180 Sng (12$) endgame spot.

#1| 0

Hey.

Har efterhånden spillet en del af disse 20 bords SnG på stars - og med overskud. Dog mangler jeg at nå toppen endnu - og mine exits nager mig altid en del. Ved ikke om det blot er for lotto til sidst - eller om mine valg er forkerte.

Her er et spot fra den seneste.

Ligger pt no. 8 chipcount - men da det er en speed er blinds store ift stacks. Går selvfølgelig efter sejren.

PokerStars Spil #24136090282: Turnering#135539812, $11+$1 Hold'em No Limit - Level XIV (800/1600) - 21/01/2009 16:45:56 ET
Bord '135539812 19' 9-max Knappen er på plads #2
Plads 1: ROTMELLER (15183 i chips)
Plads 2: Blauwe50 (10530 i chips)
Plads 3: Xsuited (14003 i chips)
Plads 4: mosquiss (19877 i chips)
Plads 5: kobi darsan (14429 i chips)
Plads 6: deudeu-22 (9955 i chips)
Plads 8: 3rdCuz (14815 i chips)
Plads 9: stevemo12 (10464 i chips)

ROTMELLER: poster ante 150
Blauwe50: poster ante 150
Xsuited: poster ante 150
mosquiss: poster ante 150
kobi darsan: poster ante 150
deudeu-22: poster ante 150
3rdCuz: poster ante 150
stevemo12: poster ante 150
Xsuited: poster small blind 800
mosquiss: poster big blind 1600

*** KORT ***
Givet til Xsuited 6 K
kobi darsan: folder
deudeu-22: folder
3rdCuz: folder
stevemo12: folder
ROTMELLER: folder
Blauwe50: folder
Xsuited: kalder 800
mosquiss: checker

*** FLOP *** 2 9 6

Var i tvivl om jeg skulle bette min ud - ville meget gerne have et gratis turnkort - hvis den var blank havde jeg stukket 1600 ud ( hvis flop gik C/C )

Xsuited: checker
mosquiss: better 6400

Ikke de store reads på villain - er klar over at det er fold - push spot.

Hvordan ser andre hånden ?

X

21-01-2009 23:25 #2| 0

Synes folk plejer at vise A i spots som dette, men det kan omvendt udelukkes med et read (at villian ville skubbe et A pf)

Med din hånd er det fint at openpushe på floppet, men det bedste er at skubbe preflop med en M på under 4

Som spillet folder jeg

21-01-2009 23:25 #3| 0

Jeg skubber mere eller mindre any 2 pre. Som spillet er post flop et let skub også. Men kig ikke for meget på kortene.

Det er skidt at limpe 1st in med så få BB tilbage. Der skal samles nogle døde chips op, og det her er oplagt spot med kun een der skal folde efter dig.

Har du læst Harrington on Hold'em II? Ellers: SÆT IGANG :)

EDIT: Som spillet er det et fold. Nøglen i den her situation er Folding Equity, og den har du desværre givet afkald på i to omgange.

Mvh. Fryden.

21-01-2009 23:26 #4| 0

fold, hvorfor better han 6400 ind i 3200??
Du har jo kun investeret 1600 og har stadig ca. 12k bag dig. Du skal være knappen næste hånd. Jeg ville bare folde og vente på et bedre spot.
Du er jo ikke comitted - hvis du ser i forhold til alle de andre stacks?

21-01-2009 23:27 #5| 0
OP

@ Fryden

Nej har jeg ikke - er selv bevidst omkring at jeg har et obv leak i dette spot - spiller tit for scared og ser reelt for mange flops fremfor blot at tage blinds ned.. Arbejder med det.!

@ McKell

Ville dit syn ændre sig hvis jeg siger at det eneste der tæller er at komme min. top 3 - og derfor er helt ligegyldigt at ende som 17 ( i dette tilfælde hvis jeg taber hånden ) eller nummer 4... Vil gerne skrabe så mange chips som muligt sammen inden ft.

X

21-01-2009 23:28 #6| 0

@Xsuited

Det er alpha og omega :)

21-01-2009 23:36 #7| 0

Mjah, nah, egentlig ikke tror jeg. Du har i hvert fald ingen FE - så mon ikke han har dig slået når han better sådan. Ellers er det i hvert fald mærkeligt spillet.
Jeg er også temmelig tør, og godt klar over du skal løsne op i endgame med de blinds her, men tror sgu jeg lægger mig, og finder på noget gøgl i de næste par hænder måske når du sidder i pos.

Bottomline er at jeg synes den er lige marginal nok at spille i det spot.

21-01-2009 23:54 #8| 0

skubber preflop??? nej nu må i da lige, vi er oppe mod en bedre hånd HVER gang villain caller(ofte en dominerende hånd), måske på nær mod 22-55 og QJ, men disse hænder er det bestemt ikke alle villains der caller med her... sig 3500 og fold til yderligere action readless mod en ukendt villain, som spillet er både fold og skub fint...fold fordi vi næsten ikke har noget investeret og skub fordi vi (næsten) aldrig ser en flush her og derfor er ca 50/50 mod alle villains hænder, bortset fra dem vi har slået...tror jeg skubber her fordi vi har hænder med A slået(dog ikke ofte vi ser disse hænder da de normalt raiser preflop..) og andre donkede hænder som str8draws med én + de 4,5k i døde penge som allerede ligger i potten...

22-01-2009 01:30 #9| 0

"skubber preflop??? nej nu må i da lige, vi er oppe mod en bedre hånd HVER gang villain caller(ofte en dominerende hånd),"

lol

Vi skubber udelukkende preflop for at tage blinds og ante ned ikk fordi vi tror vi er foran villains callingrange. Vi vil hellere skubbe med 87s eller lignende som sjældnere er domineret, eller 22 som ofte har et flip men man bestemmer nu engang ikk selv hvilke hænder man får tildelt.
Med en M på 4 er det direkte dårligt ikke at skubbe preflop.

Snup du dig os lige et kig i HoH bøgerne for det har du godt nok brug for :)

22-01-2009 01:46 #10| 0

@ ketelsen

hvor mange hænder skubber ind over eller caller 3500 som ikke caller et skub? svaret er næsten ingen imo, derfor er der ingen grund til at finde ud af at vi er slået ved at skubbe, fremfor at raise til 3,5-4k og her finde ud af det meget billigere...og ja self er et skub for at samle blinds og antes op, men det er imo stadig uprofitabelt fordi man i denne situation hvor der stadig er massere af spil tilbage bør sætte sit turneringsliv over hvad der måske er teknisk korrekt ved at bord hvor alle er lige gode, men OP er en vindende spiller, og så er min erfaring altså at man har en pæn edge på et sådan bord i den type turnering, også selvom der er en hel del lotto involveret...man får lynhurtigt samlet nogle reads op, om hvilke spillere det er godt at stjæle imod og hvem man skal holde fingrene fra...ingen grund til at satse hele sin turnering readless i et marginalt spot imo...

22-01-2009 02:41 #11| 0

"hvor mange hænder skubber ind over eller caller 3500 som ikke caller et skub?"

Skubber ind over: nok ikk ret mange.
Caller: Riiiiiigtig mange. og så kommer vi først i en klam situation

Om det så er Ivey der sidder i heros spot er det et auto skub. Du har en M på 4 og så er det altså et autoskub med any hand. Det er endda en turbo hvilket kun gør det til et endnu nemmere valg.

Læs HoH2 og du vil give mig ret.

22-01-2009 06:47 #12| 0

skub pre i SB med max FE i en turbo tour med anter.
hvis limpet så skub et flop som dette.
som spillet = fold.

Ketelsen har i øvrigt ret.

22-01-2009 07:34 #13| 0

Ketelsen er obv. spot on, at limpe med i sb som den første er et gigantisk leak... Og ja med 9bb tilbage skubber vi med anytwo her... Som spillet snap skubber jeg, villain har ALLLLLDRIG en flush her, for det meste vil vi enten se en høj spar(sjældent esset idet der ikke er raiset preflop) eller en random 9'er og begge hænder er vi altså favorit imod(udover k,9 obv.)

22-01-2009 18:36 #14| 0

Jeg skubber ikke nødvendigvis any-two, fordi folk er så bekendt med den tankegang, men K-6 er langt foran en avg. hand som vi nødvendigvis må sætte ham på, ergo er det klart +EV at skubbe som eneste tilbage til at acte før BB. Selv med et call af et A har vi fine procenter i forhold til det vi henter ved at samle potten op uden action. 800+1600+150*8 = 3600 = 1/4 af vores stack. Som flere nævner, er det et kæmpeleak ikke at skubbe her. Hvis han caller, ja så skal du nok ud at ramme, men det er bedre end at spille weak-tight.

22-01-2009 20:06 #15| 0

nemt skub preflop, alt andet er end strategisk fejl som er uprofitabel i spottet da han folder 9/10

22-01-2009 21:39 #16| 0

Super nemt skub preflop med 9 bbs.

Som spillet går jeg på crai på det flop, villain kalder os stort set aldrig med en dårligere hånd hvis vi skubber eller committer os, og en dårligere hånd kan sagtens bette ud her.
Jeg har intet problem med at skubbe indover her uden FE, da vi er langt foran villains range.

Især det store overbet stinker af svaghed, og har han 9eren flipper du

22-01-2009 22:22 #17| 0

@Ploven13

Say what? Det er sku lidt ude i hampen det der. Selvom jeg godt nok er tourdonk.

Ellers som Ketelsen..

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar