150K, AQ på button

#1| 0

Jeg er kommet ind i en ret dårlig periode, hvor mit spil slet ikke hænger sammen, og jeg heller ikke ligefrem har heldet med mig. Dette har betydet, at jeg ikke har cashet i de sidste mange turneringer, jeg har spillet i (et tal i 20'erne, hvis ikke flere). De fleste af mine fejl kan jeg godt selv spotte, men der er flere situationer, hvor jeg nu er i tvivl.

Denne hånd er fra Mansions 150K, og jeg har ikke rigtigt noget read på villain (PN'er?).

Current Number of Players: 9
Crazy_Chic start position: 1,167.00
magesblood start position: 2,045.00
McGambler start position: 2,225.00
Sandow start position: 2,645.00
danimal1 start position: 6,105.00
Ken_Ankan start position: 2,815.00
pccp start position: 4,040.00
herningdk start position: 3,100.00
gmanrom start position: 2,875.00
Ken_Ankan posts small blind (50)
danimal1 posts big blind (100)
pccp is dealt down [Q A]
Sandow folds
McGambler folds
magesblood folds
Crazy_Chic folds
gmanrom folds
herningdk raises to (350)
pccp raises to (1100)
Ken_Ankan folds
danimal1 folds
herningdk raises to (3100) and is all-in

Fold eller call?

30-07-2007 00:17 #2| 0

Du er ikke presset og han 4 better allin, så jeg tror tit du er bagud til hans range, jeg kan faktisk ikke se noget du slår, måske jj eller 1010 dvs. du har et cf mod dem.

30-07-2007 00:24 #3| 0

Hvis vi sætter hans range til AQo+, AQs+ og TT+, Har vi et equitymæssigt set et marginalt call. Dog er spørgsmålet om det er hans range og om vi har lyst til at gamble når vi faktisk ikke er dybt ude at skide ved at folde. Jeg tror jeg ender med at finde et fold frem.

30-07-2007 00:32 #4| 0

Best-case er vel et flip. Jeg folder, med mindre jeg har set ham spille alt for frisk til.

30-07-2007 00:41 #5| 0

Villain her spiller godt, og er tit med fremme på mansion.
Kan virklig ikke li dit preflop raise. Du smider 1/4 af dine chips ind med en marginal hånd, og giver villain muligheden for at skubbe,
så sidder nu med aben.
Pga effektive stacks (3100) tror jeg det blir fold eller call pf herfra.
Man kan nemt forestille sig en sane villain vil ha pengene ind pre, oop og med lidt FE.

30-07-2007 01:01 #6| 0
OP

@Bees

Du overvejer at folde AQ på button til et standard CO-raise, der sagtens kunne være et steal?

Jeg er da langt foran en CO-raisers range. Er der andre, der synes, at jeg ikke skal re-raise?

30-07-2007 01:25 #7| 0

Som standard er dit reraise fint. Giv villain 4000, og du har et forholdsvist nemt fold på et skub.
Kan ikke li størrelsen på dit reraise ifh. villains stack.
siger du 800 eller 1600, har du lidt nemmere på et skub, men de størrelser giver ikk rigtig mening.
Hælder mest til et call her. Har ingen problemer med at spille et flop med AQ ip mod en late raiser.
Er enig med dig i at som udgangspunkt skal AQ raises her.
Med den stejle blindstruktur er mansion nok det sted, hvor der bliver spillet mest aggresivt, og der er pæne chancer for co skubber.

30-07-2007 02:04 #8| 0

skodko er spot on.

30-07-2007 02:35 #9| 0

som skodko - fin analyse i øvrigt.

Jeg folder også

30-07-2007 02:52 #10| 0

Hey pccp!!! Tak for duellen..

Tror selv jeg havde smidt i den situation du omtaler

30-07-2007 03:15 #11| 0

Jeg forstår simpelthen ikke at I kan folde for 2.000 mere i så stor en pulje. Jeg caller hver gang.
Nu fortæller du selvfølgelig ikke hvor aktiv du har været, men jeg er aktiv nok til, at jeg ikke kan folde AQ til et rereskub fra cutoff når jeg får så gode odds på et kald.
Tror også hans range er større, ihvertfald kan han skubbe med flere par end 10 10 og opefter. Han vil ikke spille en stor pulje ude af position og skubber mange mindre par for at undgå at skulle spille postflop.

30-07-2007 03:24 #12| 0

@Rosinen

Eftersom vi ikke har fået noget at vide om hverken Hero eller villains aktivitetsniveau mener jeg ikke rigtig du kan bruge dit eget til at få udfra. Det er værd at bemærke om at vi her snakker om en sane villain, som du mener skulle skubbe med lave pp for 30bb uden noget nævneværdigt read mod en der allerede har vidst stor styrke og endda får hæderlige odds til et call... Jeg vil mene det er et tilfælde at at sætte villain på en hånd som du ønsker at være oppe mod men det ville jo ikke være første gang jeg tager fejl.

30-07-2007 03:45 #13| 0

@Herningdk

Kender man dig, kender ret mange fra Herning der spiller poker, Tight, dennis, toben, bqnne osv, hvad hedder du?

30-07-2007 03:49 #14| 0
OP

Tak for analyserne.

Jeg callede, og Villain viste QQ, som holdte. Jeg synes, at den range, skodko giver, passer meget godt på en sane spiller, så det burde nok have været et fold, men siden det equitymæssigt var et marginalt call, er det nok ikke den største fejl, jeg har lavet i aften.

@Bees

Et call er vel ikke helt udelukket, men jeg ville stadig re-raise 9/10 gange, da jeg mener, at de fleste smider meget oftere, end de rester. Hvis de bare caller, er jeg både aggressor og i position med en god hånd.

@herningdk

Selv tak, selvom fornøjelsen nok mest var på din side :P
Tillykke med cashet, og ærgeligt, at det ikke blev lidt større.

30-07-2007 04:37 #15| 0

@Alexkp

Kender godt personerne du nævner.... Jeg hedder Nicolaj, tror ikke jeg kender dig!!

@pccp

Du har nok ret i fornøjelsen var på min side denne gang, men du trækker formentlig det længste strå en anden god gang!!! Ja sgu lidt bittert lige nu....

30-07-2007 16:32 #16| 0

@ skodko
Er selvfølgelig enig i, at jeg ikke bare kan gå udfra hvor agressivt jeg selv spiller når jeg skal analysere hånden, men da OP ikke har angivet hvor agressivt han har spillet hidtil, om han har reraiset før osv. kender vi ikke hans table image. Derfor skrev jeg, at jeg nok ikke ville så stor respekt som så mange andre når jeg reraiser, og at jeg defor ikke ville kunne folde det spot.
Mener desuden ikke at et reraise af et raise fra cutoff er et udtryk for så stor styrke, som der tilsyneladende er enighed om.

30-07-2007 16:55 #17| 0

Jeg kan ikke lide dit 3-bet, hvis ikke du har en plan for hvad du gør, hvis villian 4-better AI. Som nævnt er dit raise skidt set i forhold til hans stack, da du kun giver dig selv 2:1 på et AI.

Spørgsmålet "fold eller call?" skulle du selv have svaret på inden du reraisede ham.

Mod en typisk 4-bet range skal du altså give dig selv lidt bedre odds for at have et nemmere call, eller også skal du give dig selv dårligere odds for at have et nemmere fold.

equity win tie pots won pots tied
Hand 0: 30.635% 29.66% 00.98% 18281128 602930.50 { AsQc }
Hand 1: 69.365% 68.39% 00.98% 42155955 602930.50 { TT+, AKs, AKo }


Problemet her er at du har sat dig i en situation hvor du er sådan lidt midt imellem EZ fold og EZ call. Det er højst sandsynligt -EV at calle mod hans 4-bet range (den er muligvis anderledes end den jeg har stillet op), men det er kun en lille smule -EV. Det er ikke mange procent der mangler for at du har et 0EV call. Derfor er det svær beslutning.

Harrington har nogle eksempler på preflop betsizing designet til at give gode odds på et AI og i NLHE:TAP siger de det meget klart

"Don't raise an amount that will leave you unsure of how to respond to a reraise".

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar