2/4$ PLO, 3rd nuts hus. 350bb deep

#1| 0

2/4$ PLO på LiiPoker.

Jeg startede ud med at tabe 3 oplæg inden for to orbits på dette bord, har dog vundet det tilbage og har spillet forholdsvis str8 forward uden at have vist noget helt sygt op ved showdown.

Villain har jeg stort set ikke set noget til udover en 4-vejs all in preflop i en af de første hænder ved bordet, som han tager hjem.

Hero i BB: 1.410$
Villain i CO: 2.134$


UTG raiser til 14$, Villain caller, BTN caller, SB caller og jeg betaler i BB med:

JJ97

Pot: 58$

Flop:

Q88

Checket hele vejen rundt.

Pot: 58$

Turn:

J

Checket til Villain der siger 29$, BTN folder, Hero siger 101,01$, UTG folder og Villain siger 248$, Hero betaler.

Pot: 554$

River:

6

Hero checker, Villain better pot 554$ inden for ganske få sekunder.

Hero?

Hvordan spiller i turn?

/Fisken

14-01-2009 16:49 #2| 0

Fold på river. 5 mand der ser flop betyder at der sagtens kan være en QQ eller en 88, som man vælger at checke for at lade andre ramme.

Jeg ville have bettet turn i stedet for at check-raise. På den måde får du større pot-control. Hvis du bliver re-raised er det tvivlsomt du er foran og du kan stadig kalde for langt færre penge end som du her kommer ud for. Som spillet: Imo skulle du allerede folde på turn når du får 248$ raiset i hovedet. Du kan jo ikke kalde på river, hvis han better bare en halv pot.

14-01-2009 18:14 #3| 0

Meh.. Det er godt nok noget rigtig skidt du har rodet dig ud i..

Hvad er dine reads på Villian.. I må da have haft et par store pots der er gået til showdown.. Hvordan er hans bettingpatern når han har en stor handske..?

Umiddelbart kunne det godt se ud som om du er slået, grundet villians linie.. Men du kan faktisk godt være oppe imod noget ala AQ89 ds og så er din hånd jo god nok..

14-01-2009 18:58 #4| 0

Ad.

Jeg havde sgu nok budt turn, men når nu det gik som det gik så tror jeg bare jeg snapcaller river og får det overstået. Ja, han har sgu nok quads, men han kan osse ha Q8 / J8 og jeg kan aldrig folde den der.

14-01-2009 19:53 #5| 0
OP

@nopotodds

Har ikke spillet noget mod ham af betydning udover den omtalte 4-vejs all in. Der går nok ala. han åbner til 14, en caller jeg 3-better pot med AAxx, og der bliver 4-bet pottet fra en fjerde mand, han caller, anden manden caller, jeg shover, call, call, call. Han tager hjem med noget JT87 med en suit.

Han virker ganske ABC agtig, måske til den mere tighte side, det er mit umiddelbare indtryk. Jeg har btw. heller aldrig spillet mod ham før, hvilket vil sige at han højst sandsynligt ikke er reg. og jeg har ham da også kun på det ene bord.

14-01-2009 23:52 #6| 0

@Fisken

Min turn action afhænger meget af reads og gutfeeling..

Aktuelt tror faktisk jeg ville vælge at calle hans turn-raise, for så at stikke noget 320-ish ud på river.. Psykologisk vil dette play have en stor effekt på Villian hvis han ikke har nuts..

15-01-2009 03:25 #8| 0

Better turn, da du ikke vil se A eller K på river.

Hvis du kalder turn er du også nødt til at betale en blank river.

Som spillet crying call og håber på villain viser Q8.

15-01-2009 09:21 #9| 0

Ville villain ikke reraise preflop med QQxx?

5 ser floppet så chancen for quads efter flop er til stede.

Der skal nok bettes på turn for at calle et raise derved holdes puljen forholdsvis lav. Det gør at man bedre kan "tåle" at calle et bet på river.

Chancen for at du er godt inde her er vel 50/50 - dog sidder villain med en rigtig god stack som tyder på at han er dygtig. Efter at han spiller med helt til slut efter 5 spillere så floppet tyder på at han er rigtig stærk i denne hånd.

Tror du er slået - men skal calles på river hvis spillet som ovenstående.

15-01-2009 10:27 #10| 0

"Ville villain ikke reraise preflop med QQxx?"

Nej. QQxx er ikke en god hånd at 3bette med.

Du kan starte med at se på hand combos. Hvilke hænder spiller han sådan her? QQ, 88 og Q8. Der er tre QQ kombinationer og én 88. Til gengæld er der seks Q8 kombinationer. Set i det perspektiv er der altså flere kombinationer du slår end kombinationer der slår dig. Du får samtidig to til én på river, så jeg mener det er et call.

Er ikke så usandsynlig hånd i modstanderens preflop range, som den måske kan se ud, idet kombinationen indgår i en hel del rundowns og 1 gappers.

Mvh Peter

15-01-2009 11:58 #11| 0

Ad den er klam, men jeg folder river.

Han potter ikke et dårligere hus der, med så meget styrke som du viser på turn ved at CR et parret board og calle 3 bettet oop.

Jeg tror han har dig alt for tit til at du kan calle den.

Turn leader jeg btw.
Hvis jeg checker turn er det for at cc turn og CR river. Tror vi får svært ved at få ordentlig action af dårligere hænder ved at CR på turn.

Superchok

A eller K på river er vel rimelig ligemeget, da vi aldrig kan se ham have AAxx eller KKxx? Tror ikke han 3 better disse handsker på turn.


Nopotodds

Tror rigtig godt jeg kan lide din linie faktisk:) Vi tror vel aldrig at villain er ude i sjov, så vi skal sandsynligvis nok få betaling på river af huse vi slår og har et easy fold, hvis villain går over toppen.

På den anden side ved villain vel at vi ikke har nuts/2nd nuts, hvis vi leader river? Så tricky dygtige villains kan vel finde på at lave deres dårligere hus om til bluff og gå over toppen på os, da vi med vores blokbet melder temmelig klart ud hvad vi har?

19-01-2009 10:56 #12| 0

@Koller

"A eller K på river er vel rimelig ligemeget, da vi aldrig kan se ham have AAxx eller KKxx? Tror ikke han 3 better disse handsker på turn."

Læste den dog først som at Hero check-raisede turn - og nej, det er ikke pga. Villain vi skal bette turn, men for ikke at give frikort til initial raiser. Dog irrelevant i dette tilfælde, da jeg så forkert mht. turn action.

19-01-2009 13:42 #13| 0
OP

@nopotodds/koller

Jeg kan faktisk også godt lide den linie, især mod denne type spiller.

Det kan dog måske godt blive exploitable hvis det er mod tricky og bedre spillere som Koller er inde på, men altså vi snakker 2/4 her og det virker ret usandsynligt.

/Fisken

19-01-2009 14:12 #14| 0

Resultat?

20-01-2009 13:09 #15| 0
OP

@Fjahgo

Jeg timer ud og folder.

20-01-2009 14:43 #16| 0

@fisken

hvorfor betaler du på turn? når du folder river

Håber du på en J eller hva?

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar