200 NL 6MD - Standard betalt igen?

#1| 0

Andet orbit... Ingen reads...
Har lige betalt et flopped set i 4ere af med Konger på et andet bord...

Seat 4 is the button
Total number of players : 6
Seat 1: Maha555 ( $237.20 )
Seat 3: b1TTersweeT ( $202.65 )
Seat 4: mahtimies ( $323.35 )
Seat 5: curlysam ( $71.45 )
Seat 6: damster ( $197.80 )
Seat 2: aparty542 ( $100 )
curlysam posts small blind [$1].
damster posts big blind [$2].
aparty542 posts big blind [$2].

** Dealing down cards **
Dealt to damster 8 8
Maha555 folds
aparty542 checks
b1TTersweeT raises [$10]
mahtimies folds
curlysam folds
damster calls [$8]
aparty542 folds

** Dealing Flop ** 5, 7, 6
damster checks
b1TTersweeT bets [$14]
damster raises [$44]
b1TTersweeT calls [$30]

** Dealing Turn ** 3
damster checks
b1TTersweeT checks

** Dealing River ** 8
damster...?

Han betaler af på et push på river?
Checkraise call på flop betyder overpar oftest ikke...? Og så betaler vi af til nierne...?

20-01-2007 11:50 #2| 0

Det kan også betyde draw af en art... Jeg ville check calle. Give ham chancen til at bluffe.

20-01-2007 12:13 #3| 0

Jeg byder turn hver dag... På river skifter jeg mellem halv pot og at CC

20-01-2007 12:15 #4| 0
OP

@AlexKP

...vi er jo klart slået på turn... Så du laver push-bluff her hver gang Hvorfor?

20-01-2007 12:43 #5| 0

Jeg tror jeg check caller riveren....

20-01-2007 12:55 #6| 0

FOr at få ham til at folde ALLE overpairs / draws og hvis han ikke gør det har vi stadig en del outs og jeg pusher ikke... Jeg better 85 som jeg ville gøre med en floppet strit, set osv... Det move virker MEGET tit og hvis det ikke gør er det SUPER metagame...

Og ja jeg laver min hånd om til et semibluff, udover det er der mange draws + draw og par hænder du er foran... Det er et marginalt move men er sikker på det er +EV at better turn hver gang, prøv at tænk på din linje, han kan kun sætte dig på 2par, set, strit osv... Han burde folde alle overpar her + som sagt en masse andet junk

20-01-2007 13:05 #7| 0
OP

85 (af 150) ud i 110 pot med OESD.. Det må da være push eller fold medmindre vi har et saftigt read på modstanderen...

Jeg checker turn for mit freecard... Folder hvis han better...

20-01-2007 13:10 #8| 0

Lead floppet... Denne turn situation er årsagen til, at jeg ikke kan lide et check/raise med draws (eller som i dette tilfælde par/draw komboer) medmindre du kender din modstander meget godt.

/Mikael

20-01-2007 13:16 #9| 0
OP

@DTM

Det er jo præcis for at definere min hånd og få den afsluttet hurtigt at jeg spiller flop således...

Hvis jeg leader flop og får på nakken skal jeg vel også calle når jeg ikke kender min modstanderen bedre...?

Og så må jeg check folde turn følgende til et bet ikke? Eller vil du skyde endnu en barrel mod unknown?


damster

EDIT: Det eneste brugbare ved at leade er vel kun hvis han caller... Det er i mine øjne usandsynligt at han KUN caller som preflop raiser i position her... Og har han overparret giver han på nakken og jeg bygger pot ude af position med draw/combo......

20-01-2007 13:52 #10| 0

Check/call river my ass. Villain har langt oftest en eller anden form for made hand à la overpairs her, og de betaler gerne et river bet efter du har taget så underlig en linje. Villain har os stort set kun slået, hvis han har 97 eller T9 og det er ikke ret sandsynligt, at en ukendt NL200-modstander raiser dem preflop efter en limper. Jeg leader river for halv pot eller sådan noget.

Mht. flop- og turnspillet er jeg heller ikke så glad for dit cr på floppet, damster. Problemet er, at du - mod en ukendt - ikke kan tillade dig at fyre 2nd barrel på turn, og så bliver checkraiset pludselig til et move uden den store FE, hvor du sætter dig selv op til at blive skudt af hånden på flop og især turn, fordi potten er bygget så stor. Check/call eller lead floppet, og lead er mit standard. I øvrigt følger jeg som nævnt ikke op på checkraiset på turn mod en ukendt.

20-01-2007 14:01 #11| 0
OP

tja.. jeg begynder måske oz ikke at ku li mit eget check-raise... :)

DTM har nok ret i at det skal leades, fordi det blir nemmere at spille turn så... altså man har flere muligheder åbne til forskellige situationer...

Efter mit (med ny indsigt :D) tyrecheckraise på floppet pusher jeg river og 'håber' på betaling fra Overpar + Mindre sets... Men han viser

9 9

og har en alt for nem beslutning med sin str8.... :(


damster


skidt start på den session ed 2 buyins nede på 20 hænder... Men fik dog vendt det senere... ;-)

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar