15/30 passivt spillet to par

#1| 0

Seat 1: ImTheFranchise ($6,000), is sitting out
Seat 2: dwballz ($8,522.75)
Seat 3: El mujeriego ($5,995)
Seat 4: flush_muppet ($3,218)
Seat 5: ANGELINAXX ($2,790)
Seat 6: hardkAre ($15,350.75)
ANGELINAXX posts the small blind of $15
hardkAre posts the big blind of $30
The button is in seat #4
*** HOLE CARDS ***
Dealt to hardkAre A 2
dwballz folds
El mujeriego raises to $60
flush_muppet folds
ANGELINAXX folds
hardkAre calls $30

*** FLOP *** 7 T A
hardkAre bets $100
El mujeriego raises to $435
hardkAre calls $335

*** TURN *** 7 T A 2
hardkAre checks
El mujeriego bets $840
hardkAre calls $840

*** RIVER *** 7 T A 2 Q

hardkAre checks
El mujeriego bets $2,685

Jeg har btw instacallet flop og turn, villain har lige sat sig.

28-01-2008 18:50 #2| 0

Hvad er dine tanker bag flop-spillet? Det bryder jeg mig umiddelbart overhovedet ikke om.

Jeg caller iøvrigt river. Det er svært for villain, som hånden er spillet, at sætte dig på noget som er stærkt nok til at calle river her.

28-01-2008 18:59 #3| 0

At han minraiser for at tage blinds da folk ofte giver blinds lettere op hvis du raiser småt på knappen da det jo så ligner at du gerne vil have et call = Han har ingenting.

For at få maks value så leader jeg så hans eneste mulighed for at vinde potten hvis han har air er at raise + han ofte checker bagved på floppet da potten er så lille - Min plan var at lukke ned på turn hvis han pottede en blank.

28-01-2008 20:37 #4| 0

@ hardkAre

Når man minirasier og player BB skal
betale 1 BB for et flop. og gerne vil have et call. hvilken hånd har man så?

I don't get it :-)

28-01-2008 20:38 #5| 0

En SC, semi høje connectede kort osv. I hvert fald en hånd hvor man har mindre imod det i modsætning til et lille pp

28-01-2008 20:44 #6| 0

@ hardkAre

Ok. men hvorfor ikke 3 eller 4 x bb raise, giver vel mere FE både preflop
og på c-bet.

Jeg kan ikke lide det play (ved godt du ikke siger du kan).

Et andet minus er også at mod spiller du ofte møder, vil det blive lidt lettere
at lave en range på alle dine preflop rasies.

28-01-2008 20:50 #7| 0

Aner det ikke. Jeg fortæller bare hvordan folk normalt reagerer på et min raise fra knappen, og så gik jeg bare ud fra at det måtte være det ønskede resultat.

28-01-2008 20:50 #8| 0

Syntes river er let call da du underepper din hånd så meget, eller jeg havde i hvertfal ikke kunnet sad dig på en hånd som caller river shove, om jeg var villian

28-01-2008 20:54 #9| 0

Jeg synes det er et fint og frækt play selvom det er bare en anelse over mit limit.

umiddelbart vil jeg tro han sidder med AQ og lokker dig med historien om et missed flushdraw.

(Det afhænger self af om viland er tænkende)

Et call med tårer i øjenvigen.

28-01-2008 20:56 #10| 0

Ok.

Måske ikke fair stjæle denne post til 2xbb eller 4xbb debat. :-)

Jeg folder preflop.

Som spillet folder jeg flop

Som spillet SPILLET rasier jeg turn. og caller push (med ondt i maven)

Men hvis read på (2xbb) er spot on, er det jo lækkert spillet....

28-01-2008 21:02 #11| 0

Det der slog mig mest ved denne hånd er at jeg instacaller begge streets, på river misser stortset alt - hvordan kan villain tro at jeg har planer om at folde?

28-01-2008 21:06 #12| 0

Ja når du siger det på den måde vinder du den vel..og min ide om River overbet VB er gjort til skamme

28-01-2008 21:14 #13| 0

Er villain fisket?

Anyway, jeg har set en enkelt regular på PP raise til 2,5 x BB fra knappen. Min teori er at han gør det med marginale holdings for at kunne kalde et reraise og stadig have passende implied odds.

Min justering er indtil videre at 3-bette ham stort.

Nå, det er en anden historie.

Det kunne være rart med nogle reads på villain. Din hånd er klart underrepped og villain kan sagtens forsøge at 3barrel dig af et svagt es eller få dig til at folde draws.

Jørn

28-01-2008 21:45 #14| 0

Insta-calls betyder i min verden ret ofte draws, så han kan vel sagtens sætte dig må missed flush (evt. straight) draw

28-01-2008 21:53 #15| 0

Thyssen jeg synes slet ikke det du skriver giver mening. For mig virker det meget hovedløst for villain at ville skyde hardkare af et A når han instacaller 2 streets.

Jeg synes det er et fold. Villain potter 3 streets mod en ukendt, og han er altså slået af 777,TTT,AAA,KJ,AT,AQ som alle er i hans range.

Det kan så diskuteres hvorvidt om vi tror villain er donket nok til at fyre et bet afsted med AK/AJ/Ax pga. hans minraise pre. meeeeeen. Og jeg tror sgu ikke han bluffer et missed draw uden reads - Umiddelbart meget skidt i min bog.

28-01-2008 22:08 #16| 0

Ketelsen, om han sætter villian på misset draw er det vel ingen grund til at shove river, om han ikke har completly air like 89

28-01-2008 22:31 #17| 0

Jeg havde taget den præcis samme linie som villain (bortset fra PF) med ATC (hah, men med en ret bred range så da) og det tror jeg, at rigtig mange på dette limit vil -

Jeg synes hardkare's flop-spil er problematisk, fordi hånden ofte bliver svær at spille - som her. Det flop donk-bet ligner ikke rigtigt en stærk hånd eller noget som kan klare ret meget heat og det inducer derfor en masse bluffs og semi-bluffs (hvilke gode hænder repper du, når du donker her?), out of position på dette board vs en unknown er dette ikke noget vi gerne vil opnå og jeg foretrækker derfor check-call any single day of the week.

Alene fordi hero's linie ser så weak ud caller jeg i bund her, men check-call flop i stedet og hånden bliver nemmere at spille på turn/river.

29-01-2008 10:17 #18| 0

Selv på dette limit så er der altså ikke så forfærdeligt mange spillere der potter 3 streets i så lille en pot med 100% air mod unknowns. Så hvis han har et missed draw så er det 89 eller en lille FD(Har jo selv A), jeg tror f.eks. også at flertallet checker en Q bagved på river på trods af den ikke har showdown value særligt ofte. Og jeg kunne også forestille mig at flertallet tog et gratis kort med 89 på turn fremfor at potte den igen.

Er i enige i de antagelser?

29-01-2008 11:44 #19| 0

Har ikke lige læst alt igennem.

AT og AQ raiser han vel preflop.

Den eneste hånd jeg egentlig frygter er K J - men den raiser han vel også preflop.

Eller ligner den vel 89 -

Du ligner rigtig meget et draw og det får mig til at betale.

Raiser også turn som andre er inde på.

29-01-2008 12:21 #20| 0

Abehjerne

Han raiser også preflop? Og hvorfor synes du at jeg ligner et draw? Og hvis jeg ligner et draw hvorfor potter han den så på river?

Grunden til at jeg ikke raiser turn er hans betsize, jeg opfatter det som om hans range er stærkt vægtet mod draws/stærke hænder/air. Og jeg er ikke komfortabel med at få 185 big blinds ind på turn med den hånd + jeg mener ikke at der er meget value i et raise + jeg aner ikke hvordan jeg skal spille hånden på de forskellige rivers der kan falde.

29-01-2008 12:25 #21| 0

Faktisk er et raise fuldstændigt forfærdeligt, har i læst HH'en ordentligt?

29-01-2008 12:34 #22| 0

Hey Kåre,

Jeg kan godt lide Ahles pointer, men jeg tror din linje er mest EV. Som du har spillet til river, underrepper du din hånd. Jeg tror, han VBer værre end din hånd, så du kan godt kalde.

Jeg raiser ikke turn i dette spot.

- D

29-01-2008 12:54 #23| 0

@HK

Havde lige set forkert mht hans clickraise.

Det kunne i det tilfælde godt være en AT A7.

Syntes faktisk at det er fint spillet når jeg ser hånden igennem igen idet du skræmmer dårligere hænder væk på turn-raise.

Som spillet uden reads hælder jeg til et crying-fold ,-(

29-01-2008 18:35 #24| 0
30-01-2008 06:50 #25| 0

Spændende hånd.
Jeg bryder mig ikke om flop linjen, ahle pointerer fint hvorfor.
LoL at raise turn.. (http://images.jupiterimages.com/common/detail/93/48/22854893.jpg)
Mht til river. No clue, du skriver intet om villain. Det er vel sjældent at han VB dårligere end A2 sådan her.
Jeg tror villains betsizing på river og din linje gør at hans range er meget polarized. Altså, han ved vel at du ikke c/c et naked draw til et PSB oop på turn særligt ofte, heller har du en særlig stærk hånd ofte. Sagt med andre ord, A2 og A3 er samme hånd vs. villains riverbet.
(well, alt det her antager lidt at villain ikke er top-skrap)
Anyways, jeg tror jeg kalder river og forventer og se en lige fordeling mellem sets og air.

30-01-2008 08:34 #26| 0

Instacallede river og fortrød det egentligt før jeg overhovedet nåede at se hans kort. Han flashede ATo og scoopede potten. Jeg er ikke helt 100, men tror stadigvæk at et call er korrekt.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar