200$ GSOP, Set møder modstand early

#1| 0

Hey!
Har her en rigtig interessant hånd til debat, og håber på en masse gode kommentarer fra alle tourcheferne! :)

Sad her til aften og spillede Ongames GSOP event 9. 400.000$ gtd, 200$ buy in, NO limit holdem. Tuneringer er deepstack med en startstack på 5000 chips og 20 min levels.

Situationen optræder ca. efter en lille halv times spil hvor hero har forholdt sig passivt, og blot spillet mellem 4-5 hænder. Villian har heller ikke rigtig rørt på sig, virker umiddelbart som en ganske fornuftig spiller, og virker også til at tage det stille og roligt her i starten af tuneringen, dog lige indtil denne hånd.

Jeg vil ikke sige det store omkring spottet, men istedet høre hvad i andre mener om den, og om man måske burde have spillet den anderledes. Jeg føler selv jeg spillede mit A-game i spottet, men kunne alligevel ikke helt lade være med at tænke på om det jeg gjorde nu også var det rigtige! :)

Hvis ønskes, vil jeg senere selv komme med mine tanker omkring hvorfor jeg spillede den som jeg gjorde, men i første omgang vil jeg ikke påvirke jeres kommentarer for meget! Here goes:


TEXAS_HOLDEM, NO_LIMIT, T5-212767382-21
played at "Table #24" for USD TC from 2012-03-04 14:31 until 2012-03-04 14:35


Seat 1: FIREZUCU (2,660 in chips)
Seat 2: rkid333 (6,690 in chips)
Seat 3: RAuthority (4,940 in chips)
Seat 4: HERO (5,065 in chips)
Seat 5: OptiBet80 (5,560 in chips)
Seat 6: mrhoendje1 (4,770 in chips)
Seat 7: Iderpc00kies (4,840 in chips)
Seat 8: JJ82_x (7,105 in chips)
Seat 9: master toke (3,085 in chips)
Seat 10: VILLIAN (5,285 in chips)

Dealt to Hero: 3,3

ANTES/BLINDS
rkid333 posts small blind (15), RAuthority posts big blind (30),

PRE-FLOP
HERO calls 30, OptiBet80 folds, mrhoendje1 calls 30, Iderpc00kies folds, JJ82_x calls 30, master toke folds,VILLIAN calls 30, FIREZUCU folds, rkid333 calls 30, RAuthority checks.

FLOP [board cards: 4,3,10 ] Pot: 180
rkid333 checks, RAuthority checks, HERO bets 90, mrhoendje1 calls 90, JJ82_x calls 90, VILLIAN calls 90, rkid333 folds, RAuthority folds.

TURN [board cards: 4,3,10,8 ] Pot: 450
HERO bets 240, mrhoendje1 folds, JJ82_x folds, VILLIAN calls 240.

RIVER [board cards: 4,3,T,8,K ] Pot: 930
HERO bets 750, VILLIAN raises to 4,925 and is all-in, PLAYER_USED_TIME_BANK
, HERO folds.

SHOWDOWN
VILLIAN wins 2,520.



SUMMARY
Dealer: FIREZUCU
Pot: 2,520
FIREZUCU, loses 0
rkid333, loses 30
RAuthority, loses 30
HERO, loses 1,110
OptiBet80, loses 0
mrhoendje1, loses 120
Iderpc00kies, loses 0
JJ82_x, loses 120
master toke, loses 0
VILLIAN, bets 1,110, collects 2,520, net 1,410

Mvh
Morten

Redigeret af MuckMe d. 05-03-2012 01:27
05-03-2012 01:37 #2| 0

svært fold men raiser 2 par eller dårligere her. så vi snakker set i 4 eller 8 1010 og kk ville nok give lyd fra sig pre.. synes dit fold virker helt fornuftig så tidlig..

Redigeret af mepagirl d. 05-03-2012 01:37
05-03-2012 01:52 #3| 21

snapcall

05-03-2012 01:52 #4| 2

wow @ fold

05-03-2012 02:26 #5| 0
OP
AlexKP skrev:
snapcall


Haha, snapcall? Du mener måske villian er på en bluffer med eksempelvis 56, og spasser ud på riveren for at reppe noget stærkt, og at han ikke tror på jeg har nogen handske? Eller at Villian er syg nok til at vedkommende laver en made hånd ala 810, 10K om til et bluff ved at shove?

Kan ikke helt se hvilken hånd villian skulle overshove på riveren så tidligt i touren som jeg skulle have slået. Det er ikke ret mange draws der misser, hvis villian overhovedet har nogen draws i sin range, og villian virker tilpas sane til ikke at gøre det med 2-par kombinationer.

Men håber flere vil byde ind med deres besyn. Blev som sagt lidt i tvivl! :)

MvH
Redigeret af MuckMe d. 05-03-2012 02:28
05-03-2012 02:32 #6| 0

KP.. det kan du sgu godt gøre bedre!

K er jo et godt kort at bluffe, men giver ingen mening i denne situation..
K10 er umiddelbart eneste handske der giver mening.. KK vil du høre fra pre, sets vil du høre fra senest turn..

05-03-2012 02:41 #7| 0
OP
 skrev:
KP.. det kan du sgu godt gøre bedre!

K er jo et godt kort at bluffe, men giver ingen mening i denne situation..
K10 er umiddelbart eneste handske der giver mening.. KK vil du høre fra pre, sets vil du høre fra senest turn..



Du tror ikke villian sætter mig på hænder ala K10, 810 som han håber jeg ikke kan folde. Ville jo give ok mening med den linje jeg tager? :)

Du tror vi ville høre fra sets senest turn til trods for at det er et lækkert rainbow flop+turn og de eneste draws der ude er 56 og tæt på aldrig J9, mens han har position på os? Du ville have kaldt river af?

MvH


Redigeret af Bridgeking d. 21-06-2023 12:23
05-03-2012 02:53 #8| 0

Da der er 6 mand med på floppet, ser jeg det som usandsynligt, at han lader folk komme billigt med.. ja

Ja, easy snapcall som KP skriver

05-03-2012 03:24 #9| 1

OMFG at være uenig i det er et snapcall

Snap og cooler hvis han har den, at folde set her er godtnok mere end borderline insane

Ligner langt mere en Tx der laver sin hånd om til et bluff eller noget 2 par der håber på value kontra sets som default vil raise turn for protection

05-03-2012 09:27 #10| 0

Alt andet end call lyder vanvittigt.

Vi må gå ud fra at han raiser TT PF, så det eneste realistiske set er 44 som han nok ofte vil raise på flop efter bet og 2 callers, eller på turn.

05-03-2012 11:38 #11| 0

Så vidt jeg kan se er det et UTG limp.

Hvis HERO er nogenlunde sane, hvordan kan VILLIAN så sætte ham på 8,10 eller K,10 på river som han vil hente value fra med sets?

Det er jo et supertørt board, og hvordan kan man sætte en UTG limper på en K,x som er god nok til at limpe men for dårlig til at raise med?

Jeg tror meget sjældent du er slået her, men som Doyle siger: "Never go broke in an unraised pot" - Kan det udnyttes som FE??

EDIT: Stavefejl


Redigeret af DDaffodil d. 05-03-2012 11:39
05-03-2012 11:40 #12| 0
DDaffodil skrev:Jeg tror meget sjældent du er slået her, men som Doyle siger: "Never go broke in an unraised pot" - Kan det udnyttes som FE??


lol det er jo bare Doyles undskyldning for aldrig at gå broke uden nuts og sikkert derfor han limp/caller TT.
05-03-2012 12:19 #13| 0

Enig med call. Bare fordi turneringen er dyb skal vi ikke til at folde sets i de her spots.

Vi kan discounte KK, TT, og nok også nogle combos af 88 grundet PF.
Tilbage er så kun 44 som den mest sandsynlige combo, der har os slået.

Det virker også ret usandsynligt, at han skulle tage en c / c linie på flop og turn med en stærk valuehånd, fordi han ikke får bygget potten stor nok, i forhold til at få pengene ind på river. Jeg mener også, at du bliver raiset senest på turn.



Redigeret af Kagekat d. 05-03-2012 12:20
05-03-2012 12:35 #14| 0

Jeg ville kalde her.

05-03-2012 12:42 #15| 0

Hvem er Villian i hånden?

05-03-2012 12:46 #17| 0

@madsMP

Og du har set at der ikke er noget FD derude? :-)

05-03-2012 12:48 #18| 0

Lol - godmorgen.

05-03-2012 12:50 #19| 0

Ser os kun være slået af 44 - måske en sjælden 88, da villain har limpet pre i pos. Gør han ikke med TT,KK og sjældent med 88.

05-03-2012 12:52 #20| 0
OP

Fint med lidt god konstruktiv kritik. Og må indrømme jeg er lidt overrrasket over at folk generelt mener at det er et snap call! Selv ville jeg ikke mene at jeg er en kæmpe nit overhovedet, da jeg ofte er glad for hero calls! ;) Og for det meste kommer jeg nok ikke fra ovenstående hånd, men ender med at kalde af ren nysgerrighed hvor man inderst inde egentlig godt ved man er slået. Dette havde også været tilfældet hvis vi på bordet forinden havde haft langt mere dynamik, at vi ikke sad 200bb dybe og at touren blot var en 10$-22$ tour.

Følte bare at det var et alt for marginalt spot at få 200bb til midten i når vi har at gøre med en deep stack hvor jeg ved et fold stadig har massere at spille med. :)

Selv mener jeg den er langt mere close end som så, når man medtager at det er en 200$ deepstack så tidligt i tuneringen og folk generelt ikke spillede nogle store potter på dette tidspunkt.

At det er usandsynligt villian skulle tage den linje med sets prøvede jeg også at overtale mig selv ind i, men havde alligevel en eller anden klam følelse. Når han cold-caller både flop og turn mener jer sagtens han kan gøre det med andet end 10K,108 eftersom jeg virkelig ikke tror han ville raise riveren så meget med disse hænder. Hvis bordet havde været en anelse mere drawish ville jeg klart kunne udelukke sets, men når vi kalder riveren her, forventer jeg ofte at kigger direkte ind i 44 eller 88.

Jeg mener sagtens han kunne have spillet 88 således, også selvom han ikke raiser den på turn hvor vi faktisk blot er 2-vejs da den anden gut folder før hans action... Det kunne jo tænkes han var ude på at trappe mig med sets.

Villian hedder = Whostraddle

Prøvede at sharkscope ham, men kunne ikke finde ham..? I de efterfølgende par timer spillede han desuden en god omgang decent tight abc poker, og virkede til at have en god forståelse for spillet. Så den eneste hånd jeg kunne se ham gøre det med som jeg har slået er altså 10K eller bluff, hvilket jeg stadig ville mene er en hjerneblødning, da jeg spillede min hånd tæt på face-up, ved at barrel 3 streets på så tørt et board i en limpet pot => Jeg repper jo netop 33 eller 44...


P.S
At folk ikke tror han kunne have limpet 88,1010 er imo lidt off. Jeg limpede selv JJ et par hænder før med blinds på 10,20 => Like to mix it up ;)

MvH

05-03-2012 12:58 #21| 0

Det faktum, at han er blocket fra Sharkscope (formodet chef) gør det meget mere close imo.







05-03-2012 13:01 #22| 0

Han er ikke blocket (hidden) på OPR. Har spillet 21 MTT's siden midt november 2011. ABI på 76$.

05-03-2012 13:21 #23| 0

Hvis villain er dygtig, hvad forventer han så at hero limper utg med, og barreler alle 3 streets (obv for value) i multiwaypot? 33 og 44 er vel de eneste likely hænder.

Villain repper ikke KK da vi havde hørt fra dem pre. Derfor er det kun 1010,88 og 44 der slår os (og ja, jeg tror han limper med 1010 her pre rigtig mange gange)

Villian har altså heller ikke skide mange bluffs i sin range. nogle få 10x? 56?
Kongen er jo bare bet elendigt bluffkort, da han ikke kan reppe noget der improver så meget at river kan valueshoves..

05-03-2012 13:58 #24| 2

@OP

Du giver en random villain som vi ikke har særlig mange stats på aaalt for meget credit i en tour hvor der har kørt vildt mange qualifiers til!

Den er snappet og det er obv. en cooler hvis han dukker op med de få kombinationer af hænder der er tilbage som slår os. Der er trods alt 9 komboer af KTo alene, hvilket går fint op med de 9 kombinationer af sets som slår dig (KK ikke medtaget). Læg dertil missclick-, temporary insanitybluff- samt WTF-faktoren og du får et ret let call.

05-03-2012 15:20 #25| 0

Meget meget mystisk hvis han går AI med et set på river. Han bør jo et stedet raise den til 2100ish for value, da - HVIS han sidder med et set - han nok sætter dig på 1 par / 2 par.
Det ligner et stone cold bluff (evt. misset draw med 56 på hånden) eller et donk-bet med 1 par / 2 par.
Jeg havde snap-callet den. Kigger vi ind i pocket 8's eller pocket 4's (som er det eneste vi taber til, da han seriøst aldrig ville limpe med kings eller tens), så er det bare virkelig uheldigt.

Andet: Du har trods alt ofret 1/5 af din stack i denne hånd, og vi bør gå efter at komme virkelig langt i denne tour. Sådan en enorm chance her må vi ikke spilde.

Tænk på at han også godt ved hvor meget folk ikke vil ryge ud i denne her tuneringen i starten. Dette all-in vi så på river kunne sagtens ligne en udnyttelse af dette med varm luft. Han vinder jo trodsalt 1000 chips på det ca. hvilket er en forøgelse af hans stack på 20%.

Edit2: Umiddelbart tror jeg det mest sandsynlige er at han sidder med K10 og bare er en donk (eller går i donk mode lige i denne situation).
Hvis han har set i 8s eller 4s så tror jeg sgu også han ville re-raise dig på turn 50% af tiden.

Redigeret af Pandaclocker d. 05-03-2012 15:32
05-03-2012 16:09 #26| 0

Raise pre og pot den tre streets - problem solved...

05-03-2012 16:22 #27| 0

sick fold..
ohwell er jeg ikk den eneste som syntes
men god daaymn hvis jeg nogensinde slipper væk fra sådan et set
og finder ud af det var et godt laydown så screenshotter jeg og poster det her /kroner mig selv som konge..

05-03-2012 18:56 #28| 0
OP
Caandyghost skrev:
sick fold..
ohwell er jeg ikk den eneste som syntes
men god daaymn hvis jeg nogensinde slipper væk fra sådan et set
og finder ud af det var et godt laydown så screenshotter jeg og poster det her /kroner mig selv som konge..


Hehe ville virkelig også gerne have et svar på hvad han havde, da man jo enten er kæmpe chef eller til grin i disse situationer... En ting er sikkert, og det er at mit nick hvertfald ikke skal ud nu. Jeg må være den mest "bluffable" person her inde lige pt.. ;)

Grunden til at villian går all in med hans 88,1010 istedet for blot at sige 2100, er jo for mig at se fordi han sidder med tæt på nuts og blot håber jeg ikke kan folde min 33,44,810,K10. Det ville se langt mere klamt ud at raise til 2100 end et overbet som måske kunne overbevise mig om at han er på en bluffer..Samtidig ved han også at jeg ofte kalder både de 2100 og et all in med tæt på den samme range. Villian virker til at tænke i lidt flere levels, eller også endte jeg med at "outlevele" mig selv ;)

Anyway. Tak for jeres svar!
05-03-2012 19:25 #29| 4

Synes det her er et langt mere close spot end folk gør det til. At tro villian VB shover KT er idioti. Villian skal jo være helt komplet retarderet for at shove dårligere i det her spot. Vi slår altså kun et bluff og dem er der ikke specielt mange af.

~200bbs dybt i en tour er det desuden ganske fint at limpe 88 og TT i det her spot. Hvis vi raiser kommer vi højst sandsynligt stadig 5 vejs til floppet og TT, 88 spiller ikke specielt godt 5 vejs medmindre vi flopper et set.

At tro villian raiser flop eller turn med nuts på et knas tørt board er desuden også lidt naivt. Hvad er det han skal protecte imod? 65?

Hvis vi ved villian kan spiller synes jeg river fold er godt. Uden info på villian bliver det nok et puke call, men ser ikke noget forkert i at folde.

06-03-2012 00:19 #30| 0

Er umiddelbart 100% på linie med becks her, undrer mig meget at så mange bare melder snapcall op.
Det bliver nævnt at der skal snapcallers da Villians range hedder 44 (88,TT (Som jeg som Thomas skriver 100% er enig i han godt bare kan flade pre) som eneste hænder vi er slået af, altså en meget thin range, men altså hans range den modsatte vej er jo lige så lille, hvis ikke mindre. Hvis han er bare lidt tænkende, kommer ingen hænder vi slår jo ind her for value = vi kun slår bluffs, af bluffs sidder han vel med 56 som nævnt, evt en 25 spillet fra knappen og ellers skulle han ha floatet 2 streets på lvl 2, for at bluffe river mod en gut der better ud i 5 mand? hmm pas. Det ligner i min verden heller ikke et sick godt spot at lave random Tx eller lign handske om til bluff på river, vi ser ikke ligefrem skide svage ud i spottet og med den lille info Villian kan have på os på nuværende tidspunkt virker det alt for spewish. Derudover ser jeg det som en vigtig pointe at Villian har invisteret 360 chips i potten, og i min verden ligner det verdens letteste fold fra hans side såfrem han har haft drawet og misset i stedet for at blive fancy i hånden og riske stacken for at gaine 1680.

Kan derfor personligt godt se mig selv folde til skubbet og havde det fint med det bagefter i tour der efterlader masser af rum til at komme tilbage i spil..

Gik lidt hurtigt, men just my 2 cent

/Martin B Hansen

Redigeret af Veron22 d. 06-03-2012 00:31
06-03-2012 02:03 #31| 0

+ 200$ tour

+ ongame

+ mange kvals?

+ Hvis han slowplayer flop og turn så SYGT meget hvorfor skulle han så ikke ville søge mere value på river og raise den småt, sårn gør folk tit når de slowplayer, hans riverlinje giver ik mening ifh hans flop og turn linje.

+ hvis han er retardet nok til at spille et set på denne måde skal callet nok være +EV grundet mange mærkelige ting i villans hoved

+ man har set så sygt meget fucked op online, så jeg snap caller, elsker elsker EEEELSKER ikk spottet, men snapcaller alligvel og har han mig slået jamen så tillykke til ham.

+ alt lort omkring villan og reads er totalt uholdbart efter 30min og hero har OBV ikke sharkscoped/OPR villan så det er fuldstændig ligemeget

+ 1000 andre ting.



Alt andet end snap er helt skudt i roen :)

06-03-2012 08:47 #32| 0

Det er rart at høre fra nogle, der har lidt autoritet til at kunne give modsatrettede inputs end KP.Det er tydeligt at hans 1liner har influeret de senere kommentarer.

Jeg er, som jeg også skrev lægere oppe, enig med becks og veron..

06-03-2012 09:12 #33| 1

Så kan jeg ligge mig lidt i midten :)

Jeg er med på Becks post, men mener at random vildænder altså jævnligt ville shove KT her, også selvom de ikke bør. En tankegang ala "Wow, rivered top to, mums, butikken" er altså ikke så far fetched imho.

Omvendt mener jeg bestemt godt at vi kan ligge noget i den første halve time - de fleste tards der ville vælge at overspille sick i et spot som dette har altså rørt en del på sig by now, og det skulle vi gerne have spottet.

Synes btw du skal overveje at klikke den pre. Jeg går ud fra du limper ret snævert, dvs. små og mellem par og evt nogle få suitede esser? Ved at investere en enkel bb mere og klikke den pre vil du således få en bredere range og mere action fra regs på random rag boards hvor de ikke lige så let kan definere din range.

Redigeret af Jungleras d. 06-03-2012 09:13
06-03-2012 11:32 #34| 0

Umiddelbart var min første tanke hvorfor du limper utg, når i er så dybe?

Nu er det noget over mit limit, men tror aldrig jeg kommer væk fra den, men måske netop derfor det er over mit niveau :)

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar