330bbs med ak vs nebu , nl2k

#1| 0

Hejsa.

Jeg synes denne her situration er lidt svær. Efter mine primitive handreading skills, er nebu altsår i den bedre ende i hans range her. Han har en fisk bag sig som har drysset 14k på 30min, som har været all in de sidste 20 hænder i træk or so.


Jeg synes faktisk man kan argumentere for et flold, raise eller call, men hvad fortræker i i dette spot?


Seat 1: leecz000r ( $6564.00 USD )
Seat 2: Nebuchad ( $7962.13 USD )
Seat 3: Fisk ( $559.03 USD )
Seat 4: Samuel123 ( $11495.00 USD )
Seat 5: mortenkt ( $8325.39 USD )
Seat 6: Trond_S ( $2329.00 USD )
Perseverer posts small blind [$10.00 USD].
Samuel123 posts big blind [$20.00 USD].

Dealt to mortenkt K A

mortenkt raises [$70.00 USD]
Trond_S calls [$70.00 USD]
leecz000r calls [$70.00 USD]
Nebuchad raises [$360.00 USD]
Fisk raises [$549.03 USD]
Samuel123 folds
mortenkt ??

- hvis i synes der mangler nogen informationer må i sige til.

31-12-2008 14:23 #2| 0

Fårk, det bord gik jeg fra i nat :-/

31-12-2008 14:26 #3| 0

Han kan ikke renakke hvis du caller, så tror jeg vælger den option. Du er klart foran fisken, men det kan blive rigtig klamt at 5-bette for at se Nebu komme over toppen 400BBs dybe.

31-12-2008 15:13 #4| 0

Kan Nebu ikke have samme read på risk, som du har, for derefter at prøve at isolere potten mod ham med en marginal hånd som 88-AQs? Eller sker det ikke på NL 2K?

02-01-2009 11:39 #5| 0

"men det kan blive rigtig klamt at 5-bette for at se Nebu komme over toppen 400BBs dybe."

..Hvordan kan det blive klamt? Altså, nok er Nebu laggy, men han skubber sku da ikke lige syverne ind randomly så dyb. Tænk lige over hvad hero repper ved at raise her. Det eneste problem, der er i at folde, er hvis Nebu er bare marginalt tiltet og derfor bare randomly skubber AK, men det er trods alt sjældent.

Raise over fisken og fold til push.

02-01-2009 12:19 #6| 0

Jeg har aldrig lyst til at se et flop med nebu her! Du er ude af pos. og hvis boardet misser dig hva så? + hvis du rammer en del af bordet, og får på nakken igen af nebu efter et bud, hvad gør du så?
Jeg ville som Asger_b raise over falde til et push fra nebu!

02-01-2009 15:27 #7| 0

Jeg raiser også her.

Hvis du siger 1250ish er der en rimeligt stor andel af potten som fisken også kæmper om. Selvom hans range er kæmpe, vil han stadig have en ok sjat equity mod de fleste hænder, så det er ikke ligefrem det bedste bluffspot for Nebu, da skal folde ofte for at det bliver profitabelt for ham med AK JJ og hvad han ellers kan sende ind. Et raise og fold til push lyder godt, selvom du risikere at folde til AK, QQ JJ, men det virker ikke sandsynligt nok til at lade være. Stacksizes er også ret klamme for Nebu at lave move med.

Hvis fisken er så vild så er fold heller ikke en option da der simpelhen er for mange (semi)døde penge i potten imo. At calle oop mod Nebu i det spot der bryder jeg mig heller ikke om.

PS: jeg skrev 1250ish, men ved ikke helt hvad raiset skal være på, jeg ved ikke nok om hvordan Nebu er tilbøjelig til at reagere i de spots, og hvilke hænder han kunne finde på at calle dig med...

02-01-2009 18:09 #8| 0

Matematikken sammen med reads er din ven. Hvis vi antager at vi raiser qq+ samt ak i dette spot bliver din range for det første ret exploitable så du savner value i de spots hvor du er i toppen af din range.

Det andet problem er villains trickyness til at udnytte marginale spots som dette hvilket jævnfør villain er temmelig stor.

Du raiser til 1250 og folder til shove dvs. du raiser 28 kombinationer som det mindste jj kan vel også komme på tale her.

de 20 kombinationer af dem folder du til shove hvorefter han får en fin equity af dine 1250 mod maniac villain der vel skubber any two som beskrevet (all in 20 hænder) dvs 71 % af gangene

Har list svært ved at beskrive lige exact hvad der bliver profitablet men tror at jeg som villain skubber 88+ a10+ i dette spot hvis han samme read på dig evt. kan thyssen hjælpe her eller andre matematikgenier ?

jeg caller afhængig af reads tager jeg yderligere et call af nebus raise eller skubber ind over hans range.

Så call>fold>raise men det afhænger af matematikken og om jj er inkluderet på denne måde er det ham der får den svære beslutning

03-01-2009 00:08 #9| 0

Hvis fisken har været allin 20 hænder i træk er nebu så ikke smart nok til at sige 274 her? Det burde han gøre med hele hans range anyway, imo.

Jeg kan godt lidt raise/fold. Det ville også være fint med 88 osv her hvor vi er foran fiskens range. 1099 er nok.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar