25-25-50 PLO live deep

#1| 0

Lige blevet færdig med første session i Melbourne. På vejen hjem gik jeg og spekulerede over denne hånd:

Villian er "Mitch", som er lidt af en legende på disse breddegrader. Manden slog angiveligt $3-4M op udelukkende på store live PLO games hernede, men har efterfølgende spewet det hele. Idag antager jeg at han spiller staket. Mitch er ultra LAG, med en vpip på 65ish. Han c-better en absurd høj frekvens med tanke på at de fleste pots er multivejs og følger nærmest blindt op på turn. Han er blevet stacket én gang da han buldrer 3 tønder ind på 35A7Q twotone flop. Jeg antager han ser Villian fra den hånd, som værende weak. Han virker dog ikke tiltet, trods han lige har været ved cagen og reloade. Mitch har 4 gange (på 5-6 timer) set Hero potte flops i større pots, vundet dem alle uden showdown. Efter 3. gang faldt kommentaren "You sure dont like to see turn and rivers, huh?". Trods den splashy beskrivelse vil jeg kategoriserer Mitch som værende tænkende.

I hånden åbner Mitch (33k deep efter 30k reload) i midt til 200, call fra løs semi-tyr, jeg betaler knap med AJJ3 og 15k bag, call fra straddlen. 4 vejs til flop:

KJ9. 600 fra Mitch, fold fra semi-tyr, hvad er vores plan fremadrettet?

17-01-2013 16:51 #2| 0

Synes godt nok den er close, mellem raise og call, straddleren er også med endnu og du har ikke oplyst stack på ham. Hvis han skyder så meget igennem som du siger, skal han næsten have lov til at hænge sig selv, vi kan fint calle ham ned til riveren og vudere den hvis vi facer et stort bet og ikke forbedre. På den anden side kan der også komme action killers, selv om han skyder meget igennem kan han vel godt slowdown. Tror jeg foretrækker at calle ham ned med mindre i kører den to gange.

17-01-2013 16:55 #3| 0
OP

Er ikke helt sikker på straddlerens stack size. Vil tro 5k'ish og temmelig passiv/scared. Er ret sikker på at Mitch kører den med mig 2 gange hvis vi kommer ind på flop.

17-01-2013 17:12 #4| 0

Er meget enig i hvad caladin siger, men hvad er dine egne tanker i forhold til at han har sagt du ikke kan lide at se turns?
Og de pots hvor du tager ned på floppet var det som IR?

Hvis du har taget ned ved at raise IR tidligere synes jeg den er meget close mellem call og raise.

Hvilken range vil han fortsætte med hvis du raiser?

17-01-2013 17:14 #5| 0

Verdens nemmeste calldown?

17-01-2013 17:14 #6| 0

Kald 3 gange? På din beskrivelse lyder det som om at han tyre den ene tønde afsted efter den anden hvis han kan få sig selv snakket ind i at du er svag, hvilket der nok er en fin chance for i forhold til hvor mange flops du har pottet.

Synes ikke der er nok hænder han kan floate et raise med for at leade scarecards etc på det her board.

17-01-2013 17:15 #7| 0

Du er også "kun" 59% vs QTxx, så der skal ikke meget til for at du får mere ud af at få ham til at spewe.

17-01-2013 17:16 #8| 0

Gætter på at at turn kommer A/Q/T? ;D

17-01-2013 17:42 #9| 1

hvis vi skal have en range vi kan raise floppet med, ville jeg med fordel putte den her handske ind i den.

17-01-2013 18:11 #10| 0

Jeg er enig med Kochman i, at det er en oplagt holding at have i vores raising-range. Det sagt kan jeg, især mod ham her, godt se merits i at calle flop og at forsøge at få sidste manden med, samt lade Mitch hænge sig selv på diverse turn/rivers.

Kunne han være typen, hvor du kunne induce ved at raise small?

Jeg tror, ved nærmere eftertanke, min plan er at calle flop. Kommer shortien ind, er det obv autobetalt.

Redigeret af Grethe d. 17-01-2013 18:38
17-01-2013 23:22 #11| 0
OP

Jeg er enig i de flestes betragtninger om værdien i et calldown. Aktuelt var det også min løsning. Betalt, betalt 2.250 igen på 8er på turn, river 9, ham check/snap-fold til 4.800, hvilket får mig til at tro at han ikke havde str8.

Efterfølgende får jeg dog bildt mig selv ind at jeg misser værdi. Hvor tit flopper vi lige så meget eq imod bordets hyper-LAG og så endda deep og ip?

Normalt holder vi Villians luft inde ved at flatte, men det er slet ikke givet at netop denne Villian giver op til raise her, særligt når nu vi har etableret et image som værende aktiv på flops. Kunne en hånd som KQQx med spar, måske spasse ud? Måske betaler svage hænder med en plan om at angribe boardchangers udfra en formodning om at Heros flop raising range er ubalanceret, som det er tilfældet med 99% af de livespillere han ser til daglig?

Jeg er fortsat i tvivl om jeg misser et spot til at spille for stacken, enten på flop (nøgen QT flatter dog tit pga stacks) eller senere i hånden. Det kan også være at jeg fik maksimalt og skal tørre øjnene.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar