20+2 Multi + "omvendt" badbeat

#1| 0

Jeg tænkte jeg lige ville dele denne oplevelse med jer herinde. Det drejer sig om en multi turnering på golden tiger. Jeg oplever gentagende gange held i "kagesen-størrelsen", så denne tråd er til dels for at minde alle om at held er en del af spillet, og det kan være både til fordel og ulempe for os alle.. og af den simple grund er der ingen grund til at tude over det. Jeg gennemgår de vigtigste hænder gennem hele turneringen, men hvis i ikke gider læse så meget, så spring til finalebordet, da det er her mit held topper :)

Jeg havde altså meldt mig til en 20+2 dollar multi på golden tiger med 94 startende spiller og en præmiesum på i alt 2k. Startkapitalen var 1500. Jeg ligger ud med at vinde nogle små potter og kommer på 1800. Efter ca 15 mins spil får jeg 72off og er første til at bette, en hånd som jo bare skriger efter at blive foldet. Da jeg lige har åbnet en pose popcorn og derfor har lidt fedtede fingre prøver jeg med lillefingeren at ramme fold-knappen, men rammer istedet "raise". Blinds var 20/40 så jeg tænkte jeg lige havde smidt 80 chips ud af vinduet. Til mit store held folder alle på nær én, så jeg tænker ok, hvis jeg nu rammer noget har jeg stadig en lille chance og kan måske bluffe ham ud af potten eftersom jeg raisede fra 1. position. På flobbet kommer der 3,6,7 rainbow, og jeg sidder derfor med højeste par. Jeg prøver derfor mit semibluff med et ca 200 bet, men han caller mig. Turn er en J, og nu må jeg indrømme jeg ikke aner hvor jeg har ham henne længere. Jeg checker, han smider 2xBB bet på 160 i, jeg tænker ca 10 sec og caller. Til mit store held kommer der en 2"er på river, og hvad startede som et katastrofebet ender med jeg tar halvdelen af hans stack, da jeg laver et reraise som han caller.

Derefter ligger jeg ca stille i en stykke tid med min rimelige tight spillestil, og vinder kun lidt på de hænder jeg spiller (spiller ca 5-6 hænder over en 40 mins tid). Jeg kan godt se jeg snart skal til at gøre noget eftersom blinds og avg stack løber fra mig. Jeg får så KK med ca 3200 chips tilbage og tænker nu skal jeg lidt ovenpå igen. Jeg laver et ca 4xBB raise, alle folder pånær én som går all-in for ca 1800 chips. En der er desperat low-stacked tænker jeg, og caller uden at tøve. Til mit store uheld viser han AA, og jeg er dermed nede på ca 1400.

Der havde jeg forberedt mig på jeg var ude, men ca 2 runder efter får jeg JJ og bestemmer mig for det nok er den bedste chance jeg får og går all-in. Hele 4 spillere caller som derefter better videre, dog rimelig beskedent. Der kommer både Q og K derude så jeg er alligevel sikker på jeg er færdig, men til min store overraskelse vinder jeg min sidepot. Det viser sig de alle sad med et es og low/mellem kicker :)

Ok, med igen, 17 spillere tilbage, hvor jeg ligger ca nr. 12. Nu skal jeg bare i top10 så jeg får penge ud af skidtet. Det kommer jeg også relativt hurtigt idet mit mine starthænder bliver væsenligt forbedret. Jeg rammer QQ 2 gange og utallige es+billedkort, og jeg vinder nok ca 80% af de hænder jeg spiller.

Finalebordet... Jeg er blandt de 10 sidste med en avg stack på ca 20.000 og nr 5 i feltet. Jeg forholder mig passivt, taber et bar blinds, og spiller ikke nogen hænder før de første 2 er slået ud. Her griber jeg så muligheden for at stjæle en pot jeg sad som BB og 3 spillere blot har callet. Det virkede også efter hensigten og jeg var på ca 20k igen, nu nr 6 af 8. Et par runder efter raiser chipleaderen med 2xBB. Jeg sidder med AJ og caller som den eneste. På flobbet kommer J og 2 underkort. Han prøver &#2

18-03-2004 10:40 #2| 0

Hehe jeg er glad for at det har slået igennem at ridse sig selv i armen......jeg glæder mig til homegames her i løbet af sommeren med de kortærmede hawaii-skjorter på, hvor halvdelen af spillerne ligner en flok stiknarkomaner og selvmordskandidater ;-D

18-03-2004 10:44 #3| 0

Når folk reraiser to gange og oven i købet ikke går all in anden gang har de AA.

Så nu ved alle på pokernet, hvordan jeg kan bluffes ud, når jeg har KK.

Tillykke med 1. pladsen.

Kim

18-03-2004 10:51 #4| 0

God historie der...

Især når jeg selv bliver slået på bad beats ligemeget hvad jeg gør lige for tiden....:o)

18-03-2004 10:52 #5| 0

Tillykke. Flot spillet - (og også lidt heldigt, men man vinder ikke multi-tables, uden at have været heldig mindst 1-2 gange).

Jeg tror det er A.J. Cloutier der siger at første re-raise giver pæn sandsynlighed for AA og at andet re-reraise med 99,9% sikkerhed er pocket rockets.
Så selv om alt kan ske i poker - specielt på nettet, er den meget god at have i mente.

18-03-2004 10:54 #6| 0

AJ, er det TJ"s bror? For så ved jeg ikke om jeg tror på det!

18-03-2004 11:10 #7| 0

God fortalt og tillykke :-)

Mvh Mika

18-03-2004 11:11 #8| 0

Du har helt ret. Ace Jack Cloutier er T.J. Cloutiers tvillingebror ;-)

Nej, der skulle selvfølgelig have stået T.J. :-)

18-03-2004 12:10 #9| 0

Jeg smider ALDRIG kk preflop...så nu ved I det til Danish Open etc...;)

18-03-2004 12:11 #10| 0

Det samme gælder iøvrigt AA og QQ...faktisk vil jeg næsten tælle JJ med der....<<<<<<<<Lose Canon.

18-03-2004 13:55 #11| 0

@Gene

Hvilken bog siger han det i? Det lyder som en bog jeg må have fat i.

18-03-2004 14:31 #12| 0

Det er i Championship no-limit and pot-limit hold"em. Den er anmeldt under Bøger. Zorglub giver den 4. Jeg har ikke selv læst den, men James McManus bruger den meget som reference i Positively Fifth Street.

18-03-2004 15:24 #13| 0

Jeps fulgte Morten82 i turneringen og det var nu ganske underholdende. Endnu engang tillykke med sejren. Morten når du læser dette så ring lige til mig.

18-03-2004 15:34 #14| 0

Det er vigtigt at huske at i Championship NL & PL snakker Cloutier primært om WSOP hvor stacks er langt langt større i forhold til blinds end online - hvilket giver plads til flere re-raises. Folk kan finde på at raise og re-raise med mange spøjse hænder online så det er ekstremt sjældent man kan smide KK pre-flop med god samvittighed.

18-03-2004 16:06 #15| 0

Er der nogen der kan anbefale en god lærebog til turneringer? (ikke Sklansky"s) Primært rettet mod $5, $10 og $20 sit n" go" ....?

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar