180 man 3,5 rebuy strategi

#1| 0

Hej

Jeg har igennem et stykke tid taget 180 ere med i min SNG grind, da 45 man er ved at tørre ret meget ud

30 $ kører meget sjældent og 15 $ er ultra langsomme .... for ikke at ændre min gameplan alt for meget har jeg spillet turboformaterne ( som jeg også gør i 45 man formatet) på 2,5 8 og 15 $ niveau med fokus på chipev hele vejen og først bekymret mig om ICM på FTs og en lille smule omkring 27 man boblen ....


Det tager dog en krig at loade alt andet end 2,50 ere i rimeligt omfang...

Og jeg har derfor fået øje på 3,50 $ rebuy 180, der loader ok hurtigt i peakhours....


Problemet er at jeg ikke rigtig har spillet rebuy før og derfor har jeg et par spørgsmål til formatet :


1) Skal man bare spille dem som alm. 180 ere ... dvs 1 bullet og buster man så er det ærgeligt....


2) Er der værdi i at forsøge en hurtig dobling med en lidt bredere range end normalt.... og hvis den kikser lave dobbelt rebuy og spille med en fornuftig stack derfra ?


3) Går ud fra at man så godt som altid laver Add on - medmindre man er meget short ?


4) Andre justeringer I laver i en rebuy kontra en normal turbo 180 ?


Alle erfaringer er velkomne







Redigeret af SVPE d. 12-03-2016 11:36
12-03-2016 11:51 #2| 1

@Lallez0r

13-03-2016 09:40 #3| 0

1) Nej, du skal spille dem som rebuy. Jeg bruger normalt mellem tre og fem units.


2) Nej. Du skal lave dobbelt rb fra start - og altid have flest mulig chips, dvs. rb når du kan.


3) Ja, jeg laver ALTID rb - hvad enten jeg har 1501 eller 10k chips.


4) Ved ikke om det er en justering. Men hvis jeg har mindre end 3k (dobbelt rb) ved afslutningen af rb perioden, vil jeg meget gerne til midten mod bordets donks. For så enten at lave en dobblet rb eller have dobbelt stack.


Håber du kan bruge det til lidt. :)

13-03-2016 16:36 #4| 0

@lallez0r


Har du en udregning til spørgsmål 2?


Nu har jeg set en del tourspillere, som i 100r ikke rebuyer fra start og kun laver et rebuy såfremt de buster stacken. Jeg tænker det måske også er en fin strategi at køre i disse, eller bliver det mere profitabelt med dobbelt rebuy når fisk-ratioen må formodes at være en hel del højere, samt at det er turbo?

13-03-2016 17:10 #5| 2

Hey folks,


Godt nok en del tid siden, jeg har spillet 180m, men anyway:


1: Om du skal køre 1 bullet eller maxe ud på buyins afhænger IMO af, hvad din edge er ift. feltet. Jo flere fisk, der double rebuyer fra start, desto større er vores incitament til at double rebuye. Mit udgangspunkt er, at 180m rebuys er tilpas fulde af fisk til at jeg aldrig ville overveje andet end double rebuy fra start, og altid rebuy/addon, når muligt. Der var på et tidspunkt tale om fra Stars' side at begynde at rake rebuys og addons (der ellers har været rakefri). Når/hvis det sker, bliver det naturligvis langt mindre attraktivt at køre en max buy-in strategi, da vi ikke længere kan nøjes med at slå ~cEV for at retfærdiggøre den ekstra investering, men også skal slå raken.


2: Det lyder tosset at minbuyin for så at stacke af super light første orbit. Men derimod kan der være god idé i at gøre det mod slutningen af rebuyperioden: Metagamet i low-stakes 180m rebuys er en smule mere spewy mod slutningen af rebuy-perioden, hvorfor stacks, der ligger under double-rebuy størrelsen har over-normal tendens til at stacke af light (ift. populationer fra normale freezeouts). Når metagamet går mod spewy stackoffs, går optimal strategi mod at åbne lidt op for stack-off ranges pre-flop mod netop disse typer stacks.


3: Altid addon, uanset hvad. Har du psykopat mange chips, altså sådan helt unormal overdrevet stor stack, kan du nok godt skippe det. Det kan også diskuteres, om man som CL i turneringen bør lave addon, da du ikke får nogen umiddelbar effekt fra addonen. Men faktum er bare, at addon er super god value for money (chips/$), hvorfor det stort set altid er en god deal.


4: Pga. stackdybderne er metagamet langt mere et raise/3bet-orienteret end push/fold. Og early stacker populationen noget mere light af i rebuyperioden. Ellers ligner spillene meget hinanden, imo.


@Slclausen

Hvorfor nogle mid/highstakes regs ikke double rebuyer, kan jeg kun spekulere over. Det må skyldes, at de har få/ingen fisk på deres bord, at deres deepstack edge er minimal vs feltet eller at de kun vil købe de allermest værdifulde chips (jvf. ICM er første chip i stacken altid mere værd end den sidste) for at maximere ROI uden hensyn til varians, hourly osv. Som du selv er inde på ville jeg også forvente, at de ville snap double rebuye, hvis der sad et par fisk/unknowns på deres bord, der havde double rebuyet.


Jeg er fuldstændig overbevist om, at en +EV spiller, der maxer ud i buyins, også er +EV ved ikke at maxe ud. Har ingen udregninger på det, men som ren anekdote kan jeg huske en post fra 2+2 om en matematisk forklaring af, hvorfor en +EV spiller altid vil have +EV af at lave et givent rebuy i en tour, han er +EV i, hvorfor man bare bør maxe ud.




13-03-2016 17:14 #6| 0
OP

@ Moffa/lallezor

Spørgsmål 2 : Kan man det ? altså lave dobbelt rebuy fra start ... Synes ikke den mulighed ligger lige for ...

Jeg får kun rebuy boksen frem når jeg buster min 1500 stack ? ...

Her har jeg så lavet et enkelt double rebuy og spillet min 3000 stack ..... i de få tilfælde hvor jeg så buster min 3000 stack og de andre ikke er stukket af endnu ( avrage under 3500-4000 ) laver jeg endnu et dobbelt rebuy ...

Og sorry for noobiness men har som nævnt ikke spillet dem før :-)


13-03-2016 17:20 #7| 0
SVPE skrev:@ Moffa/lallezor
Spørgsmål 2 : Kan man det ? altså lave dobbelt rebuy fra start ... Synes ikke den mulighed ligger lige for ...
Jeg får kun rebuy boksen frem når jeg buster min 1500 stack ? ...
Her har jeg så lavet et enkelt double rebuy og spillet min 3000 stack ..... i de få tilfælde hvor jeg så buster min 3000 stack og de andre ikke er stukket af endnu ( avrage under 3500-4000 ) laver jeg endnu et dobbelt rebuy ...
Og sorry for noobiness men har som nævnt ikke spillet dem før :-)


Ja, du klikker på chiptray'et foran dealer-positionen og så popper der en menu op, hvor der bl.a. er en rebuy-option.

13-03-2016 17:26 #8| 0
OP

@ alle

Tak for super brugbare svar ... Har kun spillet et par håndfulde, men mit indtryk er at de er næsten ligeså fiskede som 2,50 erne ...

Men de nærmest er at sammenligne med et 10 -12 $ BI game ...

Rart hvis man holder en positiv roi og gerne vil have noget volume ind ... :-)


13-03-2016 18:49 #9| 2

Hej SVPE.

Kan se du har fået en del svar, men hvis du selv vil kigge lidt dybere på matematikken bag det, gennemgår Chen og Ankenman det i 'The mathematics of poker', i kapitel 28.

Lidt for langt til at gengive deres beviser mv. her.

Mvh

/J

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar