2. samtale til jobsamtale?

#1| 1

Hej Pokernet brugere.


Jeg har netop oprettet min profil herinde fordi jeg elsker off-topic sektionen.. I flere år har jeg spurgt google om noget hvor svaret lå herinde og alle gange har det ikke omhandlet poker at all :-)


Denne gang vil jeg høre jer omkring jobsamtaler vedr et telemarketing job.


Har været til samtale men nu vil de så have en anden samtale? Hvad snakker man om på en anden samtale som ikke allerede er blevet spurgt til i forbindelse med første samtale?

Ved godt at i forbindelse med nogen betydningsfulde stillinger så tager man oftest 2 samtaler men nu er det her jo "bare" et telemarketing job... så kan ikke se vigtigheden i det.


Ved det er nemmest at spørge dem - men det vil jeg helst undgå og i stedet høre jer andre (da jeg har læst mange selv er eller har været telefonsælgere).

22-02-2016 16:37 #2| 5

De vil bare sikre sig at du ikke forsøger at sælge træfigurer eller aloe vera i arbejdstiden... Så der svarer du bare nej til begge og jobbet er dit.

22-02-2016 16:57 #3| 0

2. samtale bærer som helt præg af mere specificeret eksempler på dit CV, som fx: "Hvordan håndterede du denne situation?", "Hvilke kompetencer brugte du i det tilfælde". Hvor 1. samtale meget handler om, at se om der er kemi og tale generelt om dig og dit CV, vil 2. samtale være mere dybdegående.


Ifht. dit job kunne jeg forestille mig, at de vil spørge om mulige arbejdssituationer og hvordan du med din baggrund/kompetencer har tænkt dig at løse dem. En god forbedrelse på 2. samtale er derfor, at tænke over hvilke tidligere arbejdssituationer, som du vil bringe i spil og eksemplificere. Det er min erfaring, at kemien er på plads og det nu udelukkende afhænger om, at sikre at den bedst kvalificeret bliver ansat.

22-02-2016 17:02 #4| 0

Snakker vi pistolsalg/kanvas-salg? Jeg var til en jobsamtale på First Hotel, netop angående et telemarketings-salg job. De ville hyre mig på stedet, selvom der var 5 potientielle kandidater (bullshit, så det virker mere attaktivt).


Hvis du gerne vil prøve det, så kom konkret ind på tilgift og hvordan det vil kunne bruges - men forventer oplæring. Forklar DEM hvordan pistolsalg er for dig (gerne erfaringer), men kom ind på at nederlag ikke tages personligt, men at det bruges konstruktivt - snak gerne med medarbejdere om det (arbejde som et team). Forklar dem, at det handler om at komme til pointen hurtigt og uden en masse luft-snak. Fang kundens interesse i produktet/serviceydelsen hurtigt, eller så videre i teksten.

22-02-2016 17:19 #5| 0

Der er to slags 2. samtaler er min erfaring

Dem hvor firmaet vitterligt har en lille gruppe kandidater i tæt opløb som de skal tage stilling til og vælge imellem,
og så dem hvor firmaet egentlig har bestemt sig for at de vil have dig, men bare lige vil have bekræftet at de ikke tog fejl første gang.
I sidste eksempel vil man ofte blive tilbudt jobbet under samtalen.

Når der er tale om et telemarketingjob gætter jeg på at der er tale om sidste eksempel, men du bør selvfølgelig gå ind til samtalen med samme seriøsitet som første gang.
Hvis du er lige så frisk, positiv og interesseret i jobbet som ved første samle, så gætter jeg på at de tager dig.
En god ting kan være at sætte sig ind i alt omkring firmaet hjemmefra, og så eventuelt spørge til ting omkring dem, hvis det falder naturligt i samtalen.
Firmaer kan godt li' at man har kigget nærmere på dem hjemmefra, da det viser en oprigtig interesse.
....med mindre det er Aloe Vera firmaer - så håber de du ikke har set nogle af trådene på pokernet først :-)




Redigeret af Aurvandil d. 22-02-2016 17:20
22-02-2016 23:28 #6| 3
Miller skrev:Snakker vi pistolsalg/kanvas-salg? Jeg var til en jobsamtale på First Hotel, netop angående et telemarketings-salg job. De ville hyre mig på stedet, selvom der var 5 potientielle kandidater (bullshit, så det virker mere attaktivt).

Hvis du gerne vil prøve det, så kom konkret ind på tilgift og hvordan det vil kunne bruges - men forventer oplæring. Forklar DEM hvordan pistolsalg er for dig (gerne erfaringer), men kom ind på at nederlag ikke tages personligt, men at det bruges konstruktivt - snak gerne med medarbejdere om det (arbejde som et team). Forklar dem, at det handler om at komme til pointen hurtigt og uden en masse luft-snak. Fang kundens interesse i produktet/serviceydelsen hurtigt, eller så videre i teksten.

Du har en misforstået opfattelse af begrebet 'pistolsalg'. Det er ikke en salgsteknik, eller et positivt ladet ord på nogen måde i den branche :)

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar