250 kr SH MTT i OPK

#1| 0

Sidder godt med i SH MTTen i forbundet.

40 startende, lidt under halvdelen tilbage. Har haft under middel hænder men har alligevel 19800 chips, da min eneste gode hånd var præcis der da en small stack fik en hjerneblødning.

Spiller normalt blandet TAG og LAG afhængig af bord postion chipstack osv. Er kommet på et lidt dårligt bord og har spillet tight indtil videre. Er dog blevet skubbet af de sidste 2 hænder jeg spillet fra position. Så de er begyndt at spille igen mod mig.

Villean i hånden har jeg kun sparsomme reads i mod, han har en tendens til at spille dårlige hænder, trods at han har fået besked, i to tilfælde smider han stort set hele sin stack med small pp mod højere pp, i begge tilfælde et klart fold, da han havde 0 chips ude i potten.

blinds 400/800.

UTG folder
+1 folder
villean (19000) caller
knappen caller
sb caller
BB HERO 19800, kigger ned i AJ

jeg raiser til 3200 <---- for lidt ???

villean tænker forholdsvis langtid, har har ikke en super spilbar hånd åbentbart, men end med at call.

knappen og sb smider

FLOP 78T pot ca 8000

Jeg stikker potten ud, 8000

Villean tænker længe og går all in, han rejser sig op og siger ret aggressivt at så må det blive den her. Han virker ret ophidset her.

Potten er på 32000, vi skal calle 8000.

Er det chancen eller ambulancen, hvis han er på draw skal vi jo være med i potten.

Men realistisk kan vi vel ikke folde nu. Vi vil vel vinde den her pot og dermed være ret sikker på at holde til pengene uden alt for meget uskrub. eller ryge ud. Jeg går ret konsekvent efter at sætte mig i position til sejren og ikke at blinde til at fanger en monster

06-02-2007 13:29 #2| 0

Jeg forstår ikke du contbetter må jeg være ærlig at sige.

06-02-2007 13:33 #3| 0
OP

@mancini

du ville check/folde???

06-02-2007 13:37 #4| 0

som du selv har på fornemmelsen er preflop bettet alt for lavt. Jeg siger minimum 5k her, måske mere da du potentielt kan ryge ud i en multiway pot med 2 efter dig. Som ManCini siger er det ikke et flop der umiddelbart lægger op til et c. bet nu hvor du har ladet marginale hænder slippe billigt med.

06-02-2007 13:51 #5| 0
OP

Ok preflop bettet er for lavt-enig, men vi kun en modstander hvilket er positivt.

Men når jeg nu HAR cont. bettet er jeg vel tvunget til at calle grundet pottens størrelsen, hvis han sidder med lavt par eller QT er jeg jo ikke helt ude og skide. Mod et par hvor J eller A ikke er kicker må jeg vel ikke folde her.

Er rimelig sikker på at han ikke har ramt stort grundet hans adrenalin niveau da han går all in

06-02-2007 14:33 #6| 0

som de andre siger, så ville jeg heller ikke cont. bette på sådan et board... Og ville nok også bare checke den med 3 callere bag mig preflop, AJ er en marginal hånd, og du skal ud og bette en stor del af din stack uden egentlig at have lyst til at se et flop...
Som spillet folder jeg, mens jeg bander over mig selv:) Tror ofte du vil se villain med a,10/a,9/a.8, alle hænder du er ret skidt ude mod... især a,8 i klør er du skidt ude mod...

06-02-2007 15:12 #7| 0

PF: Som et squeeze er det skidt, hvis du har en spiller der ikke kan folde. Som et value raise er det marginalt. Det snusfornuftige råd er at checke her og se om du kan ramme, før du beslutter dig for om du skal spille en stor pot ud af position.

Flop: Check. Du har draw til en næsten nut hånd + overkort, men du har nok ikke så mange outs. Hvis du semibluffer/cbetter og bliver raised stort, så kan du ikke betale, hvilket er brandærgerligt.
Med et 8000 bet her comitter du rigtigt nok dig selv til potten, men uden at have nogen form for information om hvor din modstander står.
Tænk over:

Hvilken bedre hånd kan få min modstander til at smide med et bet? Hvis han virkelig er sådan en, der ikke kan indse at han er slået, er svaret nok nærmest 'ingen'.

Hvilken dårligere hånd kan jeg få til at calle? Der en masse mulige draws, men nok ikke nogen du er stor favorit imod, så der er nok ikke meget at hente der. I virkeligheden ønsker du aldrig et call her. Alt i alt ser jeg ingen grund til at bette.
En dårligere hånd uden en stærk draw vil jeg tro checker bagved, medmindre din modstander har for vane at bette hvis man checker til ham.

06-02-2007 15:14 #8| 0

Checke??

Er I på stoffer!

06-02-2007 15:22 #9| 0

Ok, hvis ikke man må checke, så siger jeg skub. Så tager man i hvert fald spillet fra modstanderen og tvinger ham til at calle all-in på træk eller en marginal et par-hånd. Dem burde man i teorien kunne få til at smide ved at repræsentere et overpar. Nå ja, i teorien, det her er så i DPF, hvor folk er mere end lykkelige for at være all-in på farvetræk.

Jeg forstår ikke hvorfor folk vil committe sig med en marginal hånd, på et spil der har lille chance for at lykkes og når de så bliver sat all-in, så kan de ikke lægge sig.

06-02-2007 17:09 #10| 0

100% enig med cbh...

06-02-2007 17:46 #11| 0
OP

Ok jeg ender med at betale fordi det ser ud at han heller ikke er overlykkelig ved situationen.

Han viser klør træk med K4, dvs et 50/50 skud, som jeg naturligvis er overlykkelig for, resultatet på t+r er underordnet

Men laver flere fejl i hånden især det raise med en maginal hånd oop, den skal have noget mere gas.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar