200NL - Standard AK fold?

#1| 0

Har ikke meget på villains, men førsteindtrykket er dog at de er lidt fishy til den løse-passive side... Men så sker den her pot... Jeg har dog plukket 1/2 buyin fra VILLAIN 1 med et set tidligere...


Total number of players : 6
Seat 1: fred2win ( $222.55)
Seat 2: HERO ( $691.90)
Seat 3: plugys ( $198.36)
Seat 4: petersprik ( $16.28)
Seat 5: VILLAIN 2 ( $135.21)
Seat 6: VILLAIN 1 ( $198.75)
VILLAIN 1 posts small blind (1)
fred2win posts big blind (2)

** Dealing down cards **
Dealt to HERO A K
HERO raises (6) to 6
plugys calls (6)
petersprik folds.
VILLAIN 2 calls (6)
VILLAIN 1 calls (5)
fred2win calls (4)

** Dealing Flop ** : K T 4
VILLAIN 1 bets (24)
fred2win folds.
HERO raises (77) to 77
plugys folds.
VILLAIN 2 calls (77)
VILLAIN 1 raises (168.75) to 192.75
VILLAIN 1 is all-In.
HERO...?


Standard fold...? Eller kan vi være godt nok ude her så tit at vi skal med til turn/river?

22-01-2007 11:20 #2| 0

Hvad er det du håber at slå mod en skurk der leader floppet og skubber selvom skurk 2 har callet?

22-01-2007 11:31 #3| 0
OP

Det her...??? :D



...HERO folds.
VILLAIN 2 calls (52.21)
VILLAIN 2 is all-In.

** Dealing Turn ** : 8

** Dealing River ** : 7

Creating Main Pot with $362.42 with VILLAIN 2
Creating Side Pot 1 with $63.54 with VILLAIN 1
** Summary **
Board: K T 4 8 7

VILLAIN 2 balance $0, lost $135.21 Q J high card King

VILLAIN 1balance $425.96, bet $198.75, collected $425.96, net +$227.21 5 4 a flush, King high


I retrospekt er det er jo fine odds med mine 37 %, imod VILLAIN 1s 43% og VILLAIN 2s 20%...


damster

22-01-2007 11:39 #4| 0

Af og til må man smide den bedste hånd, sådan er det bare. Fint fold.

Note på Villain 2 som donk, Villain 1 spiller imo hans monster draw fint nok.

Mickey

22-01-2007 12:19 #5| 0

Hvad sker der for preflopraiset?.. Standard fold med den action.

22-01-2007 12:40 #6| 0
22-01-2007 13:28 #7| 0
OP

@ChrisJ

"Hvad sker der for preflopraiset?.."

Hvad mener du?

Du mener vel ikke seriøst at hvis jeg better eks. 7-8 at FE bliver større mod de her spillere?

damster

22-01-2007 13:46 #8| 0

"Du mener vel ikke seriøst at hvis jeg better eks. 7-8 at FE bliver større mod de her spillere?"

Det vil jeg rent faktisk mene. Jeg har forsøgt at variere mine preflop raises mellem 6-10 på NL200. Der er kæmpestor forskel på antal callers. Mange smider marginale hænder som QJ og 54s ved større raise vil jeg mene.

Kasper

22-01-2007 13:50 #9| 0
OP

@kingofdong

"Jeg har forsøgt at variere mine preflop raises mellem 6-10 på NL200."

Det er også det jeg gør... Jeg siger standard 2,5-3,5BB i EP og så stiger den lige så stille rundt op til 4-5 BB i blinds...

Men hvis folk alligevel caller 3BB fra en Early position raiser, så tror jeg ikke at det betyder noget om det er 3,5-4 BB...


Specielt på generelt LPP borde gør jeg dette netop for ikke at komme i multiway pots ude af position med eksempelvis AK...

damster

22-01-2007 14:01 #10| 0

@damster

Det er efter min bedste overbevisning helt skævt det der.

Hvis man absolut skal variere størrelsen på sine raises, bør dem i EP da være større end resten, fordi man ikke har noget imod at tage puljen ned nu og her. Man er jo oop resten af hånden.

Jeg ved godt du så vil sige, at man ikke ønsker at spille store puljer oop, men jeg vil faktisk mene at det lige præcis er det man gør ved at raise 3xbb utg. Man får nemlig flere callere, og dermed skal man spille en stor pulje oop multi.

22-01-2007 14:05 #11| 0
OP

@Løpenthin

Det er efter min bedste overbevisning dig der er helt skævt ude her...
:-)

...well, hvis du sidder UTG har du INGEN info omkring dine modspilleres hænder altså jo mere du raiser -> jo større fejl laver du hvis der sidder en bedre hånd bag dig... Jeg spiller meget aggro preflop og raiser 30%+ i (max) 6handed games... (Ja jeg tager nogle saftige swings :D)


Hvis jeg derimod spillede standard TAG, så vil jeg være mere tilbøjelig til at give dig ret...

damster

EDIT:
ps. det er endnu vigtigere i tournies imo...

22-01-2007 15:01 #12| 0

Må give løp HELT ret, det er HELT væk det du siger og giver ingen mening...

Dvs. du raiser kun AA til 2,5-3bb UTG?

Samtidig hvis folk folder om til dig på knappen siger du 4-5???

Sry, men det er altså waaay off...

22-01-2007 15:17 #13| 0
OP

...alt afhængig af stacks, modstandere etc. ja så er udgangspunktet 3BB UTG med AA, KK etc.

Om jeg kan eskalere potten UTG ud af samtlige streets med 3BB iforhold til 4BB giver et sving på hvad? 4-8BB og det betyder intet i forhold til at jeg helst skal have et PF reraise for at få penge (= stor pot) ud af en AA...

Kommer det RR med 100BB stacks så skal jeg nok få pengene til midten hurtigt (via flop måske) de fleste gange alligevel...

Det er derimod (helt) væk at bette MEGET forskelligt med eks gode hænder versus dårlige hænder... (hvilket jeg ikke gør) 2,5 BB UTG raise er måske med en random hånd, hvis jeg spiller mod kendte villains 5% af tiden...

Og btw så er det jo en del af en overordnet cahgame strategi, som sagt... Og nej Alex, hvis du problemer med at smide dine esser postflop, så ja raise mere preflop.. Jeg har bare ikke problemer med det... :)

Udgangspunktet ser faktisk således ud:

6handed:

UTG 3BB
MP 3,5BB
CO 3,5BB
B 4BB
SB 4BB
BB +4BB (afhængig af om d r blindbattle)

+1 BB for hver limper, +BB modificering hvis villain har known stil, så jeg ved hans betting mønstre postflop...


damster

22-01-2007 15:52 #14| 0

"Det vil jeg rent faktisk mene. Jeg har forsøgt at variere mine preflop raises mellem 6-10 på NL200. Der er kæmpestor forskel på antal callers. Mange smider marginale hænder som QJ og 54s ved større raise vil jeg mene."

Så pointen er at man skal raise mindre pre-flop?

/Mikael

22-01-2007 16:30 #15| 0

damster, bryder mig ikke om din "taktik" med dine preflopraises. Er enig med Løpenthin. Så ja, jeg mener ikke at dit raise til $6 er optimalt.

22-01-2007 17:18 #16| 0

Ja self. aghænger alt af stacks og modstandere osv osv osv osv...

Men dit openraise PF burde pr. std. ALTID være det samme... Og har ikke noget med at jeg ikke kan smide esser postflop men at jeg ikke giver modstanderen alt for gode odds... Maximere når du er foran, minimere når du er bagud!


"Om jeg kan eskalere potten UTG ud af samtlige streets med 3BB iforhold til 4BB giver et sving på hvad? 4-8BB og det betyder intet i forhold til at jeg helst skal have et PF reraise for at få penge (= stor pot) ud af en AA..."

Betyder ingenting? Det betyder ALTING! Det kan gøre dig fra en breakeven spiller til en vinder, og hvor tit inducer du et bluff ved kun at raise 3bb preflop istedet for at have raiset 4??? 1/10.000....

Og der er kæmpe forskel...

Du raiser til 6 knappen caller...

Pot 15 - Du better 10 han caller

Turn pot 35 - Du better 25-30 han caller

River 90~ Du better 75 han caller

Final pot: 240


Du raiser 8 knappen caller

Pot 19 du better 15 han caller

Turn pot 49 - Du better 38-44 han caller

River: 129 - Du better 110 han caller


Final pot: 349



MEGA forskel... Og det samme du vil få ud af et Q brick brick board mod en AQ fks. mod dit overpar...



22-01-2007 17:36 #17| 0
OP

igen mester.. du kender jo ikke mine postflop betsizes tydeligvis...

lad mig illustrere en mulig hånd



(som du eksemplifecer ukorrekt)
Jeg raiser til 6 knappen caller...

Pot 15 - Jeg better 14-15

Turn pot typisk 40-45 - Jeg better 40+ ofte, men de fleste gange har jeg kun et par og checker her for enten at check-raise all in eller at holde potten nede til et rivercall, hvis jeg KUN har et par der ku være i problemer...

River ??~ Nej, her er vi oftest all in eller jeg skal check-calle et mindre bet fra min modstander...

Final pot: (240?) Nej, all in tidligere eller mindre pot... glem de 50 $ ekstra jeg skal smide for at eskalere potten til ca. 350... Esser spilles simpelthen ikke oftest nok sådan postflop...


damster

EDIT: Og igen, der sker helt andre ting når jeg sidder i position og skal ekempelvis reraise...


Preflop reraises er en helt anden ting: Siger en spiller 7 fra utg og jeg sidder med 'grisene' bagved så siger jeg ikke slatne 21.. Jeg sir standard 27!

Det er kun det initiernde raise jeg forvalter på ovenstående måde - og de fordele jeg for ud af det postflop kompenserer RIGELIGT for den 1BB jeg ikke får bettet med preflop...

2ND EDIT: Og igen bliver jeg nødt til at eksplicitere, jeg har denne strategi fordi jeg spiller MEGET loose-aggressivt preflop...

Hele grund ideen er at spille ekstremt mange pots der i gennemsnit er større når floppet kommer (ikke enkelvis med eks. AA) end TAG preflop spil tilladder det og så tjene pengene postflop på bedre beslutninger end mine modstandere...

Jeg siger ikke jeg er world champ i denne stil (:D), men den er både underholdende og profitabel for mig... Nå, det så er sagt, så vil jeg igen gerne sige at jeg bestemt ikke prøve at sige min strategi er optimal for andre... Og at min måde at raise preflop på er den eneste rigtige...

22-01-2007 17:37 #18| 0

@DTM

Nu er det jo ikke første gang v ihar en preflopdiskussion. (Fik aldrig sendt den pm-må jeg lige gøre;o)

Men vi ønsker jo netop ikke at få de hænder(64s/QJ) med til floppet, fordi det betyder at vi skal spille en tre-firevejspot oop.

@Alle

Jeg vil hellere have et princip der hedder 5xbb utg, som så modereres, som positionerne bliver bedre ned til 3,5-3 på knappen.

22-01-2007 17:49 #19| 0
OP

Men... så igen...

@Løp

Jeg kan ikke være enig i at skulle raise mere fra EP end LP... Dine større bets+kort kompenserer simpelthen IKKE for den position du generelt mangler postflop som aggressiv spiller imo...

"Men vi ønsker jo netop ikke at få de hænder(64s/QJ) med til floppet, fordi det betyder at vi skal spille en tre-firevejspot oop."

Men det handler jo mere om den enkelte spillers stil (LAG/TAG etc.) at spille disse kort og IKKE om han skal calle 3 eller 4BB preflop... enig?




damster

EDIT: Der er flere af topproer der har udtalt sig om disse preflopraises, men jeg kan sgu ikke komme i tanker om hvor jeg har fået det med... (Dog i udganspunktet for tournies...) Chris Jesus Ferguson er dog bl.a. en af dem sys jeg at mindes...

22-01-2007 17:57 #20| 0

@damster

"Dine kort kompenserer simpelthen IKKE for den position du mangler postflop imo.."

her må jeg altså give de andre ret. det er simpelthen ikke korrekt det du siger.

Man raiser jo netop mere early for at kompensere for ens dårlige position så man har nemmere beslutningerne da potten er større på flop, turn etc. og så man bedre kan narrow down sine opponents handrange.

Folk caller trods alt 3BB meget oftere end 4-5BB og hvis du tror andet så er du simpelthen bare forkert på den i det her preflop-spil.

22-01-2007 18:06 #21| 0
OP

hm... jeg vil helst ikke forklare mig yderligere i tilfælde af at jeg skal spille mod nogen af Jer.. men here goes... :)


lad mig prøve igen...


Jeg spiller rigtig MANGE hænder preflop.

1. Jeg caller ALDRIG 1st in - altid raise eller fold

2. Jeg raiser UTG med hænder helt ned til connectors ala 76o...

3. Jeg kan IKKE lide at bygge store potter preflop uden goodies. Med min 'kæmpe' preflop raising range er det ikke godt at byde for 5BB imo. Det lader jeg de TAG spillere om...


damster

EDIT: Og så kører jeg forhåbentligt de TPP og LPP spillere over postflop... Og ja som tidligere nævnt.. Jeg tager jævnligt KÆMPE swings i een session...



22-01-2007 18:08 #22| 0

du må være nem at spille mod når du altid er OOP med lort.

og med din indstilling til preflop skulle det undre mig hvis der ikke lå en del postflop fejl også.

men whatever works for you så. kan høre du ikke ændrer mening.

22-01-2007 18:15 #23| 0
OP

Bevares... Nu ikke blive sur...

Jeg forsøger at bruge en tone hvor overdrivelse fremmer forståelsen. Skal nok prøve at lade være...


"du må være nem at spille mod når du altid er OOP med lort."

Hvorfor så personlig? Ja, fint når jeg lige har fortalt dig hvor meget "lort" jeg raiser preflop. Men du betragter dig selv som en god spiller ikke? Hvis jeg gør oz gør det når jeg møder dig ved bordet, ja , så skal du nok få din share af pots imod mig - men det er jo ikke folk som dig jeg tager penge fra når jeg spiller... Som jeg siger tidligere ligge min value mod andre spillere...


"og med din indstilling til preflop skulle det undre mig hvis der ikke lå en del postflop fejl også."

Ok fint, du har gennemskuet mig!!! tillykke... - vi diskuterer en udgangsstrategi, jeg revurderer naturligvis situationen løbende ved bordet...


"men whatever works for you så. kan høre du ikke ændrer mening."

Hm.. hvad er det jeg skal ændre mening til? - At den TAG stil er superior til den LAG?

damster

22-01-2007 18:50 #24| 0

Hvad er dine PT stats? Altså med raise og vol put in pot?

22-01-2007 19:13 #25| 0
OP

Sorry champ... Bruger ikke PT...

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar