2012 – Et glædeligt gensyn med pokerstars..

#1| 0
2012 – Et glædeligt gensyn med pokerstars..

… Og et farvel til Ongame og iPoker.

Når vi skyder 2012 i gang med fyrværkeri landet over, så er det ligeledes startskuddet til nye betingelser og muligheder for os pokerspillere. Med licensen til pokerstars og den medfølgende skattefrihed, bliver det nu igen attraktivt at spille på verdens førende pokerside.
Det betyder også, at jeg som turneringsgrinder er blevet tvunget til at overveje min fremtidige færden.
Pokerstars tilbyder nemlig en software og et udvalg af tours, der på alle måder slår de gængse eurosites, som Ongame, iPoker, Boss, Micro og Party.

Pokerstars
Rent niveaumæssigt tør jeg ikke spå om der reelt er forskelle. Jeg har været i kontakt med nogle amerikanere, der mener at niveauet på eurosites er lavere end på stars, og europæere, der har den omvendte forventning.
Mit bedste bud er, at der formentlig ikke er forskel på det generelle niveau men på specifikke områder er dynamikken anderledes. Det kan være, at der bliver 3bettet mere (og forkert) eller dårligere betsizes eller en helt tredje variabel. Det glæder jeg mig til at finde ud af.

Farvel til Ongame og iPoker
At det bliver på bekostning af de andre sites, er dog lidt ærgerligt, da jeg reelt mener, at der stadig er meget value at hente dér.

Men det er desværre ikke en reel mulighed at tilføje pokerstars til min hidtidige scheudle. Primært fordi, at det vil betyde en større mængde tours, og det vil jeg ikke kunne håndtere på så mange forskellige softwares; hvor de fleste har deres flaws.
Den primære grund til, at gensynet med pokerstars betyder et farvel til Ongame og iPoker, er manglen på synkroniserede pauser. Det virker umuligt at grinde 20+ tours, hvis ikke man kan forvente at man kan tage en tissepause en gang i timen (farvel til urinflasken), eller fylde sin vandflaske op (farvel til misforståelsen mellem, hvilken der er vandflasken og hvilken der er urinflasken).
Ligeledes kan pausen give et større overblik og generelt er det bare så simpel og fantastisk en idé.


Det betyder også, at jeg formentlig vil beholde Partypoker som supplement til pokerstars.
Alt i alt, så ser jeg frem til at samle mit spil på primært et site, hvilket gør noteoptimering (farvebrug), multitable-options (tableninja virker fonuftigt) og kendskabet til regsne bedre.
Samtidig har Pokerstars ligeledes introduceret en del cap-tours, siden jeg sidst spillede, således at man ikke kun behøver spille i +1000 mands felter.

Hvis der er nogle, der har nogle inputs til, hvordan niveauet er på stars frem for eurosites, på midstakes niveau, så er jeg lutter øre. Ligeledes hvis jeg mangler nogle væsentlige variable i min sammenligning..

Mads

Jeg tror, at min succes på Pokerstars står skrevet i stjernerne (trololol).



Teksten er indsat automatisk fra MyPokerBlog. Læs det originale indlæg her.
Redigeret af madsmk d. 25-12-2011 17:02
03-01-2012 14:46 #2| 0

Hey Mads.
Ja, alle capped tours 55 og nedefter har god værdi - specielt Big Antes, eftersom folk ikke tilpasser sig de højere anter, og du generelt kan stjæle lige så meget som du plejer. Generelt er alt $55 og derunder meget soft. Glæd dig :)

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar