$200 Live tour: 4 way all in med TT?

#1| 0
MESTERBLOGGER

40 tilbage ud af 63. Top 9 betalt med $2900 på toppen. Hero er på average med cirka 20 big blinds. UTG shover 5 Big blinds. UTG1 snap rejammer 10 big blinds. Der foldes til button som har hero dækket han caller. Det er nu hero’s tur med pocket tens. Fold/Call/Jam?

30-10-2023 00:17 #2| 1

Jeg jammer gerne der med TT Forhåbentligt har vi en smule FE, men ellers tager Jeg bare mine 20bb og TT og håber at kunne vinde et flip Hvis BTN folder har vi 10bb døde at spille mod 2x short om, hvis BTN caller, skal vi bare spille mod ham, og ellers freerolle mod 2x short

Redigeret af Brunen d. 30-10-2023 00:23
30-10-2023 08:47 #3| 1

Hader hverken at folde eller jamme, så langt fra pengene er jeg nok mere til jam, men ikke vild med knappens flat… og tænker det er helt utopisk at tro vi har noget fe her

30-10-2023 11:23 #4| 0

Hvor mange BB har BTN og BB?


30-10-2023 11:39 #5| 2

Nemt fold

30-10-2023 12:11 #6| 0

Forstår heller ikke hvordan det kan være andet end fold, men mindre at struktur er virkelig hurtig, og/eller vi ikke virkelig slår feltet og derfor gerne bare vil flippe (at best) for vores stack,

Redigeret af Mads Møller d. 30-10-2023 12:11
30-10-2023 12:52 #7| 0

Hvis vi at worst flipper med knappen, er det så ikke bare tilpas tidligt i turen at det er go big or go broke?

30-10-2023 12:57 #8| 0

Måske ikke snap-call, men det må da være relativt easy Call.


En live tour med 2/3 af feltet tilbage og average er allerede 20BB. Så kommer det til at gå hurtigt, så gælder om at få akkumuleret hurtigt. 
UTG range kan være any two. UTG1 tænker jeg 88+, A10s, AJo. Hvis BTN har en stor stack kunne den range godt være løsere a la 55+, A5s, A8o

Og hvis det er en stor stack, så tror jeg at der er fin Fold Equity hvis morfar rejammer. Det vil jo se super stærkt ud.


Ligner et fint scenarie hvor man sagtens kan være ude mod et under par og to overkort, hvor de har hinandens outs.

30-10-2023 13:55 #9| 1
SMI12 skrev:

Måske ikke snap-call, men det må da være relativt easy Call.

 

En live tour med 2/3 af feltet tilbage og average er allerede 20BB. Så kommer det til at gå hurtigt, så gælder om at få akkumuleret hurtigt. 
UTG range kan være any two. UTG1 tænker jeg 88+, A10s, AJo. Hvis BTN har en stor stack kunne den range godt være løsere a la 55+, A5s, A8o

Og hvis det er en stor stack, så tror jeg at der er fin Fold Equity hvis morfar rejammer. Det vil jo se super stærkt ud.


Ligner et fint scenarie hvor man sagtens kan være ude mod et under par og to overkort, hvor de har hinandens outs.

 

Hvorfor skulle knappens range være bredere end UTG+1? 

 

Jeg forstår nok heller ikke helt hvorfor så mange gerne vil så clear cut ind her. 

Hvis vi starter med knappen, og bare kigger på antal par der er bedre/dårligere der kan spille ens - AA, KK, QQ, JJ - 4 styks. Så alene for at "breake even" mod parrene skal han altså overcalle på knappen her med 99, 88, 77 og 66 - og gerne flere par så vores EQ øges. 

Det er obv meget svært at udtale sig om uden en bedre beskrivelse, og i en random live tour til $200 vil vi helt klart møde modstandere hvor det er et nemt all-in og lige så mange hvor det er et nemt fold. Med OPs store live erfaring tænker jeg at den er lige til højrebenet til OP, og umulig for os andre når vi ikke ved mere om modstanderen.

30-10-2023 15:15 #10| 1

Jeg er på "nemt fold" holdet. 


Med en meget hurtig struktur går jeg all in men det er der jo ikke tale om her.

30-10-2023 15:34 #11| 0

Jeg er også på fold-holdet her og tænker ikke videre over den hånd mere.

30-10-2023 18:55 #12| 0

Jeg synes også at det ligner et nemt fold.

30-10-2023 20:00 #13| 2
MESTERBLOGGER
hubtex skrev:

Hvor mange BB har BTN og BB?

 

 

 Button har mig dækket og har cirka 26 BB, så han bliver bestemt crippled hvis han caller et jam fra mig og taber. Big blind havde vidst samme stack som min. Som nogen af jeg ved foldede jeg. Måske en dum chance at jamme, men er i tvivl, da jeg havde været CL eller tæt på, havde jeg gjort det og button havde callet. UTG havde 22, UTG1 havde A8off og button havde KQsuited. Der kom to små par og et lavt kort så A8 vandt puljen ved at counterfitte 22. 

Jeg følte jeg var foran deres range men jeg skal jo ud og dodge 3 overkort og et set som nok er typisk her med mindre UTG1 har et overpar med hans snap rejam som også var en faktor i mine overvejelser. 

Redigeret af morfarnissen d. 30-10-2023 20:47
31-10-2023 00:04 #14| 2

Synes egentlig at du selv giver svaret i bloggen, i og med at du lidt senere kalder et minraise med J10s og dernæst bliver nødt til at jamme dine 13 BB, fordi der ikke er så mange moves tilbage med den stack størrelse.

Så ja, du kalder med muligheden for næsten at triple hvis I kommer 4-vejs, og ellers så freerolle på den ene eller anden måde som Brunen skriver øverst i tråden.


Med de givne hænder har du 32% som næsten er break-even med at triple. Hvis UTG eller BTN havde haft een af hinandens outs havde du haft massive 45%. 

Det ændrer dog lidt af BTN kun har 26BB. Det må være ham der laver den største fejl i hånden ved bare at flatcalle og så åbne op for at du kan jamme ind over. 

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar