25/50 FL LIVE

#1| 0

4 handed live game.
Spillet er meget aggrasivt.

jeg er UTG med Kd9d

Raiser til 50 btn re-raiser 75 blindsne folded.
jeg caller.

Flop: QdJd5d
pot: 185.-
Hero:check
Villian: Raise
Hero:Re-raise
Villian: call
Pot 285.-
Turn: 5h
Hero: bet
Villian: call
Pot 385.-
River: Ah
Hero: bet
Villian:raise
Hero: ???

Villian er en solid spiller og har spillet godt men føler dog lidt han er lidt på semitilt da han ikke har ramt noget i time. er det call eller easy re-raise?

05-08-2005 11:58 #2| 0

slettet fordi flex tuder

05-08-2005 12:04 #3| 0

Let reraise. Han har meget oftere to par eller et set eller en straight end han har Ax i ruder.

05-08-2005 12:23 #4| 0

Hvad ville han re-raise dig med pre-flop? AA/KK/QQ/JJ/AK og måske AQ og TT...

Jeg ville selv (uden info om min modstander) re-raise river men ville bestemt ikke blive overrasket hvis han har ramt huset i denne hånd...

Men det kommer meget an på dit read på denne spiller... Vil han lave sit river-raise med kun 2 par efter at have spillet hånden på den måde han spilleR den? Hvis det kan være tilfældet, skal der selvfølgelig raises, men det virker overraskende på mig at han pludselig viser styrke der, når du nu har været den aggressive hele hånden igennem

Jeg ville umiddelbart sætte ham på en af de tre hænder der kan give ham huset: AA/QQ/JJ hvor jeg hælder mest til AA, hvis man tager den måde han spiller hånden på i betragtning...

Mvh Mika

05-08-2005 12:28 #5| 0

KimN:

Du er unægteligt en bedre FL spiller end mig, men ville du ikke være lidt nervøs for et hus her?

Mvh Mika

05-08-2005 13:34 #6| 0

Jeg havde ikke set at bordet havde parret. Så jeg har skiftet mening. Jeg caller kun.

05-08-2005 14:36 #7| 0

Vil give miwala ret i at det ligner AA ud fra den måde hånden bliver spillet på. Havde det været et hus med QQ/JJ er jeg sikker på at Villian 3-better på floppet. Samt raiser på turn hvor han har huset.

Synes at man skal ta med i betragtningen at Villian kunne 3 bette AQs AJs preflop og hvis han er på tilt så måske KTs. (det er kun 4 handed)

Jeg tror heller ikke på at villian har en større flush, da han ville have vist sig før river efter min mening.

Det er hus eller 2 par, og da der er klart flere kombinationer af 2 par, så kan man argumentere for et reraise, men da man er nød til at calle et cap, vil man tabe to bets de gange det er AA.

tror at call og raise her er meget ens målt i EV, men jeg tror stadig du vinder her flere gange end du taber.

08-08-2005 16:38 #8| 0

I et meget agressivt spil og med villian på semitilt, så genhæver jeg river. Der er kun en mulig hånd, som slår dig (AA), men flere han vil hæve (især hvis han sidder med Ad).

08-08-2005 16:40 #9| 0

@Nomanson:

Øhhh, QQ og JJ slår ham da også?

Mvh Mika

08-08-2005 16:43 #10| 0

@Miwala

Ja, men i agressivt SH spil bliver disse typisk hævet på turn!

08-08-2005 17:26 #11| 0

@Nomanson

Det kan du jo have ret i, men sidder Villain med QQ eller JJ, kan han så ikke have en fordel i at flatcalle turn som han gør her.

Han sidder enten med nuts eller second nuts, og meget få kort kan slå ham på river... Ville det ikke være en idé at lade Hero trække et kort mere hvis han f.eks. var på flush eller straightdraw... Kan vel også regne med at få et ekstra bet ud af Hero på denne måde... Altså ved at spille den som han gør i denne hånd...

Jeg tror godt jeg kunne finde på at spille den på den måde... Ville jeg være helt galt på den?

Mvh Mika

Edit: Og har Hero ramt en flush/straight, som det må se ud til i Villains øjne efter flop-spillet, så er der jo heller ingen skade i at calle på turn for at straffe på river... Eller??

08-08-2005 17:47 #12| 0

@Miwala

Du er ikke helt gal på den, men givet de beskrevne omstændigheder, så mener jeg et genhæv er +EV, især fordi du som regel can folde til endnu et hæv, og fordi Villian måske folder den bedre flush. Når Villian blot syner et 3-bet på flop uden at genhæve turn, så tyder alt på at det sidste A hjalp ham, og jeg tror du ser AdK, AQ, AJ, KT flere gange end AA eller A high flush.

10-08-2005 04:18 #13| 0
OP

Jeg caller Villian viser...AdKx...så jeg vinder med flushen, det var lidt ueninghed på bordet om jeg skulle have raiset eller callet derfor skulle jeg lige have nogen second opinions:-)

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar