20$ SnG på ongame - AKs i BB 25/50

#1| 0

Hvad bør man gøre her med AKs mod standard ongame sng donks? Har ikke set villain være out of line.
Kom selv meget i tvivl da Toni sidder med 57BB og Tom med 52.
Er det værd at 4bette her?

Seat 1: Sir Ano ($1,420 in chips)
Seat 2: HERO ($2,945 in chips)
Seat 3: arcunio ($1,600 in chips)
Seat 4: x docster ($1,500 in chips)
Seat 6: kruko24 ($2,080 in chips)
Seat 8: Tom -22 ($2,595 in chips)
Seat 9: Toni_J ($2,860 in chips)
ANTES/BLINDS
Sir Ano posts blind ($25), HERO posts blind ($50).

HERO: A K

PRE-FLOP
arcunio folds, x docster folds, kruko24 folds, Tom -22 bets $100, Toni_J bets $425, Sir Ano folds, HERO ?

21-04-2008 02:03 #2| 0

Folder 9 ud af 10, har du read på at villains clicker og reraiser løst, så kan du evt. pushe.

21-04-2008 03:09 #3| 0

4-bet må være lig med all-in. Det ville være rigtig skidt med mindre du har et read på at Tom -22 er superløs og Toni_J reraiser meget løst.

Et call kan forsvares nogle gange vil jeg mene. Du giver dig selv mulighed for at folde hvis Tom 4-better, men igen så skal du have et read der siger at Toni reraiser løst, for SNG-donks reraiser oftest kun QQ+.

Her forgår al action dog fra sene positioner, så jeg tror godt selv donks vil kunne finde på at reraise bredere end de normalt ville.

Reraise-størrelsen synes jeg heller ikke ligner AA eller KK, for de hænder ser man oftest blive click-raiset eller i hvert fald raiset mindre end her.

Det ville være de ting jeg ville tage med i overvejelserne. Jeg ville dog nok oftest ende med et fold.

21-04-2008 10:01 #4| 0

Ingen tvivl her. Jeg drysser uden at være ked....vi er fint med, vi vil ikke risikere noget

21-04-2008 12:19 #5| 0

Synes mest af alt at Tom ligner AA/KK, clicker for at få et måske 2 calls for derefter at skyde på flop.
Toni kunne sagtens være 1010+, og derfor gerne vil af med alle svage hænder der sucke ham.

OMI skal den foldes, for jeg kunne forestille mig at Tom Re-raiser
så snart den ryger om til ham, og med din hånd er der ingen grund til at lege med. for de er sikkert foran dig 9/10 gange.

Spiller selv en del SnG, og det ligner sindsygt meget det setup.

21-04-2008 12:37 #6| 0

@Kejser_D

Tom kan altså have alt her, hvis han er standard SNG-donk. Det er mere Toni vi skal være bekymrede for.

Et click-raise PF kan være alt muligt lort, men et click-RE-raise er ofte QQ+ hos SNG-donks.

21-04-2008 12:45 #7| 0

@and8
Ja det afhænger selvfølgelig af spilleren, 100% enig.

Har dog set dette setup så mange gange (spiller næsten kun SnG).
Og det er klart at hvis Tom er Donk, kan han lave dette move med ALT, desværre er der ikke meget at gå efter, da den er readless mere eller mindre.

Derfor vælger jeg ikke at anse Tom for at være donk (det skal han vise mig at han er ;o).

Men uanset om Tom er Donk eller ej, er det stadig et fold IMO.
For vi er nok ude i best case coin flip.

21-04-2008 13:00 #8| 0

Men næsten 3k stack har vi råd til at smide 1k før det begynder at blive kritisk.

Derfor hæver jeg til cirkus 1k +/- 50chips i håb om at kunne tage potten allerede der. Hvis Tom eller Toni_J kommer OTT så folder vi.

Bliver vi called, må vi se hvad floppet bringer os, og hvad vores read på villian måtte være. På et blankt flop Vil jeg oftes C/F i denne situation. Hvis vi derimod fanger en form for made eller draw hånd, vil jeg instapush floppet for at presse villian af en svag hånd. Grunden til dette er at rereraise ud af blinds ofte bliver anset som værende et MONSTER.

Derudover tror jeg også at i de fleste tilfælde tager vi potten preflop, da min erfaringer siger, at når en clicker CO, og knappen hejser, så er der tale om steal. Skulle vi møde AA/KK vil vi have nogle liveouts da vi ikke skubber any flop.

Skal nok siges, at jeg laver eller kan lave samme moves mod en weakmodstander på et blankt bord hvis jeg føler for det.

21-04-2008 13:43 #9| 0
OP

Endte også med at mucke den, men blev sku lidt i tvivl. Tom foldede jo selvfølgelig også bagefter så fandt aldrig ud af hvad de havde desværre :|

21-04-2008 13:49 #10| 0

Meget uenig i at vi bare kan splashe rundt med 1000 chips fordi vi har 3000 chips.

Fold og vent på mere sikre spots må være vejen frem i en SNG, og skal der endelig raises foretrækker jeg klart et push fremfor, at vi er tvunget til at ramme en A eller K på floppet.

21-04-2008 13:55 #11| 0
OP

ye - ville heller aldrig selv calle, eneste løsninger jeg kan se er push eller fold. Ingen grund til at komme i et svært spot ved a lave et lille raise eller bare calle og donke en markant del af stacken væk.

21-04-2008 14:08 #12| 0

Der er jeg så meget uenig All-Out-Put.

Blinds er altså kun 25/50 der er absolut ingen grund til at sætte vores overlevelse på spil preflop.

Derudover synes jeg bestemt heller ikke, at 3-bet AKs preflop er at splashe med sine chips.

Med et hejs på 1k chips, efterlader det os med 2k chips cirkus bagefter, hvis vi blir nødtil at fold. Hvilket giver os muligheden for at vinde SNG'en stadigvæk

21-04-2008 14:16 #13| 0

IowA - Vil nu sige at et fold ikke kan komme på tale synes simpelthen det er alt for weak. Det push er helt hen i vejret hvis vi ser på stack vs. blinds. Så må det altså være call eller raise.

Det click Tom laver er altså ikke noget der skal respekteres før han kommer OTT efter vores raise eller call. Massere af SNG donks laver dette move meget marginale/dårlige hænder for at købe knappen. Derfor kan jeg ikke forstå i overhovedet kan tænke på at fold :o

21-04-2008 14:33 #14| 0

Et call fra os vil tit betyde et call fra clickeren hvis han har en marginal hånd a la lavt/mellem PP, QJs og den slags. Med et monster ræser han ud over stepperne.

AKs Spiller ikke godt OOP i en 3vejs. Som et ordsprog så klogt siger: 'AK skal se 5 eller ingen kort'

Derudover vil det være katastrofalt skidt at investere 1/3 af sin stack preflop for derefter at smide på ethvert non A eller K flop.

Jeg synes ret klart at omstændighederne og hånden taget i betragtning taler for et push/fold.

Jeg synes nu modsat de fleste, at et push er fint. Toni er bordets anden bigstack og han sidder på knappen. Hans range for et reraise er altså MEGET bred.



21-04-2008 14:35 #15| 0

Såvel Tom som Toni været i action før; hvad har de vist op i de situationer???. Meget vil afhænge af dette.

Men er tilbøjelig til at følge aLETman`s linie. Dog vil vi hurtigt løbe ind i masser af problemer. Tom rerereraiser (oops - den vil gøre ondt) eller Toni går all in ( måske et flip?).

Nej, tror egentlig bare at jeg tjekker floppet ( håber på et godt draw eller noget andet vildt) og tjekker efter hvad det er de andre better ud med.




21-04-2008 14:55 #16| 0

jeg ville pushe a,k hver gang... sys min erfaring er at de ofte sidder med a,q eller lign. er du uheldig sidder han måske med et par qq eller lavere... og så er du også med i kampen.... sys helt sikker det er +ev.... call call call... det ville du vinde på sys jeg ;-)

21-04-2008 15:04 #17| 0

skizomick - du siger det selv Toni' range er meget bred. Derfor mener jeg også, at vi ofte ser ham mucke sin hånd til vores raise.

Sagt på en anden måde, hvad kalder vores 3-bet push ud af blinds ? AA/KK/QQ imo

Hvad kan kalde vores rereraise igen AA/KK/QQ/JJ/ måske en frisk AK/AQ, men næppe ret meget lavere end dette.

Et call invitere Tom + toni til at spille med en meget bred range.

Eftersom jeg sætter tom på en middel hånd, og toni på et steal vil jeg mene det er oplagt at steal her. Vågner en af disse 2 spillere, og kommer OTT har vi som sagt et meget easyfold.

21-04-2008 15:31 #18| 0

Fold vinder marginalt over skub.
Caller aldrig og raiser aldrig mindre end stakken...

21-04-2008 16:09 #19| 0

@aLETman

du skriver...

"Sagt på en anden måde, hvad kalder vores 3-bet push ud af blinds ? AA/KK/QQ imo

Hvad kan kalde vores rereraise igen AA/KK/QQ/JJ/ måske en frisk AK/AQ, men næppe ret meget lavere end dette."

jeg synes at du/i glemmer at det altså er en $20 SNG på ongame, folk er helt væk caller raises og raiser med hvad som helst.

man ser altså tit 3 mand all in med totalt lort.

jeg pusher her det er helt sikkert.

country...

21-04-2008 16:16 #20| 0

@aLETman

Som countryboy skriver er niveauet ikke højt, og massevis af spillere vil repushe lavere par, eller måske endda AJ/AQ og lignende til dit reraise hvorefter du så må folde til et flip eller som favorit.

Derfor skal der raises skal det være allin, så det er dem der må lave det tunge fold i stedet for.

Selv vil jeg dog folde her da vi ligger rigtig fint, og i mine øjne risikerer for meget i forhold til hvad der kan vindes ved at pushe. Men som sagt med et read på at de andre clicker og reraiser løst så pusher jeg også.

21-04-2008 16:39 #21| 0

@aLETman

Med et 3bet AI er jeg ikke nødvendigvis interesseret i at villain(s) caller. Jeg går efter FE her. Om villain caller med 77 eller JJ her er jo (næsten) ligemeget %-mæssigt, men jeg tror de fleste små/mellem PP lægger sig her. Og det er altså langt at foretrække.

Hvis du oveni mener at de begge er på halve/hele steals her, så ville jeg nærmest være ENDNU mere opsat på ikke at spille AKs OOP i en trevejs.

21-04-2008 23:57 #22| 0

Jeg pusher absolut også her på dette niveau. Ser meget tit folk overspille AQ/AJ og endda KQ/KJ/Ax her, og 99-QQ vil være helt standard. 22-88 folder til vores push, så vi står fint mod villains ranges her, mener jeg.

Call er en klar fejl OOP her, IMO. På knappen kunne call evt. komme på tale.

22-04-2008 00:58 #23| 0

Bare lige for at få det gjort klart.

Et all-in er en kæmpe hjerneblødning med mindre at vi har masser af fold equity.

Som nogen skriver, så vil vi nogle gange blive kaldt af hænder som vi dominerer som AQ og AJ, men problemet er at hvis vi bliver callet af de hænder så bliver vi også callet pocket pairs som 88 og 99, og selvfølgelig blier vi også callet hænder som smadrer os som AA og KK.

Man kan ikke opstille en range som vi gladeligt vil blive kaldt af med AKs på hånden. Lad os sige at vi bliver kaldt af følgende range:

88+,AQs+,AQo+

Vores chancer for at vinde er 50,7%. Okay vi er favorit, fint nok, men i en SNG skal man i høj grad tage højde for ICM. I denne situation skal vi have ca. 60% chance for at vinde mod Toni for at være break-even.

Hvis vi så siger at Toni caller lidt tightere, så vil det være en absolut katastrofe at blive kaldt, eks.:

JJ+,AKs,AKo

Chancerne er her kun 42,8% for at vinde.

Derfor skal vi have tonsvis af FE for at det bliver profitabelt at skubbe. Mod de fleste SNG-donks er min erfaring at vi ikke har i nærheden af at have nok FE til at det bliver profitabelt at skubbe, men som jeg skrev tidligere, så kan man altid have et read som kan bruges til at forsvare et skub. Mod ukendte SNG-donks vil et skub være rent selvmord.

Ydermere har vi her et godt setup på bordet med de 2 store stacks til højre og alle de fleste små til venstre.

Grunden til at jeg forsvare et call er at vi så undgår at flippe mod par og kan få sikker betaling fra AQ og AJ hvis vi rammer vores A.

At vi er OOP mener jeg ikke gør så meget her, men forklar mig gerne hvorfor hvis jeg tager fejl. Hvis vi rammer A, så er det bare at check-raise enten all-in eller mindre hvis man føler for det.

Hvis vi rammer K er det lidt mere problematisk, fordi vi så ikke har samme garanti for at få betaling for hænder som vi slår, samt at risikoen for at der er en der sidder med AA er 3 gange så stor.

Som jeg skrev tidligere vil jeg dog oftest folde her.

22-04-2008 01:56 #24| 0

Hm, and8 siger egentlig det meste, Push her er skidt, reraise er dårligere, hvis en af de to har AA/KK kan de bare kalde og vente på vi potcommitter os postflop.

Call for at gå broke på et A højt flop er jeg heller ikke glad for. Caller kommer vi i to -ev situationer:
1) Vi kan blive squezzed ud hvis org. raiser går all in.
2) Vi giver odds til org. raiser til at kalde. På et a højt flop kan vi så få lov til at gætte om de to i potten har noget vi kan slå eller ej. Ex. Et Aj8 bord med to spar.

Sidst og vigtigst, vi er rigtigt godt med. At de to "bigstacks" låser horn lidt er kun godt for os. Hvis en af dem ryger ud/bliver criplet er vi nærmere pengene. At smide 1/6 af stakken ind når den information vi får er god hånd(raise) og bedre hånd(reraise) er skidt. Folder uden tilt.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar