2016, "ny igen". Søger råd til at komme godt igang (igen)

#1| 0

Først lidt baggrundshistorie:
For 10-12 år siden spillede jeg en del poker (Hold'em NL): primært microstakes online, lidt mindre tours og en del live poker i den lokale pokerklub. Jeg spillede som en fritidsinteresse, og totalt set endte jeg kun en smule over break-even. Mener at jeg cashede et overskud på ca. 10.000 dkk ud da jeg stoppede med at spille, men det er jo bestemt heller ikke prangende, når man har spillet i et par år ;)

Fornylig har jeg genfundet min interesse for pokeren. Jeg synes ærlig talt, at det er fantastisk at spille igen :). Det er især online-delen der interesserer mig, og mit mål er blot at "tjene lidt lommepenge", mens jeg hygger mig.
Det er ikke noget jeg kan bruge mere end 6-8 timer på om ugen totalt, da jeg har en erhvervskarriere og et familieliv, som jeg skal tage højde for.


Mine spørgsmål er nu:

- Hvordan jeg kommer bedst igang igen, på en struktureret måde?

- Kan i anbefale noget godt læsestof? (Jeg har de gamle Harrington on Hold'em I & II og The Psychology of Poker, men er de stadig aktuelle, eller er det bedre bøger at bruge tiden på? Jeg fik kun læst halvdelen af den ene, kan jeg se på mit gamle bogmærke ;) )


Efter jeg har genfundet interessen i november 2015, har jeg svømmet rundt i alt fra 0,10/0,20 til 0,25/0,50, 7$ spin and go's, en del zap-poker og diverse mindre tours. Jeg er lidt under-break even ...men det har ikke været specielt struktureret.


Håber i vil hjælpe en gammel dreng godt igang med pokeren igen, så på forhånd tak :)

Redigeret af BreakingBadger d. 28-01-2016 20:13
28-01-2016 20:28 #2| 1

Jeg tænker at du skal lave dig et regelsæt og følge stringent. Altså standard BRM.

Min. x-antal buy ins til NL20 og Spin&Go's (alt efter hvad du vil spille).

28-01-2016 22:45 #3| 1

Såfremt du vil spille cashgame:

Nathan Williams (Blackrain79) har lavet to bøger som kan købes online. De er gode. Begynd med den han har lavet helt for begyndere. Spil en masse og gå så videre til den næste. Så bliver du vindende på microstakes;) du skal dog virkelig gøre dig umage med at forstå du koncepter der præsenteres og følge hans strategier omhyggeligt.


Brug ordentligt brm som nævnt. Minimum 20 bi til microstakes. Mere når du kommer højere op.


Og se en masse videoer her på pn.


Fokuser på ikke at tilte og stop så snart du har tabt en del og tag en dags pause. Måske 2-3 bi.


Begynd med maks at spille nl5 eller nl10 og få nogle hænder ind. Når du er vindende her kan du rykke op.


Jeg er personligt vild med Zoom-formatet, men holder mig gerne fra Stars. Syntes modstanderne er virkelig gode derinde.


Følg ovenstående så tror jeg du hurtigt snart er mere vindende end du nogensinde har været:)


Held og lykke ved bordene!



Redigeret af ninjabauer d. 28-01-2016 22:47
29-01-2016 18:07 #4| 1

Køb abbonoment på www.runitonce.com til 10 USD pr måned, se en masse videoer i starten - og spil. Skær ned for video forbruget og spil gradvist mere og mere.


Det er ikke nemt længere, men kan lade sig gøre hvis du knokler hårdt nok for det og er dedikeret. Og har lysten, men det lader til at du har den!


29-01-2016 20:18 #5| 1

Hvis du vil spille tours:

Tag en masse billige tours små eller store alt efter temperament, multitable dem indtil de helt basic %´er , in the money plays, bubble plays og klassiske showdowns ligger på rygraden, det kan også bruges som fase 1 hvis du vil cash game. Og du får spillet en masse hænder uden den store risiko men kan få lidt skejser hvis du nailer/luckboxer nogle final tables..

Spil kun når du er oplagt og har lyst til det, hellere lave noget andet end at tvangs-spille fordi det jo var planlagt. Tag korte sessioner i starten så du kan finde din smertetærskel for hvor lang tid du gider at sidde hvis du går dybt i en tour. Hold øje med dit temperament, er der tidspunkter, ydre påvirkninger, en lorte-PC eller lignende der påvirker negativt, så fix it or avoid it :) Og tilt eller brud på dine BRM-regler betyder stop for at åbne nye tours og en tænkepause. Vær nøgtern hvad enten vinder eller taber.

+1 til de ovenstående indlæg..

Redigeret af AA-BB d. 29-01-2016 20:29
29-01-2016 21:22 #6| 0

Mange mange tak for alt input indtil videre. Det er bestemt meget brugbart :) :)





← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar