15/30 Marginal hånd

#1| 0

Party Poker 15/30 Hold"em (9 handed) converter

Preflop:/ Hero is BB with 9, Q.
UTG calls, UTG+1 calls, 3 folds//, CO raises/, 2 folds//, Hero calls, UTG calls, UTG+1 calls.

Flop:/ (8.66 SB) 3, T, 9 (4 players)/
Hero checks, UTG checks, UTG+1 checks, CO checks.

Turn:/ (4.33 BB) 4 (4 players)/
Hero bets/, UTG folds, UTG+1 calls, CO folds.

River:/ (6.33 BB) 4 (2 players)/
Hero bets/, UTG+1 calls.

Final Pot:/ 8.33 BB

Kommentarer !!!

16-03-2005 16:42 #2| 0

Jeg ville spille den på samme måde. Gå efter check raiset fra CO på floppet og byde på turnen. Den linie er efter min mening rimelig standard.

/Mikael

16-03-2005 16:44 #3| 0

Hvorfor ikke bette floppet for at "føle" om en sidder med ti"eren?

16-03-2005 16:49 #4| 0

@DanTheMan: Du har helt ret i at jeg gik efter at check-raise preflop raiseren på floppet. Enig I at starten af hånden er standard, men hvad med river bettet?

16-03-2005 16:57 #5| 0

Jeg er ret sikker på at valuebettet er korrekt. Havde han T"eren havde du nok fået et bet/raise i hovedet på floppet eller på turnen. Hans call down kan betyde at han har et pocket par eller måske en high card kombination med spar es. Mange hænder som du har slået caller her, så det er helt fint at lede ud.

/Mikael

16-03-2005 17:13 #6| 0

Fint spillet. Enig i valuebet på river. Engang imellem vil du løbe ind i et kødhoved der har dig slået men spiller sin hånd alt for svagt. De få gange det sker er dog til at leve med.

16-03-2005 20:31 #7| 0

Jeg spiller sikkert ofte riveren for svagt, men er det her ikke en situation, hvor det er bedre at prøve at inducere en bluff fra et mislykket træk.

Jeg kan i modsætning til andre ikke se hvilke dårligere hænder han vil calle med (J9 måske)

På mindre limits er jeg enig i, at det er et valuebet.

Kim

17-03-2005 00:27 #8| 0

Jeg er enig med Kim, også fordi en bedre hånd ofte vil give et frit showdown af frygt for flushen eller en 4.

17-03-2005 00:59 #9| 0

Small Ppair ville vel bette flop, så hvad skulle han sidde med, der er værd at calle på river? Check for at at få et bet fra utg1 og undgå et raise.

17-03-2005 09:10 #10| 0

Nu er det vist blevet tid til at jeg poster mine tanker. Først og fremmest kan det undre mig at ikke en eneste har spurgt efter reads på modstanderen (undtagen Junior som jeg har snakket om hånden med over MSN), men måske er det fordi i allerede har tænkt alle de forskellige situationer igennem. Hvis modstanderen er passiv kan jeg ved at checke få ham til at checke en del hænder hvor jeg er slået, mens han ikke vil folde nogle bedre hænder hvis jeg byder. Samtidig er der meget få hænder han kan calle på som jeg kan slå. Er han derimod aggressiv kan jeg inducere et bluff ved at checke og jeg undgår den lille chance der er for at han vil forsøge sig med et bluff raise på riveren. Alt taler altså for et river check, uanset modstanderens spillestil.

Resultat: modstanderen viste A6 spar og vandt med nut flush. Jeg havde ikke tidligere nogen read på ham, men det har jeg nu ;-)

17-03-2005 10:46 #11| 0

Ufatteligt dårligt af din modstander. Det er vel i orden at håbe på at CO går med eller raiser på turn, men ikke at raise river ser godtnok mærkeligt ud.

En af de ting jeg er dårligst til, når jeg spiller på internettet er reads. Jeg spiller to borde og læser twoplustwo og pokernet samtidig, og så ser man kun, hvis der er en eller anden, der er ud over det sædvanlige. Mit standard read på Empire/Party 15-30 er "A little to loose and a little to aggressive" (Citeret fra twoplustwo) . Det var åbenbart helt forkert her.

Kim

17-03-2005 10:59 #12| 0

@KimN: Jeg spiller altid kun et bord, fordi jeg har en ide om, at det er den måde jeg bedst udvikler mit spil på, hvilket er vigtigere for mig end at tjene lidt mere ved at spille 2 borde. Derfor har jeg også altid gode reads på mine modstandere, medmindre jeg lige har sat mig ved bordet som var tilfældet i denne hånd. "A little to loose and a little to aggressive" passer ellers meget godt på hovedparten af spillerne på party 15/30.

17-03-2005 21:10 #13| 0

Herligt at se Nietzsche medvirke i analyse :-)

Men ja - check call vil også være mit bud i denne hånd, men lige et ekstra spm: Hvis det var preflopraiseren der havde callet turn (og de andre foldede) valuebetter I så river? (I håb om at A høj græde-kalder..)

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar