på floppet så synes jeg et raise er et stærkt move. Du repræsenterer simpelthen alt her og tvinger villain til at have en god handske for at fortsætte. Bliver man 3bettet her mener jeg ikke et fold kan komme på tale mod en aggro. Vi har 4 outs til straighten og 5 til enten trips eller to par. De er måske ikke rene, men med en pot på 6BB så kan vi sgu ikke lægge den ned allerede på turn - kan vi?

Jeg foretrækker selv - hvis jeg spiller hånden - at lave et move på enten preflop eller flop. Eller slet at bare folde flop.

Som sagt givet at vi spiller videre fra floppet med et smoothcall så er et raise helt iorden. Et call ser jeg som en manglende rød linje i hånden og et fold er skrækkeligt givet at vi altså caller den på floppet og dermed også manglende rød tråd ved et fold.

Dette er vel en af de hænder der koster hvis vi er bagude og derfor ville jeg nok folde preflop indtil jeg havde bedre reads.

Men selvfølgelig antager min analyse ikke dynamikken i senere hænder, som jeg kan forestille mig ikke er uvæsentligt på dette limit.

31-03-2007 20:34 #5| 0

Fold preflop, fold flop. Turn har jeg ikke så meget imod, men jeg tror egentlig ikke på at det er godt i længden. Folk folder ikke tit nok. Men mod mig, havde det muligvis været godt.

31-03-2007 20:41 #6| 0

@ Bjørn

Jeg raiser bare floppet. Du har fin folding eq. IMO. Som spillet kalder jeg bare turn og kalder river UI. Jeg mener ike der er meget værdi i et turn raise - ikke mange dårligere hænder der kalder og ikke nogen bedrer der folder. Forbedrer jeg mig raiser jeg river og der er trods alt 9 kort der forbedrer.

@Salomonsson

At folde til et turn 3-bet duer slet ikke i min verden. Faktisk er det ringe! Jeg formoder du missede gutshotten, men Hero får 8:1 efter et turn 3-bet med hvad der ligner 6-9 outs. Et fold er HELT i skoven

At kalde turn og folde river bet kræver read. Jeg ville aldrig gøre det mod en ukendt.

@Odin

Preflop kald er fint IMO. Manden stjæler sikkert langt over 50% i det spot så jeg folder måske den nederste 10% af mine hænder.

31-03-2007 20:48 #7| 0

@Salmonsen: Du kan ikke folde til et trebet på turn, du har op til 9 outs.

På de limits heads up behøver et trebet ikke at være mere end et overpar eller top par.

31-03-2007 20:50 #8| 0

preflop/flop: som Kim

Turn: Jeg foretrækker at syne, netop fordi vi ikke kan folde til et genhejs. Desuden vil jeg hellere have, at han c/c billetten med A høj, end han folder den på turn. Endelig er der mulighed for at hæve billetten, hvis vi rammer, men også nogen gange, når vi ikke rammer.

31-03-2007 21:16 #9| 0

nomanson@
"Jeg foretrækker at syne, netop fordi vi ikke kan folde til et genhejs" Yes, det har du sagt før og jeg bruger det ret ofte selv.

Men lige i dette tilfælde synes jeg ikke at boardets tekstur ser særdeles skræmmende ud og vil vi ikke hellere have ham til at folde end at tage et freecard og slå os. På den anden side har vi også selv en del outs og han har sikkert outs til at calle alligevel og derfor kan jeg da godt se at et raise måske ikke er overlegent til et call. Især måske fordi han med ethvert par ikke vil folde og vi vil bare checke efter på riveren unimproved alligevel. Men er det ikke close?
Hvis han better ud på riveren har vi et crying call, men det koster det samme og hvis vi antager han caller et turnraise under alle omstændigheder så redder et raise os intet alligevel. Men alt grunder i den antagelse at han folder overkort, hvortil han faktisk har et profitabelt draw uden egentlig måske at være klar over det. Og jeg kan godt se at det er en kraftig antagelse mod en spiller uden reads på. Er vi enige?

31-03-2007 21:17 #10| 0

odin

han stjæler konstant og er over agro ;-)

, nej ideen er netop at jeg kan kalde et evt. 3 bet og folde river sikkert. Fold flop er en smule weak men kan godt forsvares synes jeg også, tror bare man har en pæn portion ev her ved at folde

31-03-2007 21:27 #11| 0

jeg tænker bare, at jeg vil have han folder hans Ax/AX/Kx osv, for han har jo faktisk odds til at kalde mit turn reraise (?)

31-03-2007 21:36 #12| 0

Nu kaldte du ham "abc-overaggressiv" og var lidt i tvivl om hvad det betød :-,)

Men hvis du vurderer han har en random hånd altså så har du vel odds til at calle med position, men jeg tror ikke man taber meget EV ved at folde her alligevel ift. alt det med kan smide væk på senere streets. Selv hvis vi har 1/3 equity så skal vil betale 1 sb for at være med. Dvs. vi vinder i snit 1/3*4sb= 1,333sb ved at calle og betaler 1 sb. Altså +ev på 0,33sb. Dvs. et fold koster os 0,33 sb i snit, men er vores read så godt på villain at vi ikke smider det bort på senere streets selvom vi få en made hånd eller som her hvor vi næsten med sikkerhed er bagude og alligevel caller.

Heri skal vi også indregne at villain faktisk kan have en god hånd. På +siden tæller så at vi har position.

Normalt vil en relativ newbie som mig folde, men tilgengæld vil jeg straffe ham med et hejs når jeg har enhver spilbar hånd såsom 89, Ax, evt. Kx.
Jeg har ikke noget imod at bygge mig et rockimage i blinden for at give 0,33 sb væk pr. runde når jeg så kan restjæle fra ham på senere runde med marginale hænder. Jeg ved ikke om dette er korrekt, men sådan tænker jeg af og til mod aggros. Jeg har dog ikke analyseret dette i bund hvad jeg nok burde :,-) hvad mener I?

Edit:

"jeg tænker bare, at jeg vil have han folder hans Ax/AX/Kx osv, for han har jo faktisk odds til at kalde mit turn reraise (?)"

Enig det var netop også det jeg tænkte, men som jeg kommer ind på er det vel en rimelig kraftig antagelse mod en ukendt villain, men dit raise repræsenter jo også altmuligt og derfor kunne det være en interessant diskussion. Får vi en ukendt overaggro til at folde et draw her som han ikke er 100% klar over om han har?

31-03-2007 22:03 #13| 0

I overaggressive games synes jeg man bør være skeptisk over for raise/fold linier, særligt i blinds battles, når du har noget du er interesseret i at vise ved showdown, så jeg foretrækker et call på turn. Kunne du folde en bedre hånd kan jeg se idéen, men det tror jeg næsten aldrig du gør her. Samtidig er potten lille så det har ikke høj prioritet at forsvare den.

Jeg folder preflop med mindre han er en spewmachine postflop. På floppet er det tæt mellem alle tre options. Er han en tight stjæler kan et fold forsvares, men mod de fleste modstandere vil jeg foretrække call eller raise her.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar