15/30 fl 10 10 button

#1| 0

MP3 i denne hånd var ham jeg spillede den anden hånd jeg har postet imod. Han raiser MEGET ofte, faktis hver gang han har noget suited. Har bla set ham raise 105 i ruder efter 2 limpere. Og har desuden lige set ham forsvare fra BB med 23 suited.

Ved gdt man ikke skal ligge for meget i stackstørrelse, men han har over 6000 usd ved bordet.

Da jeg så 10 10 tænkte jeg omgående RAISE, men så turde jeg ikke alligevel, da MP3 raisede før mig. Dette er jeg i tvivl om er korrekt...

Desuden er jeg i tvivl om den måde jeg spiller den på på floppet. Jeg var indstilet på at smide til et bet fra enhver på bordet på nær MP3, og da det så viste sig at være ham der skød, valgte jeg at raise. En af de andre ved bordet sagde bagefter at han havde smidt et svagt es...hvis det er rigtigt, kan noget tyde på jeg spillede den godt, men kunnejeg have opnået det samme ved at bette ud ?

Skulle jeg eventuelt bare have foldet til MP3s bet ?


Party Poker 15/30 Hold"em (10 handed)

Preflop: Thomsen is Button with T, T.
UTG calls, UTG+1 folds, UTG+2 folds, MP1 calls, MP2 folds, MP3 raises, CO folds, Thomsen calls, SB folds, BB folds, UTG calls, MP1 calls.

Flop: (9.66 SB) 3, 2, A (4 players)
UTG checks, MP1 checks, MP3 bets, Thomsen raises, UTG folds, MP1 folds, MP3 calls.

Turn: (6.83 BB) 7 (2 players)
MP3 checks, Thomsen checks.

River: (6.83 BB) T (2 players)
MP3 bets, Thomsen raises, MP3 calls.

04-01-2005 23:49 #2| 0

Jeg spiller ikke noget nær de niveauer, så jeg kan nemt være way-off.

Men jeg ville da mene den burde raises preflop, netop fordi han spiller næsten alle kort.

Et raise på floppet er fint, netop for at smide svage esser ud, og få ham til at sænke farten lidt.

Jeg tror do jeg ville fyre til den på turn også. Nu skriver du godt nok ikke suits.

På river ser det også fint ud.

04-01-2005 23:51 #3| 0

suits nåhh nej, det plejer den at gøre selv...æv, men de betød ik noget...

og tak for svaret iøvrigt

05-01-2005 00:47 #4| 0

Mod denne type modstander tror jeg min arm skal være faldet af for at jeg ikke raiser. Du ser gerne at blinds folder og måske endda en af limperne, og du har sikkert den bedste hånd preflop. Desuden kan du købe knappen.

Floppet er vanskeligt når han byder med et A på bordet. Et raise er fint, hvis han er lige så agressiv postflop som pre, men du bliver nødt til at følge op på turn, så han ikke trækker gratis med overkort til dine TT. Det giver ham også muligheden for at folde JJ-QQ. Hvis han også caller turn, ville jeg chekke bag ham på river, da et turn call indikerer at han vil calle river med en hvilken som helst hånd bedre end din.



05-01-2005 05:09 #5| 0

tvivler på nogen ville folde JJ eller QQ. Men det er måske bare mig der spiller for meget shorthanded?

05-01-2005 05:31 #6| 0

Selv folk på 3/6 kan finde ud af at folde JJ og QQ, hvis der falder et A i floppet og potten bliver raiset. Da MP3 nok ikke lægger sig ned, og ingen andre viste styrke PF, er dette ikke hænderne man skal frygte. Hvis MP3 er så loose som Thomsen siger, er et raise det helt rigtige.

Han skulle dog have bettet turnen. Hellere tage et gratis show down på riveren end at give et free card på turnen.

/Mikael

05-01-2005 06:15 #7| 0

@Kasper

Du har ret, men JJ, QQ skal kun folde ca. 15% af gangene før det kan betale sig. Det kombineret med muligheden af at han har den bedste hånd, mener jeg gør et turn bet til en marginal profitabel handling.

05-01-2005 08:41 #8| 0

Jeg vil lige understrege hvor vigtigt det er at re-raise pre-flop her. Ingen har vist nogen styrke og ved at re-raise kan du få blinds + limpers til at folde (med lidt held) og spille dine tiere heads-up mod any two suited med en masse dead money i puljen.

05-01-2005 08:56 #9| 0

Jeg er enig i at der skal reraises preflop mod den slags modstandere. (Mod andre ville jeg nok måske folde).

Og jeg tror muligheden for at Thomsen har den bedste hånd på turn er meget stor.

Jeg synes at mp3"s spil ligner et straight draw eller et lavere par eller et svagt es.

Så jeg ville som flere har foreslået bette på turn og tage et frit showdown, hvis ikke der kommer en tier.

Kim

05-01-2005 10:48 #10| 0

dem der ville bette turn...hvad gør i hvis der checkraises ?

05-01-2005 10:50 #11| 0

Hvis han er lige så LAG post flop som pre-flop bliver du nødt til at calle ned.

05-01-2005 11:04 #12| 0

Hvis en typisk modstander checkraiser turn er du slået (du har vist styrke på både flop og turn) og kan folde. Du har ikke odds til at ramme en tier.

Men hvis han elsker bluff og semibluff turn raises skal han synes hele vejen.

Kim

05-01-2005 11:06 #13| 0

@kimn
det var også min vurdering, og det var derfor jeg gerne ville se river gratis...

hvilket bringer mig til et nyt spm.

hvis nu jeg spillede mod dig kim...og jeg raiser preflop floppet hedder 2 5 A jeg better og du raiser. turn hedder 7 (farver underordnet) jeg kigger i mine noter og ser at der står fy faen han spiller sgu en solid gang poker - bør jeg så forsøge et checkraise selvom jeg eventuelt sidder med KQ s ??? eller er det bedre at give op ? Hvor tit vil du sidde med AQ AJ el lign ?

Klart det er bedre at give op imod en ignorant, som ikke ved hvornår han er slået, for han kigger alligevel...men bør man egentlig ikke gemme sine bluffs til dem man har noter om at de spiller godt ?

er jeg syg i pæren her ?

05-01-2005 11:15 #14| 0

Hvorfor folder du ikke bare KQs når du bliver raised på et A high flop?

05-01-2005 11:21 #15| 0

Næ, du er ikke syg i pæren. Der er større chancer for at du kan få gode spillere til at folde.

Men desværre er det jo sådan, at gode spillere ofte har en god hånd, som de ikke kan skubbes af.

Kim

05-01-2005 12:52 #16| 0

@kimn

god pointe

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar