3way 5/10 deep kk

#1| 0

Helimo er så vidt jeg ved ny på netværket, over 181 hænder har han spillet 32/24/3.1 3bet på 12% har ærlig talt ikke lagt mærke til nogen hænder han har spillet bortset fra en hvor han kommer ind med konger preflop.

VernonH er regular, spiller 26/19/2.4 3bet 7.1

Ved ikke rigtig hvad villains tænker om hero, jeg har spillet en masse pots imod lauver, der er meget loose, men ikke rigtig nogen imod de andre ved bordet

helimo ($5,686)
VernonH ($2,161)
lauver56 ($621)
hero ($1,993)
Eq36 ($2,112)
muckdude ($2,572)

helimo posts (SB) $5
VernonH posts (BB) $10

Dealt to hero K K
fold,
hero raises to $35
fold, fold,
helimo calls $30
VernonH raises to $150
hero calls $115
helimo calls $115

FLOP ($450) 6 Q 5
check,
VernonH bets $210
hero calls $210
helimo raises to $755
VernonH folds

Er det totalt FPS at tro at der er andet end fold her?

Edit: Helimo er SVENSKER!

14-06-2009 23:49 #2| 0

Ved ikke hvad FPS står for, men som jeg forstår det, så mener du at det eneste rigtige er fold??? I så fald: WTF???????

Langt over mit niveau, men hvis du vil folde nu, så skal du enten folde eller 4-bette preflop.

Hvad har skurken der slår dig?! AA? Nope! QQ? Nope! 55, 66 er vel eneste possible holdings der slår dig?!

Hvad kan skurken reraise med i det flopspot? Any two! Måske sat lidt på spidsen, men det er vel et meget godt squeezespot?!

Anyway, så er det som sagt over mit niveau, og det kan godt være jeg er helt væk. Måske forstår jeg bare ikke dynamikken...

15-06-2009 00:25 #3| 0

@ OP
Dit call maskerer din KK - omvendt får du ik mere info om hans hånd. Han caller over to gange pre og kan have det meste. Med det store reraise på floppet har han vel næppe set imo. Den ville de fleste nok calle i pos.

AA er super frækt spillet hvis han har den. Floppet er perfekt for din hånd og ville selv gå over toppen... Fred være med det hvis han har 55/66 - måske AA...

En helt anden ting er at den bliver spillet for passivt pre IMO men sådan er det..

// KD

15-06-2009 01:30 #4| 0

Ville det ikke være bedre at raise floppet når vi er i position. Både for at isolere også lader vi ikke denne situration opstå.
Dette er et godt squeeze spot da han kan tillade at reppe en utrolig smal range.
Udover tager vi styringen i hånden og slipper for at skulle stå over for andre trælse beslutninger senere hen.
Og dette er vel også et godt flop at smide et CB på.

Er noget træt så håber det giver mening.

15-06-2009 13:42 #5| 0

Altså. Hans range er vel 66, 55 og en sjælden gang 78.

Kan du ikke bare 4-bette preflop og få det ind?

Jeg ved godt I er 200bb deep, men altså. Villain har et godt squuezespot preflop, så han folder vel ikke QQ+AK+?.

Set i lyset af klamme reversed implied ved at flatte dem og spille KK trevejs deep på mellemhånd, tror jeg det er den bedste løsning.

Som spillet kan jeg ikke rigtig lure den. Han raiser vel like never en nøgen Q og et stone cold virker ikke specielt oplagt, fordi han vel ikke forventer I smider OP/TPTK-ish tit nok til risk/reward er positivt afstemt.

Tror han har set/78s cirka hver gang.

Er de forudsætninger korrekte har vi er muck.

Såfremt han tager flops af med 78o preflop og desuden kan finde på at bluffe med a høj eller 89-ish pusher jeg ind over eller caller og cc turn alt afhængig, hvad jeg finder klogest i spottet.

15-06-2009 14:28 #6| 0
OP

@gokke

"Langt over mit niveau, men hvis du vil folde nu, så skal du enten folde eller 4-bette preflop."

Det er ihvertfald det dårligste argument for at spille videre - Preflop tog jeg en beslutning på en række faktorer og med en mængde information, postflop har jeg fået mere information og det ville derfor være fjollet at basere min beslutning på hvilken mængde information jeg havde tidligere i hånden.

Resten af din post forklarer mit dilemma udemærket, det er self kun 55,66 og 56 der har os slået - spørgsmålet er om han raiser draws/air ofte nok, hvilket du mener at han gør.

FPS = fancy play syndrome

@KD

AA tror jeg sagtens vi kan udelukke.
Jeg syntes ikke vi kan udelukke et set pga hans raise, et flatcall ville virke mindst lige så stærkt imo.

Du mener at den skal 4bettes preflop 100% af tiden?

@Myth dark

raiser vi floppet får vi action af AA QQ 55 66 56, vi slipper tilgengæld for at blive raiset af hånden af helimo - men kan vi så ikke lige så godt bare lade helimo raise og så calle/shove?

tbh syns jeg raise på floppet er klart det dårligste man kan gøre i den her hånd.

@Løp

4bet preflop er helt klart en oplagt mulighed, og det vil jeg som oftest også gøre, men pga manglende dynamik og en formodning om at kunne spille den godt i position bestemte jeg mig for at flatte her.
Det kan godt være at jeg bør 4bette her 100% af tiden?

Og du mener at villain reelt set ikke stone cold bluffer ofte nok til at jeg kan calle her.

15-06-2009 14:36 #7| 0

@ Yskhyr
Ja jeg mener den skal 4bettes 99% af tiden. Kun hvis du har den største donk der ikke kan folde hvis han rammer middlepair du ik skal "skræmme" ham væk.
Jeg ville personligt calle med set i pos, om ik andet slet ik raise så meget.. $580 i stedet måske... Men kan godt være han bare håber på han er mod AA,KK som ik kan smide og går over toppen. Der er jo ik draws på det bord når man tager preflop action i betragtning..

// KD

15-06-2009 14:44 #8| 0

Forstår ikke helt hvorfor du vil spille KK nok 3ways 200bb dybt, position eller ikke. Nu skrev du dine egne tanker også, men ja jeg mener du skal gøre det en stor del af gangene, også selvom vi gerne vil merge stærke hænder ind med vores suited connecters/1gappers, hvilket jeg går ud fra vi caller 100% af gangene pre. Synes bare vi taber for stor value ved at calle.

Floppet hælder jeg til et semi nitty fold ærligt talt. Der bliver reppet smalt, men once in a while har de den smalle range. Hvis man vil ind, er det helt sikkert dårligst at raise flop imo.

15-06-2009 14:49 #9| 0

Jeg spillede Helimo den anden dag og han er helt sikkert til den friske side. Kan 5-bet/folde 200bb dyb osv. Hvor ofte han har den aktuelt synes jeg er svært at svare på, men han er helt sikkert i stand til at dukke op med andet end de to bundsets og 56.

15-06-2009 16:09 #10| 0

Tror også du skal 4-bette næsten altid PF. Hvis du ikke får action må du 4-bet bluffe mere :)

Mht. postflop skal du være ret sikker på at han ikke tager den her linje med AQ før du kan slippe væk. Hvis der er bare 30% chance for at han tager den her linje med AQ har du et skub hvis vi antager at han aldrig bluffer og altid spiller 55,66,65s på den her måde.

Tror ikke han har 87s/43s så ofte pga. betsizing og stacks.

15-06-2009 16:52 #11| 0
OP

@SteenV
Jeg mener også at man skal 4bette næsten altid preflop.
Min 4bet frekvens her har det fint, tror dog ikke min callingfrekvens med konger her har det særlig godt :P

Det sagt havde det nok været markant bedre spot at flatte i, hvis bare én af os havde haft omkring 100bbs

Jeg ville blive meget overrasket hvis villain kunne finde på at checkraise AQ for value her - måske for at udnytte sin blocker og så folde til reshove..


Anyway. Konsensus ser ud til at være at vi 4better pre istedet, og postflop er lidt ælle bælle med så lidt information om modstanderen?

Jeg foldede

15-06-2009 17:12 #12| 0

Jeg kommer aldrig til at forstå NL cashgames hvis man spiller KK sådan her :) nh..

15-06-2009 17:39 #13| 0
OP

ok

15-06-2009 17:40 #14| 0

Jeg 4bet/jammer her pre næsten altid.

Postflop, svært at sige ret meget uden at kende modstanderen bedre. Det er et rigtig rigtig lortespot, og dem vil der altså komme nogen af hvis du bare flatter pre, tror sgu også jeg ender med at folde og hade mit liv...

16-06-2009 16:03 #15| 0

Er også på "4 bet pre" holdet. Som spillet ender jeg nok med at shippe det ind, selvom den er close, hvis beskrivelsen af villain som løs aggro svensker er gældende.

18-06-2009 14:09 #16| 0

@Ysk

Havde faktisk set HH forkert. Troede du sad på mellemhånd, men sidder trods alt i pos: det gør et call lidt bedre, men jeg har stadig svært ved at se du kan hente samme wquity post flop, som du kan ved at 4-bette.

Ser lige hånden igen og synes ikke min første post var tilstrækkeligt nuanceret.

Villain har fanget et rimeligt godt board at con-bette på, såfremt han var ude at squeze, hvilket vel betyder, at du naturligvis flatter QTs, JJ/TT-ish?

Tredjemanden forventer sgu nok ærlig talt ikke, at du specielt ofte har OP her, så han kan vel godt tænkes at bluff/cr, netop fordi en ret solid del af både din og villains range mucker.

Det hele afhænger for mig at se af, hvilke faktorer villain vægter.
Man skal også overveje, om han overhovedet raiser settet, hvis han estimerer han folder en stor del af jeres ranges ud?

Hvis jeg af en eller ande grund vurderer at villiain kan være ude i en stonecold tror jeg måske jeg vælger den mærkværdige call igen og muck river.

Det viser ret stor styrke at call af to omgange og tror sgu ikke han skummer i hovedet på os på turn.

Raiser vi flopperen kommer vi ret skævt ind-med mindre han raiser AQ, men altså. Det er sgu da en fucket linje at tage med den handske.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar